Gå til innhold

Bor du i Oslo med hund?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal flytte til Oslo med hunden min, og lurer pa om det er enkelt a finne en leilighet til leie der det er lovlig a ha husdyr.

Noen som har erfaring med dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hund i Oslo, men leier ikke.

Det er ikke lett å finne en utleier som godtar dette uten videre heller. Boligmarkedet her i byen er sprengt og utleierene kan velge og vrake når det gjelder leietagere.

Man vet jo aldri da vet du; for alt de vet kan hunden din bjeffe og skape irritasjon hos naboene, den kan bite på inventar eller lage stygge riper og flekker i gulvet.

Selv om du sier at hunden din ikke gjør noen av disse tingene, så har de jo ikke annet enn ditt ord på det.

Jeg vet at folk blir anbefalt å IKKE fortelle om hunden (eller katten) før de har flyttet inn, men det anbefaler jeg heller ikke. Synes at det er litt dårlig gjort. Dessuten er det mange borettslag som har regler når det gjelder husdyr (uten at det har noe med utleieren å gjøre).

Det går nok til slutt, men du må kanskje regne med at det kan ta sin tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tok med meg min Oscar da jeg møtte gårdeieren for første gang og skulle søke, og han ble så sjarmert av min skjønne spaniel at jeg fikk tilbud om leiligheten på dagen :-) Så jeg ver heldig!

Men stort sett er det vanskelig og finne gårdeiere som er glade i- og tillater husdyr. Dessverre, for å ha hund er både sunt og kjempekoselig.

Milla & Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Oslo med hund, men eier leiligheten. Vi bodde i leid leilighet før, men den slet vi lenge for å finne. Student med hund var ikke først på listen akkurat. (Men det hjalp med en samboer i politiet.. :D )

Problemet er ofte at du blir avvist allerede i telefonen når du sier du har hund så du får ikke engang komme på visning. Du må nok regne med mange telefoner og litt jobbing for å få det til men det er helt sikkert mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ta med referanser når du går på visning. Gi disse til utleier uten å vente til h*n spør etter dem. Det er også lurt å lage en liten presentasjon om deg selv. Som en slags søknad. Der kan du nevne at du har en hund som er så og så gammel osv.

Sett inn en eller flere annonser på nettet der du sier alt som det er. Navn også hunden. Disse er gratis:

www.bolignorge.no

www.hybel.no

www.hybelnett.no

www.varp.no

OBS! Selv om det står hybel, så trenger det ikke å være en hybel. Masse leiligheter der også.

Det er kanskje en ide å spandere på seg en annonse på www.finn.no også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...