Gå til innhold

Hilse på stemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Lycka skrev:

Tror vedkommende du siterer har misforstått og tror at det er stemor som nekter å hilse på mor. I dette tilfellet er det jo motsatt. Henger jo ikke på greip at min eks skulle snakke dritt om meg til mine stebarns mor 😆

vedkommende har sikkert misforstått 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Lycka skrev:

Jeg har det på samme måte. Mine stebarns mor har et ikke-forhold til meg. Hun kommer ikke en gang ut av bilen ved overlevering, men stirrer rett fram og ignorerer. Hilser ikke på meg og svarer ikke hvis jeg sier hei til henne. Hvis vi møtes på f.eks. fotballkamp overser hun meg totalt og før da vi hadde hjemmetelefon la hun på røret hvis det var jeg som svarte. Synes det er veldig merkelig oppførsel.

Det er litt samme opplegg her. Tenker ikke at vi skal på shopping ilag. Men i situasjoner der det er naturlig, tenker jeg at normale mennesker hilser? Vi veit begge at vi har hørt om hverandre. Skal konfirmasjonen bli første gang vi må se hverandre inn i øynene, eller skal hun unngå blikkontakt da også?

Anonymkode: baf56...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt samme opplegg her. Tenker ikke at vi skal på shopping ilag. Men i situasjoner der det er naturlig, tenker jeg at normale mennesker hilser? Vi veit begge at vi har hørt om hverandre. Skal konfirmasjonen bli første gang vi må se hverandre inn i øynene, eller skal hun unngå blikkontakt da også?

Anonymkode: baf56...196

Ja, jeg skjønner heller ikke hva som er så vanskelig med litt vanlig folkeskikk. Det blir jo så unaturlig alt sammen.

Hvis hun er som min manns eks kan det hende du slipper unna hele konfirmasjonen når den tid kommer. Etter ni år som stemor ble jeg ikke en gang invitert da jeg ikke var velkommen i morens hjem 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rotemor skrev:

Om mor ønsker distanse til deg så må dette respekteres. At noen synes det er rart får så være. Hun bestemmer dette selv. Hun har antagelig sine grunner.

Jeg har ikke møtt kjæresten til min eks. De bor riktignok ikke sammen, men jeg hører bare gode ord om henne og har ikke behov for å treffe henne da det ikke vil endre noe. I verste fall vil det skape usikkerhet hos henne ettersom jeg er en selvsikker person? Jeg aner ikke... Mitt yngste barn er 12. De andre er voksne.

Dersom moren har behov for å "vise" meg hvor selvsikker hun er, så har det aldri imponert meg. Og aldri gjort meg usikker, heller tvert imot. Er ikke sikkert stemor til dine barn hadde blitt usikker heller, ser ingen grunn til det.

men alle er forskjellige. JEG hilser på venner av barna, hilser på foreldrene til barna sine venner. Sier hei dersom vi møtes på butikken eller går forbi hverandre på gatene Jeg hadde hilst på en stemor. Ser på det som normal folkeskikk. 

Hun kan selvsagt få distanse til meg. Men jeg synes det er spesielt og derfor spør jeg her :)

Anonymkode: baf56...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lycka skrev:

Ja, jeg skjønner heller ikke hva som er så vanskelig med litt vanlig folkeskikk. Det blir jo så unaturlig alt sammen.

Hvis hun er som min manns eks kan det hende du slipper unna hele konfirmasjonen når den tid kommer. Etter ni år som stemor ble jeg ikke en gang invitert da jeg ikke var velkommen i morens hjem 😕

Det er fader meg spesielt!!! Og han gikk med på det? Betalte ikke han halve konfirmasjonen ?

Anonymkode: baf56...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fader meg spesielt!!! Og han gikk med på det? Betalte ikke han halve konfirmasjonen ?

Anonymkode: baf56...196

Joda, han betalte halve konfirmasjonen. Han foreslo at selskapet heller kunne arrangeres på "nøytral" grunn, men da sa hun at hun nektet å komme. 

For ikke å ødelegge min stedatters store dag helt, valgte jeg å ikke lage noe mer drama ut av det. Jeg og mine to barn som hun har vokst opp med som "søsken" ble hjemme. 

Regner med at mor klappet seg selv på skulderen fornøyd med å ha vunnet kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Lycka skrev:

Joda, han betalte halve konfirmasjonen. Han foreslo at selskapet heller kunne arrangeres på "nøytral" grunn, men da sa hun at hun nektet å komme. 

For ikke å ødelegge min stedatters store dag helt, valgte jeg å ikke lage noe mer drama ut av det. Jeg og mine to barn som hun har vokst opp med som "søsken" ble hjemme. 

Regner med at mor klappet seg selv på skulderen fornøyd med å ha vunnet kampen.

Heilt vanvittig. Tror du mor kommer i bryllup når den tid kommer? 😂

Anonymkode: baf56...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, EvaLena skrev:

Hva skulle du sagt da? Far driter vel i om du synes den nye dama virker fjern for deg eller ikke. Det er han som vil ha henne eller ikke. Du kunne jo ikke holdt barnet borte fra samvær fordi du ikke synes hun er grei.

Så lenge barnet har det greit, dvs ikke sier negative ting om stemor av fri vilje så er det nok helt greit.

Tja... satt på spissen kan jeg ikke gjøre så mye dersom foreldrene til barna mine sine venner er nynazister heller, men jeg har noe med hva slags mennesker som påvirker mine barn. Jeg synes uansett det er normal folkeskikk å hilse på folk jeg da. 

Anonymkode: baf56...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heilt vanvittig. Tror du mor kommer i bryllup når den tid kommer? 😂

Anonymkode: baf56...196

Sikkert ikke hvis jeg er der 😜😆🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom moren har behov for å "vise" meg hvor selvsikker hun er, så har det aldri imponert meg. Og aldri gjort meg usikker, heller tvert imot. Er ikke sikkert stemor til dine barn hadde blitt usikker heller, ser ingen grunn til det.

men alle er forskjellige. JEG hilser på venner av barna, hilser på foreldrene til barna sine venner. Sier hei dersom vi møtes på butikken eller går forbi hverandre på gatene Jeg hadde hilst på en stemor. Ser på det som normal folkeskikk. 

Hun kan selvsagt få distanse til meg. Men jeg synes det er spesielt og derfor spør jeg her :)

Anonymkode: baf56...196

Hun er jo ikke stemor. Du trekker det verste ut av det jeg skriver. Jeg satte et spørsmålstegn ved at hun kanskje vil få en slags negativ opplevelse av  å hilse. Det handler ikke om meg Jeg aner ikke hvordan det kan påvirke jeg ...? Men hun har ikke ytret noe ønske og jeg har ikke et behov.

Dersom jeg skal hilse på henne så må jeg reise bort til min eks når hun er på besøk etter først å ha varslet om at dette er noe jeg vil. Hva skulle motiver mitt være? Hun bor en times reise unna. Jeg respekterer deres tid. På ingen måte kan det regnes som uhøflig å ikke ta initiativ til å Hilse på eksens kjæreste. Hun har ikke ansvar eller forpliktelser for mine barn. Eksen min har også venner som jeg heller ikke kontrollerer deres samvær med eller møter. Jeg stoler derimot helt og holdent på at min eks ivaretar sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rotemor skrev:

Hun er jo ikke stemor. Du trekker det verste ut av det jeg skriver. Jeg satte et spørsmålstegn ved at hun kanskje vil få en slags negativ opplevelse av  å hilse. Det handler ikke om meg Jeg aner ikke hvordan det kan påvirke jeg ...? Men hun har ikke ytret noe ønske og jeg har ikke et behov.

Dersom jeg skal hilse på henne så må jeg reise bort til min eks når hun er på besøk etter først å ha varslet om at dette er noe jeg vil. Hva skulle motiver mitt være? Hun bor en times reise unna. Jeg respekterer deres tid. På ingen måte kan det regnes som uhøflig å ikke ta initiativ til å Hilse på eksens kjæreste. Hun har ikke ansvar eller forpliktelser for mine barn. Eksen min har også venner som jeg heller ikke kontrollerer deres samvær med eller møter. Jeg stoler derimot helt og holdent på at min eks ivaretar sine barn.

Jeg har ingen sterke behov for å hilse på henne. Ei heller synes jeg det er normalt å komme på en kaffe ens ærend for å hilse. Situasjonene jeg beskriver er jo når det er naturlig å hilse. Som når hun skal hente sønnen, men sender søsteren bort istede. Jeg trenger ikke å være venn med henne, men jeg tenker det er mer naturlig å kunne hilse på enn å unngå meg? Jeg bor trossalt mer med sønnen hennes enn hun gjør.

Anonymkode: baf56...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen sterke behov for å hilse på henne. Ei heller synes jeg det er normalt å komme på en kaffe ens ærend for å hilse. Situasjonene jeg beskriver er jo når det er naturlig å hilse. Som når hun skal hente sønnen, men sender søsteren bort istede. Jeg trenger ikke å være venn med henne, men jeg tenker det er mer naturlig å kunne hilse på enn å unngå meg? Jeg bor trossalt mer med sønnen hennes enn hun gjør.

Anonymkode: baf56...196

Jeg er enig i at det i ditt tilfelle er unaturlig.

Det gjør ikke meg til uhøflig eller min situasjon til kunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja... satt på spissen kan jeg ikke gjøre så mye dersom foreldrene til barna mine sine venner er nynazister heller, men jeg har noe med hva slags mennesker som påvirker mine barn. Jeg synes uansett det er normal folkeskikk å hilse på folk jeg da. 

Anonymkode: baf56...196

Det er jo en annen sak å ta kontroll på barnas lekekamerater og deres familier.

Du kan ikke nekte å la far har samvær med barna hvis nye dama er nynazist eller ei som ånder og lever med Gud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Rotemor skrev:

Hvorfor?

Du tror du er bedre enn henne på noe vis da eller?

Anonymkode: a8ccc...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rotemor skrev:

Hun er jo ikke stemor. Du trekker det verste ut av det jeg skriver. Jeg satte et spørsmålstegn ved at hun kanskje vil få en slags negativ opplevelse av  å hilse. Det handler ikke om meg Jeg aner ikke hvordan det kan påvirke jeg ...? Men hun har ikke ytret noe ønske og jeg har ikke et behov.

Dersom jeg skal hilse på henne så må jeg reise bort til min eks når hun er på besøk etter først å ha varslet om at dette er noe jeg vil. Hva skulle motiver mitt være? Hun bor en times reise unna. Jeg respekterer deres tid. På ingen måte kan det regnes som uhøflig å ikke ta initiativ til å Hilse på eksens kjæreste. Hun har ikke ansvar eller forpliktelser for mine barn. Eksen min har også venner som jeg heller ikke kontrollerer deres samvær med eller møter. Jeg stoler derimot helt og holdent på at min eks ivaretar sine barn.

Så dere er aldri sammen f eks på barnas aktiviteter, skoleavslutninger osv? 

Anonymkode: a8ccc...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Lycka skrev:

Joda, han betalte halve konfirmasjonen. Han foreslo at selskapet heller kunne arrangeres på "nøytral" grunn, men da sa hun at hun nektet å komme. 

For ikke å ødelegge min stedatters store dag helt, valgte jeg å ikke lage noe mer drama ut av det. Jeg og mine to barn som hun har vokst opp med som "søsken" ble hjemme. 

Regner med at mor klappet seg selv på skulderen fornøyd med å ha vunnet kampen.

Der hadde mannen min satt foten ned og forvart meg. Hva slags dott er du sammen med,?

Anonymkode: a8ccc...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Hehehe :) Det kan godt hende hun synes det er sårt eller noe, men fordi jeg tar meg av sønnen hennes, så burde hun for barnet sitt hilse. Dessuten er det lenge siden det ble slutt.. jeg har stusset på oppførselen, men følte jeg måtte sjekke hva som er normalen rundt om. 

Vi trenger ikke bli venninner, men vi er da voksne.

Anonymkode: baf56...196

Sjalusi.. 

Anonymkode: 0a9ee...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror du er bedre enn henne på noe vis da eller?

Anonymkode: a8ccc...018

På ingen måte. Hvor har du det fra??? Hun er en voksen fornuftig dame uten behov for å «kjenne meg» og visa versa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere er aldri sammen f eks på barnas aktiviteter, skoleavslutninger osv? 

Anonymkode: a8ccc...018

Nei. Aldri. Hun har ikke vist noen interesse for det.  Hun er kjæresten til far og har selv voksne barn. Hun er velkommen, men jeg skjønner godt at hun ikke kommer. Hun bor langt unna. Hva i all verden skal hun på skoleavslutning å gjøre? Sønnnen vår går i 7.klasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...