Gå til innhold

Hilse på stemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hilst på damene som exen har hatt etter meg. Antar den han har nå skiftes snart ut...

Og om jeg ikke hadde likt henne, eller fått dårlige vibber av damen, hva kunne jeg gjort? Jeg kan ikke nekte exen å være i et forhold. Ei heller nekte han å ha samvær med ungene.

Heldigvis forteller ungene at nåværende og forrige stemor er snille damer.

Anonymkode: 482ac...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om mor ønsker distanse til deg så må dette respekteres. At noen synes det er rart får så være. Hun bestemmer dette selv. Hun har antagelig sine grunner.

Jeg har ikke møtt kjæresten til min eks. De bor riktignok ikke sammen, men jeg hører bare gode ord om henne og har ikke behov for å treffe henne da det ikke vil endre noe. I verste fall vil det skape usikkerhet hos henne ettersom jeg er en selvsikker person? Jeg aner ikke... Mitt yngste barn er 12. De andre er voksne.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mor ville jeg hatt noe jeg skulle sagt, dersom ny kjæreste virket eller fremsto som fjern. Å hilse og presentere seg føler jeg er det minste. Men jeg er jo en som hilser på læreren..... 

Anonymkode: baf56...196

Hva skulle du sagt da? Far driter vel i om du synes den nye dama virker fjern for deg eller ikke. Det er han som vil ha henne eller ikke. Du kunne jo ikke holdt barnet borte fra samvær fordi du ikke synes hun er grei.

Så lenge barnet har det greit, dvs ikke sier negative ting om stemor av fri vilje så er det nok helt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Selv tar jeg det for gitt at barnefar finner en dame som funker med ungen min. Om jeg får hilse eller ikke, gjør meg ikke så mye.

Moren til bonusbarna mine har knapt møtt meg, men alt går på skinner for det. Synes sånt får være opp til hver enkelt, kan være mye jeg ikke vet om i forbindelse med forholdet og bruddet, alt kommer jo fra en side. Og hvis ikke eksen ønsker kontakt, så respekterer jeg enkelt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mor ville jeg hatt noe jeg skulle sagt, dersom ny kjæreste virket eller fremsto som fjern. Å hilse og presentere seg føler jeg er det minste. Men jeg er jo en som hilser på læreren..... 

Anonymkode: baf56...196

Men hva skal du gjøre dersom fars nye kjæreste er et forferdelig menneske du ikke liker? Skal du nekte far samvær med sine barn?  Jeg hilste aldri på min stedatters mor (er slutt nå) mest fordi det  var lang avstand.  

Mor har nok sine grunner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Mine stebarns mor har et ikke-forhold til meg. Hun kommer ikke en gang ut av bilen ved overlevering, men stirrer rett fram og ignorerer. Hilser ikke på meg og svarer ikke hvis jeg sier hei til henne. Hvis vi møtes på f.eks. fotballkamp overser hun meg totalt og før da vi hadde hjemmetelefon la hun på røret hvis det var jeg som svarte. Synes det er veldig merkelig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe :) Det kan godt hende hun synes det er sårt eller noe, men fordi jeg tar meg av sønnen hennes, så burde hun for barnet sitt hilse. Dessuten er det lenge siden det ble slutt.. jeg har stusset på oppførselen, men følte jeg måtte sjekke hva som er normalen rundt om. 

Vi trenger ikke bli venninner, men vi er da voksne.

Anonymkode: baf56...196

Har det helt likt. Far har 50/50 ordning og mor har aldri kommet for å hilse på. Hun leverer barna utenfor gårdsplassen slik at hun ikke trenger å følge de til døren. Jeg har fulgt barna helt til døren hos henne for å få til et naturlig møte men da har hun ikke kommet ut for å ta de imot. Jeg har vært stemor for disse barna i snart 2 1/2 år... Begynner å syntes det her er svært barnslig av henne. Barna trenger at vi har et «normalt» forhold til hverandre

Anonymkode: 97960...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mødrene som ikke vil hilse har noe sosial angst eller noe? Veldig merkelig oppførsel hvis brudd skjedde med god klaring av nytt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rotemor skrev:

Om mor ønsker distanse til deg så må dette respekteres. At noen synes det er rart får så være. Hun bestemmer dette selv. Hun har antagelig sine grunner.

Jeg har ikke møtt kjæresten til min eks. De bor riktignok ikke sammen, men jeg hører bare gode ord om henne og har ikke behov for å treffe henne da det ikke vil endre noe. I verste fall vil det skape usikkerhet hos henne ettersom jeg er en selvsikker person? Jeg aner ikke... Mitt yngste barn er 12. De andre er voksne.

Veldig merkelig 😊

Anonymkode: a8ccc...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kreve å møte stemor, hennes grenser skal selvsagt respekteres. Du må nesten stole på at din eks klarer ta seg av felles barn og griper inn om en kjærste er dårlig for barnet. Det kommer et punkt der man ikke kan kontrollere og overvåke hver eneste sekund og minutt av barnas liv, og det må man akseptere. 

Det er også mulig at din eks har sagt stygge ting om deg, og stemor tror derfor at du er en kjip person å være rundt. Kanskje er du det også. 

Anonymkode: 02d4c...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lycka skrev:

Jeg har det på samme måte. Mine stebarns mor har et ikke-forhold til meg. Hun kommer ikke en gang ut av bilen ved overlevering, men stirrer rett fram og ignorerer. Hilser ikke på meg og svarer ikke hvis jeg sier hei til henne. Hvis vi møtes på f.eks. fotballkamp overser hun meg totalt og før da vi hadde hjemmetelefon la hun på røret hvis det var jeg som svarte. Synes det er veldig merkelig oppførsel.

Herlighet.. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som stemor, så høres det fantastisk deilig ut. Her trør mor ut og inn som om hun bodde sammen med oss og hun respekterer ingen grenser. Mener hun har rett til det når barna bor her.

Hadde byttet med deg når som helst 😄

Anonymkode: c40af...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Herlighet.. 😳

Ja, det oppsummerer vel det meste 😂

Skal legges til at hun av og til sender meg sms'er av det ufine slaget. Har tenkt at hun i ettertid er flau over dette og derfor ikke vil hilse. Men hun fortsetter jo å gjøre det, så vet ikke. Mulig det er total mangel på dømmekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg som stemor, så høres det fantastisk deilig ut. Her trør mor ut og inn som om hun bodde sammen med oss og hun respekterer ingen grenser. Mener hun har rett til det når barna bor her.

Hadde byttet med deg når som helst 😄

Anonymkode: c40af...676

Haha 🤣 Ingen av delene er vel optimale 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lycka skrev:

Ja, det oppsummerer vel det meste 😂

Skal legges til at hun av og til sender meg sms'er av det ufine slaget. Har tenkt at hun i ettertid er flau over dette og derfor ikke vil hilse. Men hun fortsetter jo å gjøre det, så vet ikke. Mulig det er total mangel på dømmekraft.

En kan bare lure på hva som feiler enkelte når de sender stygge SMSer og nekter å hilse.. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Snaskesnusken said:

En kan bare lure på hva som feiler enkelte når de sender stygge SMSer og nekter å hilse.. 😁

Eksen din, tenker jeg, som snakker dritt om deg bak ryggen din....

Anonymkode: 02d4c...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen din, tenker jeg, som snakker dritt om deg bak ryggen din....

Anonymkode: 02d4c...85c

Det forklarer ikke stygge SMSer og manglende evne til å kunne oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det forklarer ikke stygge SMSer og manglende evne til å kunne oppføre seg.

Tror vedkommende du siterer har misforstått og tror at det er stemor som nekter å hilse på mor. I dette tilfellet er det jo motsatt. Henger jo ikke på greip at min eks skulle snakke dritt om meg til mine stebarns mor 😆

Endret av Lycka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...