Gå til innhold

Hilse på stemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er stemor, men også mor selv. Er da, logisk nok sammen med en som har en sønn. Vi har vært sammen i snart 2 år (samboere i snart 1 år) og jeg har fremdeles ikke møtt mor til stesønnen min. Ved en anledning tror jeg hun hadde tenkt å sitte på med oss men lot være siden jeg satt i bilen. Nå nettopp var hun og tanten her for å hente han, så var det kun tanten som kom bort til huset for å ta han med seg. 

Som mor selv kunne jeg tenkt meg å hilst på noen som var såpass mye med barna mine. Dei har 60-40 ordning,- far har 60%. Ordningen er slik fordi moren jobber på sykehus og derfor mye natt og kveldsjobbing. Da ble det betre å være mest hos far for å få stabilitet, istedefor bytting hit og dit, frem og tilbake. Med andre ord er jeg ganske mye med barnet hennes.

Anonymkode: baf56...196

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er rart. 

• Liker 12
Skrevet

Synes også at dette hørtes rart ut. Hun unngår deg og vil mest sannsynligvis ikke forholde seg til deg. Hva sier samboeren din om dette, Ts?

• Liker 1
Skrevet

Har det faktisk nesten heilt likt! 😂 Ikkje vore sambuara like lenge, men vi skal gifte oss til hausten. 50-50 ordning. Så kan ikkje seie noko om det er normalt eller ikkje, men eg hadde hatt behov for å sjekke at det var eit fornuftig kvinnemenneske dersom situasjonen var omvendt 😜 

Her er sambuaren min slik at det at eg skal helse på eksen er "kleint"? 😜

Skrevet
Akkurat nå, Sokkar skrev:

Har det faktisk nesten heilt likt! 😂 Ikkje vore sambuara like lenge, men vi skal gifte oss til hausten. 50-50 ordning. Så kan ikkje seie noko om det er normalt eller ikkje, men eg hadde hatt behov for å sjekke at det var eit fornuftig kvinnemenneske dersom situasjonen var omvendt 😜 

Jeg håper virkelig ikke at dette er normalen 😬

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Synes også at dette hørtes rart ut. Hun unngår deg og vil mest sannsynligvis ikke forholde seg til deg. Hva sier samboeren din om dette, Ts?

Han blåser det litt vekk, som om det ikke er noe unaturlig. Hun har hatt mange kjærester siden det ble slutt, og han har ikke tatt noen av hennes forhold "seriøst". Derfor har ikke han hatt behov for å hilse på kjærestene hennes. Så han tenker kanskje ikke at det er normalt...? 

Skrevet
3 minutter siden, Sokkar skrev:

Så kanskje det ikke er helt unormalt? Vi bur 15 min unna med bil, men det har vært mange ganger vi har kjørt stesønn hjem. Uten at hun har komt ut.

Skrevet
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg håper virkelig ikke at dette er normalen 😬

Eg anar ikkje 😅 

Skrevet

Herregud hva er dette for slags foreldre.. Selvfølgelig skal man hilse på om bli kjent med omsorgspersoner rundt ditt eget barn! 

Lurer på om de hilser på ansatte i bhg eller lærer på skolen? 🙄

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han blåser det litt vekk, som om det ikke er noe unaturlig. Hun har hatt mange kjærester siden det ble slutt, og han har ikke tatt noen av hennes forhold "seriøst". Derfor har ikke han hatt behov for å hilse på kjærestene hennes. Så han tenker kanskje ikke at det er normalt...? 

Jeg synes at det er merkelig at mor ikke vil hilse på deg da du deler faktisk bolig med barnet hennes.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Sokkar skrev:

Eg anar ikkje 😅 

😝

Skrevet
1 minutt siden, Elektra skrev:

Herregud hva er dette for slags foreldre.. Selvfølgelig skal man hilse på om bli kjent med omsorgspersoner rundt ditt eget barn! 

Det blir sikkert for kleint.. 😏

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kanskje det ikke er helt unormalt? Vi bur 15 min unna med bil, men det har vært mange ganger vi har kjørt stesønn hjem. Uten at hun har komt ut.

Det høres bare helt merkelig ut. Jeg ser for meg at hun gjemmer seg bak gardinene når dere kommer 😂

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Elektra skrev:

Som mor ville jeg hatt noe jeg skulle sagt, dersom ny kjæreste virket eller fremsto som fjern. Å hilse og presentere seg føler jeg er det minste. Men jeg er jo en som hilser på læreren..... 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som mor ville jeg hatt noe jeg skulle sagt, dersom ny kjæreste virket eller fremsto som fjern. Å hilse og presentere seg føler jeg er det minste. Men jeg er jo en som hilser på læreren..... 

Ja ikkesant?

Å vite hvem som er med å oppdra barnet ditt (for han bor jo med dem) er liksom basic kunnskap og åpenbart at man har kontroll over! Men nå er også jeg en som hilser på lærer da, og fotballtrener! . 🙄

Endret av Elektra
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Det høres bare helt merkelig ut. Jeg ser for meg at hun gjemmer seg bak gardinene når dere kommer 😂

Hehehe :) Det kan godt hende hun synes det er sårt eller noe, men fordi jeg tar meg av sønnen hennes, så burde hun for barnet sitt hilse. Dessuten er det lenge siden det ble slutt.. jeg har stusset på oppførselen, men følte jeg måtte sjekke hva som er normalen rundt om. 

Vi trenger ikke bli venninner, men vi er da voksne.

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe :) Det kan godt hende hun synes det er sårt eller noe, men fordi jeg tar meg av sønnen hennes, så burde hun for barnet sitt hilse. Dessuten er det lenge siden det ble slutt.. jeg har stusset på oppførselen, men følte jeg måtte sjekke hva som er normalen rundt om. 

Du har helt rett og denne moren representerer ikke en normalt oppegående mor i mine øyne i hvertfall. 

Men hvor gammelt er barnet? Er han 16 så skjønner jeg det kanskje litt. 

Endret av Elektra
Skrevet

For barnets skyld burde hun hilse på deg. Det blir litt for dumt å ikke ha noen slags form for kommunikasjon med deg.

Skrevet

Jeg blir sprø av sånt jeg! Nå er jeg godt gift, men hadde noe skjedd, så hadde jeg da ønsket å hilse på hans neste samboer. Litt for å se hva slags menneske barnet mitt skal være sammen med innimellom, men også fordi det beste for barna jo er at man har et godt forhold med alle de voksne rundt. 

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg møtt kvinnen som skulle omgått sønnen min. 

Noe annet er da helt merkelig? Jeg ville visst så mye jeg kunne om henne. Pleier å være en temmelig god menneskekjenner så for min del så hadde det vært beroligende om hun hadde en god energi som jeg så ville være god rundt sønnen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...