Gå til innhold

Noen spørsmål ang. og slanke seg og trene:)

Xina

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter 2 tette og noen få kg for mye,så prøver jeg nå og få bort noen kg før bryllupet i mai.

Jeg har aldri i mitt liv slanket meg før,så her kommer noen spørsmål.

Jeg begynte og slanke meg i midten av februar.Veide da over 69 kg og var 83 cm rundt livet.

Jeg begynte med og kutte ut sjokolade og brus i uka.Spise en brødskive hver 3 time og trille en tur med ungene så sant det var oppholds vær.

Kom meg ned i 66 kg på 4 uker.

Nå i påsken har jeg vært skikkelig flink.Ikke spist mere enn før.Trillet turer på 8-10 km hver dag + at jeg har syklet på trimsykkel 10 min for så deretter trent etter Mtw's Pilates trenings dvd som går på mage muskler.

Alikevel så har jeg lagt på meg nesten 2 kg. :(

Men jeg har tatt av meg 7 cm rundt livet da siden midten av februar :sjarmor:

Er det normalt og legge på seg når man trener eller? Kommer vekta til og øke enda mere eller kommer den til og gå ned igjen etterhvert?

Mister litt motet når vekta går opp til mere jeg trener :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Høres ut som om du har fått muskler! :) Muskler veier mer enn fett, og det er ikke vekta i seg selv som er viktig - hvis du har blitt mindre (og det har du jo!), så har du gjort noe riktig! Hvis du f.eks skal inn i en kjole, så spør ikke kjolen hvor mye du veier... Enten så passer den eller så passer den ikke. Synes du har vært flink, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar,Bjørnsdatter. :)

Koselig og høre at du syns jeg har vært flink da :-)

Ja,det er en kjole jeg skal inn i og heldigvis så spør den ikke om hvor mye jeg veier som du sier ;)

Tenkte at nå som jeg la på meg et par kg at jeg kanskje kom til og legge på meg de 7 cm jeg har tatt bort hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men jeg har tatt av meg 7 cm rundt livet da siden midten av februar :sjarmor:

Er det normalt og legge på seg når man trener eller? Kommer vekta til og øke enda mere eller kommer den til og gå ned igjen etterhvert?

Mister litt motet når vekta går opp til mere jeg trener :tunge1:

Trening vil (bør) medføre mer muskler. Og det er bra for muskler vil kreve mer energi fra kroppen bare ved å være der.

Men jeg vil nok tro det tar lenger tid å legge på seg 2 kg muskelvekt enn det du antyder.

Ikke bry deg for mye om vekten, skal du måle noe så synes jeg det er bedre å måle omkretsen. Det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nesten 0 tro på slanking.

Det som teller er livstilsendringer. Nytt sundt kosthold og fast trening. Ikke som en kur, men som permanente endringer.

Jeg måler vekta etter beltespenna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...