Gå til innhold

Biltur til Tsjekkia

tommeline

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med biltur til Tsjekkia? Hvor lang tid vil det ta å kjøre fra Oslo omtrent?

Hvordan er vegstandard?

Blir glad for alle erfaringer og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Oi...da ønsker jeg dere en riktig god tur.

Vi begynte å kjøre kl. 19.30 fra "rundt Oslo". Kjørte over Svinesund og over Øresundbroen. Videre gjennom Skjelland og inn på ferga mellom Rødby og Puttgarten.

Kl. 3.30 rullet vi fra fergen og inn i Tyskland.

Vi hadde bestemt oss for å kjøre non-stop helt til Tsjekkia. Jeg kjørte til Tyskland mens min mann sov, også byttet vi etter ferga.

Vi kjørte så gjennom Berlin og ned til grenseovergangen til Tsjekkia. Passerte den tsjekkiske grense rundt kl. 12.00.

Veiene i Tsjekkia ligger ikke noe tilbake for norske veien. De har ganske mange motorveier, og de har man lov å kjøre på hvis man kjøper et billig oblat på en bensinstasjon. Vi kjøpte oblat, men brukte det ikke da vi syntes det var så mye koseligere å kjøre på de mindre veiene.

Tsjekkerne er et veldig hyggelig folkeslag. Det vi imidlertid var veldig påpasselige med var å parkere trygt - altså at bilen alltid ble parkert innelåst.

Jeg kan så absolutt anbefale biltur i Tsjekkia. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tips: Pass på at du har tyveriforsikring på bilen...

Ja, hvis man skal på biltur må man ha forsikringen i orden.

Som jeg skrev i svaret mitt over så var vi påpasselige med å parkere innelåst pga. at vi på forhånd hadde hørt at tsjekkerne var et kjeltringpakk som stjal biler nesten før man fikk parkert.

Vi opplevde et veldig hjelpsomt og hyggelig folkeslag, men var allikevel påpasselig med parkeringen (som vi har vært i enkelte andre land).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...da ønsker jeg dere en riktig god tur.

Vi begynte å kjøre kl. 19.30 fra "rundt Oslo". Kjørte over Svinesund og over Øresundbroen. Videre gjennom Skjelland og inn på ferga mellom Rødby og Puttgarten.

Kl. 3.30 rullet vi fra fergen og inn i Tyskland.

Vi hadde bestemt oss for å kjøre non-stop helt til Tsjekkia. Jeg kjørte til Tyskland mens min mann sov, også byttet vi etter ferga.

Vi kjørte så gjennom Berlin og ned til grenseovergangen til Tsjekkia. Passerte den tsjekkiske grense rundt kl. 12.00.

Veiene i Tsjekkia ligger ikke noe tilbake for norske veien. De har ganske mange motorveier, og de har man lov å kjøre på hvis man kjøper et billig oblat på en bensinstasjon. Vi kjøpte oblat, men brukte det ikke da vi syntes det var så mye koseligere å kjøre på de mindre veiene.

Tsjekkerne er et veldig hyggelig folkeslag. Det vi imidlertid var veldig påpasselige med var å parkere trygt - altså at bilen alltid ble parkert innelåst.

Jeg kan så absolutt anbefale biltur i Tsjekkia. :)

Tusen takk for langt og opplysende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for langt og opplysende svar :)

Hmm..jeg glemte å skrive at vi hadde fylt på racerbensin før vi dro. :oops:

Så hvis dere ikke bruker samme bensinen så tar det nok litt lenger tid til fergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...