Gå til innhold

Faller ikke for noen lenger.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at jeg har falt pladask for noen altså ved første gangen jeg har sett personen. Sist gang var for 6 år siden, det tok 2 år før vi ble sammen, jeg prøvde så hardt jeg kunne å få han og fikk han til slutt og vi var sammen da i 3 år. 1 år siden det ble slutt.. ikke falt for noen på dette året og jeg har reist, jeg er mye ute, jeg møter nye folk hele tiden.

På denne tiden er det 1 som har sagt at han er skikkelig forelska i meg, han ble sinnsykt lei seg når jeg sa at jeg ikke følte noe tilbake, tok det ekstremt tungt😐. også er det 2 som har vist tydlig at de er betatte. Og 1 jeg holdt på men men dumpa fordi jeg mistet interessen pga masse greier... de tre førstnevnte mennene har jeg ikke rørt fysisk en gang. De er kjekke og ingenting galt med de, men jeg klarer rett og slett ikke å få følelser for de tilbake...ikke at jeg har prøvd, men pleier å merke en tiltrekning med det samme og hvis ikke jeg gjør det så ser jeg liten vits i å anstrenge meg for å få følelser jeg aldri kommer til å få. 

jeg skjønner ikke... kan man miste den greia med å få følelser? Jeg føler at jeg aldri kommer til å forelske meg igjen og det er ganske surt, for jeg savner så inmari å ha kjæreste... eller i det minste kjenne på den følelsen å være forelska. 

Alle vennene mine finner seg nye kjærester etter brudd med EN gang og er forelska, de har aldri noe problem med det å forelske seg...

Kan det hende at jeg faktisk aldri forelsker meg igjen? 

Jaa jeg vet at folk kommer til å tenke at det kun har gått et år osv, men de 2 første årene etter jeg møtte eksen før vi ble sammen så klarte jeg heller ikke falle for noen andre selvom jeg og han ikke hadde noe greie annet enn vennskap. 

Så ja.... de siste 7 årene da så har jeg bare falt for 1 person. I og med at jeg var singel 1 år før jeg traff eksen også. Overhode ikke hatt noe som helst tiltrekning til et eneste annet menneske. Jeg har ligget med mange da, men ikke da heller har jeg funnet noe kjærlighets kjemi på noe måte. 

Kvinne 25... 

Anonymkode: 03886...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal aldri falle for noen

Anonymkode: e14dc...d56

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri falle for noen

Anonymkode: e14dc...d56

Neivel. Men jeg vil det da. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd flere ganger at jeg har falt pladask for noen altså ved første gangen jeg har sett personen. Sist gang var for 6 år siden, det tok 2 år før vi ble sammen, jeg prøvde så hardt jeg kunne å få han og fikk han til slutt og vi var sammen da i 3 år. 1 år siden det ble slutt.. ikke falt for noen på dette året og jeg har reist, jeg er mye ute, jeg møter nye folk hele tiden.

På denne tiden er det 1 som har sagt at han er skikkelig forelska i meg, han ble sinnsykt lei seg når jeg sa at jeg ikke følte noe tilbake, tok det ekstremt tungt😐. også er det 2 som har vist tydlig at de er betatte. Og 1 jeg holdt på men men dumpa fordi jeg mistet interessen pga masse greier... de tre førstnevnte mennene har jeg ikke rørt fysisk en gang. De er kjekke og ingenting galt med de, men jeg klarer rett og slett ikke å få følelser for de tilbake...ikke at jeg har prøvd, men pleier å merke en tiltrekning med det samme og hvis ikke jeg gjør det så ser jeg liten vits i å anstrenge meg for å få følelser jeg aldri kommer til å få. 

jeg skjønner ikke... kan man miste den greia med å få følelser? Jeg føler at jeg aldri kommer til å forelske meg igjen og det er ganske surt, for jeg savner så inmari å ha kjæreste... eller i det minste kjenne på den følelsen å være forelska. 

Alle vennene mine finner seg nye kjærester etter brudd med EN gang og er forelska, de har aldri noe problem med det å forelske seg...

Kan det hende at jeg faktisk aldri forelsker meg igjen? 

Jaa jeg vet at folk kommer til å tenke at det kun har gått et år osv, men de 2 første årene etter jeg møtte eksen før vi ble sammen så klarte jeg heller ikke falle for noen andre selvom jeg og han ikke hadde noe greie annet enn vennskap. 

Så ja.... de siste 7 årene da så har jeg bare falt for 1 person. I og med at jeg var singel 1 år før jeg traff eksen også. Overhode ikke hatt noe som helst tiltrekning til et eneste annet menneske. Jeg har ligget med mange da, men ikke da heller har jeg funnet noe kjærlighets kjemi på noe måte. 

Kvinne 25... 

Jeg skjønner ikke sidte avsnittet ditt. Du har ikke falt for en eneste person ila de 7 siste årene, du var singel 1 år før du traff din siste eks? Altså du var forelsket 1 gang før du traff din siste kjæreste? 

Jeg er 27 og har vært forelsket siden jeg var 13, men ikke i samme mann. Var forelsket i en i klasse gjennom hele u.skolen. Dette gikk fort over da vi sluttet og jeg fant en ny som var 10 år eldre enn meg og hadde store problemer. Han er nå 37 og aldri hatt kjæreste. Han var jeg også forelsket i i 3 år, var så ulykkelkg pga han. Han rotet med meg i fylla men var helt forandret i edru tilstand. Jeg fikk nok og inså vel bare at 3 år å vente var nok. Så gikk det 3 år uten forelskelse og da følte jeg meg faktisk veldig fri. Så forelsket jeg meg igjen i en kompis jeg hadde kjetni 6 år..som tidligere var betatt av meg men da var ikke jeg i han og avviste han. Ble ulykkelig igjen og beg å treffe han. Etter 2 år med "dating" ble vi nesten sammen men da kom ikke han inn på skole der vi bodde og han måtte flytte. Igjen hadde det gått 3 år og jeg begynte å glemme ham. Så sa jeg ja til et kortere jobbtilbud i utlandet og den første mannen jeg traff falt jeg pladask for. Dette var senere i 2016 og jeg tenkernpå han enda. Men vi vet begge ikke helt hva vi vil med livet og bor i forskjellige land noensom gjør alt vanskelig. Jeg vipper veldig mellom å glemme ham og at håpet blusser opp igjen. Jeg kan føle at følelsene går over noen ganger, men de kan være tilbake før jeg vet ordet av det...hender seg jeg drømmer om ham , skulle tro det bare er fordi "skjebnen" ikke vil at jeg skal få glemme han. 

Føler nesten alt håp er ute jeg også... har en følelse av at jeg vil treffe ham igjen. Men vet ærlig talt ikke hva jeg gjør om jeg får muligheten, for han er jo på mange måter bortkastet tid. Hadde vært mye enkelre å forelske seg i en her i Norge i det minste. 

Men her føler jeg at nesten alle er tatt og etablert. 

Du er ikke alene . Hilsen kvinne 27

Anonymkode: 9a4ce...1a3

Skrevet

Altså... jeg var sammen med en fyr det ble slutt med også var jeg singel i 1 år før jeg møtte siste eksen min. Da gikk jeg å var stormforelsket i han i 2 år før vi ble sammen. Så ble vi enedelig sammen og var da sammen i 3 år. Det er 1 år siden det ble slutt imellom oss. Dermed er det bare 1 person jeg har vært betatt/forelsket i og elsket de siste 7 årene. Og ja jeg elsker han fortsatt... men det blir aldri oss igjen og jeg vil så gjerne klare å få følelser for noen andre. Men det virker som det er en lost case når det til stadighet er flotte menn som viser interesse for meg og jeg ikke kan kjenne noe som helst for dem tilbake og vet at jeg ikke kumne fått det heller, fordi jeg rett og slett ikke finner de tiltrekkende på den måten selvom de egenrlig er ganske atraktive. 

Skrevet

Du virker da helt normal? De aller fleste treffer jo ikke veldig mange de faller hodestups for i løpet av livet. Men ville sluttet å ligge med randoms om du ønsker å opprettholde evnen til å forelske deg. For akkurat det er definitivt noe som gjør en mer kynisk og avstumpet over tid.

Anonymkode: 6d135...5b5

• Liker 1
Skrevet

Kjenner følelsen, har selv verken blitt forelsket elle betatt på 2 år 🙄 det sluttet berre heilt plutselig, har deitet siden men det har liksom aldri blitt meir ff opplegg. Litt usikker på hva veien vider er 

Anonymkode: 950e0...efc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du virker da helt normal? De aller fleste treffer jo ikke veldig mange de faller hodestups for i løpet av livet. Men ville sluttet å ligge med randoms om du ønsker å opprettholde evnen til å forelske deg. For akkurat det er definitivt noe som gjør en mer kynisk og avstumpet over tid.

Anonymkode: 6d135...5b5

Det syntes jeg man bør kjenne på selv om man tåler eller ikke tåler... for meg så har ikke det så mye å si, det skjer som regel når jeg er litt overstadig brisen, aldri skjedd i edru tilstand. Den edrue meg har en litt høyere moral på det planet. Så jeg skiller mellom full og edru på samme måte som jobb og fritid. 

Men jeg tror ikke noen av mine veninner noengang har vært så forelsket i en person som jeg var i min eks, de kommer seg så lett vidre og finner seg nye med en gang, aldri hatt kjærlighetssorger over menn de har hatt et forhold til f.eks... men siden jeg har opplevd denne STORE kjærligheten så skal det vel mye til at jeg finner den igjen og ingenting kan overgå den..m derfor så tror jeg det blir ekstremt vanskelig for meg, for alle andre følelser er virkelig ikke til å sammenligne... kan ikke sammeligne følelsene jeg hadde for han jeg var sammen med før eksen... selvom jeg trodde at det var det store, men han var en sånn jeg kom meg over på et blunk allikevel. 

Skrevet

Oi, sist jeg var "forelska" var jeg 17 år. Det er HELT normalt i min omgangskrets. Barneforelskelse kaller vi det. Det er trist å ikke oppleve det mer, men tenker at det er helt normalt og lever derfor fint med det. Blir tiltrukket av folk, det holder for meg. Noen ganger er tiltrekning veldig sterk, noen ganger får jeg en dyp fascinasjon for personen, noen ganger seg jeg rent rasjonelt at personen vil være bra for meg. Men jeg er ikke forelsket.

Anonymkode: 083ba...f81

• Liker 1
Skrevet

...fortsettelse fra forrige innlegg. Kan få et snev av forelskelsesfølelsen når jeg har drukket. Eller når jeg har drømt om en person og hjernen spiller meg et puss. Men begge deler går like fort over.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, sist jeg var "forelska" var jeg 17 år. Det er HELT normalt i min omgangskrets. Barneforelskelse kaller vi det. Det er trist å ikke oppleve det mer, men tenker at det er helt normalt og lever derfor fint med det. Blir tiltrukket av folk, det holder for meg. Noen ganger er tiltrekning veldig sterk, noen ganger får jeg en dyp fascinasjon for personen, noen ganger seg jeg rent rasjonelt at personen vil være bra for meg. Men jeg er ikke forelsket.

Barneforelskelse 😅 dummeste jeg har hørt. Jeg er jo fortsatt forelsket i eksen på denne måten og vært det i 6 år. Var ikke et barn da heller var 19 år. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barneforelskelse 😅 dummeste jeg har hørt. Jeg er jo fortsatt forelsket i eksen på denne måten og vært det i 6 år. Var ikke et barn da heller var 19 år. 

Folk er forskjellige 😉

Skrevet

Blir veldig trist av å lese svarene her... tydligvis så går det an å miste den delen som betyr at jeg blir å være singel gjennom livet helt alene, ingen familie, ingenting. Venner, men de har barn og er i lykkelige forhold som de har vært i i mange år. 

Og nei, jeg blir ikke sammen med noen jeg ikke er forelsket i, det skjer bare ikke, noe så trist.  

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig trist av å lese svarene her... tydligvis så går det an å miste den delen som betyr at jeg blir å være singel gjennom livet helt alene, ingen familie, ingenting. Venner, men de har barn og er i lykkelige forhold som de har vært i i mange år. 

Og nei, jeg blir ikke sammen med noen jeg ikke er forelsket i, det skjer bare ikke, noe så trist.  

ikke jeg heller. Synes det høres trist og kjedelig ut. Fikk likevel et slik tafatt svar her tidligere i år. Jeg skrev om han jeg liker nå, og om andre jeg ikke finner interessante.. Hun mente at de aller fleste ikke er forelsket i hverandre, men at folk blir sammen av fornuft. Og at hvis jeg på dø og liv måtte være forelsket i noen jeg ble sammen med måtte jeg kanskje regne med å forbli singel eller få barn. Herregud for en sauete, tafatt holdning. 
Men hun mente tydeligvis at forelskelsen er sjelden den du blir sammen med.

Nei, jeg vil heller satse urealistisk. Eller "urealistisk"...elsker å provosere alle som ser på seg selv om fornuftige realister 😛 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner følelsen, har selv verken blitt forelsket elle betatt på 2 år 🙄 det sluttet berre heilt plutselig, har deitet siden men det har liksom aldri blitt meir ff opplegg. Litt usikker på hva veien vider er 

Anonymkode: 950e0...efc

herregud...2 år.

Skrevet

Heldig dere som har vært forelsket. Lurer på hvordan det føles. Det sterkeste jeg har følt er noe rundt "betatt". 

Anonymkode: ef2dc...2cb

Skrevet

Sånn du beskriver det, ser det ut til at det egentlige problemet er at du ikke er over eksen. Når man fremdeles har følelser for noen vil alle andre blekne i forhold. Du kan ikke regne med å forelske deg i noen ny når du allerede er forelska/elsker noen. Du finner nok noen i framtida hvis du jobber mot å komme over eksen. 

Skrevet
Akkurat nå, Skriblerinna skrev:

Sånn du beskriver det, ser det ut til at det egentlige problemet er at du ikke er over eksen. Når man fremdeles har følelser for noen vil alle andre blekne i forhold. Du kan ikke regne med å forelske deg i noen ny når du allerede er forelska/elsker noen. Du finner nok noen i framtida hvis du jobber mot å komme over eksen. 

Har aldri jobbet mot å komme over noen, eneste jeg erfarer skjer da er at følelsene innhenter deg igjen.
Men forelsker jeg meg i en ny så forelsker jeg meg i en ny. slik har det vært, og slik har jeg kommet over de forrige forelskelsene. Men det hjelper da lite når det ikke klaffer :(
Hilsen ikke-ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri jobbet mot å komme over noen, eneste jeg erfarer skjer da er at følelsene innhenter deg igjen.
Men forelsker jeg meg i en ny så forelsker jeg meg i en ny. slik har det vært, og slik har jeg kommet over de forrige forelskelsene. Men det hjelper da lite når det ikke klaffer :(
Hilsen ikke-ts

Da har vi litt forskjellige erfaringer der. Men altså, jobbe og jobbe.. jeg mener vel heller å ta seg den tiden det tar å komme over noen. Gjøre ting for seg selv og komme seg på beina igjen. Først da, ifølge min erfaring vel å merke, er det rom for skikkelig forelskelse. 

Skrevet
23 minutter siden, Skriblerinna skrev:

Jeg går faktisk til psykolog pga han.. fordi jeg ikke klarer å gå vidre. Jeg slet jo med dette de 2 årene før vi ble sammen også. Det å komme over han tror jeg ikke skjer før jeg eventuelt møter en ny, og jeg møter vel ikke en ny før jeg er over han. Det er helt umulig dette her. Jeg begynner å grine bare av å tenke på det. Virker som det er totalt lost case.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...