Gå til innhold

Leie henger fra Nordland til oslo

millabs

Anbefalte innlegg

Noen som veit om det går Ann å leie henger fra nordland/Bodø til Oslo? Eller evt om andre muligheter er verdt å sjekke? Sjekket muligheter for å kjøpe henger, men gidder ikke å kjøpe henger til 50 tusen når jeg bare trenger den en tur. Ikke har jeg råd til det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger til 50.000, er det hestehenger eller hva trenger du? Du kan spørre på bensinstasjon der oppe om du kan leie henger, og levere den hos samme bensinstasjon kjeden i Oslo feks? 

Anonymkode: c5dec...860

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket finn her oppe, og det var veldig lite til salgs. Har tenkt på om det er mulig å leie henger fra bensinstasjon og levere i Oslo, men vet ikke om det går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, millabs skrev:

Sjekket finn her oppe, og det var veldig lite til salgs. Har tenkt på om det er mulig å leie henger fra bensinstasjon og levere i Oslo, men vet ikke om det går? 

Det får du nok rett svar på om du spør de som leier ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, millabs skrev:

Har tenkt på om det er mulig å leie henger fra bensinstasjon og levere i Oslo, men vet ikke om det går? 

Det gjør det sikkert, det er bare et spørsmål om du vil betale det det koster. Tenk over at utleieren i Bodø må kjøre tom til Oslo, hekte på hengeren og kjøre nord igjen, til sammen 2400 km . Etter Statens reiseregulativ kr. 10560 for selve turen pluss bompenger = 11000. I tillegg kommer honorar for sjåføren i 4 dager samt tre overnattinger. Forsiktig anslått til 4 x (2500 + 700 [diett]) + 3 x 1500 = ca.17000 kr. Tilsammen knapt 30000.

Men du kan spare mesteparten av de 17000 ved å bruke  3-4 dager på å kjøre hengeren nord igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det bare mulig å leie henger fra Nordland til Hamar.

Anonymkode: 16384...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sjekket ut, og de sier nei. Henger må leveres til den bensin stasjonen som blir leid fra. Så da blir det en annen løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi flyttet fra nord til sør leide vi en svær varebil på 12bkubikk fra rentawreck i nord og fikk levert den sørpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elektra skrev:

Når vi flyttet fra nord til sør leide vi en svær varebil på 12bkubikk fra rentawreck i nord og fikk levert den sørpå. 

Og betalte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see. Jeg holder på å frakte en hest fra Bodø til Oslo nå og betaler 5000. Lykke til :) Tror det er lurt å selge.

Anonymkode: 749b4...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I see. Jeg holder på å frakte en hest fra Bodø til Oslo nå og betaler 5000. Lykke til :) Tror det er lurt å selge.

Anonymkode: 749b4...c4e

Det høres ut som det er den beste løsningen👍 takk for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, millabs skrev:

Og betalte? 

Det er mange år siden så det husker jeg ikke, men det er bare å sjekke nettsiden eller evt ringe dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...