Gå til innhold

Hvordan er dette med å vrake en bil og få igjen på årsavgift nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før i tiden da man betalte årsavgift til staten var det sånn at man kunne vrake en bil innen en viss dato (tror det var 28. mars muligens?), og da ville man få igjen halvparten av årsavgiften. Men nå er jo dette bakt inn i forsikringen. Hvordan blir det nå? Kan man få igjen på samme måte som før, og er det fortsatt visse datoer?

Jeg betaler alle forsikringene mine årlig og de kommer i én stor samlet regning en gang i året. Så da har jeg nok forhåndsbetalt mye mer forsikring enn det bilen faktisk kommer til å vare.

Anonymkode: 2d92c...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer inn til forsikringsselskapet ditt etter du har vraket bilen, og sier ifra om det. De vil ta bilen ut av din forsikringsavtale fra da du ga beskjed/bilen ble avregistrert. Da vil du få igjen beløp tilsvarende forsikring og årsavgift ut denne forsikringsperioden, altså den tiden bilen ikke er registrert. Så du betaler kun forsikring og årsavgift for de dagene bilen er registrert på deg, men du må gi beskjed selv.

Anonymkode: de11c...dda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil si at den delen som er årsavgift er en løpende kostnad som går dag for dag?

Anonymkode: 2d92c...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det vil si at den delen som er årsavgift er en løpende kostnad som går dag for dag?

Anonymkode: 2d92c...9f3

Jepp

Anonymkode: 7213d...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...