Gå til innhold

Dårlig inntrykk av foreldre som sogner til nærskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Elektra skrev:

Herregud! Nei, hjemmeskolering er nok veien å gå! 

I kjole og dress med krone på hodet og skylappene på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Elektra skrev:

Btw, du finner vel flere spesielle foreldre på steinerskolen 😁🤣

Ja,men tenker at de kanskje har ting litt i orden...

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningsinnlegget er trolling. Ingen er så korka som dette.

Anonymkode: d27fb...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Da barna var små bodde vi på et sånt sted- og det ble faktisk helt umulig for oss å få oss et nettverk der. Vi var innflyttere i området, og ønsket å bli kjent med folk, men opplevde at vi dessverre var så forskjellige at det ble nærmest umulig (og det gikk faktisk begge veier. Vi prøvde å være hyggelige og kontaktsøkende mot de andre foreldrene selv om de åpenbart var veldig annerledes enn hva vi var. Men vi opplevde å bli avvist av alle).

Før eldstemann skulle begynne på skolen flyttet vi til et annet område, der vi visste at befolkningen generelt hadde mer lik bakgrunn som vår familie har (dvs foreldre med høy, akademisk utdanning, relativt høy lønn, opptatt av kultur, politikk og samfunnsliv osv). Her har vi bodd i snart 3 år, og her har vi lett fått oss et stort nettverk og mange nye venner gjennom foreldrene til barnas venner. Det vi altså ikke greide å oppnå i det hele tatt i det andre området vi bodde, på tross av at vi bodde der i totalt 8 år..!

Anonymkode: 90f3a...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja,men tenker at de kanskje har ting litt i orden...

Anonymkode: 4ca88...bcb

Igjen, det kunne ha vært meg du beskrev. Jeg har i tillegg høy utdannelse, god jobb, vellykkede unger. Stor villa (arv vel og merke), stor eplehage, to biler og sannsynligvis mer merketøy i skapet enn deg. Folk som faktisk har ting på stell har ikke et desperat behov for å være perfekt hele tiden, for de vet ting er på stell. Derimot folk som hele tiden vil fremstå perfekt, hadde jeg vært mer skeptisk til for der er det mer sannsynlig at noe skal skjules. 

Så nå har jeg egentlig tre spørsmål:

Hvordan er du redd for at disse foreldrene skal påvirke din og ditt barns hverdag? 

Hvorfor tror du at du er bedre enn dem? 

Er du egentlig bare usikker fordi de kjenner hverandre og du ikke er en del av gjengen (ennå)? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker på at de fleste som svarer her faktisk kanskje ER i denne kategorien ? Hvem har ellers tid til forum 24/7.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Når man tenker på at de fleste som svarer her faktisk kanskje ER i denne kategorien ? Hvem har ellers tid til forum 24/7.

Anonymkode: 4ca88...bcb

WOW!!!

Anonymkode: 15eaa...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpningsinnlegget er trolling. Ingen er så korka som dette.

Anonymkode: d27fb...1b6

Tror alle tenker tanken, men så er det liksom i mot forumreglene å spekulerere i det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elektra skrev:

Igjen, det kunne ha vært meg du beskrev. Jeg har i tillegg høy utdannelse, god jobb, vellykkede unger. Stor villa (arv vel og merke), stor eplehage, to biler og sannsynligvis mer merketøy i skapet enn deg. Folk som faktisk har ting på stell har ikke et desperat behov for å være perfekt hele tiden, for de vet ting er på stell. Derimot folk som hele tiden vil fremstå perfekt, hadde jeg vært mer skeptisk til for der er det mer sannsynlig at noe skal skjules. 

Så nå har jeg egentlig tre spørsmål:

Hvordan er du redd for at disse foreldrene skal påvirke din og ditt barns hverdag? 

Hvorfor tror du at du er bedre enn dem? 

Er du egentlig bare usikker fordi de kjenner hverandre og du ikke er en del av gjengen (ennå)? 

Nei,jeg merker at jeg ønsker ikke bli sett på butikken engang med slike mennesker. 

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man tenker på at de fleste som svarer her faktisk kanskje ER i denne kategorien ? Hvem har ellers tid til forum 24/7.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Er du i den kategorien du henviser til? Du er da vitterlig her selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei,jeg merker at jeg ønsker ikke bli sett på butikken engang med slike mennesker. 

Anonymkode: 4ca88...bcb

Ok, nå gikk du for langt vet du. Trolling er en balansekunst.. Bedre lykke neste gang 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får flytte da om disse foreldrene er så forferdelige. 

Anonymkode: d64e4...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får flytte da om disse foreldrene er så forferdelige. 

Anonymkode: d64e4...3b0

Vi er i en situasjon nå som gjør at vi ikke har råd til det. Grunnet omskolering.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i en situasjon nå som gjør at vi ikke har råd til det. Grunnet omskolering.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Fattigfolk! 

Anonymkode: 9b597...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Liker ikke foreldrene til barna barnet mitt muligens skal gå i klasse med.

Ikke vær redd, mine barn er lært opp til å ta i mot alle, uansett hvordan de ser ut, hvordan de snakker, hvordan de kler seg og fremstår. Så de kommer til å ta i mot ditt barn uten fordommer, og h*n vil bli behandlet som mine barn selv ønsker å bli behandlet av andre. Med respekt.

Anonymkode: db31b...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Du kommer vel til å ha ekstremt lite med disse foreldrene å gjøre uansett, så dette burde du vel takle...    

Anonymkode: ba612...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Elektra said:

Tror alle tenker tanken, men så er det liksom i mot forumreglene å spekulerere i det.. 

Det er også mot forumreglene å skrive både anonymt og under nick i samme tråd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Millimani skrev:

Det er også mot forumreglene å skrive både anonymt og under nick i samme tråd. 

Ja det vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Elektra skrev:

Ja det vil jeg tro. 

Jeg har ikke gjort det.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener Ts. Det er jo derfor ressurssterke mennesker søker mot de samme områdene/skolekretsene. Disse områdene er gjerne litt dyrere enn snittet. De fleste jeg kjenner vurderer ganske nøye hvor de vil bo når de får barn. Vi ønsket et sted i nærhet til marka, mange ressurssterke mennesker, men ikke så langt vest at det nesten ikke er noen innvandrere. 

Anonymkode: 31742...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...