Gå til innhold

Prøverør hos privatpraktiserende

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg litt hvordan man går frem hvis man skal kontakte en privat klinikk for prøverør? Og er det noen som vet hva kostnadene vil bli for å gjennomføre på klinikk?

Og sist, men ikke minst, er det noen klinikk i Trondheim som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mener det er en privatklinikk i Trondheim som heter Medicus. Du er vel klar over at det nesten ikke er ventetid på St. Olav (mange som oppsøker privatklinikker gjør jo dette for å slippe unna ventetiden i det offentlige)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har gått til undersøkelse på Volvat medisinske senter. Spesialisten som jeg var hos sa at det kunne bli nødvendig med hjelp for oss for å bli gravid. Så jeg regner med at de også driver med dette. Det er privat og man kommer til med en gang.

Men jeg vet ikke om de er i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener det er en privatklinikk i Trondheim som heter Medicus. Du er vel klar over at det nesten ikke er ventetid på St. Olav (mange som oppsøker privatklinikker gjør jo dette for å slippe unna ventetiden i det offentlige)?

Ja, vi er allerede ved St.Olav. Skal gjennom vårt tredje forsøk i mai. Jeg har begynt å tenke alternativer etter dette........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Får helt hetta når man ser slike priser. For oss over 37 så er det eneste mulighet, men jeg lurer på om man i det hele tatt får NOE refundert. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er de første forsøkene en tar, så får en uansett refundert medisiner over 15000,- for inntil 3 forsøk fra trygdekontoret - dette er uavhengig av om du tar forsøket privar eller offentlig.

Men har du brukt disse 3 forsøkene så får du nok ikke refundert noe mer, nei...

De prisene som er oppgitt hos private klinikker er kun for behandlingen - medisiner kommer i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sjekke om det er mulig å fortsette hos St. Olavs med et evt 4. forsøk, mot å betale. Jeg vet at man kan gjøre det ved Rikshospitalet. Noen fortsetter ved Rikshospitalet fordi de har tatt 3 forsøk der allerede og føler seg komfortabel med leger de allerede kjenner. Andre føler seg kanskje klar for å uansett bytte klinikk etter 3. forsøk, rett og slett fordi de ønsker å prøve nye leger og evt nye metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gjør jeg dette i Oslo, og kan godt fortelle litt om hvordan det gjøres her. Både Omnia og Volvat tilbyr assistert befruktning. Jeg bruker Omnia. Siden tilbudet er privat trenger du ikke henvisning. Du bare ringer å ber om hjelp :-) De har flere forskjellige tilbud til assistert befruktning. Når du sier prøverør går jeg ut fra at du mener IVF? Du kan kjøpe et forsøk til ca 25.000 eller du kan tegne en kontrakt på 3 forsøk pluss et fryseforsøk til 45.000,- Medisiner kommer i tillegg. For medisiner refsunderes utlegg over 15.000 på lik linje med offentlige forsøk.

Skal du har ICSI forsøk er det vel et tillegg på ca 2500,- pr. forsøk.

Jeg har hatt 3 AIH (inseminasjon) forøk først, etter eget ønske. Disse kostet 4500,-pr. gang pluss medisiner. AID (donorsed) tror jeg bare du får gjort offenlig eller i Danmark.

På Omnia tilbyr de også IVF i naturlig syklus. Husker ikke hva det koster med det er en goddel rimligere enn IVF tror jeg.

Ekstra fryseforsøk koster 7000,- pluss medisiner her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Omnia. Siden tilbudet er privat trenger du ikke henvisning.

Ja, men man må få overført journalen sin fra det sykehuset hvor man tok de første forsøkene. Men det forteller jo den private klinikken sikkert hvordan man gjør.

For medisiner refsunderes utlegg over 15.000 på lik linje med offentlige forsøk.

Det gjelder nok ikke hvis man allerede har hatt 3 forsøk i det offentlige først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Hei Snuppelure, :-) jeg er også tilknyttet OMNIA i Oslo og jeg kan lese mellom linjene her at du er fornøyd. Skal selv ha prøverør etterhvert, men vet ikke pr. nå hvilken måte det blir. Ser du har hatt 3 AIH forsøk, hvordan har du opplevd det? Vil du anbefale det i forhold til å ta prøverør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Snuppelure' date=' :-) jeg er også tilknyttet OMNIA i Oslo og jeg kan lese mellom linjene her at du er fornøyd. Skal selv ha prøverør etterhvert, men vet ikke pr. nå hvilken måte det blir. Ser du har hatt 3 AIH forsøk, hvordan har du opplevd det? Vil du anbefale det i forhold til å ta prøverør?[/quote']

Hei apriljente! Ja, jeg er veldig fornøyd med Omnia. De tre AIH forsøkene vi hadde ble gjennomført på en trygg og profesjonell måte. Både mannen og jeg er fornøyd med oppfølgingen i både forkant og etterkant. Jeg kan ikke anbefale den ene typen behandling fremfor den andre. For oss ble behandlingsformen bestemt ut fra våre ønsker og forutsettninger for å lykkes, i samråd med legen. Vi valgte å forsøke AIH først fordi det er et mye enklere inngrep og ikke like stor belastning for kroppen som et fullt IVF forsøk er. Vi bestemte selv at tre forsøk var nok.

Da jeg ringte inn å fortalte at siste AIH forsøk ikke hadde gitt resultat og at vi nå ville forsøke IVF var det helt greit, og ingen ventetid. Jeg fikk tilsendt resept og tid/datoplan et par dager etter.

I dag morges starte jeg med spray.. Så nå er det bare å vente å se :-)

Selv tenker jeg at jeg er glad for at jeg gikk gjennom AIH forsøk før vi nå starter med IVF. Jeg føler meg litt mer trygg på hva som skjer, hvordan rommet ser ut, UL på storskjerm i taket, vendt meg til alle menneskene som er tilstede osv. Vet at det ikke fungerer helt likt med IVF, men føler meg alikevel litt bedre forberdt på det jeg skal igjennom.

Lykke til med utredning/behandling apriljente. Krysser fingre for at du kommer i mål før sykepleieren skal lære deg å sette sprøyter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ble behandlingsformen bestemt ut fra våre ønsker og forutsettninger for å lykkes' date=' i samråd med legen. Vi valgte å forsøke AIH først fordi det er et mye enklere inngrep og ikke like stor belastning for kroppen som et fullt IVF forsøk er. Vi bestemte selv at tre forsøk var nok. [/quote']

Hva er kriteriene for å få innvilget AIH og at det skal lykkes? Sammenliknet med IVF? (Synes det er så lite informasjon tilgjengelig om AIH, men masse om IVF/ICSI).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kriteriene for å få innvilget AIH og at det skal lykkes? Sammenliknet med IVF? (Synes det er så lite informasjon tilgjengelig om AIH, men masse om IVF/ICSI).

Her kan du lese selv :-)

www.ivf.no klikk deg inn på "Nyttig å vite" Ned i høyre kant finner du linken: Inseminasjon (AIH)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si ifra om at vi er i gang med 1. IVF og det på Medicus!!!

Vi er veldig fornøyd med oppfølgingen vi fikk der under utredningen. Hadde ikke noe lyst til å bytte sykehus så fortsatt på Medicus!

Helt fantastisk oppfølging, vi er rett og slett kjempefornøyd så langt...

vi betaler forresten 35.000 og det er en pakke hvor vi får inntil 3. IVF forsøk, og med Icsi dersom det ser ut som det trengs!!!

Om du lurer på noe så send gjerne PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...