Gå til innhold

Hvorfor skapte Gud oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Ah, du går utfra at Bibelen har rett, og det er sant, men så er det også flere veier til havet. Alle guder er ett, og hun er mor og far og sønn og datter. Tjen menneskene rundt deg, vis kjærlighet og gudekraften blir deg. Insha'Allah.

Anonymkode: fd4c9...2f0

Blir kjipt for deg å innse sannheten først når du havner i helvete. Sannheten er hard. Håper du finner sannheten så lenge du lever så du ikke havner i evig fortapelse. 

Anonymkode: fa354...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, så mye innspill det har kommet gjennom 2 dager! 

Blir spennende å lese gjennom alle deres meninger om dette! 🍿👀

Anonymkode: 1017d...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Klossmajor skrev:

Å stille spørsmål ved guds motiver innebærer en menneskeliggjøring av noe vi ikke egentlig har den ringeste anelse av hva er. For hva er vel egentlig gud et uttrykk for? Det er nytteløst å forsøke forstå guds motiver når vi ikke engang vet hva gud er. Å omtale gud ved hankjønn i tredje person entall framstår særlig som absurd. For uansett hva gud er, eller ikke er, kan vi være ganske sikker på at gud verken er et menneske eller noen annen form for virveldyr. Det nærmeste jeg kan komme et logisk gudebilde er å anse gud som synonymt med naturen. Overført til den forståelsen blir da om naturen har noen hensikt eller motiver. Det blir igjen umulig å gi noe vettugt svar på.

Tror du er inne på noe!!

Anonymkode: 1017d...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tusseladen skrev:

Det er en del mennesker jeg kunne tenkt meg at Gud ikke hadde skapt.

Enig..😕

Anonymkode: 1017d...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesket ble nok ikke skapt.  det var nok en naturlig evulasjon.  Gudsbildet så mange trenger å tro på ble skapt mye senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stina234 skrev:

Mennesket ble nok ikke skapt.  det var nok en naturlig evulasjon.  Gudsbildet så mange trenger å tro på ble skapt mye senere

Du tenker det fordi? 

Anonymkode: fa354...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.11.2018 den 2.22, AnonymBruker skrev:

Gud i 2018 er for dumt. Religion stammer fra en tid man ikke hadde vitenskapelige forklaringer og fra perioder der nøden har vært så stor at folk trengte håp.

Nå vet vi bedre.

Anonymkode: 91223...135

Ja, link gjerne til noe der det bekreftes at Gud eller en skaper ikke finnes....

Anonymkode: c1c79...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 19.11.2018 den 23.49, BMW 5-serie 535D skrev:

Om Gud virkelig hadde skapt oss, hvorfor i helvete skulle han gjøre det når han da bare skal hive oss rett i helvete og pine i all evighet? Når han ikke klarer å redde oss fra det så har han heller aldri klart å skape oss. 

Hvis Gud virkelig kan alt og vet alt før skapelsen osv, hvorfor gjorde han det da? Og hvorfor måtte sønnen hans bli pint på et kors og dø hvis han kan alt? Da burde han også klart å få alle til himmelen på en mye lettere måte enn å pine sin eneste sønn

Jesus valgte selv å gå i døden for oss. Han ofret livet sitt for at vi skulle få gå fri. Ingen tvang han. Han gjorde det av kjærlighet ❤️❤️

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jesus valgte selv å gå i døden for oss. Han ofret livet sitt for at vi skulle få gå fri. Ingen tvang han. Han gjorde det av kjærlighet ❤️❤️

På hva måte hadde vi ikke gått fri om han ikke hadde ofret livet?

Anonymkode: c1c79...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, link gjerne til noe der det bekreftes at Gud eller en skaper ikke finnes....

Anonymkode: c1c79...394

For å kunne bekrefte eller avkrefte eksistensen av gud(er), må man ha en klar definisjon av hva ordet gud er uttrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker det fordi? 

Anonymkode: fa354...ea1

Tja, du kan sikker bibelhistorien din.. Din gud er kun ca 2000 år gammel.. Før den tid var det også masse andre guder men de blir betegnet som avguder, oppkonstruert av folk.  Menneskeheten sin utvikling er rimelig godt dokumentert.  Det kan man ikke si om gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jesus valgte selv å gå i døden for oss. Han ofret livet sitt for at vi skulle få gå fri. Ingen tvang han. Han gjorde det av kjærlighet ❤️❤️

Hvorfor må en Gud ofre seg selv og gå i døden for oss hvis han kan alt? Kan han ikke bare frelse alle enn å gjøre alt på idiotiske måter?

En Gud skal og bør ikke dø, da er han ikke udødelig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesket er naturens verste skapning gjennom alle tidene og den dagen mennesker dør ut vil naturen sakte gjennoppbygge seg selv og reparere alt mennesker har ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Stina234 skrev:

Din gud er kun ca 2000 år gammel

Nei, Gud har eksistert alltid

Anonymkode: bd185...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Jesus valgte selv å gå i døden for oss. Han ofret livet sitt for at vi skulle få gå fri. Ingen tvang han. Han gjorde det av kjærlighet ❤️❤️

Han døde vel strengt tatt ikke?

Eller som noen sa det "han ofret ikke livet, men en helg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.11.2018 den 8.16, Stina234 skrev:

Tja, du kan sikker bibelhistorien din.. Din gud er kun ca 2000 år gammel.. Før den tid var det også masse andre guder men de blir betegnet som avguder, oppkonstruert av folk.  Menneskeheten sin utvikling er rimelig godt dokumentert.  Det kan man ikke si om gud.

Du bommer litt der. Vi kristne har samme Gud som Jødene har. De tror ikke Jesus har kommet enda og venter fremdeles på en frelser. Har du ikke hørt om Gamle testamentet i bibelen? 

Min Gud har vært evig og vil være evig. 

Anonymkode: fa354...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 14.33, Mæn40 skrev:

Han døde vel strengt tatt ikke?

Eller som noen sa det "han ofret ikke livet, men en helg"

Jesus tok ALLE menneskers synder på korset. Han stod opp igjen. De som tror og har tatt i mot Jesus som frelser i livet får evig liv og slipper straffen for syndene vi har gjort. 

Anonymkode: fa354...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 16.53, Stina234 skrev:

Mennesket ble nok ikke skapt.  det var nok en naturlig evulasjon.  Gudsbildet så mange trenger å tro på ble skapt mye senere

Ingenting som plutselig ble så mye. Det er en tåpelig teori. 

Anonymkode: fa354...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Får ikke sove og reflekter litt om livet, hehe...

Hvorfor skapte Gud verden? Hva er Guds hensikt, og hvorfor ble vi skapt? Noen sier vi er skapt for å leve livet osv, men hvorfor skal vi det?

Hvorfor skal vi til helvette og paradis? Hva er hensikten med alt dette? 

Til dere som ikke er kristne: Hvorfor tror dere vi er skapt? Hvorfor skjedde det Big Ben? Hva er hensikten med alt dette..? 

 

Ja... Jeg vet, jeg har mange rare tanker om natta 😅 Kjør debatt, folkens!

Anonymkode: 1017d...004

Sliter med det samme. Jeg lurer på hvorfor JEG er født. Og hvorfor jeg ble født i Norge av alle land. Det sies at det er som å vinne i lotto, altså i den alternative verdenen. 
Jeg lurer også på hvorfor jeg vokste opp i ei bygd med 2000 innbyggere, som ligger langt unna alt som heter by. Av alle steder på jorda havner jeg i ei bygd på 2000 liksom.

Jeg lurer på hvorfor jeg skulle dra til et annet land, og forelske meg i med annen kulturell bakgrunn. Hvorfor kunne jeg ikke forelske meg i en i Norge? For skal vi tro slavisk på slik, så er det noen der ute som er skapt for oss. Tester han meg? Er det meningen at jeg skal vi to sammen skal sekulere religion? Se hverandres verdi til tross for forskjellig livssyn? 
Det vet jeg ikke.... Jeg avviste han likevel med tungt hjerte. Jeg føler likevel det er en synd av meg, å forelske meg i han og straffer meg hver dag.

Har vi flere liv forresten? jeg tror vi kanskje kan ha vært forbudte elskere eller noe i et forrige liv. og derfor straffes nå med denne avstanden.. 

Anonymkode: 5e27d...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...