Gå til innhold

Hvorfor skapte Gud oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og sier det. Du tar feil. Le så mye du vil nå men i helvete kommer du ikke til å le mer. Der er det bare lidelse. 

Anonymkode: 959c5...e7a

Kom med dokumentasjon på at jeg tar feil og dere har rett, burde vel være en jævla enkel sak ettersom dere er så overbeviste om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Kom med dokumentasjon på at jeg tar feil og dere har rett, burde vel være en jævla enkel sak ettersom dere er så overbeviste om det?

Jeg trenger ikke å overbevise deg om noe. Overbevisningen skal Gud ta seg av. Men du må søke det for å finne det. Det står det om i bibelen. Jeg håper for din del at du finner sannheten og slutter å forkaste den som du gjør nå. 

Anonymkode: 959c5...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel å kaste perler for svin. 🐷

Gud skapte menneskene for han ville ha noen som frivillig tror på Ham. Men skapelsen er enda ikke fullbragt. Vi er enda ikke kommet til den sjuende dagen. 

Sånn. Da er det bare å vente på trolla og svina 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke å overbevise deg om noe. Overbevisningen skal Gud ta seg av. Men du må søke det for å finne det. Det står det om i bibelen. Jeg håper for din del at du finner sannheten og slutter å forkaste den som du gjør nå. 

Anonymkode: 959c5...e7a

Nei du trenger selvfølgelig ikke, men skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det da det visstnok er så lett å vite at Gud er sann og alt er rett av det bibelen sier. 

Hvor skal jeg søke? Må jeg ha hjelp fra en klarsynt?

Jeg forkaster ingen ting, er åpen for alt men tror ikke på eventyr 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg og sier det. Du tar feil. Le så mye du vil nå men i helvete kommer du ikke til å le mer.

Bare vært dæu en gang. ( Arbeidsulykke -Gassforgiftning -Med påfølgende hjertestans, -"Helt" på grensa til "Mulig overlevelse" ). Helt greit, spør du meg... Null Smerte, Null ( Fyll inn; ..:         ),  -OG INGEN GUD, -INGEN JÆVEL ! Bare nevner det...

( Hvem giftet Kain seg med ... 👂 ... ..? )

 

 

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Bare vært dæu en gang. ( Arbeidsulykke -Gassforgiftning -Med påfølgende hjertestans, -"Helt" på grensa til "Mulig overlevelse" ). Helt greit, spør du meg... Null Smerte, Null ( Fyll inn; ..:         ),  -OG INGEN GUD, -INGEN JÆVEL ! Bare nevner det...

( Hvem giftet Kain seg med ... 👂 ... ..? )

 

 

A.(CAVE:Fnatt)

Alt ble vel bare mørkt og borte, mange som sier det, også de som har vært døde. 

Han giftet seg med Kina 😉😂

 

Hvordan fikk du det du siterte på meg? Ikke jeg som skrev det, nå spøker det her 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Nei du trenger selvfølgelig ikke, men skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det da det visstnok er så lett å vite at Gud er sann og alt er rett av det bibelen sier. 

Hvor skal jeg søke? Må jeg ha hjelp fra en klarsynt?

Jeg forkaster ingen ting, er åpen for alt men tror ikke på eventyr 😂

Fordi Gud forventer ikke det av meg. Alt er ikke mulig for meg men alt er mulig for Gud. Jeg trenger ikke å overbevise noen. Jeg har evig liv allerede. Men jeg gjør mye for Gud allerede. Jeg vet ikke hva som kan overbevise deg til å tro men det vet Gud. Så jeg legger alt dette til han nå. 

Nei, ikke en klarsynt. Å søke Gud gjør du i bønn. Først les, be og si frelse bønnen og men den. Om det er vanskelig å mene den sier du det til Gud at det er vanskelig å mene den siden du finner det veldig vanskelig å tro. Også kan du lese frelse bønnen. Så begynner du søke han i bønn. Be til han. Fader vår er en fin bønn du kan be hver dag også kan du legge til at du søker sannheten og spørr han om han kan åpenbare det for deg. Si til Gud etter frelse bønnen "Jeg er ditt barn nå min Far Gud. Men dette er veldig vanskelig for meg å tro. Gi meg tro Herre! Det er det bare du som kan gi! Jeg ønsker nå å følge deg og da trenger jeg deg til å vise meg hvordan! Vis meg Herre! Jeg ønsker å gi meg mitt liv til deg og bare følge deg nå og ikke mine egne lyster. Du ser mitt hjerte far. Forandre meg Herre til hvordan du har skapt meg og vil at jeg skal være! "

Dette er noe av det du kan be. Jesus elsker deg så mye! Han ser på deg akkurat nå og beundrer den Gud har skapt deg til å være :) Strekk hånden ut til Gud og han strekker sin til deg! Gud er klar og venter bare på deg nå :)

Anonymkode: 959c5...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvordan fikk du det du siterte på meg? Ikke jeg som skrev det, nå spøker det her 😂

Djevelen... -Eller... Uhhh.... Ble en kald trekk ..!

-Æ GÅR  NU ..!

 

A.(CAVE:Fnatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi Gud forventer ikke det av meg. Alt er ikke mulig for meg men alt er mulig for Gud. Jeg trenger ikke å overbevise noen. Jeg har evig liv allerede. Men jeg gjør mye for Gud allerede. Jeg vet ikke hva som kan overbevise deg til å tro men det vet Gud. Så jeg legger alt dette til han nå. 

Nei, ikke en klarsynt. Å søke Gud gjør du i bønn. Først les, be og si frelse bønnen og men den. Om det er vanskelig å mene den sier du det til Gud at det er vanskelig å mene den siden du finner det veldig vanskelig å tro. Også kan du lese frelse bønnen. Så begynner du søke han i bønn. Be til han. Fader vår er en fin bønn du kan be hver dag også kan du legge til at du søker sannheten og spørr han om han kan åpenbare det for deg. Si til Gud etter frelse bønnen "Jeg er ditt barn nå min Far Gud. Men dette er veldig vanskelig for meg å tro. Gi meg tro Herre! Det er det bare du som kan gi! Jeg ønsker nå å følge deg og da trenger jeg deg til å vise meg hvordan! Vis meg Herre! Jeg ønsker å gi meg mitt liv til deg og bare følge deg nå og ikke mine egne lyster. Du ser mitt hjerte far. Forandre meg Herre til hvordan du har skapt meg og vil at jeg skal være! "

Dette er noe av det du kan be. Jesus elsker deg så mye! Han ser på deg akkurat nå og beundrer den Gud har skapt deg til å være :) Strekk hånden ut til Gud og han strekker sin til deg! Gud er klar og venter bare på deg nå :)

Anonymkode: 959c5...e7a

Han forventer det kanskje ikke, men bør man ikke noen ganger gjøre noe andre ikke forventer av en? F.eks er arbeidssjef, gjøre en mye bedre jobb enn det sjefen forventet. 

Er det ikke litt farlig å si at du allerede har evig liv? Alt kan skje her i livet, plutselig blir jeg kristen og havner i paradis mens du mister troen og fornekter Gud? 

Hvis du har lakt at alt til han at skal frelse meg så venter jeg i spenning på om han virkelig klarer det, om han gjør det starter jeg en tråd om det 🙂

Hvorfor kan ikke en klarsynt hjelpe meg? De klarer jo å få bort onde ånder og djevler i hus, så da bør jeg vel få hjelp av de?

Hva synes han om hvis jeg lyver til han da? Hvis jeg starter å be osv med at jeg vil ta imot han uten å egentlig mene det, holder jeg han ikke for narr da?

Er han så desperat for å få meg hjem til seg at han kun venter på meg og tar meg imot med en gang? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Han forventer det kanskje ikke, men bør man ikke noen ganger gjøre noe andre ikke forventer av en? F.eks er arbeidssjef, gjøre en mye bedre jobb enn det sjefen forventet. 

Er det ikke litt farlig å si at du allerede har evig liv? Alt kan skje her i livet, plutselig blir jeg kristen og havner i paradis mens du mister troen og fornekter Gud? 

Hvis du har lakt at alt til han at skal frelse meg så venter jeg i spenning på om han virkelig klarer det, om han gjør det starter jeg en tråd om det 🙂

Hvorfor kan ikke en klarsynt hjelpe meg? De klarer jo å få bort onde ånder og djevler i hus, så da bør jeg vel få hjelp av de?

Hva synes han om hvis jeg lyver til han da? Hvis jeg starter å be osv med at jeg vil ta imot han uten å egentlig mene det, holder jeg han ikke for narr da?

Er han så desperat for å få meg hjem til seg at han kun venter på meg og tar meg imot med en gang? 😉

Har jeg ikke allerede skrevet noe til deg som Gud ikke forventet av meg? 

Som jeg sa så er det Gud som kan ovebevise og ikke jeg. 

Om den klarsynte er kristen og vet hva den drivet med er de selvfølgelig greit. Men en klarsynt som ikke er fra Gud er på ville veier og kan gjøre vondt verre. Derfor er det ikke å anbefale. Jeg får syn og gjør noe med synene og fjerner det onde da jeg får et klart syn. Da vet jeg hva jeg skal gjøre. Dette er en gave jeg har fått fra Gud. Han viser meg det han kan bruke meg til. 

Så du vil be men du mener det ikke fordi du ikke har sett noe tegn på hans eksistens? Nei, du holder han ikke for narr for Gud er den som gir tro. Om du ønsker å få vite at Gud finnes og ber om og søker dette uten å faktisk vite men du ønsker virkelig å få vite, ville jeg ikke kaldt det for narr. 

Ja, Gud elsker alle mennesker og vil ha alle til seg. Han venter på at du skal omvende deg og la hans rike falle ned på deg. Han vil ha deg som sitt barn og vil at du skal leve godt på jorden også få evig liv da tid e er over her. Han bryr seg ikke om at du skriver her at han ikke eksisterer og gjør narr av han osv... Han vil bare ha deg til han. Derfor er han kjærlighetens Gud. Han skapte glemmselens hav for en av en grunn. Om vi ber om tilgivelse og angrer på synden vi har gjort så ender det i glemmselens hav og til og med. Gud har glemt din synd. Så stor er hans nåde!

Anonymkode: 959c5...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille spørsmål ved guds motiver innebærer en menneskeliggjøring av noe vi ikke egentlig har den ringeste anelse av hva er. For hva er vel egentlig gud et uttrykk for? Det er nytteløst å forsøke forstå guds motiver når vi ikke engang vet hva gud er. Å omtale gud ved hankjønn i tredje person entall framstår særlig som absurd. For uansett hva gud er, eller ikke er, kan vi være ganske sikker på at gud verken er et menneske eller noen annen form for virveldyr. Det nærmeste jeg kan komme et logisk gudebilde er å anse gud som synonymt med naturen. Overført til den forståelsen blir da om naturen har noen hensikt eller motiver. Det blir igjen umulig å gi noe vettugt svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skapte oss fordi hen er en skapende kraft. I bunn og grunn undret hen seg over sin egen evne til refleksjon i havet av ingenting, og da hen fant kunsten og pustet liv, ville hen  se hva som hendte dersom hen gav liv til noe som var like åndende som hen selv. 

Anonymkode: fd4c9...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gud skapte oss fordi hen er en skapende kraft. I bunn og grunn undret hen seg over sin egen evne til refleksjon i havet av ingenting, og da hen fant kunsten og pustet liv, ville hen  se hva som hendte dersom hen gav liv til noe som var like åndende som hen selv. 

Anonymkode: fd4c9...2f0

Hvor har du det fra? 

Gud hadde feks allerede skapt englene. Så gir ikke mening det du sier. 

Anonymkode: fa354...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra? 

Gud hadde feks allerede skapt englene. Så gir ikke mening det du sier. 

Anonymkode: fa354...ea1

I tillegg hevdes det gjerne at Gud er allvitende med ubegrenset makt og kunnskap, og at alt er forutbestemt av Gud. Undring og refleksjon skulle dermed være fullstendig unødvendig for Gud. Gud skulle jo vite alle utfall på forhånd. Profetier handler jo også nettopp om forutsigelser, og de fleste kjente profeter har så vidt meg bekjent hevdet at deres profetier ble gitt dem fra nettopp Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg ikke allerede skrevet noe til deg som Gud ikke forventet av meg? 

Som jeg sa så er det Gud som kan ovebevise og ikke jeg. 

Om den klarsynte er kristen og vet hva den drivet med er de selvfølgelig greit. Men en klarsynt som ikke er fra Gud er på ville veier og kan gjøre vondt verre. Derfor er det ikke å anbefale. Jeg får syn og gjør noe med synene og fjerner det onde da jeg får et klart syn. Da vet jeg hva jeg skal gjøre. Dette er en gave jeg har fått fra Gud. Han viser meg det han kan bruke meg til. 

Så du vil be men du mener det ikke fordi du ikke har sett noe tegn på hans eksistens? Nei, du holder han ikke for narr for Gud er den som gir tro. Om du ønsker å få vite at Gud finnes og ber om og søker dette uten å faktisk vite men du ønsker virkelig å få vite, ville jeg ikke kaldt det for narr. 

Ja, Gud elsker alle mennesker og vil ha alle til seg. Han venter på at du skal omvende deg og la hans rike falle ned på deg. Han vil ha deg som sitt barn og vil at du skal leve godt på jorden også få evig liv da tid e er over her. Han bryr seg ikke om at du skriver her at han ikke eksisterer og gjør narr av han osv... Han vil bare ha deg til han. Derfor er han kjærlighetens Gud. Han skapte glemmselens hav for en av en grunn. Om vi ber om tilgivelse og angrer på synden vi har gjort så ender det i glemmselens hav og til og med. Gud har glemt din synd. Så stor er hans nåde!

Anonymkode: 959c5...e7a

Hva hvis Gud forventer at kristne sier til ikke-troende da?

Lilli bendriss f.eks da? Ho var kristen tidligere, kan jeg bruke ho? 

Dæven, klarer du å helbrede folk og få bort satan? Da kan du vel gi deg selv noen millioner kroner av og til som lønn for det du gjør?

Nei jeg vil ikke be, men du sa jeg skulle be om frelse og få han i mitt hjerte og ta imot han. Men det blir jo helt feil å kødde med Gud vel?

Han bryr seg ikke om at jeg og mange andre snakker dritt om han? Hvis jeg hadde vert Gud ville jeg blitt forbannet og straffet de som spottet meg.

Hvorfor kan han ikke glemme alles synd og ta med alle til paradiset om han kan glemme synden til noen, favoriserer han enkelte og gir faen i andre? Er ikke Gud for alle og like god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra? 

Gud hadde feks allerede skapt englene. Så gir ikke mening det du sier. 

Anonymkode: fa354...ea1

 

Englene er ikke kreative og tenkende skapninger. De er tjenende og underkasta som kun gjør hens vilje.

Anonymkode: fd4c9...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Englene er ikke kreative og tenkende skapninger. De er tjenende og underkasta som kun gjør hens vilje.

Anonymkode: fd4c9...2f0

Åja så Lucifer hadde ikke egne valg? Han tenkte ikke sier du? Her må du nok lese litt mer i bibelen... 

Her valgte engelen Lucifer å gå i mot Gud og klarte å overtale/ tok med seg en tredje del av englene med seg da han ble kaste tut av himmelen. 

Så hva tenker har du nå? Hva vil du frem til nå? 

Hvorfor skrive det du skriver når du ikke har kunnskap om det? 

Anonymkode: fa354...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tusseladen skrev:

Det er en del mennesker jeg kunne tenkt meg at Gud ikke hadde skapt.

Hvis disse levde før vi ble født bør vi være glade til for at de ble skapt. Hadde fortiden før vi ble unnfanget utspunnet seg annerledes, ville dagens befolkning vært enn annen enn den er. Hvis Djengis Khan og Adolf Hitler aldri hadde sett dagens lys, ville heller ikke vi født etter dem gjort det. Historien ville tatt en helt annen retning og verden ville sett annerledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja så Lucifer hadde ikke egne valg? Han tenkte ikke sier du? Her må du nok lese litt mer i bibelen... 

Her valgte engelen Lucifer å gå i mot Gud og klarte å overtale/ tok med seg en tredje del av englene med seg da han ble kaste tut av himmelen. 

Så hva tenker har du nå? Hva vil du frem til nå? 

Hvorfor skrive det du skriver når du ikke har kunnskap om det? 

Anonymkode: fa354...ea1

 

Ah, du går utfra at Bibelen har rett, og det er sant, men så er det også flere veier til havet. Alle guder er ett, og hun er mor og far og sønn og datter. Tjen menneskene rundt deg, vis kjærlighet og gudekraften blir deg. Insha'Allah.

Anonymkode: fd4c9...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...