Gå til innhold

Sønnen til samboer tok min datter sin tlf, og rotet den bort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i helgen da sønnen til samboer skulle gå til en venn, så snek han med seg uten lov mobilen til datteren min. Han har selv en ny tlf, og datteren min fikk ny tlf for en måned siden. Så begge har nye. Han rotet bort hun sin tlf ute og vi har foreløpig ikke funnet den. Og sjansen for å få den tilbake er nok minimal. Jeg sier til samboer at sønnen får gi sin egen tlf til min datter, fordi han valgte ta med hun sin istenfor sin egen, sikkert for å spare sin. Sønnen er sleip sånn. Men samboer er uenig, og mener jeg bare må kjøpe ny til hun. Det synes jeg blir urettferdig og sønnen trenger å se at det blir konsekvenser ut av ting han gjør. Hvem har rett, jeg eller samboer? 

Anonymkode: d1a26...089

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett. Han må gi sin til datteren din, og så får han begynne å spare til ny.

Noe lignende skjedde her: den ene laget sprekker i telefonskjermen til den andre. Da måtte hun gi fra seg sin som var uten sprekker og ta den ødelagte selv. Den kunne fortsatt brukes da. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønn må gi sin til datter, samboer må kjøpe ny til sin sønn/billigere/ vente/ sønn må spleise eller hva enn samboer bestemmer seg for. Samboer kan også kjøpe tilsvarende ny til din datter i stedet, alt etter hva han bestemmer seg for er passende mht sin sønn. 

Anonymkode: a1800...ef3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør din samboer om hva han hadde gjort dersom det var noen andres telefon.. en fra klassen og lignende. Hadde han sagt til disse foreldrene at de bare måtte kjøpe ny??

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dette er en problemstilling engang, jeg. Gutten har rotet bort telefonen til jenta, da må han finne den igjen eller gi bort sin egen. 

Det er rett og slett bare erstatning for noe han stjal. Han kan feie under teppet at guttungen tok en eiendel til en annen person. Tyveri må jo få konsekvenser. 

 

Anonymkode: 727a8...441

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal han gi telefonen sin til henne, det skulle bare mangle. Han bør også betale for en ny telefon til henne før han får tilbake sin egen.

Anonymkode: 4ce72...87e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt å aktivere slike find my phone funksjoner når man først setter opp telefonen. Om man har en Google konto kan man gjøre det der også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere prøvd å ringe til den ?

Anonymkode: 8fdba...dec

Ja, vi har prøvd å ringe den. Kommer rett til personsvar, så er nok ikke mer strøm på den. 

Ts 

Anonymkode: d1a26...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo rett! Hvor gamle er barna? Eller jeg burde kanskje heller spurt hvor gammel din samboer er, som ikke har skjønt at man ikke kan stjele/ødelegge/rote vekk andres ting uten konsekvenser! Det er forresten ikke rart at sønnen tar seg til rette, hvis han har fanget opp de elendige holdningene til sin far.. Dette ville jeg ikke gitt meg på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samboeren din, han mener at DU skal kjøpe ny telefon? Var det ikke HANS unge som rotet den bort? Da er det faktisk han som må dra kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske noen kunne bruke hennes i steden for «hun sin». Det er så forbanna tungvint å lese «hun sin». 🤮

Anonymkode: d5826...4d8

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen hans er 12 år, altså absolutt stor nok til å vite at man ikke tar andre sine ting. Min datter er 10 år, og veldig lei seg for at hun sin tlf er borte. Når jeg spør hvorfor i all verden han tok med hun sin tlf og ikke egen, så svarer han bare "vet ikke". Sønnen viser ikke anger over at han tok den, men ble hysterisk når jeg nevnte at da fikk han gi sin til hun. 

Jeg synes samboer må vise sønnen at han får konsekvenser ut av sine handlinger som sagt, og så får sønnen spare opp til ny selv eller samboer evt kjøpe ny til han ( selvom han burde tjene opp til ny selv, for å se alvoret i saken og lære av det) 

Blir veldig oppgitt over samboer, for det virker som han synes mer synd på sin sønn som evt må gi bort sin tlf, enn å synes synd på min datter. 

Ts 

Anonymkode: d1a26...089

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske noen kunne bruke hennes i steden for «hun sin». Det er så forbanna tungvint å lese «hun sin». 🤮

Anonymkode: d5826...4d8

Ja beklager dette, men jeg ble slaktet i en annen tråd for en god stund siden hvor jeg skrev ordet "hennes". Hvor da tråden til slutt bare handlet om det og at det var feil ordbruk, så var redd for å bruke det ordet igjen nå dessverre. 

Ts 

Anonymkode: d1a26...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja beklager dette, men jeg ble slaktet i en annen tråd for en god stund siden hvor jeg skrev ordet "hennes". Hvor da tråden til slutt bare handlet om det og at det var feil ordbruk, så var redd for å bruke det ordet igjen nå dessverre. 

Ts 

Anonymkode: d1a26...089

Tull. Det er hennes det heter. Du har sikkert skrevet "huns" eller brukt henne der du skal bruke "hun".  Feks: henne sa at den var huns. 

Anonymkode: ac7c4...697

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags konsekvenser mener samboer sønnen skal få da ?

Anonymkode: fca11...5b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja beklager dette, men jeg ble slaktet i en annen tråd for en god stund siden hvor jeg skrev ordet "hennes". Hvor da tråden til slutt bare handlet om det og at det var feil ordbruk, så var redd for å bruke det ordet igjen nå dessverre. 

Ts 

Anonymkode: d1a26...089

Bruk hun der du skal bruke hun og henne der det er henne. Så klarer vi å lese uten å få hodepine;)

Anonymkode: 18831...ad8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...