Gå til innhold

Tror ikke jeg får noen babyshower..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres skikkelig sutrete ut, men jeg tør ikke snakke med noen om det og helt ærlig så er jeg ganske leimeg..

 

Sist jeg gikk gravid så fikk jeg ingen babyshower. Det var forsåvidt fair enough, det er 6 år siden og det var ikke like vanlig da. Samtidig så var jeg den første i vennegjengen som fikk barn så jeg tror ikke noen tenkte på det.

 

Likevel så stakk det litt etter hvert som flere venninner begynte å bli gravide, og de fikk babyshowers som jeg også har vært i. De er også stadig vekk i andre venninners babyshowers. Ser på instagram at alle venninnene deres igjen har fått overraskelsesfest.

 

Nå er jeg 32 uker på veg, og jeg har ikke hørt noe som helst fra noen. Ingen planlagte sammenkomster, jentekvelder eller andre ting som jeg skal planlegge å møte opp på, slik det har vært for de andre. Med de andre jentene så har babyshower blitt planlagt allerede ved uke 12, og den gravide har blitt booket inn lang veg i forvegen med en eller annen unskyldning/stor event som «liksom» skulle skje den dagen, og babyshoweren har blitt holdt relativt tidlig. Jeg vet at det er 8 uker igjen, men samtidig så er det jul midt i dette, som gjør det enda mindre sannsynlig at noe kommer til å skje.

 

Det er ikke det at jeg har et stort behov for å være i sentrum eller få gaver eller noe sånt. Det er bare så sårt å føle at jeg kanskje er mindre likt i vennegjengen, eller at jeg ikke betyr like mye.. Det handler bare generelt om følelsen av at ingen tenker på meg, og jeg lurer på hva jeg har gjort galt eller hva som er feil med meg.. Tenker mye på hva jeg har sagt feil eller gjort feil.

 

Jeg er kanskje i overkant hormonell rundt det, og mange vil kanskje si at det er leeenge igjen enda, men samtidig så er det liksom nok å gjøre i julestria så jeg anser egentlig toget som gått.. 

 

Er det flere som har kjent på det samme?

Anonymkode: 988bf...fda

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å få det, men det var heller ikke så viktig for meg. Jeg har flyttet til en annen by og er ingen som peker seg ut "naturlig" til å arrangere noe slikt for meg, selv om jeg har venninner her. Så jeg antok bare at jeg ikke kom til å få det, husker det var litt sårt da jeg var i babyshower til en venninne, mest fordi jeg følte litt på at alle mine beste venner bor langt unna. Men så tenkte jeg ikke mer på det.

Ble likevel overrasket med babyshower, hadde aldri trodd det. Mitt var i uke 37, så ganske tett opp mot termin. Ble veldig rørt og glad, mest fordi noen hadde tenkt på meg. Og så var det hyggelig å være samlet.

Skjønner at det er sårt, spesielt hvis alle venninnene dine får. Det kan jo hende at du blir overrasket slik jeg ble, og da kommer til å bli 1000 ganger gladere enn de som "forventer" det. Og hvis ikke er det nok glemt når lille kommer. 

Ellers er et alternativ å invitere folk selv, ikke til babyshower men så man kan samles. Hyggelig det og 💜

Klem til deg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aryamili skrev:

Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å få det, men det var heller ikke så viktig for meg. Jeg har flyttet til en annen by og er ingen som peker seg ut "naturlig" til å arrangere noe slikt for meg, selv om jeg har venninner her. Så jeg antok bare at jeg ikke kom til å få det, husker det var litt sårt da jeg var i babyshower til en venninne, mest fordi jeg følte litt på at alle mine beste venner bor langt unna. Men så tenkte jeg ikke mer på det.

Ble likevel overrasket med babyshower, hadde aldri trodd det. Mitt var i uke 37, så ganske tett opp mot termin. Ble veldig rørt og glad, mest fordi noen hadde tenkt på meg. Og så var det hyggelig å være samlet.

Skjønner at det er sårt, spesielt hvis alle venninnene dine får. Det kan jo hende at du blir overrasket slik jeg ble, og da kommer til å bli 1000 ganger gladere enn de som "forventer" det. Og hvis ikke er det nok glemt når lille kommer. 

Ellers er et alternativ å invitere folk selv, ikke til babyshower men så man kan samles. Hyggelig det og 💜

Klem til deg!

Tusen takk for svar 😊 uke 37 var ganske tett opp mot termin ja. Alt «håp» er jo ikke ute såklart.

 

Vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på det, men kanskje fordi det har vært litt sårt de gangene venninnene mine har fått mens ingen tenkte på meg første gangen. Selv om jeg klarer å rettferdiggjøre hvorfor de ikke tenkte på det for 6 år siden. Det dobler på en måte sårheten litt likevel, spesielt når jeg ser at alle andre de omgås med blir feiret.

 

Har alt vi trenger til babyen, hadde bare et lite håp om en blå muffins og en fin dag med venninnene mine og et lite håp om å ikke føle seg glemt igjen..

 

Har tenkt tanken på å arrangere det selv, men tenker bare på at det må være en grunn til at ingen har gjort det for meg og at det er fordi jeg ikke fortjener det.. Så da er det ikke så lett 😕

 

Føler meg bare dum som tenker på det i det heletatt, det er jo ikke så viktig..

Anonymkode: 988bf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg! ❤️

Jeg har ikke fått jeg heller, så vi er ihvertfall to. Jeg er i uke 32, og førstegangs. Jeg tror nok jeg er for gammel til at det er vanlig blant venninnene mine. Mange av venninnene mine har bikket 40, og jeg ser jo at det er jentene i 20-årene som får babyshower.

Anonymkode: 6e318...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt å planlegge min egen baby shower om jeg var deg. Kanskje venninner da får fart på ting. Og kanskje du får beskjed om å ikke planlegge mer. 

Ellers tenker jeg det er mest vanlig å få baby shower til første barnet, så kanskje det er derfor de ikke har tenkt på deg? 

Min venninne venter nå sitt fjerde barn, og hun får nok Ingen shower. Hun har hatt for to av barna allerede. 

Anonymkode: 38009...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stor klem til deg! ❤️

Jeg har ikke fått jeg heller, så vi er ihvertfall to. Jeg er i uke 32, og førstegangs. Jeg tror nok jeg er for gammel til at det er vanlig blant venninnene mine. Mange av venninnene mine har bikket 40, og jeg ser jo at det er jentene i 20-årene som får babyshower.

Anonymkode: 6e318...799

Takk ❤️

 

Hva tenker du om det? Synes du det er greit eller føles det sårt? Kanskje litt det samme som når jeg fikk første - ingen andre hadde fått og de tenkte vel bare ikke på det, så da var det jo på en måte greit. Er værre når man er den eneste som ikke får kanskje..

 

Har du vurdert å arrangere en sammenkomst selv?

Anonymkode: 988bf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville begynt å planlegge min egen baby shower om jeg var deg. Kanskje venninner da får fart på ting. Og kanskje du får beskjed om å ikke planlegge mer. 

Ellers tenker jeg det er mest vanlig å få baby shower til første barnet, så kanskje det er derfor de ikke har tenkt på deg? 

Min venninne venter nå sitt fjerde barn, og hun får nok Ingen shower. Hun har hatt for to av barna allerede. 

Anonymkode: 38009...de8

Føler det er flaut å planlegge selv når jeg føler at grunnen til at jeg ikke får er at jeg ikke er god nok, hvis du skjønner.. Føler meg ikke så høy i hatten, og er redd for at det skal bli sett på som hinting 😕

 

Godt mulig at det er fordi det er nr 2, men samtidig så fikk jeg jo ikke med nr 1 heller - som den eneste i gjengen hittil isåfall 😕 Men kanskje det er det som er vanlig og at jeg bare sutrer unødig. Skjønner jo godt at det ikke er så vanlig med nr 3 og 4.

 

Om det er fordi det er nr 2 så er jo der såklart en «knagg å henge det på». Det «rettferdiggjør» jo situasjonen en del 😊

Anonymkode: 988bf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

 

Angående det å arrangere selv. Selve babyshoweren er liksom ikke såå viktig. Det er mer følelsene rundt det jeg kverner mye på.

Anonymkode: 988bf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er flaut å planlegge selv når jeg føler at grunnen til at jeg ikke får er at jeg ikke er god nok, hvis du skjønner.. Føler meg ikke så høy i hatten, og er redd for at det skal bli sett på som hinting 😕

 

Godt mulig at det er fordi det er nr 2, men samtidig så fikk jeg jo ikke med nr 1 heller - som den eneste i gjengen hittil isåfall 😕 Men kanskje det er det som er vanlig og at jeg bare sutrer unødig. Skjønner jo godt at det ikke er så vanlig med nr 3 og 4.

 

Om det er fordi det er nr 2 så er jo der såklart en «knagg å henge det på». Det «rettferdiggjør» jo situasjonen en del 😊

Anonymkode: 988bf...fda

Men ingenting står i veien for å planlegge og lage din helt egen fest! Med masse familie og venner. 

Bruk omså «jeg ønsker å samle alle før babyen kommer» som en slags unnskyldning. 

Du FORTJENER en skikkelig feiring for deg og det kommende barnet. Og ser ikke vennene dine det, så gjør noe med det selv! Inviterte alle du er glad i, bak søte cup cakes og lag søte banner i blått eller rosa. Å kos deg mens du gjør det!

(Jeg fikk nylig mitt første barn, jeg er 25, jeg fikk ikke shower, og jeg angrer på at jeg ikke laget min egen fest) 

 

Anonymkode: 38009...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt noe shower, og jeg har heller ikke eeeegentlig ønsket ett, men innser at jeg skulle ønske noen hadde spurt om jeg gjorde. Tenkte spesielt på det da enkelte venninner dro i andre sitt babyshower. Og jeg trodde jeg hadde venninner og familie som er nærme nok til at det kunne blitt noe. Men jeg og baby har blitt gjort masse stas på uansett og vi mangler ingenting, det er nok mest den tanken om at jeg egentlig ikke har nære venninner lenger som trykker. 

Anonymkode: 97ca5...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt med innlegget over var at du er ikke alene :) og har du nære venner du kan prate med om sånt så synes jeg du skal gjøre det, følelsene dine er ikke teite :)

Anonymkode: 97ca5...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Det har ikke blitt så vanlig at alle har. Her jeg bor er det ingen kultur for det.

 

Men når alle i vennegjengen til TS har fått, er det jo tydeligvis kultur for det der. Er jo ganske spesielt at alle i ein vennegjeng får babyshower, med unntak av éin. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er førstegangs og 32 uker på vei. Har heller ikke fått babyshower og er sikker på jeg ikke får det heller. De andre vennene våre har fått det, men det er jeg som somregel drar slike ting igang, men da er di andre flinke på å bidra arrangementet. 

Ja det er litt sårt at man ikke får det selvfølgelig, spesielt når andre får. 

Jeg velger å legge det litt bak meg og heller konsentrere meg om at det snart er jul og at det er en koselig tid❤️ Så føder man ikke om så veldig lenge etter det. 

Vet ei i vennegjengen prøver å bli gravid nå, da kommer ikke jeg til å ta initiativet til babyshower. Dersom noen andre gjør det kommer jeg nok til å spørre rett ut hvorfor jeg ikke fikk ett..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det, ts! Jeg håpet også på en shower, innerst inne, uten at jeg turte å si det til noen... Men det var absolutt ingen snakk om noe som helst, så jeg valgte å legge det litt til side.

Kan tro jeg ble overrasket da jeg og min samboer egentlig skulle i en familiemiddag, og der satt det en hel gjeng ikledd rosa og med kaker og gaver!

Da var jeg 33+5 🙂 Og førstegangs og over 30.

Krysser fingrene for at det dukker opp noe for deg også! Er faktisk ganske så sårt det der, det kan jeg skrive under på ❤️

Anonymkode: 01027...dcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️

 

Hva tenker du om det? Synes du det er greit eller føles det sårt? Kanskje litt det samme som når jeg fikk første - ingen andre hadde fått og de tenkte vel bare ikke på det, så da var det jo på en måte greit. Er værre når man er den eneste som ikke får kanskje..

 

Har du vurdert å arrangere en sammenkomst selv?

Anonymkode: 988bf...fda

Det er jo litt sårt, men samtidig orker jeg ikke gjøre noe ut av det selv. Formen er ikke god nok til å arrangere selv, rett og slett. Så nå gleder jeg meg bare til fødsel, og håper folk kommer på besøk da isteden. :)

Anonymkode: 6e318...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke vanlig å ha shower for barn nummer to, så kanskje det er derfor? Den historiske begrunnelsen er vel at den nye moren skal få gaver til barnet, mens til barn nummer to har man gjerne mer utstyr på plass. 

 

Du trenger ikke si at du arrangerer baby shower selv. Du kan invitere alle på lunsj og skrive at du vil samle alle venninnene en siste gang før livet blir enda mer hektisk, og du håper mange vil komme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne lett vært venninna si. Har flere barn og vært med i to babyshowers. Men aldri hatt selv og aldri arrangert. Ikke for søsteren min som fikk for noen år siden heller. Men vi er over 30 og det er ikke så vanlig blant de jeg kjenner godt. Er dere en fast gjeng hvor alle de andre har fått? Kjenner to gravide nå, og tror ikke de har hatt heller. 

Forstår veldig sårheten om du er en av de eneste uten, men det kan være det renner bort fordi det er ditt andre barn, og ikke fordi de liker deg mindre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid visst at jeg ikke får det. Venter nr 3 nå. Men det er fordi jeg ikke har noen venninnegjeng. Jeg har en og en venninne her og der. Så forventer ikke at en der alene skal arrangere det da ingen av de er venn med hverandre. 

Men hadde jeg  vært en del av en stor venninnegjeng der det var vanlig å gjøre dette for hverandre så hadde jeg nok blitt skuffet om jeg ble utelatt. 

Anonymkode: fecc2...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar 😊 uke 37 var ganske tett opp mot termin ja. Alt «håp» er jo ikke ute såklart.

 

Vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på det, men kanskje fordi det har vært litt sårt de gangene venninnene mine har fått mens ingen tenkte på meg første gangen. Selv om jeg klarer å rettferdiggjøre hvorfor de ikke tenkte på det for 6 år siden. Det dobler på en måte sårheten litt likevel, spesielt når jeg ser at alle andre de omgås med blir feiret.

 

Har alt vi trenger til babyen, hadde bare et lite håp om en blå muffins og en fin dag med venninnene mine og et lite håp om å ikke føle seg glemt igjen..

 

Har tenkt tanken på å arrangere det selv, men tenker bare på at det må være en grunn til at ingen har gjort det for meg og at det er fordi jeg ikke fortjener det.. Så da er det ikke så lett 😕

 

Føler meg bare dum som tenker på det i det heletatt, det er jo ikke så viktig..

Anonymkode: 988bf...fda

Du er ikke dum, og klart du fortjener det. Syns det er rart av vennene dine, siden de andre får. Veldig mulig det er grunnet barn nr. 2, så da er det jo ikke det at du er mindre viktig eller mindre likt. Men likevel, de burde tenke litt. :hjerte: Når det er sagt, kan det jo fortsatt hende du blir veldig overrasket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...