Gå til innhold

Gleder meg mest til jul pga øl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis vi ser bort ifra å tilbringe tid med familien (søsken og forelder), så er øl, god mat og søtsaker høyt oppe på lista. Samt å se mange gode filmer til. Jeg har allerede begynt å planlegge hvor mange øl jeg trenger til juledagene, og begynt å handle inn.

Jeg er ikke alkoholiker, men har alltid øl på fredag og lørdag. Jeg er dog aldri ute på byen. 1-2 ganger i året. Drikker meg aldri full lenger, og det gjorde jeg igrunn ikke som ungdom heller.

Vet med meg selv at jeg har et stusslig liv, men jeg har ingen dame eller barn. Utsiktene er svært dårlige for meg, men jeg hadde lagt de dårlige vanene på hylla for godt om jeg hadde familie. Det er heller ingen barn i familien, da hadde jeg også droppet alkoholen.

Jeg vet at jula blir ganske ok, men jeg kjenner jeg savner noe "eget". Så derfor trøster jeg meg med alkoholen. Jeg føler jula vår mangler barn! Syns barnlig glede er hele poenget med jula. Dessverre er det ingen andre i søskenflokken som har barn, og jeg er redd jeg selv er den som ønsker det mest.

Noen andre som kjenner på tristhet i jula, fordi man er ensom eller lengter etter familie og barn?

Anonymkode: ebcd1...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger ikke å drikke seg full eller gå på byen for å være alkoholiker. Og søker man trøst i alkoholen, planlegger drikking lang tid i forveien og MÅ ha alkohol hver fredag og lørdag, ja da er man i det minste på veldig god vei til å bli alkoholiker.

Anonymkode: 15e2b...d34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange øl drikker du hver helg?

Dessverre så kan dette allerede ha blitt et større problem enn du tror. Man tenker alltids at når man får ditt eller oppnår datt, så vil man ikke trenge alkohol lenger. Men faktum er at gleder og sorger følger deg også når du har barn og familie, og du kan fortsatt ha tendensen der du vil ty til flasks når det går dårlig på jobb en lang periode, noen dør. Eller kanskje du abre er generelt deprimert og det er ikke nok med barn for å bli frisk. 

Anonymkode: f1d9b...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk med god samvittighet og ikke bry deg om hva gledesdreperne her på forumet skriver. De er bare misunnelige, men innser at de selv er fast fanget i familiefella. Den eneste fornøyelsen som gjenstår for dem, er å gjøre livet surt for andre.

Anonymkode: eb3ed...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allso voksne kvinner satser sjelden på menn som skal bedre seg når dama og famila kommer. Ditt forhold til alkohol skremmer noke mange kvinner selv om du meiner selv du ikke har et problem

Anonymkode: f3c56...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt forhold til alkohol skremmer noke mange kvinner selv om du meiner selv du ikke har et problem

Nok en grunn til å kose seg med øl, hvis det er en forsikring mot å bli belemret med dame! De har muligens sin funksjon i verden de også, men det beste er i størst mulig grad å unngå dem.

Anonymkode: eb3ed...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.11.2018 den 20.41, AnonymBruker skrev:

Hvor mange øl drikker du hver helg?

Dessverre så kan dette allerede ha blitt et større problem enn du tror. Man tenker alltids at når man får ditt eller oppnår datt, så vil man ikke trenge alkohol lenger. Men faktum er at gleder og sorger følger deg også når du har barn og familie, og du kan fortsatt ha tendensen der du vil ty til flasks når det går dårlig på jobb en lang periode, noen dør. Eller kanskje du abre er generelt deprimert og det er ikke nok med barn for å bli frisk. 

Anonymkode: f1d9b...6e8

10-11 halvlitere fordelt på fredag og lørdag er det normale. Sjeldent det blir mer, men blir oftere færre enn det. Kommer an på hvor trøtt jeg er på fredagene osv.

Blir ikke riktig å si at jeg MÅ ha det, for det hender jeg har edru helger. Men for meg er det en del av helgekosen. Det får meg til å slappe av, bekymre meg mindre over ting og det gjør helgen bedre, med mindre jeg får tømmermenn dagen derpå. Det blir det ikke så ofte av 5-6 øl på en kveld.

Holder meg bare til øl, og ekstremt sjeldent jeg tyr til sterkere saker.

Anonymkode: ebcd1...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allso voksne kvinner satser sjelden på menn som skal bedre seg når dama og famila kommer. Ditt forhold til alkohol skremmer noke mange kvinner selv om du meiner selv du ikke har et problem

Anonymkode: f3c56...0ea

Veldig merkelig ting å si. Kjenner ikke så mange damer, jeg. 

Det er blitt litt sånn at hvis man sier man drikker alkohol, og sier man ikke har et problem, så er det liksom "bestemt" at man har et problem.

Jeg kunne faktisk rent fysisk ikke ha blitt alkoholiker, da jeg blir ekstremt fort dårlig dagen derpå. Da snakker jeg ordentlige migreneanfall. Så derfor vet jeg å begrense meg, og jeg blir heller aldri full. Det er minst fire år siden jeg var det sist.

Anonymkode: ebcd1...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes du har et helt normalt forhold til alkohol.

Jeg gleder meg til rødvin hver helg jeg. Og det må jo planlegges. Kjøper alltid inn litt ekstra på polet så jeg kan kose meg fre- og lørdag.

Og jeg har både mann og barn. Man er ikke alkoholiker om man liker og nyter alkohol. Mannen drikker øl. Vi tar 2 glass hver ca. 

Skjønner godt du lengter etter familie og barn. Kanskje du  skulle prøve gå ut mer?

Og tror ikke noen partnere blir skremt at man liker å drikke øl. De fleste gjør jo det!

Anonymkode: 53f2e...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...