Gå til innhold

Ville du ha utlevert dine helseplager til media?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver tekster/dikt og har framført noe av det i forsamlinger. Hver gang har det kommet en etter en og oppfordret meg til å publisere de. Jeg er god på å skrive og har en belastende historie. 

Jeg vil ikke skrive detaljert om livshistorien min, men å få publisert tekstene mine som har mye utgangspunkt i livet og følelsene mine har jeg en drøm om å gjøre. Jeg har ikke lyst til å bli kjendis på noen måte, jeg vil ikke bli gjenkjent. Men å få reise litt rundt og holde foredrag og å få tekstene mine "ut" er noe jeg har lyst til en dag. Men ikke nå mens jeg står midt i gjørma. Det er bare en liten drøm jeg har. Kanskje er det et luftslott. Kanskje ikke. 

Endret av Rainbowdash_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har "stått frem". Var mest fordi jeg trodde det ville hjelpe meg å få jobb, hadde jobbet i praksisplass i 1 år.. Å begynte å bli desperat etter å få noe fast, det ordnet seg med jobb.. Men ikke pga at jeg sto frem. Jeg angrer sånn på hele greia, ble plutselig gjenkjent av fremmede på butikken osv.. Slet jo angst osv før, å dette gjorde det bare værre. At "folk flest" plutselig viste om mine rusproblem osv ble bare stigmatiserende. 

Anonymkode: f1eca...d5d

Jeg vet ikke hvilket medie dette var. Måtte du igjennom noen samtaler med fagfolk før du fikk lov å stå frem?

jeg vet at i programmet « kjærlighet uansett», så måtte de igjennom noen runder med psykolog som skulle avgjøre om de fikk delta. 

Anonymkode: 6dea8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Slå ihjel fordommer, -"Brøyte veg" for folk som sliter, -og ikke er sterke. ?

Mange muligheter ...

 

A(CAVE:Fnatt)

Er enig i at det er en stor motivasjon for å stå frem. Jeg lurer likevel på om det er verdt det. De risikerer mye fordommer og stigma. Det er ikke sikkert at det føles like greit om fem år. Om man har mann og barn så kan det påvirke de negativt.  Om barnehagen og skolen får vite om rusproblemer så kan det slå feil ut. 

Anonymkode: 6dea8...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i at det er en stor motivasjon for å stå frem. Jeg lurer likevel på om det er verdt det. De risikerer mye fordommer og stigma.

Helt enig i att man bør tenke seg grundig om, -bordet fanger. ville bare påpeke att det finnes gode motivasoner og, Edit:Første innlegg litt negativt "ladet" ? Aldr "Vært der". -Og, noen må ofte gå i front.

 

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Helt enig i att man bør tenke seg grundig om, -bordet fanger. ville bare påpeke att det finnes gode motivasoner og, Edit:Første innlegg litt negativt "ladet" ? Aldr "Vært der". -Og, noen må ofte gå i front.

 

A.(CAVE:Fnatt)

Har ikke media et større ansvar når de intervjuer folk som er innlagt på ulike institusjoner. Folk må jo selvsagt ta ansvar for eget liv, men er det rette timing å si ja til å stille opp?

Anonymkode: 6dea8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke media et større ansvar når de intervjuer folk som er innlagt på ulike institusjoner. Folk må jo selvsagt ta ansvar for eget liv, men er det rette timing å si ja til å stille opp?

https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ Gjelder selfølgelig alltid  (-Har jobbet under, noen mnd.).

Ingen seriøse redaksjoner tar lett på dette. Ville bare påpeke att det kan være positive grunner til å gjøre dette.

Og: Selvfølgelig må enhvær Tenke seg Grundig Om. -Bordet Fanger !

Voksne folk vet vel det ?

Edit: Fra Vær Varsom Plakaten:

3.9. Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

 

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri, vet at jeg hadde kommet til å angre

Anonymkode: 401de...bb8

Det er derfor jeg nå kommer til å bruke nærmere 10 år på en bok; jeg vil vite at jeg står for det samme da. Ved å bruke så lang tid kan jeg vurdere underveis om jeg tror jeg kommer til å angre, og ta vekk deler jeg ikke vil ha med.

Anonymkode: 43907...d26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått fram som kroniker i internmediet til en ganske stor arbeidsplass. Det var synlig for etpar tusen ansatte, men ikke for hele landet. Jeg gjorde det for å vise hvor normalt man kan fungere med utrolig små, enkle og billige tilrettelegginger så lenge det er et godt samarbeid mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. 

Anonymkode: 5d912...71d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvilket medie dette var. Måtte du igjennom noen samtaler med fagfolk før du fikk lov å stå frem?

jeg vet at i programmet « kjærlighet uansett», så måtte de igjennom noen runder med psykolog som skulle avgjøre om de fikk delta. 

Anonymkode: 6dea8...4da

Var i sosiale media, å det spredde seg som ild i tørt gress. Det var lite gjennomtenkt fra min side for å si det sånn. Lærer så lenge man lever, å det der gjør jeg aldri igjen. 

Anonymkode: f1eca...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...