Gå til innhold

Må du betale for julebord med jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare jobbet i det private, og har aldri betalt. Ut i fra hvilken bedrift jeg har jobbet for har julebordet variert fra utenlandsweekend, én natt på hotell eller "bare" middag på restaurant. Det har variert om det var inkludert følge (dvs. enten er følge inkludert, eller så har man ikke med følge i det hele tatt).

Alle stedene jeg har jobbet har også hatt sommerfest og flere andre sosiale sammenkomster gjennom året som jobben dekker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og budsjettet er knapt. Heldigvis har butikken et ganske stort og trivelig pauserom, så vi bestiller catering-mat og kjøper inn drikke på polet og dagligvare for å få mest mulig ut av pengene. Vi supplerer det vi har til rådighet med pantepenger (flasker blir samlet i egen søppeldunk og pantet jevnlig, panten oppbevarer sjefen i en "festkasse" i safen og det blir noen tusenlapper i året av det som kommer godt med på julebordbudsjettet). Hadde vi valgt å spise ute hadde budsjettet rukket til mat og drikke til maten + en runde eller to med drikke etter maten. 

Vi har en festkomite som har ansvaret for innkjøp, bestillinger og pynting/borddekking. I dagene før festen gjør alle som er på jobb en ekstra liten innsats for å vaske/rydde pauserommet. 

Anonymkode: 860ea...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg har ikke vært på julebord med jobben i 12år. Men vet at de må punge ut selv. Da velger jeg heller å være sammen med familie og venner.

Men jeg er med mannens julebord. Der er det firmaet som betaler. Sjefen vet å sette pris på sine ansatte. Vi har vært i Barcelona, Køben, Stockholm, London mm og spist på Michelin restaurant. I fjor tok de det litt rolig og spiste på Maaemo. Både opphold, mat og reise betales av firmaet. 

Så jeg gleder meg veldig til i år😊

Anonymkode: a1a60...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Kokuyo said:

450,- og må ta med egen drikke. Staten.

 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Må betale 400kr inkludert drikke. Jobber i staten.

Anonymkode: a776f...f16

Når man tenker over det, så er egentlig staten og Satan ganske like ord. Tilfeldig? 

Anonymkode: 97597...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må betale alt selv. Jobber i kommunen. Som regel bestiller de bord på en resturant. Går heller ut og spiser med mannen min i desember.

Anonymkode: 89dcc...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i én kommune og server en annen. 

Den kommunen jeg er ansatt i dekker 3-400,- per hode, så der betaler vi faktisk ingenting. Låner kantina på rådhuset og kjøper også mat og bedekning derfra. Så blir det nok til velkomstdrink og 1-2 bonger i tillegg. Underholdning og planlegging står vi for selv. Ca 120 ansatte. 

Den kommunen vi server har julebord avdelingsvis. I fjor organiserte vi julebord med avdelingene i "vår enhet" og tok det på spleis. Alle hadde med én rett hver, og så fikk man velkomstdrink men resten hadde man med selv. Så noen slapp billig unna (potetsalat), mens andre måtte legge litt mer penger i det. 

Anonymkode: a046e...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på julebord i samband med jobben. Heldigvis! Jobbet i stat og fylkeskommune.

Anonymkode: 43544...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber privat og vi får dekket alt, dvs. drink når vi kommer, flott middag med vin og også noe drikke etterpå. Muligens noe underholdning underveis også.

Anonymkode: 688f2...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må betale alt selv. Jobben har ikke råd til julebord (jobber i staten, på et universitet), så vi kollegene har bestemt at vi skal lage eget arrangement og gå ut og spise sammen en kveld før jul.

Anonymkode: 12aa1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på kundeservice til større kabelselskap, der måtte vi dekke julebord selv 450-500 kr. Da var en drikkeenhet inkludert....

Anonymkode: 3ddda...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 350 kr for julemiddag, velkomstdrink og to enheter til maten. Må kjøpe annen drikke i baren. Jobber i et statlig direktorat.

Anonymkode: 312a8...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler 300 kr + må ta med egen drikke. Jobber i barnehage. 

Anonymkode: 0518a...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må betale for drinker utover kvelden så vidt jeg vet, eller er det gratis. Vi får ikke ha med følge. Jobber i privat sektor

Anonymkode: b17b4...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er påspandert på hotell med følge en hel helg. Vi stenger veldig tidlig på Fredag for å reise ca 2 timer med felles busser til hotellet. Så slapper vi av som vi vil en times tid før vi som jobber i firmaet har møte. Vare maks 1 time det møtet. 

Så møtes alle til samvær med en drink eller to før middag. Koselig avslapping før natta.

Hele Lørdagen brukes til mange forskjellige artige aktiviteter og konkurranser. Vi er ute hele dagen uansett vær. Vi leier hotell hvor de har gapahuk eller andre muligheter til å sitte under tak i pauser.

Middag på kvelden og da blir det noen taler fra de som ønsker si noen ord.

Søndag reiser vi hjem etter Lunsj.

Anonymkode: bb955...d6c

Hørtes ut som en tur for en pensjonistforening. 

Anonymkode: e9353...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde vi kun julelunsj. I år skal vi ut på restaurant og spise. Jobben betaler. Jobber i det private. Vi har ikke sommerfest. Går heller ikke ut og spiser før sommeren. Drar aldri noen steder.

Anonymkode: 841e2...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer jobber i kommunen og må dekke alt selv inkl.medbrakt drikke. 

Jeg jobber privat og får alt dekket inkl. mat og drikke til medbrakt partner..

Anonymkode: efb7c...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...