Gå til innhold

Kropp, attraktivitet osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En liten erfaringsdeling her, så håper jeg jentene gidder å bruke et par minutter på å skrive noe om hvordan dette stemmer overens med egen psyke.

Inngående premiss er at jeg "i alle år" har hørt at jenter ikke vektlegger kropp hos det motsatte kjønn i noen særlig grad. For mye muskler er visstnok stygt, og gutter som bygger muskler er altfor selvopptatte. Fryktelig generelt, dette, men det er de store linjene jeg alltid har hørt gjelde.

2012: jeg var en helt alminnelig, på grensen til halvdvask type med et utseende som trolig glir inn i enhver stor mengde. På denne tiden bestemte jeg meg for å prøve styrketrening. Ikke med tanke på sjekking, men for egen del. For øvrig var jeg nok en type med normal folkeskikk og høflighet. 

2018: på veien hit har jeg prøvd og feilet, og etterhvert fått meg et temmelig rigid mønster for trening og kosthold. De siste tre årene har jeg forsøkt å konkurrere i fitnessidretter. Rent fysisk er jeg totalforandret fra da til nå.

Så til selve erfaringen: jeg mener i fullt alvor at jeg har bedre draget nå enn før. I sosiale sammenhenger blir jeg ofte et naturlig midtpunkt, det tafses, flørtes og gis uforpliktende tilbud. Det skjedde aldri tilbake i 2012. Jeg føler selv at kroppsformen min fungerer som en døråpner, og jeg har de siste årene aldri fått et avslag hvis jeg først har bestemt meg for å prøve meg. Så kan det nevnes at jentene/damene det dreier seg om er alt fra 20 til 45 år gamle, så at det har skjedd en modning hos begge kjønn mens årene har gått kan jeg ikke påstå stemmer. 

Kroppen min er veldig sjeldent et konkret samtaleemne ute blant folk, det er mer underforstått i form av klyping og berøring. Når klærne faller, derimot, får jeg ofte høre på tomannshånd hvor "fantastisk og guddommelig" jeg visstnok ser ut. Funfact: stort sett damer på 40+ som har behov for å understreke dette ☺️

Så vil noen alltid si at forbedret fysikk vil ha noen hyggelige bivirkninger i form av økt selvtillit. Det kunne jeg sagt meg enig i dersom jeg var aktiv sjekker. Men når faktum er at jeg oftere sjekkes opp enn motsatt, syns jeg ikke argumentet holder.

Avslutningsvis vil jeg understreke at jeg er en dråpe i havet, og at inntrykket mitt ikke nødvendigvis er verdt en shit, men at jeg av ren nysgjerrighet ønsker å høre hvordan det stemmer overens med deres innerste lyster ☺️ Takk for oppmerksomheten.

Anonymkode: 3a4bd...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt blir du mer attraktiv om du tar vare på kroppen og trener . Det er bare tull at kvinner velger en halvfeit en skallet mann , fremfor en som ser bra ut, om begges personlighet er like bra

Anonymkode: 65c3c...680

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt blir du mer attraktiv om du tar vare på kroppen og trener . Det er bare tull at kvinner velger en halvfeit en skallet mann , fremfor en som ser bra ut, om begges personlighet er like bra

Anonymkode: 65c3c...680

Ja, men som jeg prøvde å skrive: jeg mosjonerer ikke for å "ta vare på kroppen". Jeg konkurrerer i en form for kroppsbygging, og fremstår sånn sett som "ekstrem", og en type "alle jenter" visstnok syns er ekkel.

I tillegg kjenner ingen personligheten min. Erfaringen min er jo at jeg går inn i et rom og blir oppsøkt.

Anonymkode: 3a4bd...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er attraktiv og har draget på mange damer som ser på deg som en lekkerbisken ja. Men har du fått deg noen dame som i et forhold da? 

Jeg var sammen med en med lekker kropp,muskler og hudpleie og full pakke. Han var nydelig å se på,ta på og ligge med. Men det gikk jo ikke an å være sammen med ham!

Fantaserer om han når jeg er alene , mens jeg har det godt og trygt i et forhold med en utrent mann,han er nøye med hygiene og være ren,men der stopper det. Han har derimot tid til meg,ser meg og tar vare på meg.

Tenker at det blir mer overfladisk når man går kun etter utseende og kropp.

Anonymkode: 1ba26...da1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger trente kropper . Er selv opptatt av å trene og spise sunt. Men personligheten har fremdeles mest å si . Selvom det ytre nok er ganske viktig det også. Ingenting er så turnoff som latskap og dårlig kosthold. 

Så om jeg er på sjekkeren og flørteren er det nok menn i din sjanger jeg går etter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er attraktiv og har draget på mange damer som ser på deg som en lekkerbisken ja. Men har du fått deg noen dame som i et forhold da? 

Jeg var sammen med en med lekker kropp,muskler og hudpleie og full pakke. Han var nydelig å se på,ta på og ligge med. Men det gikk jo ikke an å være sammen med ham!

Fantaserer om han når jeg er alene , mens jeg har det godt og trygt i et forhold med en utrent mann,han er nøye med hygiene og være ren,men der stopper det. Han har derimot tid til meg,ser meg og tar vare på meg.

Tenker at det blir mer overfladisk når man går kun etter utseende og kropp.

Anonymkode: 1ba26...da1

På nåværende livsstadie fungerer det helt fint med overfladiske forhold. Jeg har ikke følt noe for noen av de tilfeldige bekjentskapene, og har ennå ikke følt behov for å se etter livsledsager. Siden jeg får de fysiske behovene mine bedre og oftere dekket enn kamerater i forhold (noe som er et kjempeparadoks!), så passer denne livsstilen meg helt perfekt.

Jeg blir oppriktig trist når jeg hører om etablerte venner som har sex en gang i uka eller sjeldnere. Det fratar meg all lyst på forhold, når jeg har vent meg til at "kjæreste" for en natt eller to kun er en snap unna ☺️

Men dette ble en digresjon.

Anonymkode: 3a4bd...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På nåværende livsstadie fungerer det helt fint med overfladiske forhold. Jeg har ikke følt noe for noen av de tilfeldige bekjentskapene, og har ennå ikke følt behov for å se etter livsledsager. Siden jeg får de fysiske behovene mine bedre og oftere dekket enn kamerater i forhold (noe som er et kjempeparadoks!), så passer denne livsstilen meg helt perfekt.

Jeg blir oppriktig trist når jeg hører om etablerte venner som har sex en gang i uka eller sjeldnere. Det fratar meg all lyst på forhold, når jeg har vent meg til at "kjæreste" for en natt eller to kun er en snap unna ☺️

Men dette ble en digresjon.

Anonymkode: 3a4bd...57a

Tror ikke du blir sett som noe mer enn sex heller, så det er jo bra du trives som gigoloen til disse damene enn så lenge. For å si det sånn: kvinner har høye standard på kropp, når de ikke er interessert i deg for mer. I motsetning til menn. Så ville absolutt IKKE tatt det som et kompliment at du får mer oppmerksomhet fra kvinner etter at du begynte å trene. Fitness-menn er litt som den mannlige varianten av bimbo, kan du si: du får ikke nødvendigvis respekt..og blir ikke sett på som så veldig lur heller. 

Anonymkode: f08af...cb3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.og blir ikke sett på som så veldig lur heller. 

Anonymkode: f08af...cb3

Med fullført mastergrad og påbegynt bachelor i et nytt fagfelt, samt en helt ok jobb med en mer enn ok inntekt, så er jeg ikke så bekymret for intellektet 😂

Anonymkode: 3a4bd...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger mistenkt at vi snakker forbi hverandre i tråder som handler om muskelmenn. Veldig mange kvinner, meg selv inkludert, sier at de misliker digre, oppblåste muskelmenn. Jeg for min del snakker da om sånne:

Bilderesultat for huge muscles

Men jeg tror mange av mennene i de samme trådene oppfatter det som vi snakker om sånne: 

Bilderesultat for muscular body men

Den siste der synes jeg er nydelig. Sexy. Den første derimot... Den er bare creepy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med fullført mastergrad og påbegynt bachelor i et nytt fagfelt, samt en helt ok jobb med en mer enn ok inntekt, så er jeg ikke så bekymret for intellektet 😂

Anonymkode: 3a4bd...57a

Det burde du være hvis du tror at master, penger og muskler gjør deg attraktiv på kjønnsmarkedet. 

Anonymkode: f08af...cb3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du blir sett som noe mer enn sex heller, så det er jo bra du trives som gigoloen til disse damene enn så lenge. For å si det sånn: kvinner har høye standard på kropp, når de ikke er interessert i deg for mer. I motsetning til menn. Så ville absolutt IKKE tatt det som et kompliment at du får mer oppmerksomhet fra kvinner etter at du begynte å trene. Fitness-menn er litt som den mannlige varianten av bimbo, kan du si: du får ikke nødvendigvis respekt..og blir ikke sett på som så veldig lur heller. 

Anonymkode: f08af...cb3

 Blir ikke sett på som lur? Kan du forklare denne? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv konkurrerer jeg aktivt i en styrkeidrett, så jeg ønsker en partner som holder aktivt på med idrett og er opptatt av helse. MEN! jeg bryr meg ikke så nevneverdig at personen har six-pack. Jeg trenger å bli sammen med noen som har en interesse for en idrett som han holder på med flere ganger i uka, eller hver dag.

Anonymkode: 7c8f8...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bli tiltrukket av noen man ikke vet eksisterer. Du skriver selv at du forsvant litt i mengden før, og en såpass stor personlig seier som å «totalforandre» sin egen kropp, påvirker nok måten du bærer deg selv på, og da legges du mer merke til.

Det merkes så utrolig godt når noen er trygge (må ikke forveksles med Høye) på seg selv, og det er tiltrekkende. 

Enkelte menn som er over gjennomsnittet opptatt av fitness virker ofte ganske utrygge på seg selv, og har et voldsomt behov for bekreftelse fra andre, samtidig som de hauser seg selv opp. Det er ikke særlig tiltrekkende. Rent fysisk synes jeg heller ikke det er tiltrekkende om det blir «too much» og armene ser ut som de skal sprekke (sånn som «hind» viser bilde av i en kommentar over her). Men det er jo smak og behag. 

En selvsikker og trygg utstråling vil jo åpenbart trekke til seg flere kvinner, enn en som forsvinner i mengden - uavhengig om du selv aktivt sjekker eller ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har kanskje bedre selvtillit nå da? Slike ting spiller også inn.

Jeg er også enig med Hind i hvordan man definerer for mye muskler som lite attraktivt. En normalt trent mann er flott, men det å være stor og trent er ikke så fint. Jeg opplever egentlig at sistnevnte er noe menn liker og beundrer, men ikke kvinner i like stor grad.

Kvinner liker også ulike ting så selv om noen skriver at de ikke liker ditt og datt så gjelder ikke dette alle. Jeg liker for eksempel en litt kraftig mann og dette har blitt tolket i tråder før som at man liker store ølmager som henger utenfor buksa :P Folk har en tendens til å tenke veldig ekstremt den eller den veien når man diskuterer slike ting.

Anonymkode: c8b00...d44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, bare at jeg er kvinne. Hører nærmest daglig om at menn foretrekker litt ekstra hos kvinner og hater tynne kvinner, men etter jeg gikk fra «sexy lubben» med litt ekstra på rumpe, armer og hofter til en tynn sylfide ble jeg dødspooulær blant menn. Har fortsatt pupper og midje, men ikke særlig annet til kurver. Lange stilker til ben, og de får jeg også mye oppmerksomhet for. Det går stikk i strid imot hva jeg hører og leser om hva menn foretrekker og hva de gjør. 

Anonymkode: b4a5f...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mer selvtillit nå enn før. Du føler deg sikkert bedre, du er sunnere, kanskje også mer glad fordi du er snill med kroppen din. Du føler deg bra. Og DET merker vi kvinnfolk.

Ved tilfeldig sex eller sex med en jeg ikke er i forhold med, så kan nok kropp, rent fysisk, ha mer å si fordi det er det eneste jeg kan tenne på ved en fremmed. De gir meg ikke noe særlig mer, betyr egentlig ingenting. De blir glemt. En jeg er glad i og er sammen med, de kan gi meg mye mer. Og jeg blir fortere/lettere tent på de, fordi jeg kan se mange flere sider ved dem som kan hjelpe på å tenne meg.

Konklusjonen er vel: Joda, kropp kan ha noe å si, til en viss grad. Det kommer an på hvem det et snakk om. Selvtillit er det mange plukker opp på og tiltrekkes av generelt. En fin kropp er fint å se på, men har ikke personen selvtillit og det oser usikkerhet hjelper det ikke på - det kan faktisk gjøre dem uattraktiv uansett hvor nydelig de er på profilbildet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har veldig lav fettprosent og man ser alle musklene, er du kanskje finere med skjorta på enn av for mange kvinner? De fleste liker bredskuldrede menn med stor brystkasse og flat mage. Ja, har fått med meg at mange damer i 40-åra sier du ser ut som en gud uten klær, men likevel.

Kanskje du ville fått enda mer respons om du var noe mindre enn du er nå, men fortsatt veltrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hind skrev:

Jeg har mange ganger mistenkt at vi snakker forbi hverandre i tråder som handler om muskelmenn. Veldig mange kvinner, meg selv inkludert, sier at de misliker digre, oppblåste muskelmenn. Jeg for min del snakker da om sånne:

Bilderesultat for huge muscles

Men jeg tror mange av mennene i de samme trådene oppfatter det som vi snakker om sånne: 

Bilderesultat for muscular body men

Den siste der synes jeg er nydelig. Sexy. Den første derimot... Den er bare creepy.

Det øverste bilde er fotoshoppa herrfa til himmelen.

 

Når det er sagt så sitter jeg igjen med det inntrykket at de fleste damer har prestasjonsangst når det gjelder synlige muskler. De yngre faller lettere for en godt trent mann enn ei som er litt eldre. Dette har vel noe med at de selv ikke er så ulik, mens de som er litt eldre kansje ikke har den samme driv, ork å tid til trening føler seg ikke bra nok til en godt trent mann å derfor skyr banen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder veldig trente kropper er jeg én av de som skiller mellom to ting:

- Se på, ta på, føle på, ligge med - JA TAKK! Det er vel også den type tiltrekning som får frem den oppførselen TS skriver om.

- Være sammen med? Lyser dessverre flere varsellamper. Én forteller om selvsentrerthet, én forteller om stor tidsbruk på trening, én forteller om rigid kosthold, én forteller om at dette kommer til å bli et press på meg om å trene mer og spise bedre. Selvfølgelig fordommer, men jo, de er der. Mange fitnesspar finner hverandre - det er ikke så rart.

I tillegg må jeg si meg enig i at din forvandling helt sikkert også handler om måten du bærer det selv på. Du har forvandlet deg fra én man ikke la merke til når du kom inn i et rom, til én som fanger blikket og får tankene til å løpe. Det er GARANTERT ikke bare kroppen i seg selv, men holdning, utstråling og trygghet.

Anonymkode: 15174...505

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...