Gå til innhold

Veganere og abort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.11.2018 den 23.28, AnonymBruker skrev:

En gris er like intelligent som et 3 år gammelt barn. Det er bevist at de er langt smartere enn hunder. Jeg er ikke veganer (er vegetarianer) men synes at et levende dyr som kan oppfatte smerte og redsel er mer verdt enn en celleklump inni magen på et menneske. 

Anonymkode: 067d5...7f7

Snakk for din egen treåring. 

Et individs verdi kan ikke måles i dets evne til å føle smerte.

Man mister ikke sin verdi av å være besvimt, i koma eller narkose, selv om man da kan skades eller drepes smertefritt og fryktløst. 

Kan man ikke spise en skje honning eller et villplukket måkeegg, er det merkelig at det ses som etisk greit å ta abort på et 12 uker gammelt foster.

Flertallet av aborter i Norge handler ikke om nød, fysisk eller psykisk sykdom, men om å sette muligheten til akkurat det livet en ønsker seg foran. 

Anonymkode: aafd6...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.11.2018 den 14.11, Tibbie skrev:

Av ekte og ansvasfulle grunner, vel. Ikke som ved kjøttspising, der "dyrene skal lide hele sitt liv for at jeg skal kunne spise ribbe på julaften".

Man tar abort enten fordi man ikke er skikket for å ta vare på et barn, ikke har råd, at barnet er sykt eller at den ene parten ikke vil ha barn. Det er tunge avgjørelser som står bak en abort, og det hadde vært et stort samfunnsproblem om alle som ikke skulle hatt barn beholder. 

Jeg tar selv mange egoistiske avgjørelser, men jeg har aldri sett på som aborten som noe egoistisk. 

Ikke at jeg ønsker å forby abort, men det står faktisk mange i kø for å adoptere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For veganere er dyr mer verd en mennesker

Anonymkode: dda5d...eb1

Antar at du er veganer selv som sier dette 

Anonymkode: 78d1b...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 16.34, Thyra skrev:

Ikke at jeg ønsker å forby abort, men det står faktisk mange i kø for å adoptere... 

Det er ikke alle som kan fullbyrde et svangerskap pga helsen og da må man dessverre ta abort

Anonymkode: 25969...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som kan fullbyrde et svangerskap pga helsen og da må man dessverre ta abort

Anonymkode: 25969...66c

Har jeg påstått noe annet? Jeg svarte til en debattant som mente det hadde vært et stort samfunnsproblem om alle som ikke burde hatt barn beholdt. Nei, barna må ikke vokse opp hos uegnede foreldre selv om moren ikke aborterer. 

Jeg har ikke sagt jeg vil hindre noen i å ta abort, verken av helsemessige eller andre årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.11.2018 den 16.34, Thyra skrev:

Ikke at jeg ønsker å forby abort, men det står faktisk mange i kø for å adoptere... 

...Og mange foreldreløse barn i verden.

Men av det jeg mente med kommentaren du siterte: Det er mange barn i fosterhjem i Norge. Det vil vi ikke ha. Udugelige foreldre skal ikke tvinges til å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...