Patriotpaula Skrevet 15. mai 2019 #1941 Skrevet 15. mai 2019 (endret) @Fnugg Tusen takk ❤️ Har nok hatt noen av disse symptomene i negative sykluser hvor vi har prøvd vanlig også. Jeg gikk jo på begge disse medikamentene før innsett og kjente lite til de med unntak av litt murringer. Etter innsett så ble det bare mer og mer tegn og spesielt murringene har tidsvis vært ganske kraftige. Synes det hadde vært rart hvis det skulle endre seg så så mye «bare» fordi det er satt inn et egg i mellomtiden 🤷♀️ Hurra for at vi er gravide, måtte det komme ut to fine og friske babyer ❤️💙 Endret 15. mai 2019 av Patriotpaula
Patriotpaula Skrevet 15. mai 2019 #1942 Skrevet 15. mai 2019 13 timer siden, Wiley skrev: Gratulerer @Patriotpaula! Tall betyr veldig lite i denne karusellen og selv om du «bare» hadde ett egg å sette inn så var det akkurat det du trengte! Helt topp! Takk ❤️ Ja, tydeligvis ❤️ Fallhøyden er ganske stor når man bare har ett egg, men heldigvis var det dette vi trengte ❤️
Kone92 Skrevet 15. mai 2019 #1943 Skrevet 15. mai 2019 (endret) Vært på time på riksen nå. Det blir innsett på meg 22. mai 😀 Endret 15. mai 2019 av Kone92 3
Ginny Skrevet 15. mai 2019 #1944 Skrevet 15. mai 2019 15 timer siden, Neutral90 skrev: Det gikk veldig bra, takk 😍 fikk satt inn et fint egg, ett i fryseren og ett som skal dyrkes videre og kanskje skal i fryseren! Er veldig letta over at vi har ett på frys, fordi jeg vet ikke når jeg ville vært følelsesmessig klar til å gå gjennom dette igjen, om denne ene ikke skal feste seg. men, jeg lurer på noen ting (som alltid.) De sa at hvis jeg blir gravid er jeg i dag 2 uker på vei. Dette passer ikke inn i syklusen min. Vet noen hvorfor de sier to uker gravid ved innsett? hvis jeg ikke blir gravid nå, blir mensen forskyvet da? 🤔 jeg tenker på de at de sier test om 14 dager, men ut ifra syklus skal jeg ha mens om 8 dager. også gratulerer til @Patriotpaula 🥰 St Olavs liker å insistere på at man er 2+0 den dagen man setter inn, uansett hvor gammelt egget er. I en perfekt 28-dagers syklus vil 2+0 tilsvare eggløsning, så med innsett av blasto er du egentlig 2+5. Men St Olavs insisterer på at du er 2+0, fordi du ikke kan ha vært gravid før 🙄 Men bare ignorer det 😛 Og ikke tenk for hardt på vanlig syklus heller, antar du går på en form for progesteron, så den kan styre litt av syklusen framover. Hvis du tilhører St Olavs på OUL vil de endre terminen uansett hvis målene ikke stemmer, som en av få i landet som ikke beholder IVF-termin. Nytter ikke å krangle med dem heller... Men gratulerer med innsett og egg på frys, håper det sitter 😊
Neutral90 Skrevet 15. mai 2019 #1945 Skrevet 15. mai 2019 Tusen takk for gode forklaringer @Ginny og @Wiley 👌
Kone92 Skrevet 15. mai 2019 #1946 Skrevet 15. mai 2019 (endret) Jeg skal ha mitt første fryseforsøk med innsett av blasto. Innsett blir på cd15. Er ikke det innmari tidlig? Endret 15. mai 2019 av Kone92
Kristina00 Skrevet 15. mai 2019 #1947 Skrevet 15. mai 2019 Vært på uttak idag og fikk ut 12 egg!😍 Håper en av disse er gullegget og at alt går som planlagt slik at det blir innsett på mandag! 3
Tengel Skrevet 15. mai 2019 #1949 Skrevet 15. mai 2019 Er det noen her som har vært student mens de har vært igjennom prøverørperioden? Vi er der at vi blir henvist nå, men jeg har enda ett år igjen av studiet mitt, og legen anbefalte å enten ta seg fri fra studiet eller vente til jeg er ferdig pga. bivirkninger o.l.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1950 Skrevet 15. mai 2019 Blir man sykmeldt når man bruker hormoner osv før prøverør? Anonymkode: 8a891...436
listefyll Skrevet 15. mai 2019 #1951 Skrevet 15. mai 2019 10 minutter siden, Tengel skrev: Er det noen her som har vært student mens de har vært igjennom prøverørperioden? Vi er der at vi blir henvist nå, men jeg har enda ett år igjen av studiet mitt, og legen anbefalte å enten ta seg fri fra studiet eller vente til jeg er ferdig pga. bivirkninger o.l. Jeg har ikke vært student, men har vært gjennom behandlingen flere ganger. Personlig har jeg ikke opplevd masse symptomer eller hormonelle vansker knyttet til medisinene. Jeg var helt nyutdannet og i en travel og emosjonelt krevende jobb med stort ansvar i helsevesenet da jeg startet opp, og det har gått helt fint. Viktig å ha noe annet å tenke på også. Ok å time uttak og innsett utenom eksamen da, siden det er ganske uforutsigbart når man ender opp, og mest emosjonelt krevende. Det får man lett til også i det offentlige. Lykke til 😍 1
Tengel Skrevet 15. mai 2019 #1952 Skrevet 15. mai 2019 Akkurat nå, listefyll skrev: Jeg har ikke vært student, men har vært gjennom behandlingen flere ganger. Personlig har jeg ikke opplevd masse symptomer eller hormonelle vansker knyttet til medisinene. Jeg var helt nyutdannet og i en travel og emosjonelt krevende jobb med stort ansvar i helsevesenet da jeg startet opp, og det har gått helt fint. Viktig å ha noe annet å tenke på også. Ok å time uttak og innsett utenom eksamen da, siden det er ganske uforutsigbart når man ender opp, og mest emosjonelt krevende. Det får man lett til også i det offentlige. Lykke til 😍 Åh, tusen takk for innspill. Vi har egentlig ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre helt enda. Har vært prøvere i 27 mnd, og det begynner å tære på. Tror kanskje jeg kommer til å studere som normalt til jul, og hvis ingenting har skjedd til da så bekrefter vi henvisningen. Fikk Letrozol hos legen sist, selvom hun mente vi ikke trengte det. Vi håper kanskje at det vil hjelpe litt psykisk, og dermed påvirke fysisk. Takk ♥️
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1953 Skrevet 15. mai 2019 21 minutter siden, Tengel skrev: Er det noen her som har vært student mens de har vært igjennom prøverørperioden? Vi er der at vi blir henvist nå, men jeg har enda ett år igjen av studiet mitt, og legen anbefalte å enten ta seg fri fra studiet eller vente til jeg er ferdig pga. bivirkninger o.l. Ja, fire forsøk i studietiden. Lettere med forsøk i studietiden enn med full jobb. Anonymkode: 07ead...c75
Kone92 Skrevet 15. mai 2019 #1954 Skrevet 15. mai 2019 22 minutter siden, Tengel skrev: Er det noen her som har vært student mens de har vært igjennom prøverørperioden? Vi er der at vi blir henvist nå, men jeg har enda ett år igjen av studiet mitt, og legen anbefalte å enten ta seg fri fra studiet eller vente til jeg er ferdig pga. bivirkninger o.l. Jeg er student. Har ikke vært noe problem.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1955 Skrevet 15. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir man sykmeldt når man bruker hormoner osv før prøverør? Anonymkode: 8a891...436 Nei, i utgangspunktet ikke. Anonymkode: 07ead...c75
listefyll Skrevet 15. mai 2019 #1956 Skrevet 15. mai 2019 5 minutter siden, Tengel skrev: Åh, tusen takk for innspill. Vi har egentlig ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre helt enda. Har vært prøvere i 27 mnd, og det begynner å tære på. Tror kanskje jeg kommer til å studere som normalt til jul, og hvis ingenting har skjedd til da så bekrefter vi henvisningen. Fikk Letrozol hos legen sist, selvom hun mente vi ikke trengte det. Vi håper kanskje at det vil hjelpe litt psykisk, og dermed påvirke fysisk. Takk ♥️ Hadde jeg vært dere ville jeg fått henvisningen sendt og heller avtalt å vente litt hvis dere kjenner på det etter forsamtale. Det er vel litt ulikt med ventetid, men for oss tok det 9 mnd fra henvisning ble sendt til vi startet opp behandling på grunn av ventetid. 2
Tengel Skrevet 15. mai 2019 #1957 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fire forsøk i studietiden. Lettere med forsøk i studietiden enn med full jobb. Anonymkode: 07ead...c75 Akkurat nå, Kone92 skrev: Jeg er student. Har ikke vært noe problem. Så bra at det kommer noen med positive erfaringer. Gynekologen som følger oss sa bare at mange ble veldig dårlig av nesesprayen og at sjansen for innleggelse på sykehuset var stor pga. utmattelse osv. For meg hørtes det nesten ut som hun prøvde å "skremme" meg til å vente.
Tengel Skrevet 15. mai 2019 #1958 Skrevet 15. mai 2019 1 minutt siden, listefyll skrev: Hadde jeg vært dere ville jeg fått henvisningen sendt og heller avtalt å vente litt hvis dere kjenner på det etter forsamtale. Det er vel litt ulikt med ventetid, men for oss tok det 9 mnd fra henvisning ble sendt til vi startet opp behandling på grunn av ventetid. Oi, ja det var lang ventetid. Blir gjennom det offentlige her, så kommer nok til å være en lang ventetid med oss også, spesielt mtp at vi er så "ung". Hørt så mange ganger at vi ikke trenger å stresse siden vi begge er så ung og det irriterer meg mer og mer for hver eneste gang.
listefyll Skrevet 15. mai 2019 #1959 Skrevet 15. mai 2019 1 minutt siden, Tengel skrev: Oi, ja det var lang ventetid. Blir gjennom det offentlige her, så kommer nok til å være en lang ventetid med oss også, spesielt mtp at vi er så "ung". Hørt så mange ganger at vi ikke trenger å stresse siden vi begge er så ung og det irriterer meg mer og mer for hver eneste gang. Ja, den varierer veldig, men kan være ok å være inne i systemet. Jeg tenker at når man er ung og har strevd så lenge, er det kjempegod grunn til å få hjelp. 1
Tengel Skrevet 15. mai 2019 #1960 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, listefyll skrev: Ja, den varierer veldig, men kan være ok å være inne i systemet. Jeg tenker at når man er ung og har strevd så lenge, er det kjempegod grunn til å få hjelp. Tenker at jeg tar en telefon til gynekologen å ber henne om å sende den henvisningen jeg. Skal ta en ordentlig samtale med samboer først for å vite at vi står på samme plan, men det tror jeg vi gjør. Takk for litt nyttig informasjon. ♥️ 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå