Gå til innhold

Hva vasket du på 60 grader?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor for første gsng for meg selv. Oppvokst omtrent på barnevernsinstitusjon 

Anonymkode: 42943...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker alt som tåler 60 graders vask, bare sjekk hva som står i vaskeanvisningen på plaggene. Men hovedsakelig vasker jeg sengetøy, undertøy og håndduker på 60 grader :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av sengetøy, kopphåndklær (kun brukt til å tørke oppvask), gulpekluter og kluter brukt under mating av ungen min, smekker.

vasker også alt av truser og sokker på 60, men vasker det separat for jeg har litt sperre mot å vakse mine skitne truser sammen med babyen sine gulpekluter. Hehe.

håndklær og kluter brukt til kjøkken og vask av hus vasker jeg på 90.

Anonymkode: 46032...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser, håndklær, vaskekluter, Kopphåndduker, sengetøy vasker jeg på 95 grader

Anonymkode: ef423...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeans i egen maskin, 40 grader uten tøymykner (de strekkes og blir fort slappe med tøymykner) 

Andre klær på 40 graders vask 

truser, sokker, håndklær og sengetøy på 60 graders vask. 

Nå bruker jeg ikke tøymykner hver gang jeg vasker, er samboer som er så opptatt av den tøymykneren så når jeg vasker klær så gjør jeg det uten. Absolutt ikke en nødvendighet :) 

 

ull på 30 grader (ullprogram) 

Anonymkode: a9765...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy, undertøy og håndklær går på 60.

Vaskekluter, filler, kjøkkenhåndklær, gulvfiller o.l. går på kokevask.

Anonymkode: 78931...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker nesten alt på 60 grader. Bruker aldri høyere program, med nye maskiner og vaskemidler trenger man IKKE kokvask (med mindre det er snakk om slakterklær eller en baby som har hatt sprutavføring på alt av klær). 

Jeans skal ikke vaskes med tøymykner, og helst vrenges før. Svarte jeans kan farge av på fargerike gensre. Treningsklær skal heller ikke ha tøymykner, pleier vaske disse sammen med andre ting på 60 fordi jeg er lat og ingenting har gått i stykker (står som regel 40 grader på lappene). 

Det jeg vasker på 40 grader er finere topper og bukser i spesielle materialer. 

 

Greit å ikke gjøre det for vanskelig! :) Kjøp boks med omo colour og white så er du «set». Er deilig å vaske håndklær med tøymykner så de ikke blir harde etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for all del hva som står på tøyet.
Noen kan være idiot og vaske undertøy som krymper på 60 graders vask, men ikke gjør samme taben... 
Tøy blir rent i vaskemaskin. Noe undertøy må håndvaskes. 
LES på lappen på tøyet. Der står alt tøyet ditt tåler, om det tåler vaskemiddel, skyllemiddel, kjemikalier, tørk, strykejern, osv. 

De tingene du alltid skal vaske på 60 er dyne, putte trekk, laken (noen laken er laget i et billig material så vil krympe i 60 graders vask, disse kan være bedre å enten ikke kjøpe, eller vaske på 40 grader), håndduker, vaskekluter, osv. 

OBS! LES LAPPEN 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker kluter, håndkler, undertøy på 90, sengetøy på 60, alt annet på 40 grader. Ull vasker jeg på 30 grader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg vasker kluter, håndkler, undertøy på 90, sengetøy på 60, alt annet på 40 grader. Ull vasker jeg på 30 grader. 

Det samme gjør jeg, bortsett fra håndklær som vaskes på 60 grader.

Anonymkode: 029ee...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengetøy, håndkler, microfiberkluter, kjøkkenhåndkler, vaskefiller.

Skulle gjerne ha vasket på 90, men maskinen min har maks 60.

Anonymkode: 1f871...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 6.32, tussi84 skrev:

Jeg vasker kluter, håndkler, undertøy på 90, sengetøy på 60, alt annet på 40 grader. Ull vasker jeg på 30 grader. 

Samme her. 

Neutral vaskemiddel, ingen skyllemiddel. 

Anonymkode: f0584...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengtøy, håndkler, undertøy, sokker (ikke ullsokker!), vaskefiller, kjøkkenhåndkler, gulvmopper, madrassbeskytteren vaskes på 60 grader.

Bluser, skjorter, duker, gardiner og annet fint stoff vasker jeg på 30 grader og «håndvask»-programmet på maskina. 

Ull vasker jeg nesten aldri - hvis det bare er lukt etc så er det vel så fint å bare henge det opp til lufting et par dager, ull er selvrensende :) Snakker da om gensere feks, ikke truser. Hvis jeg MÅ vaske ull, er det på 30 grader, ullprogram og med milo. 

Det meste annet enn det jeg har nevnt her, ryker på 40 grader normalvask her i huset. Men LES PÅ LAPPEN på klærne om du er usikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare spør om du trenger mer hjelp TS!  Husker hvor hjelpesløs jeg følte meg da jeg flyttet alene selv og jeg har vokst opp med foreldre..hadde aldri satt på en vaskemaskin, laget mat eller vasket gulv.  Det er ikke alle som har foreldre som forbereder ungene sine til voksenlivet og det er synd. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Får du oppfølging i hjemmet? Ingenting er for dumt å spørre om. Hilsen meg som jobber på barnevernsinstitusjon. 

Anonymkode: 81c80...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...