Gå til innhold

Legevendelrot te


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det smaker veldig spesielt. Kjøp heller Valerina, for effekten, og drikk en annen te.

Anonymkode: a1634...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket hadde ingen av delene. Ikke helsekosten heller.

 

Ts

Anonymkode: 2c373...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apoteket hadde ingen av delene. Ikke helsekosten heller.

 

Ts

Anonymkode: 2c373...06b

Her selger de legevendelrot som te: https://www.pureviva.no/natur-drogeriet-legevendelrot-100-gr.html

Jeg vil likevel be deg være forsiktig. Legevendelrot regnes i Norge som er legemiddel, og bør følgelig brukes med varsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Zeitgeist said:

Her selger de legevendelrot som te: https://www.pureviva.no/natur-drogeriet-legevendelrot-100-gr.html

Jeg vil likevel be deg være forsiktig. Legevendelrot regnes i Norge som er legemiddel, og bør følgelig brukes med varsomhet.

Det var veldig billig. Så billig at jeg blir skeptisk.

Teen skal forøvrig småkoke i 10 minutter, som urtedroger flest. Du vil knapt få noen virkning om du lar den trekke i 1 minutt, virkestoffene vil ikke være trukket ut av rota.

Anonymkode: a1634...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Zeitgeist skrev:

Her selger de legevendelrot som te: https://www.pureviva.no/natur-drogeriet-legevendelrot-100-gr.html

Jeg vil likevel be deg være forsiktig. Legevendelrot regnes i Norge som er legemiddel, og bør følgelig brukes med varsomhet.

Hadde jeg bare funnet ut hvordan jeg får kjøpt det 🤔🤔🤔

 

Ts

Anonymkode: 2c373...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg bare funnet ut hvordan jeg får kjøpt det 🤔🤔🤔

 

Ts

Anonymkode: 2c373...06b

Som nevnt i et annet innlegg, så kan det bestilles over nettet. 

Kan jeg få spørre hva du skal bruke det til?
Hvis det er for den medisinske virkningen, så finnes det - som allerede nevnt av andre - bedre og adskillig lettere tilgjengelige midler, f.eks. Valeriana-tabletter som selges på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Som nevnt i et annet innlegg, så kan det bestilles over nettet. 

Kan jeg få spørre hva du skal bruke det til?
Hvis det er for den medisinske virkningen, så finnes det - som allerede nevnt av andre - bedre og adskillig lettere tilgjengelige midler, f.eks. Valeriana-tabletter som selges på apotek.

Som skrevet, jeg lurer på hvordan få kjøpt fra den linken. Trykk inn selv og prøv... 

Det skal brukes som nedtrapping/avvenning for et A preparat jeg bruker.

 

Ts

Anonymkode: 2c373...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet, jeg lurer på hvordan få kjøpt fra den linken. Trykk inn selv og prøv... 

Det skal brukes som nedtrapping/avvenning for et A preparat jeg bruker.

 

Ts

Anonymkode: 2c373...06b

Ah, ok, skjønner. Siden legevendelrot regnes som et legemiddel i Norge, antar jeg at de ikke har lov til å selge det.

Ved nedtrapping av A-preparater, skal det settes opp en plan i samråd med lege, jf.
https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/vanedannende-legemidler/seksjon?Tittel=nedtrapping-av-vanedannende-legemidler-5829#det-er-viktig-med-gode-forberedelser-og-gjennomføring-av-nedtrapping-etter-langvarig-daglig-bruk-av-vanedannende-legemidler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeitgeist skrev:

Ah, ok, skjønner. Siden legevendelrot regnes som et legemiddel i Norge, antar jeg at de ikke har lov til å selge det.

Ved nedtrapping av A-preparater, skal det settes opp en plan i samråd med lege, jf.
https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/vanedannende-legemidler/seksjon?Tittel=nedtrapping-av-vanedannende-legemidler-5829#det-er-viktig-med-gode-forberedelser-og-gjennomføring-av-nedtrapping-etter-langvarig-daglig-bruk-av-vanedannende-legemidler.

 

Joda det er greit, men jeg er oppfordret til å få gjøre det selv.

Tom i bladet IFORM, så sto denne anbefalt. Helsekosten sa at det kunne bestilles på nett, og apoteket sa det samme. Mao, ikke ulovlig. Men ikke i salg over disk...

Men det ordnet seg. Fant en nettside 😊😊 

Ts

 

Anonymkode: 2c373...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda det er greit, men jeg er oppfordret til å få gjøre det selv.

Tom i bladet IFORM, så sto denne anbefalt. Helsekosten sa at det kunne bestilles på nett, og apoteket sa det samme. Mao, ikke ulovlig. Men ikke i salg over disk...

Men det ordnet seg. Fant en nettside 😊😊 

Ts

 

Anonymkode: 2c373...06b

Så fint at det ordnet seg. Lykke til - dette klarer du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...