Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mmmwhatever skrev (17 minutter siden):

Nå er realiteten at veldig mange gjør dette, enten de er på Løvemammaene-snappen eller ei. Og i den sammenhengen synes jeg ikke akkurat den IG-posten var så ille. For realiteten er at absolutt alt man deler om barna sine på nettet er utlevering. Så kan man mene hva man vil om det, men da bør man vel gå etter de verste postene/tilfellene først, og da tenker jeg at det innlegget er LANGT ned på lista.

Grei huskeregel er vel å ikke utlevere barn på nett,om så positivt eller negativt.

Ingen har rett på den infoen om barnet..

• Liker 2
Skrevet
Frklille skrev (21 timer siden):

Hun Nina som er på nå, har hun og mannen gått fra hverandre? Synes hele snappen er opphakket og rar.. klarer ikke følge helt med. Hun er vel ikke ofte på?

Står Alenemamma på instagram

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin.

• Liker 1
Skrevet
Maskopi skrev (13 timer siden):

Står Alenemamma på instagram

Alenemamma-begrepet stemmer jo ikke for henne i det hele tatt?! Totalt misforstått bruk i tilfelle. Skjønte det slik at hun og (eks?)mannen deler på å bo i en hybel, dvs hun er ikke alene om omsorgen. 

I øvrig synes jeg ikke noe om at hun henger ut  og klaget hvor mye godteri det ene barnet hadde fått i en bursdag. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokodillen skrev (7 timer siden):

Alenemamma-begrepet stemmer jo ikke for henne i det hele tatt?! Totalt misforstått bruk i tilfelle. Skjønte det slik at hun og (eks?)mannen deler på å bo i en hybel, dvs hun er ikke alene om omsorgen. 

I øvrig synes jeg ikke noe om at hun henger ut  og klaget hvor mye godteri det ene barnet hadde fått i en bursdag. 

Enig. Som om de ikke har nok å tenke på, og så skal ikke dattera få lov til å kose seg med godteri en gang. Virker veldig strikt på kosthold.

• Liker 2
  • 5 uker senere...
Skrevet (endret)

Dagens snapper har fått seg ny fancy intro!

Hun som har blitt anklaget for overeksponering har løst dette ved å liste opp absolutt alle diagnoser alle de tre barna har til sammen uten å linke (mer enn det hun allerede gjør) til det enkelte barn. Forøvrig begynner barna hennes nå å bli ganske store (i alder altså).

Endret av shab
  • Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
shab skrev (På 29.6.2023 den 23.11):

Dagens snapper har fått seg ny fancy intro!

Hun som har blitt anklaget for overeksponering har løst dette ved å liste opp absolutt alle diagnoser alle de tre barna har til sammen uten å linke (mer enn det hun allerede gjør) til det enkelte barn. Forøvrig begynner barna hennes nå å bli ganske store (i alder altså).

Dette har jeg også tenkt mye på i det siste, at disse barna er ikke så små lenger. Mor utleverer på det groveste og ser ut til å ha hodet fullstendig ned i sanden. Jeg tenker på alle foreldrene til de som er like gamle som disse barna, hva sier de til sine barn om hva de ser og leser om X, Y og Z? For ikke å snakke om når de voksne sitter å prater sammen og plutselig sitter det er barn stille i kroken og hører på? Det er så uansvarlig og kvalmt. 

Hun kommer også med fremmedord på diagnoser/sykdommer og lignende som er helt vanlige, som om hun ønsker å få ting til å høres mer alvorlig ut enn det er. 

Kjenner jeg må stoppe nå, for jeg har så hinsides med kritikk og dele ut, jeg kommer bare til å bli usaklig og det skal jeg holde meg for god til. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Plutselig er det mange av mødrene som har blitt influensene gitt. Reklamerer (og merker riktig) for ulike produkter. Jaja, greit å ta sjansen til å bli influenser og få mange gratis ting når man har sjansen til det......

• Liker 1
Skrevet

Jeg får de ikke opp lenger, har jeg blitt blokkert?! 😳

Skrevet (endret)
Jodaneida skrev (9 minutter siden):

Jeg får de ikke opp lenger, har jeg blitt blokkert?! 😳

Det er ikke lagt ut noe der nå, lurer på om ikke de har ferie i juli. Står på insta at de er tilbake på snap 7.august.

Endret av Tessa12
  • 3 uker senere...
Skrevet

"Dette er ikke sårbart for han, for de som måtte mene det. Dette har han gjort hver dag i 5 år."

Jeg blir så provosert.. Det kan vel fint tenkes at man synes hverdagslige ting er sårbart når en person filmer deg foran mange tusen mennesker. 

Som om man skulle sagt til en partner:

"Nei, du har hatt sex halve livet ditt, da er det ikke sårbart selv om jeg filmer deg live foran mange mennesker."🤦‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Matas skrev (5 timer siden):

"Dette er ikke sårbart for han, for de som måtte mene det. Dette har han gjort hver dag i 5 år."

Jeg blir så provosert.. Det kan vel fint tenkes at man synes hverdagslige ting er sårbart når en person filmer deg foran mange tusen mennesker. 

Som om man skulle sagt til en partner:

"Nei, du har hatt sex halve livet ditt, da er det ikke sårbart selv om jeg filmer deg live foran mange mennesker."🤦‍♀️

Jeg har prøvd å formulere et svar mange ganger, men jeg klarer ikke. Hvordan er det mulig å sammenligne et sprøytestikk i låret med sex? Kan du forklare det nærmere så jeg ser tankegangen?

• Nyttig 4
Skrevet
Hæ? skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd å formulere et svar mange ganger, men jeg klarer ikke. Hvordan er det mulig å sammenligne et sprøytestikk i låret med sex? Kan du forklare det nærmere så jeg ser tankegangen?

Sammenligningen går på at det kan være sårbart, og at andre ikke kan avgjøre om det er sårbart for deg eller ikke. Jeg satt det veldig på spissen, det vet jeg, men jeg kunne likegodt brukt et annet eksempel. Poenget er uansett at andre ikke kan bestemme hva som er sårbart eller ikke for et enkelt individ. Jeg setter også sprøyter i låret hver måned og det er ikke sårbart for meg i bunn da jeg har gjort det i lang tid, men hadde noen filmet det og lagt det ut på en kanal med mange tusen seere så hadde det blitt noe helt annet enn innenfor husets fire vegger. Det er jo veldig personlig, og det kan jeg si som voksen som vet hva slikt innebærer. Et barn har ikke samme muligheten for forståelse av en slik kontekst, så jeg synes det er meget spesielt at en voksen da kommer med en slik kommentar om et lite barn som mest sannsynlig ikke forstår hva den type eksponering innebærer. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Matas skrev (7 timer siden):

Sammenligningen går på at det kan være sårbart, og at andre ikke kan avgjøre om det er sårbart for deg eller ikke. Jeg satt det veldig på spissen, det vet jeg, men jeg kunne likegodt brukt et annet eksempel. Poenget er uansett at andre ikke kan bestemme hva som er sårbart eller ikke for et enkelt individ. Jeg setter også sprøyter i låret hver måned og det er ikke sårbart for meg i bunn da jeg har gjort det i lang tid, men hadde noen filmet det og lagt det ut på en kanal med mange tusen seere så hadde det blitt noe helt annet enn innenfor husets fire vegger. Det er jo veldig personlig, og det kan jeg si som voksen som vet hva slikt innebærer. Et barn har ikke samme muligheten for forståelse av en slik kontekst, så jeg synes det er meget spesielt at en voksen da kommer med en slik kommentar om et lite barn som mest sannsynlig ikke forstår hva den type eksponering innebærer. 

Ja, jeg syns absolutt du kunne brukt et annet eksempel. Og jeg forstår ikke hva som er sårbart i den situasjonen hvor han får det sprøytestikket. Er man sårbar når man tar astmamedisin? Hva med når man tar tabletter? Hva er forskjellen? Eller er det fordi det er ubehagelig for oss å se at noen får en sprøyte? 

• Nyttig 2
Annonse
Skrevet (endret)
Hæ? skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg syns absolutt du kunne brukt et annet eksempel. Og jeg forstår ikke hva som er sårbart i den situasjonen hvor han får det sprøytestikket. Er man sårbar når man tar astmamedisin? Hva med når man tar tabletter? Hva er forskjellen? Eller er det fordi det er ubehagelig for oss å se at noen får en sprøyte? 

Det avhenger av personen. Mange er faktisk sårbare når de tar astmamedisin for det finnes utallige varianter av det, og det samme med tabletter. Noen synes jo det er direkte ubehagelig å svelge tabletter, og kan føle seg sårbare når de gjør det. Poenget er jo at det ikke er opp til meg å avgjøre hva som er sårbart for deg og omvendt. Eksponering foran andre kan fort gjøre ting mer sårbart også, som var poenget mitt i utgangspunktet. 

Endret av Matas
  • Liker 4
Skrevet
Hæ? skrev (9 minutter siden):

Jeg som 35 år gammel kvinne synes det er ubehagelig å dra opp astmamedisinen i settinger hvor det tiltrekker uønsket oppmerksomhet eller hvor alle øyne på feks en buss havner på meg - så det kan helt klart føles sårt og eksponerende å kringkaste medisintaking.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det du snakker om her er jo egentlig ALL eksponering av barn på den snapchatkanalen, og det er en egen sak som diskuteres opp og ned og i mente her. Men akkurat denne ene sprøyta synes jeg ikke er en sårbar situasjon i forhold til mye annet, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal henge deg opp i akkurat den? Gutten får sprøyter hver dag, han er ikke redd, for ham kan det sammenlignes med å pusse tennene. 
Denne mammaen er forøvrig en av de bedre, synes jeg. Veldig lærerike snapdager. 

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår ikke behovet for å vise frem når barnet får medisin. Det har aldri falt meg inn å filme barna mine hvis jeg gir de antibiotika eller en Paracet 🤷🏼‍♀️ ikke til nærmeste familie en gang. 

• Liker 6
Skrevet

Men jeg vil legge til at jeg lærer masse av denne løvemammaen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...