FruRosa Skrevet 12. mars 2022 #1101 Del Skrevet 12. mars 2022 Masiasi skrev (27 minutter siden): Tenker at dere kan feie for deres egen dør først. Og så kan dere vente med å kommentere til dere har fått ett barn med spesielle behov og kjent det på kroppen selv. Og BPA ordningen kan brukes akkurat som K bruker den, man kan bruke den akkurat som man vil, til det man vil. Vet du om brukere som kommenterer her inne har barn med utfordringer eller ei? Kanskje det er nettopp derfor noen skriver her, FORDI de selv har følt dette på kroppen... 16 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 12. mars 2022 #1102 Del Skrevet 12. mars 2022 FruRosa skrev (50 minutter siden): Vet du om brukere som kommenterer her inne har barn med utfordringer eller ei? Kanskje det er nettopp derfor noen skriver her, FORDI de selv har følt dette på kroppen... Nemlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPuna1 Skrevet 12. mars 2022 #1103 Del Skrevet 12. mars 2022 Masiasi skrev (2 timer siden): Tenker at dere kan feie for deres egen dør først. Og så kan dere vente med å kommentere til dere har fått ett barn med spesielle behov og kjent det på kroppen selv. Og BPA ordningen kan brukes akkurat som K bruker den, man kan bruke den akkurat som man vil, til det man vil. Hva vet du om hvilke situasjoner vi her inne er i? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 12. mars 2022 #1104 Del Skrevet 12. mars 2022 Orly skrev (2 timer siden): Skikkelig ufint å sitte her å snakke negativt om folk som har syke barn, det er en stor belasting for familier som har disse syke barna ! Hvordan de bruker bpa er opp til hver enkelt familie så lenge det er innfor reglene . Dere ser en dag innimellom å då sitter dere p skriver sp mye dritt, kvalmt! Masiasi skrev (2 timer siden): Tenker at dere kan feie for deres egen dør først. Og så kan dere vente med å kommentere til dere har fått ett barn med spesielle behov og kjent det på kroppen selv. Og BPA ordningen kan brukes akkurat som K bruker den, man kan bruke den akkurat som man vil, til det man vil. Dere vet jo ikke om brukere her har syke barn, barn som har dødd etter alvorlig sykdom eller lignende. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 12. mars 2022 #1105 Del Skrevet 12. mars 2022 Har sagt det før og sier det igjen: noen av Løvemammaenes største kritikere er mødre i samme situasjon som dem selv. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. mars 2022 #1106 Del Skrevet 12. mars 2022 Hummingbird2 skrev (Akkurat nå): Har sagt det før og sier det igjen: noen av Løvemammaenes største kritikere er mødre i samme situasjon som dem selv. Det tviler jeg sterkt på for da hadde de ikke holdt på som enkelte gjør i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 12. mars 2022 #1107 Del Skrevet 12. mars 2022 Orly skrev (3 minutter siden): Det tviler jeg sterkt på for da hadde de ikke holdt på som enkelte gjør i denne tråden Å komme med helt legitim kritikk tenker du på? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. mars 2022 #1108 Del Skrevet 12. mars 2022 Hummingbird2 skrev (7 minutter siden): Å komme med helt legitim kritikk tenker du på? Det er ikke mye legitim kritikk i den tråden her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 12. mars 2022 #1109 Del Skrevet 12. mars 2022 Hummingbird2 skrev (25 minutter siden): Har sagt det før og sier det igjen: noen av Løvemammaenes største kritikere er mødre i samme situasjon som dem selv. Ja, jeg er en av dem. Kunne aldri utlevert mitt barn på den måten. Det er kritikkverdig og burde vært ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 12. mars 2022 #1110 Del Skrevet 12. mars 2022 Orly skrev (4 timer siden): Det er din mening, jeg kjenner mange som ikke behandles som dritt Og jeg kjenner mange som har lik erfaring som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masiasi Skrevet 12. mars 2022 #1111 Del Skrevet 12. mars 2022 FruRosa skrev (7 timer siden): Vet du om brukere som kommenterer her inne har barn med utfordringer eller ei? Kanskje det er nettopp derfor noen skriver her, FORDI de selv har følt dette på kroppen... Det kan godt hende at det er mange her inne som har. Men med tanke på de kommentarene i denne tråden er jeg litt usikker på akkurat det. Jeg har ett barn med spesielle behov, og ville heller aldri ha utlevert mitt barn noen som helst steder. Men vi er ulike og tenker veldig forskjellig. Sorgen, gleden, fortvilelsen og erfaringene treffer oss foreldre i den gruppen så forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 12. mars 2022 #1112 Del Skrevet 12. mars 2022 Synes kanskje det blir overdrevet litt her nå. Jeg har sett flere BPA-stillingsannonser som har blitt lyst ut, og de fleste har det stått at huslige oppgaver også er en del av jobben. Tviler på at det er i mot reglene, og det står i annonsen man søker på så vet man jo på forhånd også, så det handler ikke om «misbruk» eller dårlig behandling heller. Angående skjermbruk så tenker jeg at det er fritid for jentungen. Hun bruker nok mye mer energi på en vanlig dag enn det barn med «normal» utvikling gjør, og har nok dermed mer behov for pauser. Jeg er også en av de som var veldig imponert over hvor flinke både mor og far var med oppfølging hjemme og hadde så mye utstyr osv. Men tenker det er naturlige grunner til at vi ser mindre av det nå. For det første så var vel dette før ungen startet i barnehage, om jeg ikke tar feil? Nå skjer nok mye av treningen i barnehagen vil jeg tro, og når hun kommer hjem derfra har hun nok stort behov for hvile. For det andre, så er det ikke nødvendigvis slik at noe ikke skjer bare fordi det ikke blir dokumentert på snap. Når mor og far bodde sammen så var de jo ofte to personer under slike treningsøkter, da er det også enklere å filme. For alt vi vet kan det jo være at mor er kjempeivrig med trening enda, men ikke dokumenterer det i like stor grad. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 12. mars 2022 #1113 Del Skrevet 12. mars 2022 At hun holder seg innenfor lovverket kan godt stemme det, om det kanskje er litt i gråsonen. Men hennes BPA høres mer ut som en au pair enn BPA. Jeg ser for meg at en BPA ønsker å utvikle seg og har fokus på kompetanseheving, det er jo tross alt en veldig viktig jobb innen helse. Jeg mener ikke at BPA aldri skal hjelpe til i hjemmet, men denne ovenfra og ned holdningen med å "gjøre de vandt med husarbeid først som sist" provoserer meg noe voldsomt! Jeg har tidligere spurt henne litt angående taxi til barnehagen med annen voksen enn forelder, og fikk da et ganske vagt og spydig svar. Jeg stusser med mye som skjer i denne heimen, men jeg skal ikke gå innpå det her, for det blir spekulasjoner fra min side. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemonen Skrevet 12. mars 2022 #1114 Del Skrevet 12. mars 2022 Irja skrev (På 6.3.2022 den 10.37): Når det kommer til jobben som BPA, så skal assistenten kun utføre arbeid den personen de er ansatt for å hjelpe. Jobber du for en 3 åring, så skal du ikke støvsuge f eks. Du skal være med barnet, i alt det trenger i løpet av ditt skift. Jobber man for en dame på 40 med ME f. Eks i en familie, da inngår husarbeid i jobben. Jeg jobber med både barn og voksne som BPA. Det kommer an på vedtaket for BPA. er det vedtak på kun assistanse til barnet, eller assistanse til barnet, og avlastning til foreldre. Når vedtaket også inkluderer avlastning, kan foreldre fritt bruke BPA til det som hjelper dem i hverdagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 12. mars 2022 #1115 Del Skrevet 12. mars 2022 Sammy! skrev (12 minutter siden): At hun holder seg innenfor lovverket kan godt stemme det, om det kanskje er litt i gråsonen. Men hennes BPA høres mer ut som en au pair enn BPA. Jeg ser for meg at en BPA ønsker å utvikle seg og har fokus på kompetanseheving, det er jo tross alt en veldig viktig jobb innen helse. Jeg mener ikke at BPA aldri skal hjelpe til i hjemmet, men denne ovenfra og ned holdningen med å "gjøre de vandt med husarbeid først som sist" provoserer meg noe voldsomt! Jeg har tidligere spurt henne litt angående taxi til barnehagen med annen voksen enn forelder, og fikk da et ganske vagt og spydig svar. Jeg stusser med mye som skjer i denne heimen, men jeg skal ikke gå innpå det her, for det blir spekulasjoner fra min side. Hva som står i den BPA-avtalen aner jeg lite om,reagerer mest på tonen hennes når hun snakket om dette. At disse mødrene står i en veldig vanskelig situasjon er det ingen tvil om..men jeg synes hele konseptet med voldsom utlevering av barn og diagnoser i sårbare situasjoner er for mye. Hun i dag viser en 5 åring med smokk..når bruker 5 åringer smokk..? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 12. mars 2022 #1116 Del Skrevet 12. mars 2022 Isola2 skrev (1 minutt siden): Hva som står i den BPA-avtalen aner jeg lite om,reagerer mest på tonen hennes når hun snakket om dette. At disse mødrene står i en veldig vanskelig situasjon er det ingen tvil om..men jeg synes hele konseptet med voldsom utlevering av barn og diagnoser i sårbare situasjoner er for mye. Hun i dag viser en 5 åring med smokk..når bruker 5 åringer smokk..? Et funksjonsfriskt barn bruker nok ikke smokk ved 5 års alder, det er nok annerledes med et barn med funksjonshemming. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. mars 2022 #1117 Del Skrevet 12. mars 2022 richbitch skrev (1 time siden): Synes kanskje det blir overdrevet litt her nå. Jeg har sett flere BPA-stillingsannonser som har blitt lyst ut, og de fleste har det stått at huslige oppgaver også er en del av jobben. Tviler på at det er i mot reglene, og det står i annonsen man søker på så vet man jo på forhånd også, så det handler ikke om «misbruk» eller dårlig behandling heller. Angående skjermbruk så tenker jeg at det er fritid for jentungen. Hun bruker nok mye mer energi på en vanlig dag enn det barn med «normal» utvikling gjør, og har nok dermed mer behov for pauser. Jeg er også en av de som var veldig imponert over hvor flinke både mor og far var med oppfølging hjemme og hadde så mye utstyr osv. Men tenker det er naturlige grunner til at vi ser mindre av det nå. For det første så var vel dette før ungen startet i barnehage, om jeg ikke tar feil? Nå skjer nok mye av treningen i barnehagen vil jeg tro, og når hun kommer hjem derfra har hun nok stort behov for hvile. For det andre, så er det ikke nødvendigvis slik at noe ikke skjer bare fordi det ikke blir dokumentert på snap. Når mor og far bodde sammen så var de jo ofte to personer under slike treningsøkter, da er det også enklere å filme. For alt vi vet kan det jo være at mor er kjempeivrig med trening enda, men ikke dokumenterer det i like stor grad. 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. mars 2022 #1118 Del Skrevet 12. mars 2022 Isola2 skrev (51 minutter siden): Hva som står i den BPA-avtalen aner jeg lite om,reagerer mest på tonen hennes når hun snakket om dette. At disse mødrene står i en veldig vanskelig situasjon er det ingen tvil om..men jeg synes hele konseptet med voldsom utlevering av barn og diagnoser i sårbare situasjoner er for mye. Hun i dag viser en 5 åring med smokk..når bruker 5 åringer smokk..? Finnes flere både med og uten diagnoser som bruker det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPuna1 Skrevet 12. mars 2022 #1119 Del Skrevet 12. mars 2022 Anemonen skrev (58 minutter siden): Det kommer an på vedtaket for BPA. er det vedtak på kun assistanse til barnet, eller assistanse til barnet, og avlastning til foreldre. Når vedtaket også inkluderer avlastning, kan foreldre fritt bruke BPA til det som hjelper dem i hverdagen. Dette kommer nok an på hvilken kommune man bor i. Det praktiseres ulikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masiasi Skrevet 12. mars 2022 #1120 Del Skrevet 12. mars 2022 Men dere som er så sinna for hvordan enkelte BPAer blir brukt, hvordan tror dere de med bachelor innen helsefag blir brukt i bolig feks? Sykepleiere, vernepleiere, sosionomer etc blir brukt til å vaske (både fellesareal og leiligheter til brukere), de handler (både med og uten brukere), de lager mat for (noe helt annet enn det å lage mat sammen med i adl trening) og listen går videre og videre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå