Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lnh9 skrev (46 minutter siden):

Jeg er også nysgjerrig😅

Det var visstnok en yngre dame i tjueårene som var på i går...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lillemor1982 skrev (9 timer siden):

Jeg mistenker at det var hun Anette som var på kanalen igjen i går 🙈💩 men var på tur hele dagen så rakk ikke å se😆

Hun som utleverer alt med datter, inkl dassbesøk eller manglende sådan. Og at de rangler oppe hele natta hver natt.

Typisk at jeg brukte dagen i går til å være tilgjengelig for min tenåring (uten diagnoser)... and I missed the Tea 😂😂😂🙈

Nei, det var ikke det. Det var en kvinne i 20-årene som hadde autisme selv. Jeg så ikke mer enn bare den første av de problematiske snappene, men det handlet om bitterhet mtp oppvekst tror jeg, og at det ikke er foreldrene til autistiske barn som har det vanskelig, men kun autistene selv. 
Noe som virkelig ikke stemmer, selvsagt. Men hun hadde det vanskelig selv, åpenbart. 

• Liker 3
Skrevet
Lillemor1982 skrev (På 2.7.2025 den 14.28):

Litt på siden av Løvemammaene. Men er det noen her som følger Autismeforeldrene? Hva skjedde på kanalen der i går ettersom Admin gikk inn og sletter snapper? Nysgjerrig 😂

Det var en voksen autist - en dame på 28-29 år som skulle være gjest. Hun virket veldig hissig og anklaget foreldre for å tvinge barn med autisme til å være med på ting etc. Vet ikke om det var basert på en kommentar eller hva, men virket helt ut av det blå. 
Jeg tenker at det var en fin påminning til disse foreldrene som rosemaler autisme som en slags superkraft om hva som venter i fremtiden…. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns det var forfriskende at Betina snakket om at det er viktig med skole og at det ikke er et alternativ med ‘skolevegring’. 
Men tenker at det da er litt mot sin hensikt med disse pleiepengene de har kjempet for. Ungene skal gå på skolen, mens mor skal subbe hjemme og være influencer? Flere av disse som har laget seg en karriere basert på blogging om syke barn mens de lever på ytelser fra nav. Christina Ygre f eks 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Oxana skrev (11 timer siden):

Syns det var forfriskende at Betina snakket om at det er viktig med skole og at det ikke er et alternativ med ‘skolevegring’. 
Men tenker at det da er litt mot sin hensikt med disse pleiepengene de har kjempet for. Ungene skal gå på skolen, mens mor skal subbe hjemme og være influencer? Flere av disse som har laget seg en karriere basert på blogging om syke barn mens de lever på ytelser fra nav. Christina Ygre f eks 

CYS skal vel gjeste denne uken å...  så da blir det flere følgere

• Liker 2
Skrevet
mariie skrev (8 timer siden):

CYS skal vel gjeste denne uken å...  så da blir det flere følgere

Hun er der i dag, og nå kommer nok snart link til den smykkebutikken 😉 Med det veldig originale designet engler

• Liker 2
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Dagens gjest. Fire av Fem barn med store hjelpebehov og alvorlige diagnoser. Begge foreldre er leger. 

Endret av shab
  • Nyttig 1
Skrevet
shab skrev (1 time siden):

Dagens gjest. Fire av Fem barn med store hjelpebehov og alvorlige diagnoser. Begge foreldre er leger. 

Ja, datt innom idag. Fatter ikke at de velger og få så mange barn. Minste er prøverør der de har bestemt at de skulle ha jente. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pakini skrev (8 minutter siden):

Ja, datt innom idag. Fatter ikke at de velger og få så mange barn. Minste er prøverør der de har bestemt at de skulle ha jente. 

Beklager, men de virker ganske spesielle... 

• Nyttig 5
Skrevet
shab skrev (2 timer siden):

Og de skal være en av de faste! De utleverer altså så voldsomt om de ungene. 4 av 5 er premature og med store hjelpebehov. Dette var spesielt 

• Liker 3
Gjest Kort_og_grei
Skrevet

Hva er forskjellen på barneeksponering på løvemammaene og SET careless sin eksponering?

Skrevet

Løvemammaene deler svært private detaljer om barnas sykdom. 
Tenk om tilsvarende info ble lekket i en datalekkasje? 

Å vite om avføring, bleier som veies, tarm og what not på store barn er langt over streken for hva som er nødvendig. 
Klarer ikke finne EN god grunn. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Oi er de blitt med nå? Jeg husker hun var litt i media når barnet født i 2018 ble født . Oppkalt etter avdød slektning som forsket på premature. Utrolig historie. At de har fått 2 barn til etter 2018 barnet viste jeg ikke, og enda flere premature. Sånt kan man jo ikke forespeile (eller?) . Men de er jo begge leger så barna er vel godt oppfulgt 

• Liker 2
Skrevet
Kort_og_grei skrev (5 timer siden):

Hva er forskjellen på barneeksponering på løvemammaene og SET careless sin eksponering?

Jeg synes prinsippet og budskapet med å være åpne om utfordringene er bra, og jeg har egentlig støttet Løvemammaene i jobben deres tidligere. Men jeg har i de siste årene fått mer og mer avsmak og føler at det går langt over grensen for behovet til barna om personvern og privatliv.

Til spørsmålet ditt så synes jeg det er en klar forskjell her. Løvemammaene er litt mindre identifiserbare og det er ikke en person man knytter bånd til som og skal selge deg noe. Med Sara Emilie så skaper hun et veldig personlig bånd til sine følgere og så utleverer hun alle barna så de lett ka kjennes igjen. Og så blandes det med samarbeid om skjærefjøl eller salg fra egen butikk.

Men med utviklingen vi ser hos Løvemammaene så forsvinner dette skillet. Og jeg får totalt avsmak på kanalen når de ikke klarer å ta etiske vurderinger om hvem de har med, hva de deler og at de åpner for at gjestene kan drive salg/markedsføring når de gjester snappen.

Da har de egentlig ødelagt plattformen sin mener jeg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Jeg synes prinsippet og budskapet med å være åpne om utfordringene er bra, og jeg har egentlig støttet Løvemammaene i jobben deres tidligere. Men jeg har i de siste årene fått mer og mer avsmak og føler at det går langt over grensen for behovet til barna om personvern og privatliv.

Til spørsmålet ditt så synes jeg det er en klar forskjell her. Løvemammaene er litt mindre identifiserbare og det er ikke en person man knytter bånd til som og skal selge deg noe. Med Sara Emilie så skaper hun et veldig personlig bånd til sine følgere og så utleverer hun alle barna så de lett ka kjennes igjen. Og så blandes det med samarbeid om skjærefjøl eller salg fra egen butikk.

Men med utviklingen vi ser hos Løvemammaene så forsvinner dette skillet. Og jeg får totalt avsmak på kanalen når de ikke klarer å ta etiske vurderinger om hvem de har med, hva de deler og at de åpner for at gjestene kan drive salg/markedsføring når de gjester snappen.

I tillegg er det mange av Løvemammaene som oppfordrer til å følge dem på deres egen snap/IG der man kan få daglig info om ungene.

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 5
Skrevet
Trubadur skrev (13 timer siden):

Og de skal være en av de faste! De utleverer altså så voldsomt om de ungene. 4 av 5 er premature og med store hjelpebehov. Dette var spesielt 

I tillegg gjorde de alt for å ikke få operasjon på et av de yngste barna selv om legene ønsket dette. Nå har legene tilrettelagt og planlagt for å prøve lengre uten operasjon, men da vil de plutselig ha operasjon likevel. Jeg forstår det er tungt, men ja.. 

• Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (5 timer siden):

Utviklingen? Løvemammaene har jo vært slik hele tiden, det var nesten verre før. De har ikke ødelagt plattformen, de gjør det de alltid har gjort og mange folk elsker det. Dessverre. 

Skjønner ikke helt det med at de er mindre identifiserbare heller, mange av barna er jo heftig utlevert? 

Jeg trodde de hadde skjerpet seg kraftig men åpenbart ikke. 

Løvemammaene som organisasjon gjør en god jobb også drar de den jobben ned i søla med den snappen. Det er skikkelig trist, for det er dessverre svært vanskelig å vise respekt og støtte organisasjonen (økonomisk) når de holder på sånn. For de som trenger hjelp blir det også et etisk dilemma, på om de skal søke støtte av en organisasjon som "selger" den medisinske historien til så mange unger. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg regner med de tjener penger på Snapchat - har de gått ut noe sted med info om det?

Skrevet
shab skrev (3 timer siden):

I tillegg gjorde de alt for å ikke få operasjon på et av de yngste barna selv om legene ønsket dette. Nå har legene tilrettelagt og planlagt for å prøve lengre uten operasjon, men da vil de plutselig ha operasjon likevel. Jeg forstår det er tungt, men ja.. 

Akkurat den historien er nok mer komplisert enn det den versjonen du kommer med her. Det er en stor avgjørelse når det er snakk om et så skjørt barn, og legene må ta hele familiens behov og kapasitet med i beregningen. 
Jeg støtter arbeidet LM gjør, men jeg er enig i at de burde ta en runde med snapperne og skjerpe retningslinjene for hva det er ok å dele. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...