Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var inne der i ca 10 min, og det var nok. Hårreisende utlevering! Nei, det er ikke greit selv om pleiepengesaken må få oppmerksomhet. Barna har krav på privatliv! 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de ikke på Snapchat, men var innom Instagram siden til Løvemammaene, og det er helt hinsidig eksponering. Syke barn hvor foreldre bretter ut alt fra behandlingsplan, barn i sårbare situasjoner osv. Jeg kan til nøds forstå at foreldre med syke barn ønsker å ha kontakt med andre i lignende situasjoner, men informasjonen og bildene er tilgjengelig for alle og enhver. Stakkars barn.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket tilfeldigvis innom den for noen dager siden og da var det en far som hadde lagt ut bæsjebleien til sønnen (som ikke var baby eller smårolling), skrev detaljert om avføringslekasjer og la ut bilde av sønnen på do... Stakkars gutt... 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, blabla1 skrev:

Sjekket tilfeldigvis innom den for noen dager siden og da var det en far som hadde lagt ut bæsjebleien til sønnen (som ikke var baby eller smårolling), skrev detaljert om avføringslekasjer og la ut bilde av sønnen på do... Stakkars gutt... 

Det er jo helt idiotisk å gjøre noe sånt! Faren skulle ha tenkt seg litt om... Stakkars gutt ja!

Endret av Skribent09
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, blabla1 said:

Sjekket tilfeldigvis innom den for noen dager siden og da var det en far som hadde lagt ut bæsjebleien til sønnen (som ikke var baby eller smårolling), skrev detaljert om avføringslekasjer og la ut bilde av sønnen på do... Stakkars gutt... 

Dette reagerte jeg også på. Skikkelig unødvendig! 

Jeg tenker at hensikten er god, men at de drar det altfor langt. Skjønner for det første ikke hvem som gidder å klikke seg gjennom mange titalls snaps hver dag? Det går jo an å legge ut bare 10 snappet en dag, vi trenger ikke HVER detalj fra hele dagen. Har jo sett det samme på andre type kontoer, det tar helt av, og de legger ut ALT. Budskapet drukner jo i mengden, for man skal ha mye tid til overs for å se på alt. 

Og det går jo an å få frem budskap og litt av hverdagen uten å eksponere ALT? Ta bilde av dostolen uten unge oppi, for eksempel. Vi trenger ikke navn på medisiner, eller detaljer for hvilke medisiner hvilket klokkeslett. Det må jo finnes en mellomting. 

Har ikke fulgt så veldig med, la de til etter en annen kritisk tråd her inne, og fikk ikke lyst til å følge med videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer også på de, mammabanden derimot har kommet seg veldig når det gjelder eksponering synes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så rart i grunn, de har prøvd ekstremt mye annet først uten at det har virket .

men ja noen utleverer for mye.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk hakeslepp her. Måtte inn å se hva dette var. Makan til eksponering har jeg ikke sett. Utlevering av diagnoser, hva barn gjør, liker og ikke liker. Man kan jo finne ut av alt av barna. Uff jeg skjønner man er i en sår situasjon og kanskje trenger trøst. Men å utlevere  barn i en sårbar situasjon skulle virkelig ikke vært lov. Tviler på disse barna blir glad for å dette om noen år. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, neiognei skrev:

De kunne fint ha fortalt ting fra sitt synspunkt uten å bruke ungene til det. 

Hallo er jo bra de setter søkelyset på viktige ting! 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Spf2018 skrev:

Fikk faktisk hakeslepp her. Måtte inn å se hva dette var. Makan til eksponering har jeg ikke sett. Utlevering av diagnoser, hva barn gjør, liker og ikke liker. Man kan jo finne ut av alt av barna. Uff jeg skjønner man er i en sår situasjon og kanskje trenger trøst. Men å utlevere  barn i en sårbar situasjon skulle virkelig ikke vært lov. Tviler på disse barna blir glad for å dette om noen år. 

La foreldrene fortelle sine historier uten å bli halshugget av besserwissere

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tears in heaven skrev:

La foreldrene fortelle sine historier uten å bli halshugget av besserwissere

Foreldrene må gjerne fortelle SINE historier, men løvemødrene legger jo ut BARNAS historier, liv og bilder. Jeg tviler på at mødrene ville blitt filmet på do eller i sykesenga mens de gråter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
4 minutter siden, Tears in heaven skrev:

La foreldrene fortelle sine historier uten å bli halshugget av besserwissere

Sterkt uenig. Synes virkelig ikke noe om å utlevere hver minste detalj av barnas privatliv. Stakkars barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kokuyo skrev:

Foreldrene må gjerne fortelle SINE historier, men løvemødrene legger jo ut BARNAS historier, liv og bilder. Jeg tviler på at mødrene ville blitt filmet på do eller i sykesenga mens de gråter...

Ja for de viser hvordan det er å leve med et sykt barn,verden er ikke laget av en rosa sky ,harde skjebner der ute,og de har lov til fortelle og vise uten at de skal bli sett ned på,jeg føler virkelig med de foreldrene og deres daglige kamp

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tears in heaven skrev:

Ja for de viser hvordan det er å leve med et sykt barn,verden er ikke laget av en rosa sky ,harde skjebner der ute,og de har lov til fortelle og vise uten at de skal bli sett ned på,jeg føler virkelig med de foreldrene og deres daglige kamp

Så det er greit å brette ut livet til andre uten deres samtykke så lenge livet er tøft? Gjelder det voksne og? Når du får demens så kan barna dine ha en egen snapkonto der vi kan se at du sitter på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Ja for de viser hvordan det er å leve med et sykt barn,verden er ikke laget av en rosa sky ,harde skjebner der ute,og de har lov til fortelle og vise uten at de skal bli sett ned på,jeg føler virkelig med de foreldrene og deres daglige kamp

De kan stadig vise hvordan man lever med et sykt barn uten å eksponere og utlevere barna i sine mest sårbare situasjoner.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...