Gå til innhold

Hvorfor må en like sex?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvorfor er det sånn at "alle" liker sex? Har vært her inne for lenge siden og fikk virkelig gjennomgå fordi jeg sa at jeg ikke kunne fordra sex og at jeg hater det når mannen min absolutt skal gi meg orgasme/gjøre det godt for meg. Jeg kan ikke fordra det, er en av de ekleste følelsene jeg vet om. Nå kommer jeg vel til å bli kjeftet på igjen, men det tar jeg ikke så tungt egentlig.... Så jeg spør igjen jeg, hvorfor må alle like sex? Hvor står det skrevet at en må like det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem har sagt at du like sex??? Ikke står det skrevet noe sted heller.

Men, at det er naturlig å like sex, det er en helt annen ting - og noen mennesker liker det mer enn andre.

For min del, er sex et av flere viktige fundamenter i et forhold.

For å vinkle problemstillingen litt anderledes...... du sa at du hater når mannen din absolutt skal gi deg orgasme/gjøre det godt for deg - har du tenkt på at du kanskje er lesbisk???

En annen ting, ingen mann "gir" kvinnen orgasme - mye av kvinnens orgasme sitter i hodet - og først når man kan gi seg hen og la tankene flomme, da kommer orgasmen.

10na :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sånn at alle like det. Trodde det var en del av vårt medfødte instinkt, at det er naturlig. Og det er jo ikke alltid at det som er naturlig funker for absolutt alle.... Her ble jeg litt forvirra selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste liker sex. Det fordi det ligger i ”instinktene” våre at vi skal forplante oss og føre menneskeheten videre. Samtidig tror jeg de fleste synes at en aller annen form for sex er godt. Du har sikkert nervetråder i underlivet, hvis du da ikke er skadet der på en eller annen måte.

Men det er jo godt mulig det finnes mennesker som ikke liker sex. Men ofte kan det ha sine grunner til nettopp det. F.eks tror jeg nok at en person som en gang har blitt seksuelt misbrukt, kommer til å slite med det å koble lyst og nytelse opp mot sex.

Hvorfor liker ikke du sex? Hva er det som er så ille med å ha det? Er du noen gang kåt? Og om du blir kåt, onanerer du da? Kommuniserer du godt med mannen din, også seksuelt?

Det med kommunikasjon er jo vesentlig. For det kan jo hende mannen din tror han er god nok -i alle fall hvis du faker- men i sannheten er han elendig. Om han da er elendig, har du sagt det til han, og kommet med forslag til hvordan han kan bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

10na

Det er ikke det at han gir meg orgasme, det gjør han ikke, men det er det at han i det hele tatt prøver som irriterer meg.

Ja, jeg har tenkt på om jeg kanskje er lesbisk, men har funnet ut at det er jeg ikke. Da hadde jeg vel tent på jenter da og forelsket meg i dem? Det gjør jeg nemlig ikke, jeg forelsker meg i gutter, jeg tenner bare ikke på de. Jeg tenner ikke på jenter heller, har funnet ut at jeg ikke tenner på noe/noen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg har sagt det til mannen min, men han vil alikevel så gjerne gjøre det. Jeg tror det kommer litt av at han tenner på å skulle glede meg, selv om det ikke er det han gjør.

Dessuten er det ikke lett å snakke om dette fordi han går automatisk i forsvar.

Om han er god eller dårlig i sengen aner jeg ingenting om fordi jeg har ikke noen å sammenligne han med.

Så til det om jeg blir kåt.... Nei, det blir jeg ikke, men ja jeg onanerer fordi han liker å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke like sex, og det er sikkert full mulig å leve et helt liv uten å ha/hatt sex i det hele tatt (vanskelig å tro men sikkert mulig).

Problemet ditt er at du har en mann som liker sex, og for han som har lyst på det, må det være vanskelig å forstå at du overhodet ikke vil ha det.

Å gå rundt og være irritert på han fordi han tenner på noe av det mest normale i hele verden kan vel ikke være lett.

Hvordan løser dere dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart!!! må innrømme at jeg synes dette er litt merkelig, men allikevel kan jeg jo forstå at det finnes de som ikke liker det å ha sex.

Men jeg tror at i ett forhold har man godt av å ha sex, og å nyte det. I alle fall hvis den ene har seksuelle drifter. Vet ikke hvordan deres forhold er, men som jeg skjønner så føyer du deg for mannens lyster, og er med på å ha sex en gang i blant. Tror nok forholdet, og ikke minst du, kunne hatt godt av å søke råd hos en ekspert på området.

Jeg mener ikke at du skal ha sex, men så lenge du tross alt har sex med mannen din, kunne du kanskje lære deg til å like det med hjelp av en sexolog eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym registrert bruker

Jeg hadde mye av de samme følelsene når det gjalt sex i begynnelses fasen...bryde meg ikke om sex,trengte det ikke og jo lengre tid det tok jo verre var det.....

Ville bare at det skule gå over så jeg kunne sove eller kle på meg.....sa det aldrig til noen og latet selvflgelig som om jeg likte det.....

Da var jeg ung,og etter hvert så jeg har lært å kjenne meg selv og vet hva jeg liker...... har prøvd litt forskjellig med noen forskjellige.....

Men derimot så er det noe som henger igjenn,jeg tør ikkefortellet at jeg holder på å få en orgasem.....tørr ikke gi beskje.... later da heller som om jeg ikke har hatt en orgasme enn å si at jeg tilfredstillt.....

Føler det veldig anstrengt når jeg ligger og har sex,er redd for hvordan jeg ser ut og hvordan jeg høres ut....

Det er det eneste som henger igjenn og som demper mitt forhold til sex......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Man må ikke like d, men d er en berikelse for livet å være glad i sex.

Synes synd på din mann, han må slite noe for jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Det kan nu hende at sexlysten din ligger latent, det er jo ikke så uvanlig.

Man kan også få denne frem via terapi, hvis man ønsker det. Men hvis ikke dette er et problem for deg og mannen din, ja...hva er da problemet... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missuganda: Det ser jo unektelig ut som et problem da, så lenge hun hater å ha sex, mens mannen vil ha sex!!! Eller mener du at hun skal gå rundt å irritere seg for at mannen vil ha sex, og gi mannen det han vil ha uten selv å he noe glede av det, men tvert i mot hater det og ikke se på det som et problem?

HALLO :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en kul og samarbeidsvillig jente du.... som blir sur på mannen din hvis han prøver å gi deg orgasme...

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kan være mange grunner til at man ikke liker sex.

Det kan ligge i selve fysikken, at man faktisk er litt anderledes skapt der nede slik at man ikke får like stor utbytte av det. Hormon-ubalanse kan også være en årsak.

Det kan også ligge i selve hodet. At man ikke tør å like sex av religiøse eller andre livssynss årsaker, - at man ser på det som skittent. Vet også at folk som har vært utsattt for seksuelle overgrep kan få imot sex.

Det er også vanlig at mennesker som vil ha full kontroll ikke liker å ha sex med andre, fordi man da "blottstiller" seg selv. Utbrenthet vriker å være veldig vanlig grunn til ikke å ville ha sex.

Vel, dette var bare noen av grunnene jeg kjenner til for ikke å like sex. Og jeg er ingen sexolog! I tillegg så liker jeg faktisk sex. Veldig godt. Men må innrømme at jeg ikke hadde særlig utbytte av det når jeg var "nybegynner". Det kom heldigvis etterhvert.

Uansett, tror det finnes flere enn deg der ute som ikke liker sex. Hvis det plager deg å ha sex med mannen din nå og da, synes jeg du skal oppsøke en lege. Å få mannen din til å godta et platonisk forhold tror jeg er ganske utopisk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at "alle" liker sex? Har vært her inne for lenge siden og fikk virkelig gjennomgå fordi jeg sa at jeg ikke kunne fordra sex og at jeg hater det når mannen min absolutt skal gi meg orgasme/gjøre det godt for meg. Jeg kan ikke fordra det, er en av de ekleste følelsene jeg vet om. Nå kommer jeg vel til å bli kjeftet på igjen, men det tar jeg ikke så tungt egentlig.... Så jeg spør igjen jeg, hvorfor må alle like sex? Hvor står det skrevet at en må like det?

Alle måå ikke like sex. å det at det er en naturlig ting er vel ikke synonymt med nytelse. en kan da bli gravid ved voldtekt og det er laaaangt fra noen form for nytelse.

så, om du ikke liker sex.. helt greit. sålenge du har en mann/dame som er innforstått med det og aksepterer det. :)

heldigvis at det finnes mangfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Benevnelsen 'frigid' har man jo hørt...undres om det er medfødt el. noe man BLIR av forskj. årsaker....?

Du sier du blir forelsket. Hva innebærer det? Fysisk nærhet, kyssing osv.?

Det er jo det man blir tent av, bl.a., det ene fører det andre med seg...Liker du å kysse og klemme den du er forelsket i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada, jeg blir forelsket, og når jeg er forelsket vil jeg gjerne holde hånd, holde rundt hverandre, kysse litt og kanskje kline litt også, men der stopper det. Det er det jeg vil, og alt som har skjedd etter det har skjedd fordi han vil, ikke fordi jeg vil.

Dette høres kanskje ut som om jeg fraskriver meg alt ansvar, men jeg er gift og en ektemann har visse rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...