Gå til innhold

Julegaver til de du ikke liker så godt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er november og jula kommer jo ofte som julekvelden på kjerringa. Mange av oss må skaffe til veie julegaver til foreldre, barn, onkler, tanter, besteforeldre, venner, naboer og og og. 

Og noen av oss har disse bekjentskapene vi må kjøpe julegave til selv om vi egentlig ikke vil. Disse bekjentskapene vi egentlig ikke liker, men av en eller annen grunn må holde oss inne med for husfredens skyld. 

Så hva kan vi gi disse folka for å irritere dem litt? Kom med ideer!

  • Bekjentskap med små barn: Trommesett til barna
  • Bekjentskapskretsen selvutnevnte matlagingssnobb: 1) Matlagingskurs; 2) Mat fra Bunnen Norge-kokeboka
  • Bekjentskapskretsen åndssnobb: Billetter til noe skikkelig harry/folkelig, f.eks. Allsang på grensen, Honningsvågsrevyen
  • Bestefar som hevder å være Milorg-medlem: Siste boka til Marte Michelet

Anonymkode: e37b2...8cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en trolletråd? Enten så gir man noe skikkelig og med glede eller så kan man bare la være å gi. Hvis det er noen du ikke liker og som du ikke vil kjøpe gaver til kan du vedde på at det er gjensidig, så de blir nok bare glad til om du foreslår å droppe gave. Og hvis du uansett skal bruke penger på noen kan jeg ikke med beste vilje forstå hvorfor du ikke da kan kjøpe noe du vet de vil like.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke tid og penger på folk man ikke bryr seg om? 

Anonymkode: 75e03...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går inn for å lage dårlig stemning ved å gi passiv aggressive julegaver? La heller være å gi noe. Dette var en stygg tråd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JaNeiKanskje
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem kjøper julegave til barna til bekjente?

Anonymkode: 

Det virker som om det er snakk om familie hun ikke føler seg knyttet til og derfor kaller dem bekjente.

Ts, kan du ikke heller bare si at i år kjøper du bare til de helt nærmeste, og at du ønsker å gjøre det slik framover. Si at du håper på forståelse for det og ønsk alle en god jul.

Det er nok mange som synes det tar av med gaver og som vil synes det er bra at noen omsider tar tak i det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er ment som en morsom tråd... synes dere tar den veldig alvorlig! 

Endret av Pås
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Thyra skrev:

Kan sikkert bomme på julegavene innimellom, men gir da alltid noe jeg tror mottakeren vil like. 

Det gjelder vel de fleste?  Man kan ikke vite på forhånd, om mottakeren vil like det man gir. Når man kjøper/gir gave gjør man det fordi man har lyst til å glede noen. Og vise at man setter pris på personen. Om man oppriktig har kjøpt/lagd presangen med god intensjon, er det synd hvis mottakeren ikke liker gaven. Men mottakeren bør være høflig å takke, uansett. Det er ikke giveren med god intensjon, som har gjort noe galt i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pås skrev:

Tror dette er ment som en morsom tråd... synes dere tar den veldig alvorlig! 

Da burde vel ts ha sagt fra?

Anonymkode: 78fc7...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Pås skrev:

Tror dette er ment som en morsom tråd... synes dere tar den veldig alvorlig! 

Alvorlig og alvorlig, jeg syns ikke overskriften sier; humor. 

Anonymkode: 32113...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen jeg gir gaver til som jeg ikke liker, hvorfor skulle jeg egentlig det? Og om det skulle være tilfelle, hvorfor skulle jeg lage enda mer sur stemning ved å passiv-aggressivt gi gaver som ikke passer? I tillegg kommer selvsagt aspektet ved å gi ræl som bare blir liggende - i en tid der man absolutt bør tenke miljø, kan man i det minste gjerne gi noe mottaker har bruk for.

Anonymkode: 01de8...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen jeg gir gaver til som jeg ikke liker, hvorfor skulle jeg egentlig det? Og om det skulle være tilfelle, hvorfor skulle jeg lage enda mer sur stemning ved å passiv-aggressivt gi gaver som ikke passer? I tillegg kommer selvsagt aspektet ved å gi ræl som bare blir liggende - i en tid der man absolutt bør tenke miljø, kan man i det minste gjerne gi noe mottaker har bruk for.

Anonymkode: 01de8...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.11.2018 den 8.36, Pås skrev:

Tror dette er ment som en morsom tråd... synes dere tar den veldig alvorlig! 

På hvilken måte ser du humor i det Ts har skrevet? 

Anonymkode: 75e03...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...