Gå til innhold

Oppskrift på sjokoladekrem?


Sol93

Anbefalte innlegg

Hei alle solstråler der ute :)

 

lurte på om det er noen som har en helt fantastisk sjokoladekrem oppskrift til meg? Har prøvd å lage sånn krem som de selger på sjokoladekakene på meny men blir alltid for tynt eller usmakelig på mine sjokoladekaker.. noen som har en oppskrift gull verdt? Mannen min ELSKER sjokoladekake og hadde blitt kjempeglad for at jeg lagde noe michelin cake aktig 😂

bare å komme med hva dere har jenter & gutter! 😁😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan lager du kremen da? Som krem eller glasur(siden den blir tyntflytende)?

Anonymkode: 5698d...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler krem eller smørkrem. 
Du tilsetter smeltet sjokolade eller kakao pulver i kremen  :) 
Du kan også smelte sjokolade og lage en fantastisk sjokoladeglasur. ^^ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt-sjokoladekrem er en smørkrem med masse(!) smeltet sjokolade. Pleier å lage til langpanne (og selv da er dette ganske mye krem, men oppskriften er slik:

500 gram smør (med salt, ellers tilsetter jeg et par ts salt utenom)

200 gram melis

300 gram kokesjokolade (jeg bruker stort sett 1 plate mørk og 2 plater lys).

Noen ganger bruker jeg også 4-5 ss sterk kaffe i kremen også, som jeg tilsetter samtidig med sjokoladen.

Først smelter jeg sjokoladen i vannbad og setter den på benken for avkjøling. Jeg pisker romtemperert smør lyst, så tilsetter jeg litt og litt melis og pisker til det har blitt en luftig krem. Når kremen er bra og sjokoladen er romtemperert, så tilsetter jeg den og eventuelt kaffe i smørkremen og pisker til alt er blandet inn. Veldig godt.

Hender jeg tilsetter litt vaniljeessens eller vaniljesukker også, men den er egentlig like god uten det synes jeg. 

Anonymkode: f2059...d8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 12.11.2018 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Min favoritt-sjokoladekrem er en smørkrem med masse(!) smeltet sjokolade. Pleier å lage til langpanne (og selv da er dette ganske mye krem, men oppskriften er slik:

500 gram smør (med salt, ellers tilsetter jeg et par ts salt utenom)

200 gram melis

300 gram kokesjokolade (jeg bruker stort sett 1 plate mørk og 2 plater lys).

Noen ganger bruker jeg også 4-5 ss sterk kaffe i kremen også, som jeg tilsetter samtidig med sjokoladen.

Først smelter jeg sjokoladen i vannbad og setter den på benken for avkjøling. Jeg pisker romtemperert smør lyst, så tilsetter jeg litt og litt melis og pisker til det har blitt en luftig krem. Når kremen er bra og sjokoladen er romtemperert, så tilsetter jeg den og eventuelt kaffe i smørkremen og pisker til alt er blandet inn. Veldig godt.

Hender jeg tilsetter litt vaniljeessens eller vaniljesukker også, men den er egentlig like god uten det synes jeg. 

Anonymkode: f2059...d8f

Tusen takk for svar.! Bare å komme med flere oppskrifter som du har 

Anonymkode: 9f61e...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en gang denne kaken og både kake og krem falt i smak hos de som fikk den. Litt arbeid med kremen, men det er den absolutt verd.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 12.11.2018 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Min favoritt-sjokoladekrem er en smørkrem med masse(!) smeltet sjokolade. Pleier å lage til langpanne (og selv da er dette ganske mye krem, men oppskriften er slik:

500 gram smør (med salt, ellers tilsetter jeg et par ts salt utenom)

200 gram melis

300 gram kokesjokolade (jeg bruker stort sett 1 plate mørk og 2 plater lys).

Noen ganger bruker jeg også 4-5 ss sterk kaffe i kremen også, som jeg tilsetter samtidig med sjokoladen.

Først smelter jeg sjokoladen i vannbad og setter den på benken for avkjøling. Jeg pisker romtemperert smør lyst, så tilsetter jeg litt og litt melis og pisker til det har blitt en luftig krem. Når kremen er bra og sjokoladen er romtemperert, så tilsetter jeg den og eventuelt kaffe i smørkremen og pisker til alt er blandet inn. Veldig godt.

Hender jeg tilsetter litt vaniljeessens eller vaniljesukker også, men den er egentlig like god uten det synes jeg. 

Anonymkode: f2059...d8f

Får du sendt bilde etter bilde neste gang av denne kremen som du lager?? Er veldig fristet til å  lage det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.12.2018 den 16.30, Sol93 skrev:

Får du sendt bilde etter bilde neste gang av denne kremen som du lager?? Er veldig fristet til å  lage det nå

Er et bilde her; 

 Litt vanskelig å se, kanskje, men det var det beste jeg fant. 😊

Anonymkode: f2059...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. det ser jo helt fantastisk ut !! Gleder meg massse til å lage denne kremen ❤

Anonymkode: 9f61e...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 7.1.2019 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Er et bilde her; 

 Litt vanskelig å se, kanskje, men det var det beste jeg fant. 😊

Anonymkode: f2059...d8f

Bruker du å blande kaffen med kokende vann før du blander sammen med de andre ingrediensene? Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: 9f61e...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 9.3.2019 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Bruker du å blande kaffen med kokende vann før du blander sammen med de andre ingrediensene? Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: 9f61e...1a9

Hei og takk for sist! 😊 den sjokoladekremen ble helt himmelsk på kaka! Jeg har fått så utrolig mye skryt for den og må bare takke deg💕💕 du er jammen meg flink på dette her ☺, men du jeg ser at du har laget en annen type glasur eller smørkrem på de kakestykkene med det hvite på, hadde det vært mulig og få oppskriften på den å? Og kaka evt. 😇😇 💓💓

 

takk for svar og god sommer !

Med vennlig hilsen veeeldig fornøyd dame 😁

 

 

Anonymkode: 9f61e...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...