Gå til innhold

Hvordan er mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer litt. Hvordan er mennesker generelt? Hvordan er vennskap? Hvordan er kjærlighet? Hvordan er det å omgås mennesker for dere? Føles det naturlig? Hva tenker dere om dere ser et menneske komme gående? Avhenger det av kjønn og alder? Lurer også på om det er vanlig å analysere bevegelsesmønster til andre mennesker og få vondt inni seg om de går på feil måte. Generelt trenger jeg bare noen svar. Jo mer jeg sitter og tenker jo mer panikk blir det inni meg.

Anonymkode: 58ded...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Er du en besøkende fra en annen planet?

Nei bare litt ute av øving med andre mennesker.. Og veldig usikker på om jeg ter meg normalt, beveger meg normalt osv. Føler at jeg går veldig rart og må overtenke hvert eneste skritt og bevegelse. Om jeg skal ta i en dør eller noe er jeg så redd for at jeg gjør det på feil måte. Og begynner å lure på hvordan det generelt er å være menneske. Er det bra? Liker man det? Eller lager alle problemer for seg selv?

3 minutter siden, Merricat skrev:

Greetings alien!

Generelt er mennesker helt like med rimelig små variasjoner. Men vi liker å tro vi er unike. 

Føler at mange mennesker lett blir sinte. 

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei bare litt ute av øving med andre mennesker.. Og veldig usikker på om jeg ter meg normalt, beveger meg normalt osv. Føler at jeg går veldig rart og må overtenke hvert eneste skritt og bevegelse. Om jeg skal ta i en dør eller noe er jeg så redd for at jeg gjør det på feil måte. Og begynner å lure på hvordan det generelt er å være menneske. Er det bra? Liker man det? Eller lager alle problemer for seg selv?

 

Anonymkode: 58ded...b40

Ok. Har du noe i mot å fortelle hvor gammel du er? Hvis du vil ha utfyllende svar kan det være greit å få avklart slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Ok. Har du noe i mot å fortelle hvor gammel du er? Hvis du vil ha utfyllende svar kan det være greit å få avklart slike ting. 

19.

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr
Just now, AnonymBruker said:

19.

Anonymkode: 58ded...b40

Ok. 

Mange av tingene du skriver om er helt normalt, altså lure på hvordan en tar seg ut og den slags type ting. Det høres dog ut som om du kanskje er litt mer opptatt av slike ting enn de fleste, så kanskje du rett og slett har tvangstanker. Har disse tankene du har alltid vært der, eller har de blitt sterkere og sterkere etterhvert som du har blitt eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Føler at mange mennesker lett blir sinte. 

Anonymkode: 58ded...b40

Og minst like mange mennesker blir ikke lett sinte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Vi er like forskjellige som dag og natt, Yin og yang....

Jeg tenker litt på mennesket som art.. Hvis jeg skal omgås en viss dyreart synes jeg det er lettere å lese meg opp på den arten og vite naturlige reaksjoner osv for å vite hvordan jeg skal reagere på ting.

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Ok. 

Mange av tingene du skriver om er helt normalt, altså lure på hvordan en tar seg ut og den slags type ting. Det høres dog ut som om du kanskje er litt mer opptatt av slike ting enn de fleste, så kanskje du rett og slett har tvangstanker. Har disse tankene du har alltid vært der, eller har de blitt sterkere og sterkere etterhvert som du har blitt eldre?

Det er bra at det er vanlig. Hvis noen ser på meg på gata. Burde jeg vende blikket fort bort? Kan det ses på som aggresjon eller noe hvis jeg holder blikket? Eller at de tenker at jeg utfordrer dem? Eventuelt at de tenker at jeg tenker ille om dem? Eller at de tenker at noe ille er galt med meg? Noen ganger føles det som om de jeg får øyekontakt med kjenner meg på en eller annen måte og har fått informasjon om meg fra et annet sted. Vet ikke. Sosial angst som barn. Men det har ikke vært sånn her. Mer frykt for å snakke og gå inn i butikker,, betale og bestille osv. Det turte jeg aldri. 

4 minutter siden, Merricat skrev:

Og minst like mange mennesker blir ikke lett sinte. 

Men mennesket som art er ganske en art som har mye sinne og frustrasjon i seg. Er det fordi man egentlig ikke får dekket sine naturlige behov i dagens samfunn?

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter her og lurer litt. Hvordan er mennesker generelt? Hvordan er vennskap? Hvordan er kjærlighet? Hvordan er det å omgås mennesker for dere? Føles det naturlig? Hva tenker dere om dere ser et menneske komme gående? Avhenger det av kjønn og alder? Lurer også på om det er vanlig å analysere bevegelsesmønster til andre mennesker og få vondt inni seg om de går på feil måte. Generelt trenger jeg bare noen svar. Jo mer jeg sitter og tenker jo mer panikk blir det inni meg.

Anonymkode: 58ded...b40

Er du ruset på noe?

Anonymkode: 5272b...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ruset på noe?

Anonymkode: 5272b...42d

Haha, nei. Ikke ruset jeg :) 

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
Just now, AnonymBruker said:

Det er bra at det er vanlig. Hvis noen ser på meg på gata. Burde jeg vende blikket fort bort? Kan det ses på som aggresjon eller noe hvis jeg holder blikket? Eller at de tenker at jeg utfordrer dem? Eventuelt at de tenker at jeg tenker ille om dem? 

Anonymkode: 58ded...b40

Noen vender blikket bort fort, men hvis man er ute og man går i sine egne tanker så kan det hende at man ikke ser bort med en gang fordi man er et helt annet sted mentalt Det kan også være normalt å holde blikket i et sekund eller to før man ser bort. 

Quote

Noen ganger føles det som om de jeg får øyekontakt med kjenner meg på en eller annen måte og har fått informasjon om meg fra et annet sted.

Noen jeg kjenner godt har slike tanker som du her beskriver, og vedkommende har en litt spesiell personlighetsforstyrrelse. Det er ikke farlig og det trenger ikke være alvorlig. Det beste hadde vært om noen med profesjonell kunnskap (altså en psykologspesialist) kunne ha fått høre om disse tankene dine. Det er heller ikke farlig eller alvorlig, og en sakkyndig kan gi deg mange gode svar og råd hvis du skulle ønske det. Det kan bidra til at du får litt ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Hvordan går det TS, føler du at du har fått gode svar?

Vet ikke. Jeg er ikke syk. Lei av at alle skal si jeg er syk. Jeg er bare isolert. Du hadde også blitt gal av det. Og jo lenger tiden går jo vanskeligere å bryte seg ut. 

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanlig fyr
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke. Jeg er ikke syk. Lei av at alle skal si jeg er syk. Jeg er bare isolert. Du hadde også blitt gal av det. Og jo lenger tiden går jo vanskeligere å bryte seg ut. 

Anonymkode: 58ded...b40

Sier alle at du er syk? Hvem er alle? 

Hvorfor er du isolert tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Sier alle at du er syk? Hvem er alle? 

Hvorfor er du isolert tror du? 

Familie og psykolog osv, det orker jeg ikke. Sluttet å dra til psykologen nå.

Hvorfor? Har isolert meg så mye som mulig hele livet og etter jeg ble ferdig med vgs klarer jeg bare ikke tanken på å dra noen steder igjen. Nå kunne jeg endelig isolere meg 100% 

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er narissister og pattedyr, men vil ikke innrømme noen av delene og blir sinte hvis man nevner det. Du gjør klokt i å holde deg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frankenstein1 skrev:

Mennesker er narissister og pattedyr, men vil ikke innrømme noen av delene og blir sinte hvis man nevner det. Du gjør klokt i å holde deg unna. 

Haha. Likevel føles det som om jeg mangler noe i livet. Tenker på nærhet. Har lyst på barn en dag. En som ser ut akkurat som meg, men som har fått en annen sin personlighet og iq, takk. 

Anonymkode: 58ded...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...