Gå til innhold

Law of attraction


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ahh, okei :) Synes dette er vanskelig å forstå kjernen av. Så en youtuber som snakket om the law of attraction, og hun la dette fram som at det nesten er en livsstil. Stemmer det?:) Sikkert dumt spørsmål. Hun sa noe om at hun "fortalte" (hva skal man si her?) universt at hun ville reise..og dette fikk hun til uten penger eller noe. Så dette er det da feil framstilling? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Filmen/boken "The Secret" er spennende altså, men det er liksom bare en introduksjon, poenget som man burde ta med seg er at man skaper sin egen virkelighet, og det man jobber mot, er fokusert på og lever i tråd med er det som skaper ens egen virkelighet.

Anonymkode: bad00...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ahh, okei :) Synes dette er vanskelig å forstå kjernen av. Så en youtuber som snakket om the law of attraction, og hun la dette fram som at det nesten er en livsstil. Stemmer det?:) Sikkert dumt spørsmål. Hun sa noe om at hun "fortalte" (hva skal man si her?) universt at hun ville reise..og dette fikk hun til uten penger eller noe. Så dette er det da feil framstilling? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Ikke egentlig feil , for de man fokuserer på vokser/blir større. 

La oss ta e eksempe. Hvis du hver dag sier til deg selv at du aldri kommer til å nå et mål du har satt deg, jobber du imot deg selv, og det vil til slutt bli en selvoppfyllende profeti. 

Hvis du derimot sier hver dag at et lnske du har kommer til å skje, samt at du jobbe for det, at du visualiserer det, at det er et ønske i samsvar med hjeret ditt, vil det skje naturlig en dag. Man må tro på noe selv, for å få det til å skje, samt kanskje jobbe for det. Men da kan det skje. 

Anonymkode: 8220f...4a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke egentlig feil , for de man fokuserer på vokser/blir større. 

La oss ta e eksempe. Hvis du hver dag sier til deg selv at du aldri kommer til å nå et mål du har satt deg, jobber du imot deg selv, og det vil til slutt bli en selvoppfyllende profeti. 

Hvis du derimot sier hver dag at et lnske du har kommer til å skje, samt at du jobbe for det, at du visualiserer det, at det er et ønske i samsvar med hjeret ditt, vil det skje naturlig en dag. Man må tro på noe selv, for å få det til å skje, samt kanskje jobbe for det. Men da kan det skje. 

Anonymkode: 8220f...4a2

Kan? Så det er ikke slik at det vil skje?

Anonymkode: 1aac8...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan? Så det er ikke slik at det vil skje?

Anonymkode: 1aac8...80d

Det KAN aldri skje, hvis ikke du vil det, det er i hvert fall sikkert. Og det er liksom hele poenget her.

Anonymkode: bad00...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det KAN aldri skje, hvis ikke du vil det, det er i hvert fall sikkert. Og det er liksom hele poenget her.

Anonymkode: bad00...344

Dette! Det må være et inderlig ønske i deg selv.

Anonymkode: 8220f...4a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungere the law of attraction i praksis? Fungerer det?

Er det noen som praktisere dette? Eller har prøvd? 

Anonymkode: 1aac8...80d

Her er eit eksempel om hvordan noen vil si at det funker: https://www.youtube.com/watch?v=Tj2iuqNoTlg

Selv er jeg noe usikker på om det fungere eller ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Det må være et inderlig ønske i deg selv.

Anonymkode: 8220f...4a2

Har du fått det til selv? :)  Har du et eksempel? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått det til selv? :)  Har du et eksempel? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Jeg vil ikke utdype for mye av meg selv her, men ja, jeg føler jeg har fått hjelp "utenifra" når jeg er tro mot meg selv og det jeg ønsker.

Anonymkode: 8220f...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke utdype for mye av meg selv her, men ja, jeg føler jeg har fått hjelp "utenifra" når jeg er tro mot meg selv og det jeg ønsker.

Anonymkode: 8220f...4a2

Ok, det går fint, det trenger du ikke å gjøre. Hadde bare vært interessant å høre et eksempel, om hvordan det har fungert :)

Anonymkode: 1aac8...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du fått det til selv? :)  Har du et eksempel? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Ja, på en måte, i den grad at jeg har bestemt meg for at jeg bare må være slik jeg er, og tiltrekke meg de mennesker i livet som responderer på meg og min væremåte.

Jeg har rett og slett ikke noe annet valg.

Jeg kan ikke være noe jeg ikke er, og jeg må rett og slett bare være meg, og se hvem som er interessert.

Skal jeg være enda mer ærlig så er det foreløpig ikke så mange.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 282_NaughtySpark skrev:

Ja, på en måte, i den grad at jeg har bestemt meg for at jeg bare må være slik jeg er, og tiltrekke meg de mennesker i livet som responderer på meg og min væremåte.

Jeg har rett og slett ikke noe annet valg.

Jeg kan ikke være noe jeg ikke er, og jeg må rett og slett bare være meg, og se hvem som er interessert.

Skal jeg være enda mer ærlig så er det foreløpig ikke så mange.....

Okei, takk for svar :)

Men er ting/opplevelser eller noe du har fått til ved bruk av the law of attraction? Er det ikke det som er meningen? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, takk for svar :)

Men er ting/opplevelser eller noe du har fått til ved bruk av the law of attraction? Er det ikke det som er meningen? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Føler vel i hvert fall at jeg har tiltrukket meg negative ting, ved å være neagtiv og nedlatende mot meg selv.

Prøver å slutte med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg er jævlig negativ mot meg selv og får bare negativt.. og blir mer negativ og trist av at jeg får negativt . En ond sirkel. 

En gang var jeg arb.leidg og søkte jobber, hadde virkelig lyst på en av jobbene. De andre jeg søkte på hadde jeg ikke så lyst på men bare for å tjene penger.... fikk ingen av dem, men så flyttet jeg til Oslo og ble arb.leidg igjen... da ringte plutselig jobben jeg søkte på 3 mnd etterpå. Den jeg hadde lyst på. Kanskje fordi jeg skrev fra hjertet?

og så er det veldig alik at når jeg blir interessert i noe jeg var negativ til før så er tingen plutselig utilgjengelig. 

Anonymkode: 95fb3...bb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma tiltrekekr seg mye av det hun er redd for også. jeg som hennes datter, får de interessene og hobbyene hun ikke ville sitt barn skulle ha.

Anonymkode: 95fb3...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min mamma tiltrekekr seg mye av det hun er redd for også. jeg som hennes datter, får de interessene og hobbyene hun ikke ville sitt barn skulle ha.

Anonymkode: 95fb3...bb0

Dette er interessant. At motstanden man har til noe ( f.eks redsel, hvis man f.eks har mye fokus på det ), blir , som jeg skrev lenger opp, til slutt en selvoppfyllende profeti. 

Hun bør heller ha fokus på det hun ønsker.

 

Anonymkode: 8220f...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er jævlig negativ mot meg selv og får bare negativt.. og blir mer negativ og trist av at jeg får negativt . En ond sirkel. 

En gang var jeg arb.leidg og søkte jobber, hadde virkelig lyst på en av jobbene. De andre jeg søkte på hadde jeg ikke så lyst på men bare for å tjene penger.... fikk ingen av dem, men så flyttet jeg til Oslo og ble arb.leidg igjen... da ringte plutselig jobben jeg søkte på 3 mnd etterpå. Den jeg hadde lyst på. Kanskje fordi jeg skrev fra hjertet?

og så er det veldig alik at når jeg blir interessert i noe jeg var negativ til før så er tingen plutselig utilgjengelig. 

Anonymkode: 95fb3...bb0

Interessant! Takk for at du deler! 

Anonymkode: 1aac8...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er jævlig negativ mot meg selv og får bare negativt.. og blir mer negativ og trist av at jeg får negativt . En ond sirkel. 

En gang var jeg arb.leidg og søkte jobber, hadde virkelig lyst på en av jobbene. De andre jeg søkte på hadde jeg ikke så lyst på men bare for å tjene penger.... fikk ingen av dem, men så flyttet jeg til Oslo og ble arb.leidg igjen... da ringte plutselig jobben jeg søkte på 3 mnd etterpå. Den jeg hadde lyst på. Kanskje fordi jeg skrev fra hjertet?

og så er det veldig alik at når jeg blir interessert i noe jeg var negativ til før så er tingen plutselig utilgjengelig. 

Anonymkode: 95fb3...bb0

Hva mener du med "og så er det veldig alik at når jeg blir interessert i noe jeg var negativ til før så er tingen plutselig utilgjengelig. "  ? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med "og så er det veldig alik at når jeg blir interessert i noe jeg var negativ til før så er tingen plutselig utilgjengelig. "  ? :) 

Anonymkode: 1aac8...80d

"Når du vil ha noe, så kan du ikke få det".

En negativ leveregel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

"Når du vil ha noe, så kan du ikke få det".

En negativ leveregel.

Er ikke meningen å mase, bare nysgjerrig: Men er ikke det hele poenget? At når man vil ha noe, så får man det? Hvordan blir det negativ - vil man aldri få det man vil ha? Ble litt forvirret, unnskyld hvis det er dumt spm

Anonymkode: 1aac8...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...