Gå til innhold
AnonymBruker

Hvordan merket du at overgangsalderen startet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har egentlig ikke merket noe, selv om jeg er 50 år. Men har litt humørsvingninger, og økt sexlyst... Kan dette være starten på overgangsalderen? 

Del gjerne erfaringer!

Anonymkode: b4fdf...f7d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det startet for meg i begynnelsen av 40-årene. Humørsvingninger, puberten om igjen. Økt sexlyst, ja. Samt flushing og nattesvette

Men også uregelmessig mens de siste to årene, men tildels sterke blødinger før jeg fikk blodprøver som sa at overgangsalder var i gang. Fikk Novofem-tabletter som balanserte og tar de fortsatt i en alder av 50 år. Prøvde å slutte med de, men da sank sexlyst og fikk veldig tørre slimhinner.

Anonymkode: af958...f5c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Merket det på uregelmessig mens og forskjell i blødning. Heterokter kom flere år senere. Ingen forskjell på humør.

Anonymkode: cbce7...1d8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ah, kanskje derfor jeg har fått økt sexlyst! 😄 Fikk uregelmessig mens, kortere blødninger med mindre mengde. I tillegg nattesvette i perioden før mens.

Anonymkode: e2b6d...387

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Man hører jo om hetetokter og nattesvette! men ikke så mye om humørsvingninger og økt sexlyst😁 Det siste er jo ok, alt det andre kan jeg klare meg uten!

Tar dere østrogen? Vet at det er mer vanlig nå.

ts

Anonymkode: b4fdf...f7d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Lengre mellom mens var starten og det var mange år før resten kom deisende 😀 Nattesvette var vel det neste. Ikke tatt østrogen underveis og kom ut på andre siden for et par år siden. Er nå 54.

Anonymkode: 89f55...89b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Lengre mellom mens var starten og det var mange år før resten kom deisende 😀 Nattesvette var vel det neste. Ikke tatt østrogen underveis og kom ut på andre siden for et par år siden. Er nå 54.

Når begynte det? Jeg vil også ha lengre mellom, isteden kommer det bare oftere 😛 men kan visst være en start på noe det også. Hetetokter ser jeg ikke frem til. 

Anonymkode: 32159...a3a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte det? Jeg vil også ha lengre mellom, isteden kommer det bare oftere 😛 men kan visst være en start på noe det også. Hetetokter ser jeg ikke frem til. 

Tror det kan være individuelt om man får lengre mellom eller oftere, og også mengden kan øke eller minske. Det kan også variere for hver enkelt i perioder, er ingen fasit. 

Anonymkode: e2b6d...387

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cata

For meg startet det vel da jeg var ca. 50. Da kom hetetoktene. Uregelmessig mens hadde jeg alt hatt noen år men siden jeg hadde en operasjon for å fjerne livmorslimhinnen da jeg var 45 så tilskrev jeg uregelmessighetene den. Tror jeg må ha vært heldig. Nå er det ca. et år siden siste mens (hurra!!!) og hetetoktene har roet seg betraktelig. Det slenger innom en og annen enda, men ikke sånn at svetten hagler hvert 5. minutt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 45-47. Husker jeg hele tiden var redd for at jeg kunne ha blitt gravid. Men så endret det seg til det motsatte og som andre er inne på er dette svært individuelt. Samme gjelder hetetokter. For noen er det helt overkommelig, for andre slettes ikke. DVD ingen grunn til å grue seg i hvertfall, da man ikke aner hvilken «kategori» man havner i. Gjennom kommer du uansett 👍🏻😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her