NancyDrew Skrevet 12. november 2018 #21 Skrevet 12. november 2018 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har brukt talkum en gang. Men skifter bæsjebleie med en gang og unngår dermed at hun blir rød. Trenger ikke potetmel eller kremer Anonymkode: 67569...e95 Stemmer. Rød er bare noe barn som går med bæsjebleia på i evigheter som blir? Endret 12. november 2018 av NancyDrew 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #22 Skrevet 12. november 2018 Jeg lurer litt på dette med bruk av talkum vs. potetmel. Talkum skal jo ikke brukes hver dag pga risiko for luftveisinfeksjoner som følge av betennelsesreaksjoner fra partiklene. Hva blir annerledes med potetmel? Det finnes også belegg for at folk som stadig utsettes for melstøv har høyere risiko for allergier og astma, bl.a. grunnet soppsporer i melet. Vil ikke dette også kunne være en risiko ved bruk av potetmel? https://helsenorge.no/Giftinformasjon/Produkter-og-kjemikalier/baderomsartikler-og-kosmetikk/babyprodukter Dette er kun spekulasjon fra min side, har ikke funnet noe som faktabasert angående dette. Å bruke potetmel en gang i blant vil nok ikke medføre den største risikoen, men på daglig basis...? Noen andre som har noen tanker rundt dette? Anonymkode: 6bb37...45c
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #23 Skrevet 12. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har brukt talkum en gang. Men skifter bæsjebleie med en gang og unngår dermed at hun blir rød. Trenger ikke potetmel eller kremer Anonymkode: 67569...e95 Babyen min bare noen dagee gammel enda. Derfor er det litt vanskelig for meg å vite når han har bæsjet Ts Anonymkode: 627ef...456
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #24 Skrevet 12. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg lurer litt på dette med bruk av talkum vs. potetmel. Talkum skal jo ikke brukes hver dag pga risiko for luftveisinfeksjoner som følge av betennelsesreaksjoner fra partiklene. Hva blir annerledes med potetmel? Det finnes også belegg for at folk som stadig utsettes for melstøv har høyere risiko for allergier og astma, bl.a. grunnet soppsporer i melet. Vil ikke dette også kunne være en risiko ved bruk av potetmel? https://helsenorge.no/Giftinformasjon/Produkter-og-kjemikalier/baderomsartikler-og-kosmetikk/babyprodukter Dette er kun spekulasjon fra min side, har ikke funnet noe som faktabasert angående dette. Å bruke potetmel en gang i blant vil nok ikke medføre den største risikoen, men på daglig basis...? Noen andre som har noen tanker rundt dette? Anonymkode: 6bb37...45c Jeg ser ikke på det som et problem. Jeg kaster jo ikke potetmel i luften over baby akkurat. Aldri vært borti talkum, men det kommer vel i sånn strøboks kanskje? Med potetmelet står pakken i en skuff, jeg stikker bare fingeren nedi og tar litt på stumpen - jeg "strør" ikke potetmelet over baby som om jeg krydrer maten 😂. Ellers blir det vel generelt mindre støv i lufta av potetmel i forhold til vanlig hvetemel det er liksom tyngre. Hvis jeg skulle være stressa mtp støv er det heller husarbeidet jeg ville vært bekymret over - det lider under småbarnsperioden så støv har vi nok av i hus 🙈 Anonymkode: 86825...714
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #25 Skrevet 12. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke på det som et problem. Jeg kaster jo ikke potetmel i luften over baby akkurat. Aldri vært borti talkum, men det kommer vel i sånn strøboks kanskje? Med potetmelet står pakken i en skuff, jeg stikker bare fingeren nedi og tar litt på stumpen - jeg "strør" ikke potetmelet over baby som om jeg krydrer maten 😂. Ellers blir det vel generelt mindre støv i lufta av potetmel i forhold til vanlig hvetemel det er liksom tyngre. Hvis jeg skulle være stressa mtp støv er det heller husarbeidet jeg ville vært bekymret over - det lider under småbarnsperioden så støv har vi nok av i hus 🙈 Anonymkode: 86825...714 Gode poenger! Husmorgenet mitt er ikke videre utvikla, så har ikke håndtert potetmel siden skolekjøkkenet... Og talkum kommer, som du sier, i strøboks og svever ved den minste bevegelse. Anonymkode: 6bb37...45c 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #26 Skrevet 13. november 2018 23 timer siden, NancyDrew skrev: Stemmer. Rød er bare noe barn som går med bæsjebleia på i evigheter som blir? Min gjør. Anonymkode: 67569...e95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå