Gå til innhold

Date interessert igjen.. Usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg datet en stund en mann for mer enn et år siden. Jeg er en veldig lukket, sjenert og angstfylt (sosialt) person og lar egentlig ingen slippe inn på meg. Sier ikke et pip og deler ingenting om meg selv. Dette skaper selvsagt problemer for meg sosialt og da også når det kommer til dating. Jeg slapp han ikke inn på meg og til slutt orket han ikke det mer. Det ga meg et spark bak og var en stor del i hvorfor jeg bestemte meg for å endre hvordan jeg er. Nå har jeg kommet veldig langt med meg selv, tør å ta mer plass, prater og er sosial. Kjenner omtrent ikke på angsten lenger. 

Jeg hadde store problemer med å komme over han og prøvde flere ganger å få en sjanse til, noe jeg ikke fikk. På en måte er det bra, for jeg hadde aldri klart å endre meg under presset om at han kom til å gå om jeg ikke gjorde det. Det beste for meg var at det var over. Og jeg forstår godt at han ikke orket og jeg tror det var sårt for han også. 

Saken er nå at han viser interesse igjen. På den ene siden er det dette jeg har ønsket hele tiden, en sjanse til til å la han bli kjent med meg og virkelig prøve. På en annen side så er jeg livredd for forelske meg og bli så såret igjen. 

Jeg har alltid tenkt at jeg aldri ville tatt tilbake en eks, aller minst en eks date. Funket det ikke da så vil det ikke funke nå har jeg tenkt. Men nå er jeg litt usikker mtp at jeg var hovedproblemet og at jeg har jobbet hardt for å endre meg. Jeg ønsker heller ikke å være noen han kommer til fordi han ikke fant noen andre eller bare er litt ensom nå.Jeg var så såret og sint på meg selv at jeg ikke klarer å vite hva jeg føler eller vil akkurat nå... Vi kan jo ta ting sakte og se hvor det går, men jeg er sikker på at jeg fort kan bli like forelsket i han igjen og det føler veldig skummelt..

 

Er det noen her som har vært i en lignende situasjon og kan komme med noen råd? 

Anonymkode: c7fe4...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt vil jeg si at dersom en mann er villig til å gi slipp på deg èn gang, så gjør han det igjen. Og da må du vurdere om du orker å bli såret igjen. Så enkelt og så vanskelig. 

Anonymkode: 7bb77...ec7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i lignende situasjon. Men.. jeg forstår jo han, hvorfor han gikk. Å date en person som ikke gir av seg selv og ikke sier et pip blir jo veldig tungt for han.

Jeg hadde absolutt gitt det en sjanse om han er en mann du liker. 

Anonymkode: eddd1...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Generelt vil jeg si at dersom en mann er villig til å gi slipp på deg èn gang, så gjør han det igjen. Og da må du vurdere om du orker å bli såret igjen. Så enkelt og så vanskelig. 

Anonymkode: 7bb77...ec7

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært i lignende situasjon. Men.. jeg forstår jo han, hvorfor han gikk. Å date en person som ikke gir av seg selv og ikke sier et pip blir jo veldig tungt for han.

Jeg hadde absolutt gitt det en sjanse om han er en mann du liker. 

Anonymkode: eddd1...b47

Jeg tenker egentlig som dere begge her, er veldig forvirret. Synes det er vanskelig å skulle avvise han, både fordi jeg liker han godt og fordi jeg vet det var jeg som stoppet alt sammen med oppførselen min. Samtidig får det meg til å tvile på om han kan være den rette for meg..

Anonymkode: c7fe4...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Generelt vil jeg si at dersom en mann er villig til å gi slipp på deg èn gang, så gjør han det igjen. Og da må du vurdere om du orker å bli såret igjen. Så enkelt og så vanskelig. 

Anonymkode: 7bb77...ec7

Dette er jeg helt uenig i! Jeg synes det vitner om at du er ganske spesiell for han nettopp fordi han ikke har glemt deg! De fleste hadde nok gått videre, men han vil prøve igjen!

Du risikerer å bli såret uansett hvem du involverer deg med, og du kan jo ikke slutte å leve!

Jeg sier go for it!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håpe du IKKE tar han tilbake. Det som han drev med: "hvis du ikke endrer deg, går jeg fra deg" hører ikke hjemme noe sted. Hva med å heller bruke det at du fungerer bedre til å finne en HELT annen fyr som liker deg på godt og vondt. Så kan Mr. "Good-times only" finne seg en lettvekter i sin egen liga..

Anonymkode: 9b8c1...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fant noe som var mer interessant enn deg den gangen og du fikk ikke en sjanse til fordi han var ikke interessert i deg. Nu er det over med den damen og du fikk ham til å tro at du er et sikkerstikk som vil finne deg i hva som helst og som han kan komme til når det passer ham.

Ikke vær den damen som lar deg bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Han fant noe som var mer interessant enn deg den gangen og du fikk ikke en sjanse til fordi han var ikke interessert i deg. Nu er det over med den damen og du fikk ham til å tro at du er et sikkerstikk som vil finne deg i hva som helst og som han kan komme til når det passer ham.

Ikke vær den damen som lar deg bli brukt.

Jeg er rimelig sikker på at han ikke møtte noen andre den gangen det tok slutt. Han har datet en i ettertiden og det kan jo hende det er lettere å gå til meg enn å finne en ny nå, det vet jeg jo ikke. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, håpe du IKKE tar han tilbake. Det som han drev med: "hvis du ikke endrer deg, går jeg fra deg" hører ikke hjemme noe sted. Hva med å heller bruke det at du fungerer bedre til å finne en HELT annen fyr som liker deg på godt og vondt. Så kan Mr. "Good-times only" finne seg en lettvekter i sin egen liga..

Anonymkode: 9b8c1...f72

Han ga meg aldri det ultimatumet, han bare gikk til slutt. Og jeg forstår det jo også, for jeg er (var?) ekstremt innesluttet. Som du skriver at jeg bør finne en som liker meg på godt og vondt, men når jeg aldri lar noen se hvem jeg er, verken på godt eller vondt, så blir det jo en umulig oppgave uansett hvem han er... Derfor er det vanskelig nå. En side tenker at jeg ikke var bra nok da, så da er jeg ikke bra nok nå, en annen side tenker at han aldri egentlig fikk muligheten til å vurdere om jeg er rett eller ikke..

Anonymkode: c7fe4...349

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rimelig sikker på at han ikke møtte noen andre den gangen det tok slutt. Han har datet en i ettertiden og det kan jo hende det er lettere å gå til meg enn å finne en ny nå, det vet jeg jo ikke. 

Han ga meg aldri det ultimatumet, han bare gikk til slutt. Og jeg forstår det jo også, for jeg er (var?) ekstremt innesluttet. Som du skriver at jeg bør finne en som liker meg på godt og vondt, men når jeg aldri lar noen se hvem jeg er, verken på godt eller vondt, så blir det jo en umulig oppgave uansett hvem han er... Derfor er det vanskelig nå. En side tenker at jeg ikke var bra nok da, så da er jeg ikke bra nok nå, en annen side tenker at han aldri egentlig fikk muligheten til å vurdere om jeg er rett eller ikke..

Anonymkode: c7fe4...349

Du skriver det jo her.. Han fikk jo aldri se hvem du er. Vis han det NÅ og ta det derfra. 

Anonymkode: eddd1...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rimelig sikker på at han ikke møtte noen andre den gangen det tok slutt. Han har datet en i ettertiden og det kan jo hende det er lettere å gå til meg enn å finne en ny nå, det vet jeg jo ikke. 

Han ga meg aldri det ultimatumet, han bare gikk til slutt. Og jeg forstår det jo også, for jeg er (var?) ekstremt innesluttet. Som du skriver at jeg bør finne en som liker meg på godt og vondt, men når jeg aldri lar noen se hvem jeg er, verken på godt eller vondt, så blir det jo en umulig oppgave uansett hvem han er... Derfor er det vanskelig nå. En side tenker at jeg ikke var bra nok da, så da er jeg ikke bra nok nå, en annen side tenker at han aldri egentlig fikk muligheten til å vurdere om jeg er rett eller ikke..

Anonymkode: c7fe4...349

Nettopp!

Han er ikke en mr Good-times-only bare fordi han ikke vil være sammen med en som ikke gir noe som helst av seg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt folk du kan være deg selv med!(om det så er og være lukka)

Ferdig snakka!

Anonymkode: eb8e9...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møt folk du kan være deg selv med!(om det så er og være lukka)

Ferdig snakka!

Anonymkode: eb8e9...00b

Er ikke så lett å møte noen hvis man ikke vil gi noe som helst, da! Jeg hadde dumpet en sånn fyr, og lett datet han igjen hvis han hadde jobbet litt med seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ella Ellefantella skrev:

Er ikke så lett å møte noen hvis man ikke vil gi noe som helst, da! Jeg hadde dumpet en sånn fyr, og lett datet han igjen hvis han hadde jobbet litt med seg selv.

Et stort bilde dette, kan være mye her. Kanskje det er dynamikken dem imellom som gjør at ts blir sånn, who knows...

at de ser forskjellig på ting..

Synes  generelt det er feil hvis ts føler at hun må være annerledes for og lykkes hos denne personen hun snakker om.

Anonymkode: eb8e9...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et stort bilde dette, kan være mye her. Kanskje det er dynamikken dem imellom som gjør at ts blir sånn, who knows...

at de ser forskjellig på ting..

Synes  generelt det er feil hvis ts føler at hun må være annerledes for og lykkes hos denne personen hun snakker om.

Anonymkode: eb8e9...00b

Ja, hvis hun føler at hun ikke kan være seg selv, så enig. Men det må være greit å justere sine dårlige sider litt, eller bør man flytte alene i ødemarka. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

 Men det må være greit å justere sine dårlige sider litt, eller bør man flytte alene i ødemarka. 😉

Generalisering much...

For og sette det litt på spissen, Ikke sikkert de sidene er dårlige hos andre.

Anonymkode: eb8e9...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Generalisering much...

For og sette det litt på spissen, Ikke sikkert de sidene er dårlige hos andre.

Anonymkode: eb8e9...00b

Ja, det var jo generalisering for å understreke poenget. La oss si at jeg er en person som hele tiden avbryter andre og aldri lar noen snakke ut. Skal jeg kreve at alle godtar meg eller skal jeg tilpasse meg litt?

Man blir ikke lykkelig i et forhold der den andre parten ikke gir av seg selv. Der betyr ikke at hun er en dårlig person, men at litt selvutvikling kan gjøre livet hennes bedre og gjøre det lettere å ha kjæreste. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Ja, det var jo generalisering for å understreke poenget. La oss si at jeg er en person som hele tiden avbryter andre og aldri lar noen snakke ut. Skal jeg kreve at alle godtar meg eller skal jeg tilpasse meg litt?

Man blir ikke lykkelig i et forhold der den andre parten ikke gir av seg selv. Der betyr ikke at hun er en dårlig person, men at litt selvutvikling kan gjøre livet hennes bedre og gjøre det lettere å ha kjæreste. Enkelt og greit.

Synes ikke den sammenligninga er holdbar -  situasjonen er annerledes - det foregår i forskjellig setting.

Der tror jeg folk har ulike behov: en person føler h*n gir - men får respons på at det ikke er tilfelle. en anna person igjen kan føle at denne personen gir nok etc... 

Enkelt og greit- folk er forskjellige.

ps. erfaring spiller også sikkert litt inn

 

Anonymkode: eb8e9...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Ja, hvis hun føler at hun ikke kan være seg selv, så enig. Men det må være greit å justere sine dårlige sider litt, eller bør man flytte alene i ødemarka. 😉

Kjærlighet er blind for dårlige sider. Det er det som er det fine med den.

Anonymkode: 5406d...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...