Gå til innhold

Noen råd til en fortvilt dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange gode innspill. Det kan hende jeg har fått meg ei liten "hekt" på dette med alder og at toget liksom er gått på grunn av tidligere erfaringer og at jeg har blitt dumpa til fordel for noen som ikke hadde stort annet å skilte med enn alderen sin. Samtidig tror jeg du har veldig rett i at mange menn er tilgjengelige i min alder nettopp fordi folk ikke holder sammen lengre. Men hvor finner jeg de? Og er de i det heletatt interessert i å etablere seg på nytt eller er de såpass skada at de ikke vil eller orker? Jeg syns det er såpass vanskelig å finne noen å dannet et forhold med at jeg har blitt mistenksom. Kanskje. det virkelig er jeg som er problemet? Hva med meg er det som menn ikke tåler? Min foreløpige mistanke er rettet mot alder og kanskje utseende. Begge er ting jeg ikke rår over og det gjør meg fortvilet. 

Apropos det med barn; det er ikke aktuelt for meg å blir gravid alene med donor. Jeg respekterer og tror jeg forstår årsaken til at enkelte kvinner tar dette valget, men det er ikke noe for meg. 

Takk for oppmuntrende ord ❤️ 

Anonymkode: 56d4b...288

Hvis du blir dumpa til fordel for noen som primært ikke har annet å skilte med enn å være ung, så har du havnet borti feil type mannfolk vil jeg si. Er mange menn i alderssegmentet par og tredve til 38 som ser etter det samme som deg. Har ikke inntrykk av at disse primært søker etter yngre partnere når de skal etablere seg, men etter noen som er trygg på seg selv og klare for å etablere seg og få barn. Men selvfølgelig ser de etter en kvinne som da ikke er FOR gammel, noe du ikke er. Regner med at du selv ikke ville ha foretrukket en 45 år gammel mann du heller, siden du ønsker barn. 

Tror nok også at enkelte menn i slutten av 30 årene har komplekser for SIN EGEN alder, som preger de når de skal velge partner. Mange menn misliker sterkt å bli eldre, men det er liksom bare vi kvinner som skal slite med aldring. Menn skal liksom ikke erkjenne eller snakke om sin frykt for å bli eldre og utgått på dato. Men menn kjenner, etter min erfaring, endel på dette også. Og det kan få de til å mislike jevnaldrende kvinner som en form for uidentifisert selvforakt. Det er jo ikke helt uvanlig at menn projiserer det de forakter og ikke kan takle ved seg selv, over på kvinner. Dette gjør jo gutter fra barnsben av, som at det å gråte og vise en eller annen form for svakhet bare er noe vi jenter driver med. Endel menn har tilsvarende frykt og problemer forbundet med å bli eldre, og projiserer dette over på jevnaldrende eller eldre kvinner som forakt og misbilligelse. Selvsagt har du de som også går etter yngre kvinner som en slags flukt fra egen aldring, og bekreftelse på at de fortsatt har draget. Du kjenner sikker til typen, og det er jo ikke sånne menn vi ser for oss at vil bli gode farsemner. Derfor styrer vi unna disse og lar de sulle på med sitt.

Så istedenfor å rette oppmerksomheten mot menn i din egen aldersgruppe som har issues, hvorfor ikke søke deg til litt yngre menn som fremdeles er trygge på seg selv og ikke redd for egen aldring? En mann som ikke er redd for egen aldring, vil neppe problematisere rundt alderen din. Så det å være ærlig med en yngre mann om at du ønsker deg barn snart og vil inngå noe langsiktig, kan være en tilnærming her. Om du tar kontakt på nett eller utenfor er jo ditt valg, men ville ikke ha sluttet med nettdating var jeg deg.

Så er jo også muligheten der for å få barn via eggdonor dersom du skulle finne den rette når du er godt oppi 40årene. Det blir jo ikke ditt biologiske barn, men kan jo da bli mannen din sitt biologiske barn. Jeg skjønner tankegangen din om at det kan føles ut som du er i en litt sårbar situasjon. Men jeg råder deg til å som sagt snu på situasjonen: hva kan en mann tilby DEG, er HAN bra nok for DEG, er HAN kanskje for gammel for DEG? Jeg ville f.eks selv ALDRI hatt barn med en mann over 42 år, så menn i slutten av 30årene nærmer seg utgått på dato for meg. Det er sånn du også bør orientere deg, så kommer du deg lettere ut av den sårbare måten å tenke på om egen situasjon.

Anonymkode: a2f60...ec8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket alderssegment går du etter?

Jeg spør fordi du dveler mye ved egen alder, at du lurer på om du er for gammel, at du ble dumpet for en som var ni år yngre. 

Jeg har en venninne på 38 som er ufrivillig singel og har vært det en stund. Hun er søt og utadvendt og en bra dame på alle måter. Det jeg har merket meg er at hun har veldig overfladiske krav til menn. Hun vil nok benekte det selv, at hun bare vil ha menn som er normale, men de er aldri altfor gamle, alltid i god form, og avviker sjelden fra i hvert fall middels "kjekk".

Jeg er ti år yngre enn henne og har utseendet med meg, og jeg er mindre kritisk på menns utseende enn hun er. Hun ser på menn rundt egen alder, mens menn hun har truffet på 46-47 er det alltid noe galt med. 

Det er klart at veldig attraktive menn på 37 kan gå langt nedover i alder. Så du må kaste et litt videre nett.

Anonymkode: 56000...78c

Dette e det dummeste jeg har lest. Selv om du er yngre, er du ikke nødvendigvis mer attraktiv enn venninna di. Og hvorfor skal hun senke sine krav selv om du er mindre kritisk på utseende enn henne? Jeg er selv kritisk. Jeg kan også si at jeg e mer attraktiv enn ei mye yngre venninne, både  pesonlighe og utseende, uten at jeg er innbildsk av den grunn. Mens hun har alltid en mann, er jeg mye mer selektiv. Jeg har få forhold bak meg, ser mye yngre ut naturlig og har sjans på langt yngre menn. Hvorfor skal jeg velge en eldre mann med x antall partnere bak seg som man må forholde seg til, et barn her og et barn der, når jeg kan velge en som er yngre f.eks en uten barn og et haug av ekser/samboerforhold bak seg, en som er mer selekv som meg selv? Så skal jeg liksom ta til takke med en som jeg ikke finner attraktiv, når du og andre yngre damer finner han attraktiv?

Aksepter at folk er forskjellige angående alder.

Anonymkode: 23ce6...e77

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må slutte å snakke deg selv ned, slutte å legge all verdien i alderen din!

Du er UNG, jeg er voksen, men føler meg veldig ung, føler meg mye yngre, mens ser jo at endel damer blir fort satte, men det gjelder også menn. Jeg vil ikke ha en satt mann. 

Hørest også ut som du nærmest søker avvisning, at dette har blitt en selvopopfyllende profeti. Gjør ting som gjør deg godt, dyrk deg selv og egne interesser, så tror jeg han kan dukke opp når du minst venter det. Og slutt å være så opphengt i alder.

Anonymkode: 23ce6...e77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir dumpa til fordel for noen som primært ikke har annet å skilte med enn å være ung, så har du havnet borti feil type mannfolk vil jeg si. Er mange menn i alderssegmentet par og tredve til 38 som ser etter det samme som deg. Har ikke inntrykk av at disse primært søker etter yngre partnere når de skal etablere seg, men etter noen som er trygg på seg selv og klare for å etablere seg og få barn. Men selvfølgelig ser de etter en kvinne som da ikke er FOR gammel, noe du ikke er. Regner med at du selv ikke ville ha foretrukket en 45 år gammel mann du heller, siden du ønsker barn. 

Tror nok også at enkelte menn i slutten av 30 årene har komplekser for SIN EGEN alder, som preger de når de skal velge partner. Mange menn misliker sterkt å bli eldre, men det er liksom bare vi kvinner som skal slite med aldring. Menn skal liksom ikke erkjenne eller snakke om sin frykt for å bli eldre og utgått på dato. Men menn kjenner, etter min erfaring, endel på dette også. Og det kan få de til å mislike jevnaldrende kvinner som en form for uidentifisert selvforakt. Det er jo ikke helt uvanlig at menn projiserer det de forakter og ikke kan takle ved seg selv, over på kvinner. Dette gjør jo gutter fra barnsben av, som at det å gråte og vise en eller annen form for svakhet bare er noe vi jenter driver med. Endel menn har tilsvarende frykt og problemer forbundet med å bli eldre, og projiserer dette over på jevnaldrende eller eldre kvinner som forakt og misbilligelse. Selvsagt har du de som også går etter yngre kvinner som en slags flukt fra egen aldring, og bekreftelse på at de fortsatt har draget. Du kjenner sikker til typen, og det er jo ikke sånne menn vi ser for oss at vil bli gode farsemner. Derfor styrer vi unna disse og lar de sulle på med sitt.

Så istedenfor å rette oppmerksomheten mot menn i din egen aldersgruppe som har issues, hvorfor ikke søke deg til litt yngre menn som fremdeles er trygge på seg selv og ikke redd for egen aldring? En mann som ikke er redd for egen aldring, vil neppe problematisere rundt alderen din. Så det å være ærlig med en yngre mann om at du ønsker deg barn snart og vil inngå noe langsiktig, kan være en tilnærming her. Om du tar kontakt på nett eller utenfor er jo ditt valg, men ville ikke ha sluttet med nettdating var jeg deg.

Så er jo også muligheten der for å få barn via eggdonor dersom du skulle finne den rette når du er godt oppi 40årene. Det blir jo ikke ditt biologiske barn, men kan jo da bli mannen din sitt biologiske barn. Jeg skjønner tankegangen din om at det kan føles ut som du er i en litt sårbar situasjon. Men jeg råder deg til å som sagt snu på situasjonen: hva kan en mann tilby DEG, er HAN bra nok for DEG, er HAN kanskje for gammel for DEG? Jeg ville f.eks selv ALDRI hatt barn med en mann over 42 år, så menn i slutten av 30årene nærmer seg utgått på dato for meg. Det er sånn du også bør orientere deg, så kommer du deg lettere ut av den sårbare måten å tenke på om egen situasjon.

Anonymkode: a2f60...ec8

Takk for veloverveid innspill. Og takk for at du snur litt på et tankemønster hos meg, jeg innser det er litt "fastgrodd". Jeg er litt redd for eldre menn ettersom de bærer mer preg at livet de har levd enn yngre. En annen ting er at jeg syns ikke eldre menn alltid er så flinke til å ta vare på seg selv og det klarer jeg ikke. Samtidig har jeg dårlig erfaring med yngre menn, de er mer interessert i kortvarig glede mens de leter etter hun skal egentlig skal være kjæresten deres, har jeg inntrykk av. Får håpe jeg bare har vært usannsynlig uheldig og at det faktisk finnes noen bra menn der ute som kan like en dame som meg også ❤️ 

Anonymkode: 56d4b...288

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Nå sier du jo lite om personligheten din, så det er vanskelig å si noe sikkert, men basert på åpningsinnlegget er det ingenting i veien for å finne noen. Men nei, jeg har ingen råd bortsett fra å kjøre opp selvtilitten og hive ubrukelige menn på dynga en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ned i alder ts. De mannfolka i din alder er single av en grunn, antageligvis fordi de aldri har blitt voksne. Jeg giftet meg med en mann som er ti år yngre enn meg. Jeg fant mer modenhet hos han enn jeg fant hos noen av de jevnaldrende jeg såret.

Anonymkode: a858c...1f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Overrasket said:

Nå sier du jo lite om personligheten din, så det er vanskelig å si noe sikkert, men basert på åpningsinnlegget er det ingenting i veien for å finne noen. Men nei, jeg har ingen råd bortsett fra å kjøre opp selvtilitten og hive ubrukelige menn på dynga en gang for alle.

Nå er det jo forskjell på å være mann og kvinne i slutten av 30-årene, da. Mye lettere for single menn å date i den alderen!

Anonymkode: a9a07...475

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, du må slutte å snakke deg selv ned, slutte å legge all verdien i alderen din!

Du er UNG, jeg er voksen, men føler meg veldig ung, føler meg mye yngre, mens ser jo at endel damer blir fort satte, men det gjelder også menn. Jeg vil ikke ha en satt mann. 

Hørest også ut som du nærmest søker avvisning, at dette har blitt en selvopopfyllende profeti. Gjør ting som gjør deg godt, dyrk deg selv og egne interesser, så tror jeg han kan dukke opp når du minst venter det. Og slutt å være så opphengt i alder.

Anonymkode: 23ce6...e77

Takk ❤️ Du har litt rett, jeg har nok mistet håper og blitt nedstemt rundt dette med nettdating. Syns det er så synd at det skal være slik. Dette er imidlertid slik jeg er i dag. Tidligere har jeg vært en fornøyd og blid dame med et eget liv men min bedre halvdel dukket liksom aldri opp. 

Anonymkode: 56d4b...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Overrasket skrev:

Nå sier du jo lite om personligheten din, så det er vanskelig å si noe sikkert, men basert på åpningsinnlegget er det ingenting i veien for å finne noen. Men nei, jeg har ingen råd bortsett fra å kjøre opp selvtilitten og hive ubrukelige menn på dynga en gang for alle.

Takk for råd :)

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå ned i alder ts. De mannfolka i din alder er single av en grunn, antageligvis fordi de aldri har blitt voksne. Jeg giftet meg med en mann som er ti år yngre enn meg. Jeg fant mer modenhet hos han enn jeg fant hos noen av de jevnaldrende jeg såret.

Anonymkode: a858c...1f3

Jeg har ikke inntrykk av at menn er interessert i noen som er 10 år eldre. Takk likevel for godt råd. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo forskjell på å være mann og kvinne i slutten av 30-årene, da. Mye lettere for single menn å date i den alderen!

Anonymkode: a9a07...475

Det er litt det inntrykket jeg også har. Vi har dårlig tid, de har det tilsynelatende ikke. 

Anonymkode: 56d4b...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det jo forskjell på å være mann og kvinne i slutten av 30-årene, da. Mye lettere for single menn å date i den alderen!

Anonymkode: a9a07...475

Tja, kanskje, kanskje ikke. De fleste damer jeg har støtt på over de siste par årene faller i tre kategorier: 

De som bare er ute etter et lett kn*ll og velger å prøve seg på meg før de tar "til takke" med gifte menn, bare fordi jeg er ugift og et tryggere valg, og de tror jeg er veldig lett på tråden. Øhhhh ... nei takk.
De med helt feil praktiske omstendigheter. Når vi møtes er de enten opptatt, på feil sted eller til feil tid, og deretter bare baller det på seg med upraktiske omstendigheter i det uendelige. 
De som ikke var interessert i meg da jeg var interessert i dem men som nå er super-interessert av en eller annen totalt merkverdig grunn. Som "du har så fine polvotter" eller noe annet i den gaten.

Så nei, så himla mye enklere er det faktisk ikke.

 

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo forskjell på å være mann og kvinne i slutten av 30-årene, da. Mye lettere for single menn å date i den alderen!

Anonymkode: a9a07...475

Hvor i all verden har du dette ifra?

Tipper det sitter i hodet ditt.

Alder er og forblir INDIVIDUELT, uavhengig av kjønn. Når skal folk begynne å skjønne dette?

 

Anonymkode: 23ce6...e77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd :)

Jeg har ikke inntrykk av at menn er interessert i noen som er 10 år eldre. Takk likevel for godt råd. 

Det er litt det inntrykket jeg også har. Vi har dårlig tid, de har det tilsynelatende ikke. 

Anonymkode: 56d4b...288

Dette er bare tull. Det sitter i hodet ditt ( og andre damers  hoder ). Og da blir det en selvoppfyllende pofeti.

Møt menn uavhengig av alder, og fokuser på helheten, personen, kjemien.

Anonymkode: 23ce6...e77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrodeF skrev:

Og mannen 60+?

Det burde ikke være noe problem. Mange single damer på 50+ og oppover som gjerne vil ha kjæreste :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, emilie123 skrev:

Det burde ikke være noe problem. Mange single damer på 50+ og oppover som gjerne vil ha kjæreste :)

 

Når jeg blir 50 vil jeg heller være singel enn å være sammen med en som er 10 år eldre enn meg altså. 10 år er mye. Spesielt i den alderen. 

Anonymkode: a2f60...ec8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg blir 50 vil jeg heller være singel enn å være sammen med en som er 10 år eldre enn meg altså. 10 år er mye. Spesielt i den alderen. 

Anonymkode: a2f60...ec8

Har møtt mange spreke 60 åringer (uten at de har vært aktuelle for meg)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere ❤️

For å gå rett på sak: 

Er løpet kjørt for en dame på 37år uten barn og som tar godt vare på seg selv? Jeg møter virkelig INGEN menn og når jeg først gjør det ender det i ghosting, fading, orbiting og det som verre er. Her delta litt de senere årene men bruker ikke tid på uforpliktende ting (har ikke sex utenfor forhold). Jeg er litt tradisjonell av meg og ønsker ikke å bruke mer tid på tinder og nettdating da jeg har fått kulturen derfra helt i vrangstrupen. Jeg innser at jeg ikke passer "formatet" og at jeg er ute etter noe varig og ekte. Kan legge til at jeg  har vært singel lenge fordi jeg aldri finner noen :(

Så jeg må nesten spørre dere andre; er det noe håp for meg å finne noen? Hvor møter jeg menn i min alder? Og har jeg egentlig noen verdi ovenfor menn på grunn av alderen min? Jeg ønsker ikke å leve resten av livet alene og begynner å bli både lei meg og ganske fortvilt over at det er så vanskelig å finne noen. Samtidig er jeg usikker på hva jeg kan/bør/skal forvente av menn i disse tider. Mange av de ser ikke ut til å ønske å etablere seg - eller er det bare meg de ikke vil ha? Noen av dere som kan hjelpe meg å forstå dette? 

Har dere noen kloke ord til en forvirret dame? 

Anonymkode: 56d4b...288

Du har dessverre brukt opp tiden din med å være arrogant mot de interesserte. Du var ung og du trodde du hadde mennene rundt lille fingeren.Du hadde det da men du forvaltet det feil. Du trodde du hadde all verdens tid. Du dro den for langt. De genuine som virkelig var interesserte sendte du til frindzone dynga. Du satset på de utrygge, de litt farligere, de som rett og slett ikke hadde noe framtid....med deg

Anonymkode: 8fb1a...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du heller skal snu på det jeg TS. Hva har en jevngammel mann å tilby DEG? Menn som nærmer seg 40 har jo også dårlig tid, om de ikke skal bli bortvalgt til fordel for en yngre mann med sprekere kropp og sædceller. Hvorfor ikke gå etter en yngre mann? Har flere kvinner i bekjentskapskretsen som nærmer seg 40 og er gravide med menn i aldersgruppa 30-35. Koselig det, og da slipper kvinnene stresse med at alderen på mannen gjør det vanskeligere å bli gravid raskt! 

Anonymkode: a2f60...ec8

Dårlig tid til hva? Hvis han virkelig ville ha familie så tar han den veien. Foruten om det så er det virkelig menn som er som vin og ikke damer. Menn blir mer attraktive med årene. De bryr seg mindre og går for det de virkelig vil ha

Anonymkode: 8fb1a...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

 Jeg leser MYE fag, politikk og filosofi nettopp for å forstå mer av alt. Konsekvensen av det er at jeg ikke klarer å oppnå noen form for dypere kjemi med en mann som er mer opptatt at fotball, øl og pupp (for å sette det veldig på spissen). 

Anonymkode: 56d4b...288

Mulig problemet ditt ligger litt her. Det at du er såpass intellektuell gjør kanskje at du får kjemi med færre menn enn gjennomsnittsdama. Samtidig går det andre veien også. For den rette mannen så må du jo være et kupp. De sliter jo på samme måte med å finne en dame som er intellektuell. 

 

Anonymkode: 95897...5a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har dessverre brukt opp tiden din med å være arrogant mot de interesserte. Du var ung og du trodde du hadde mennene rundt lille fingeren.Du hadde det da men du forvaltet det feil. Du trodde du hadde all verdens tid. Du dro den for langt. De genuine som virkelig var interesserte sendte du til frindzone dynga. Du satset på de utrygge, de litt farligere, de som rett og slett ikke hadde noe framtid....med deg

Anonymkode: 8fb1a...ed2

Jeg har nok aldri vært så veldig omsvermet, så det stemmer ikke helt. Husk at yngre menn, altså de i 20årene, ikke er spesielt interessert i å forplikte seg - det var i allefall min erfaring. Slik sett så er det faktisk de som kaster bort ungdommen vår og de årene da vi er på vårt mest fruktbare. 

Jeg bruker ikke tid på "farlige" menn som du skriver, altså f***boys og players. De liker heller ikke meg fordi jeg er av den mer rolige og kjedelige typen. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig tid til hva? Hvis han virkelig ville ha familie så tar han den veien. Foruten om det så er det virkelig menn som er som vin og ikke damer. Menn blir mer attraktive med årene. De bryr seg mindre og går for det de virkelig vil ha

Anonymkode: 8fb1a...ed2

Nja, litt usikker på om jeg syns at menn blir bedre med årene. Jeg aksepterer aldring på den måten at jeg gjerne vil etablere meg med en mann på min egen alder, men ikke en mye eldre mann. Det blir feil for meg. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig problemet ditt ligger litt her. Det at du er såpass intellektuell gjør kanskje at du får kjemi med færre menn enn gjennomsnittsdama. Samtidig går det andre veien også. For den rette mannen så må du jo være et kupp. De sliter jo på samme måte med å finne en dame som er intellektuell. 

 

Anonymkode: 95897...5a4

Takk, jeg har tenkt tanken. Selv syns jeg ikke at jeg er så fryktelig intellektuell men bærer nok preg av at min omgangskrets er innen akademia. Når jeg har truffet menn som jeg ikke har noen forbindelse til (feks fra nett) har det slått meg hvor enkle og en-dimensjonale de er. Den fysiske tiltrekningen kan godt være tilstede, men ikke på et intellektuelt/emosjonelt eller åndelig plan.

Spørsmålet er, hvor finner jeg tenkende og beleste menn? Og - enda viktigere - er virkelige intelligente menn egentlig interesserte i damer som kan utfordre dem? Jeg er slett ikke så sikker på det. 

Takk likevel for svar alle tre ❤️ 

Anonymkode: 56d4b...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke som har slått meg den siste tiden er om jeg kanskje skal vende meg til utlandet? Kanskje jeg kan finne en mann i et annet land sørover i Europa istedet? De har i det minste et press på seg om at de skal etablere seg i motsetning til nordmenn. Jeg tror en av de tingene jeg reagerer på er også nordmenns "samlivskultur", altså seriemonogami med barn her og der, gjerne initiert av fyll eller tinder. 

Kanskje det kan være løsningen min? 

Anonymkode: 56d4b...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...