Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er finalen ?

Anonymkode: ec1ad...39d

Begynner 1600, forbered deg på at det kan bli SENT. Ihvertfall hvis det går helt til armageddon. Og jeg skal love deg DET VIL DU IKKE GÅ GLIPP AV. Beregn at hurtigsjakken ihvertfall tar minst 4 timer hvis alle partiene spilles. Lynsjakken vil og fort ta et par timer, før du eventuelt får det ultimate klimakset med armageddon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva tenker dere om å gjøre om på formatet? I dag spilles bare 12 partier. 

Vil vi ha 16/18 partier slik Caruana sa på pressekonferansen i dag? Carlsen har tidligere sagt at 12 partier ikke gir rom for å ta sjanser. Når de to beste møtes, er det ikke rart at vi står med 12 remiser som resultat.

Hadde det vært 18 runder hadde kanskje Carlsen tatt sjansen i dag og vunnet? Jeg klarer ikke tro at han ikke så at han hadde overtaket (mer enn han annerkjente)? Er det bare noe han sier for å ikke måtte svare for at han sikret remis på denne måten?

Han har sagt at han anser seg selv som en dårligere spiller i dag enn han har vært tidligere "for 3 år siden". At han ikke lenger ser vinstmulighetene like lett lenger tilsier jo også det. Jeg synes det er så trist å se.

Husker så godt de andre VM-matchene. Mot Anand var det så lett. Ikke bare fordi Anand gjorde mange små og store feil, men fordi spillet til Magnus var så sykt bra. Han så sjanser der ingen andre forsto stillingen på brettet, han grep mulighetene ingen andre hadde turt å ta.

Misforstå meg rett, jeg elsker MC, men han har mistet litt av... magien?

Kan han ha mistet litt motivasjon fordi sjakken har endret seg så veldig de siste årene, med computer-analyser og slikt? (Anand brukte også dette, vi så jo hvordan det gikk, men det har jo tatt helt av de senere årene). Magnus er visstnok ikke den sjakkspilleren som liker å sitte og analysere med computer slik. Han har sagt at han liker best å spille mot andre sjakkspillere og ikke andres sjakkcomputere.

Åpninger har heller ikke vært hans styrke, og det må være kjipt at det er her alle utfordrerne kan, og vil, forbedre seg radikalt. Når det ikke er av din største interesse mener jeg... Han har alltid vært best på sluttspill. Kanskje fordi det er her de skarpe stillingene oppstår? Carlsen virker oppgitt når han skjønner at motstanderen er i forberedelsene sine og han må tenke sjæl. Ikke fordi han ikke klarer det bra, men han ser kanskje ikke helt poenget med å spille mot et menneske når mennesket ikke fungerer som annet enn en brikkeflytter for en supercomputer. Ikke veldig interessant. Det er ikke mann mot mann, hjerne mot hjerne...

Dette er bare noen tanker jeg sitter med etter de første originale rundene i denne VM-matchen. Jeg kan selvfølgelig ta helt feil. 😛 Jeg håper nesten det, for Magnus sin del og for sjakken...

Men det er bare å glede seg til onsdag!

Endret av loveli
Skrevet

Gleder meg til å se avslutningen i morgen 😁

Anonymkode: 61004...a7d

Skrevet

I dag får vi en VM vinner. Håper det blir Magnus enda en gang 🤞🏻🤞🏻

Skrevet

Magnus er verdensmester... også i morgen.

Anonymkode: cd2a2...cf0

Skrevet

Da var et parti over, klar til neste!!! Første man til 2,5 poeng :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

Trenger bare en uavgjort nå! Go go go! :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

Dette her jo helt fantastisk! Dette viser bare at han er best! 

Jeg vil si helt klart at i klassiske sjakkpartier så ha de to vist at det er en grunn til at de ligger tett opp mot hverandre på ratingen. Men at ledelsen Magnus har der rett og slett er i sjakk hvor man har mindre tid 😄

• Liker 1
Skrevet

Caruana fikk en god åpning på det andre partiet, men Carlsen tok fra ham initiativet og knuste ham ganske raskt

Skrevet

Der var det over :yvonne:🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴

• Liker 1
Skrevet

GRATULERER til Magnus!

Dette ble en maktdemonstrasjon.

:flagg:  🥇 🏆 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...