Gå til innhold

Uhell med qtips på baby..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vedkommende fisker etter reaksjoner. Hadde det vært reelt så hadde vedkommende jattet med og «ringt legevakten», ikke skrevet «nei, jeg gidder ikke å gjøre det dere råder meg til». 

Anonymkode: 629f2...305

Jeg lurte vel mest på hva som kunne være grunnen til blod og hva som kunne ha skjedd. Trommehinne ble nevnt og jeg synes det høres logisk ut. Deretter googlet jeg dette og fikk opp informasjon om at dette ikke var farlig. Så joda jeg tok råd herfra, jeg blir bare ikke hysterisk og løper rundt som en hodeløs høne mens jeg har legevakt på speed-dial.

Anonymkode: 32cc6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Jeg har også lest på nhi at sprukken trommehinne ikke er farlig, man skal bare være forsiktig med bading. Derfor dusjer vi i stedet i noen uker. 

Skjønner ikke at dere skal være så hysterisk! 

Anonymkode: 32cc6...572

Det er grunn til å være hysterisk når det er snakk om en så liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Jeg har også lest på nhi at sprukken trommehinne ikke er farlig, man skal bare være forsiktig med bading. Derfor dusjer vi i stedet i noen uker. 

Skjønner ikke at dere skal være så hysterisk! 

Anonymkode: 32cc6...572

EN LEGE MÅ UNDERSØKE BARNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan ha foråsaket verre skade enn sprukken trommehinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 71ecc...8df

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts igjen. Jeg har også lest på nhi at sprukken trommehinne ikke er farlig, man skal bare være forsiktig med bading. Derfor dusjer vi i stedet i noen uker. 

Skjønner ikke at dere skal være så hysterisk! 

Anonymkode: 32cc6...572

Skjønner ikke at du skal være så tafatt angående din BABYS ve og vel? Det er liksom ikke en dukke.

Anonymkode: 3f14e...65a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Jeg har også lest på nhi at sprukken trommehinne ikke er farlig, man skal bare være forsiktig med bading. Derfor dusjer vi i stedet i noen uker. 

Skjønner ikke at dere skal være så hysterisk! 

Anonymkode: 32cc6...572

Stakkars babyen.

Vet du, stikk en qtips så langt inn i øret ditt at du begynner å blø. DET ER SKAMVONDT. 

Ring legevakt, størknet blod i øret kan ødelegge hørsel

 

Anonymkode: 8b4a7...bea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helvete, blir skikkelig provosert her! 

Hvor vanskelig er det å ringe lege å høre? Klarer du og samboer å sove godt inatt når du VET det renner blod fra øret til babyen din? 

Noe alvorlig i veien med deg/dere? 

Attpåtil er det du som er skyld i skaden også, makan!

Uegne foreldre!!!! UTEN TVIL

 

Anonymkode: 8b4a7...bea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 9.11.2018 den 0.29, BearMama skrev:

Om dette er seriøst og babyen er skadet og du ikke forhører deg med legevakt så går dette under omsorgssvikt.

 

Kunne ikke vært mer enig! 

 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy flate...  jeg har vært uheldig m qtips på meg selv og det gjorde driiitvondt UTEN blod... stakkars baby😢 ville sjekket med lege...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med å vente til mandag? Med tanke på at qtips kom ganske langt inn og det kom blod, og det at baby ikke ville sove så lurer jeg på om det kan ha skjedd noe alvorlig? Men da hadde det vel vært mer blod? 

Kommer til å fortsette med qtips, takler ikke ørevoks. Men jeg kommer til å holde hodet til baby fast fremover. 

Anonymkode: 32cc6...572

Kødder du med trynet mitt? 

Du har mest sannsynlig sprukket barnets trommehinne, noe som øker risiko for infeksjon og videre kan føre til varige hørselsskader, og du vil holde frem akkurat som før fordi du "takler ikke ørevoks"? 

Som sagt: bruk i det minste barne-q-tips. Og gå til legen for dine egne tvangstanker før du skader barnet ditt mer. 

(Jeg takler heller ikke ørevoks og har gitt meg selv flere infeksjoner i øret fordi jeg har pirket så kraftig, men den dagen jeg hadde påført barnet mitt lignende skader fordi jeg ikke tok tak i mitt eget problem så hadde jeg håpt noen tok affære!)

Anonymkode: 4e5ac...749

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med å vente til mandag? Med tanke på at qtips kom ganske langt inn og det kom blod, og det at baby ikke ville sove så lurer jeg på om det kan ha skjedd noe alvorlig? Men da hadde det vel vært mer blod? 

Kommer til å fortsette med qtips, takler ikke ørevoks. Men jeg kommer til å holde hodet til baby fast fremover. 

Anonymkode: 32cc6...572

For en forferdelig egoistisk person du er! DETTE ER ØRENE TIL ETT LITE BARN! Vil du virkelig utsette babyen din for samme uhell igjen???!!

Hvis det kom blod ut av øret til babyen så kan det være langt mer alvorlig enn du tror, dra til legevakten. Man tar ingen sjanser og venter til en jævla legetime neste uke når det kommer til så små barn!!!!

Anonymkode: f68da...f3e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, og din mann, har dere selv å takke hvis barnet deres får senskader,
eller i verste fall.. Ja, jeg vil ikke skrive det en gang!
Hvis dette faktisk er sant så håper jeg for Guds skyld noen fanger opp denne omsorgssvikten,
og får barnevernet inn fort som faen!

Anonymkode: 0ada5...4e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går helt sikkert bra 😊 Legen får ikke gjort så mye fra eller til. 

Mye hysteriske foreldre her inne. 

Anonymkode: 1348a...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er fly forbanna, og jeg er så lei meg på vegne av denne stakkars babyen her! Du virker som en skikkelig drittkjerring av en mor som ikke bryr seg om ditt barns ved og vel!

Anonymkode: f68da...f3e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette går helt sikkert bra 😊 Legen får ikke gjort så mye fra eller til. 

Mye hysteriske foreldre her inne. 

Anonymkode: 1348a...567

Det er bedre å ringe og høre for å være sikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, og din mann, har dere selv å takke hvis barnet deres får senskader,
eller i verste fall.. Ja, jeg vil ikke skrive det en gang!
Hvis dette faktisk er sant så håper jeg for Guds skyld noen fanger opp denne omsorgssvikten,
og får barnevernet inn fort som faen!

Anonymkode: 0ada5...4e9

Og barnet har noen å klandre.

 

Viss det ikke var nødvendig med ørevoks, så hadde ikke kroppen produsert ørevoks. Å ikke tåle ørevoks er ingen unnskyldning for å påføre barn en slik skade. Selv vi som utelukkende bruker q-tip i ytre øre holder barnet fast for å unngå skade.

Endret av Macro
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet skulle vært hos en øre, nese, halsspesialist på sykehuset og få sjekket ut øret. Det er ikke et godt tegn at det kommer blod fra øret. Og nei, jeg har ikke barn så er ikke noen hysterisk forelder som en bruker her hevder. Jeg har bare litt mer peiling enn folk som stikker q-tips i øret på babyer

Anonymkode: 35cbe...ca2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går helt sikkert bra 😊 Legen får ikke gjort så mye fra eller til. 

Mye hysteriske foreldre her inne. 

Anonymkode: 1348a...567

Nei, det samme konkluderte vi med. 

Og ja, noen tar jo helt av. Lurer på hva dem sier dersom deres barn kommer hjem med skrubbsår? Legevakt! Umiddelbart! 

Anonymkode: 32cc6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...