Gå til innhold

Uhell med qtips på baby..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby var skikkelig møkkete i øret og etter badet i kveld skulle jeg rense med qtips. Selv om man ikke skal ta den inn i øret så gjør jeg alltid det, veldig forsiktig. 

I kveld skjedde det som ikke skulle skje og baby snur hodet akkurat i det jeg renset, qtipsen kom ganske langt inn i øret og baby gråt. Etterpå la jeg merke til bittelitt blod i øret, jeg tørket det vekk og det har ikke kommet mer. 

Baby var ekstra survete ved leggetid i dag og det tok nesten to timer ekstra før det ble stille. Mannen mener det bare er fordi baby ble litt sår og det går over til i morgen. Baby sover nå.

Jeg er usikker på om jeg burde ta baby med til lege? Jeg har legetime på mandag og tenkte jeg kunne be legen evt se på baby i samme slengen. Har dere noen råd? 

Anonymkode: 32cc6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta baby med til legen. Slutt å bruke voksen-q-tips i øret på baby. Om du MÅ bruke bruk sånn med stor ende som ikke kan gå lenger inn. 

Anonymkode: 4e5ac...749

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, du kan alltid ringe legevakten å spørre. Legg frem scenarioet der og så lar du de avgjøre. Ingen spørsmål er dumme når det gjelder sykdom og helse, og spesielt ikke de små. Ring og spør :)

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser, selv om du er enda så forsiktig så skjer slike uhell. En klut å tørke med er mer enn godt nok. Ingen trenger qtips.

Hadde ringt legevakta så snart det kom blod fra øret!

Anonymkode: fe492...b97

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta baby med til legen. Slutt å bruke voksen-q-tips i øret på baby. Om du MÅ bruke bruk sånn med stor ende som ikke kan gå lenger inn. 

Anonymkode: 4e5ac...749

Tror du det holder med å vente til mandag? Med tanke på at qtips kom ganske langt inn og det kom blod, og det at baby ikke ville sove så lurer jeg på om det kan ha skjedd noe alvorlig? Men da hadde det vel vært mer blod? 

Kommer til å fortsette med qtips, takler ikke ørevoks. Men jeg kommer til å holde hodet til baby fast fremover. 

Anonymkode: 32cc6...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen. Jeg var å kikket på baby nå og det har kommet litt mer blod fra øret. Men baby sover tungt så da kan det vel ikke være farlig? 

Anonymkode: 32cc6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med å vente til mandag? Med tanke på at qtips kom ganske langt inn og det kom blod, og det at baby ikke ville sove så lurer jeg på om det kan ha skjedd noe alvorlig? Men da hadde det vel vært mer blod? 

Kommer til å fortsette med qtips, takler ikke ørevoks. Men jeg kommer til å holde hodet til baby fast fremover. 

Anonymkode: 32cc6...572

Det finnes jo q-tips for babyer, bruk i såfall de. Sannsynligvis stukket hull på trommehinnen siden det kom blod, ingen annen årsak til at det kommer blod fra øret. 

Anonymkode: d424c...0df

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med å vente til mandag? Med tanke på at qtips kom ganske langt inn og det kom blod, og det at baby ikke ville sove så lurer jeg på om det kan ha skjedd noe alvorlig? Men da hadde det vel vært mer blod? 

Kommer til å fortsette med qtips, takler ikke ørevoks. Men jeg kommer til å holde hodet til baby fast fremover. 

Anonymkode: 32cc6...572

NEI. Når du ikke har hatt kontroll og det kommer blod fra øret så ringer du legevakt og forhører deg. Det koster ingen at du ringer kjapt og hører.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Jeg var å kikket på baby nå og det har kommet litt mer blod fra øret. Men baby sover tungt så da kan det vel ikke være farlig? 

Anonymkode: 32cc6...572

RING  LEGEVAKTEN NÅ. Selvfølgelig kan det være farlig selv om barnet sover.

Anonymkode: 71ecc...8df

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Jeg var å kikket på baby nå og det har kommet litt mer blod fra øret. Men baby sover tungt så da kan det vel ikke være farlig? 

Anonymkode: 32cc6...572

Nå ringer du! at baby sover tungt er ikke nødvendigvis et godt tegn. Forventer at du ikke skriver mer, men handler.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ring legevakt!! Man tar alle forhåndsregler når det gjelder en baby. Den kan ha skadet trommehinnen og det kan komme en infeksjon. Ørevoks er forresten til for en grunn, den beskytter trommehinnen, man skal bare tørke i ytre øret.

Anonymkode: ed6bf...892

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke ørevoks? Nei altså vet du hva... Du har jo ikke kontroll! Du har stukket hull på trommehinnen til baby og har ikke engang ringt legevakten og hørt hva de tenker... og så tenker du fortsette med denne bruken. Øregangen til baby er små og trange. Du dytter jo bare voksen lenger inn med q tips. Vi dryppet baby sine ører med olje. Da skled voksen som regel ut av seg selv etter neste bad og vi kunne tørke vekk med klut. Om du har en mani/fobi må du faktisk holde deg selv igjen og gjøre det beste for barnet ditt og ikke det beste for deg.

Anonymkode: b9c2e...52a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG, når baby blør og blør er det mest sannsynlig at du har sprukket trommehinnen hens!! Stakkars unge, slutt med qtips og vask vekk med klut når ørevoksen renner ut. Dette er nesten barnemishandling fordi DU ikke takler ørevoks? Noe av det verste jeg har lest på lenge as.. 

Anonymkode: c6ff0...75a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen mener vi skal vente da det er dumt å vekke baby når baby sover så dypt (søvn et mangelvare om dagen..) så vi legger oss nå og ringer evt legen i morgen dersom det blør mer. Jeg takker for gode råd men faren sin mening må telle mer enn ukjente på et nettforum (i følge han.) 

Anonymkode: 32cc6...572

 

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg blir helt matt!! Er det viktigere med DERES søvn enn babyens sikkerhet / ve og vel??? 

Anonymkode: ed6bf...892

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Ville også ringe legevakta nå! Det kan haste, så jeg ville forhørt meg så fort som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende fisker etter reaksjoner. Hadde det vært reelt så hadde vedkommende jattet med og «ringt legevakten», ikke skrevet «nei, jeg gidder ikke å gjøre det dere råder meg til». 

Anonymkode: 629f2...305

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen. Jeg har også lest på nhi at sprukken trommehinne ikke er farlig, man skal bare være forsiktig med bading. Derfor dusjer vi i stedet i noen uker. 

Skjønner ikke at dere skal være så hysterisk! 

Anonymkode: 32cc6...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...