Gå til innhold

Hårfjerning og økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SlemUlv skrev:

Kjipt :(  vet de er blitt strengere på dette med intoleranse. 

Og nei, tenkte som sagt, ikke at de skulle dekke voksing. :) Håper du finner en løsning. Selv bruker jeg sugaring, som har funket fin på min sensitive hud, men det er jo igjen passe dyrt på lav inntekt 

Ja det er synd, men men. 

Jeg kan ikke se en bedre løsning enn at jeg må prøve å finne en måte å finansiere voksing i salong. Og får vokset underlivet, bakside lår og de andre sjenerende stedene på kroppen. Så tar jeg leggene med høvel en gang i uka. Vil tro voksingen da kommer på rundt 1000 kr mnd, men hvor de pengene skal komme fra aner jeg som nevnt ikke. Om noen vil forsøke å komme med noen tips på det så er jeg veldig takknemlig for det, selv om dere ikke har oversikt over min helhetlige personlige økonomi.

(Som nevnt er kostnader til bolig, bil og mat, ikke mulig å endre på pr. nå, og jeg bruker ikke nevneverdig på kosmetikk, klær og sko. Heller ikke uteliv, hobby etc.) 

 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Nina1975 skrev:

Du har nok ikke hår på de indre kjønnsleppene, det har ingen, men når man barberer ol de ytre, så er min erfaring at hårene på en måte vokser inn mot de indre leppene og stikker og irriterer. Så når jeg bruker Lumea, så legger jeg trusa over de indre leppene (om du skjønner) og bruker laseren så langt inntil den jeg våger. 

Indre eller ytre - poenget mitt var bare at vi har hår på kjønnsleppene som også er definert som slimhinner. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er synd, men men. 

Jeg kan ikke se en bedre løsning enn at jeg må prøve å finne en måte å finansiere voksing i salong. Og får vokset underlivet, bakside lår og de andre sjenerende stedene på kroppen. Så tar jeg leggene med høvel en gang i uka. Vil tro voksingen da kommer på rundt 1000 kr mnd, men hvor de pengene skal komme fra aner jeg som nevnt ikke. Om noen vil forsøke å komme med noen tips på det så er jeg veldig takknemlig for det, selv om dere ikke har oversikt over min helhetlige personlige økonomi.

(Som nevnt er kostnader til bolig, bil og mat, ikke mulig å endre på pr. nå, og jeg bruker ikke nevneverdig på kosmetikk, klær og sko. Heller ikke uteliv, hobby etc.) 

 

Anonymkode: ca61d...f7a

Det er vel to muligheter når man ikke har råd til noe man vil ha, enten kutte kostnadene eller øke inntektene. Det virker som at du ikke har sjanse til å kutte kostnadene, så da er spørsmålet om du kan øke inntekten på noe vis? Har du noe liggende som du ikke bruker, som du kan selge på Finn? Er det annet du kan gjøre - småjobber? Eks du har jo bil, og ofte trenger folk uten bil hjelp til å frakte noe. Eller noe annet du kan gjøre?

Anonymkode: ba6bf...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel to muligheter når man ikke har råd til noe man vil ha, enten kutte kostnadene eller øke inntektene. Det virker som at du ikke har sjanse til å kutte kostnadene, så da er spørsmålet om du kan øke inntekten på noe vis? Har du noe liggende som du ikke bruker, som du kan selge på Finn? Er det annet du kan gjøre - småjobber? Eks du har jo bil, og ofte trenger folk uten bil hjelp til å frakte noe. Eller noe annet du kan gjøre?

Anonymkode: ba6bf...bca

Ja! Dette var gode idéer, tusen takk! 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 hørtes dyrt ut! Jeg bor i en middels stor by i Norge, 50.000-ish, og alle salongene her tilbyr reduksjon i pris dersom du vokser 1 gang i måneden. Jeg tar braziliansk hver 4. Uke på salong og betaler 450 hver gang. Om du bare vokser i ny og ne koster der 7-800 kroner pr gang. Hør med salongene om de har en slik løsning. Enklere å spare 500 enn 1000

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke smerter ved selve voksingen som er problemet, med sensitiv hud menes det at den blir sår og stygg. Og som jeg nevnte er jeg stiv i kroppen så jeg orker ikke holde på med det over tid

Takk for tips om hjemmelaser, skal vurdere det. Men denne kan vel heller ikke brukes på slimhinner, der jeg ikke ønsker å ha hår. Så da er jeg i grunn like langt, kan vel ikke sikte på underlivet med den da. Leggene kan jeg klare å bruke høvel på. Ellers er det små områder på kroppen med sjenerende hårvekst og jeg vet ikke om det er verdt å investere i hjemmelaser hvis jeg uansett må ty til profesjonell voksing av kjønnsleppene. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Ytre kjønnsleppene regnes vel ikke som slimhinner? Uansett, det er vel forbedring om du får bukt med hårveksten i bikinilinjen og på lårene og kun står igjen med kjønnshår som dekkes av trusa? Du kan jo eventuelt stusse kjønnshåret på kjønnsleppene? Det er jo ikke like "påkrevd" å være helt glatt lenger, har jeg inntrykk av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De indre kjønnsleppene er også slimhinner, og der har jeg ganske mye sjenerende hårvekst. Hva som er sjenerende for meg, er vel opp til meg å avgjøre. Jeg har skrevet flere ganger her at jeg godt kan ha NOE hår nedentil, men ikke der. En trekant eller stripe oppå venusberget er greit. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Ikke for å være nedlatende på noen måte. Jeg har også mer hår enn snittet. Men har aldri hørt at det kan vokse hår på de indre kjønnsleppene?? 

Forresten, har du prøvd epilator? Du kan få en fra ca 500 og oppover. Og min erfaring er at det irriterer huden langt mindre enn hjemmevoksing. 

Det kan være verdt et forsøk. Men med dårlig økonomi er det selvsagt en irriterende utgift om den ikke funker for deg. 

Kanskje du kan ønske deg penger til jul og bursdager og bruke pengene på voksing? Blir sikkert ikke nok til å dekke hele årsforbruket, men... 

Ellers lurer jeg litt på om det er vanlig å tåle profesjonell voksing dersom man ikke tåler hjemmevoksing? 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, csb skrev:

1000 hørtes dyrt ut! Jeg bor i en middels stor by i Norge, 50.000-ish, og alle salongene her tilbyr reduksjon i pris dersom du vokser 1 gang i måneden. Jeg tar braziliansk hver 4. Uke på salong og betaler 450 hver gang. Om du bare vokser i ny og ne koster der 7-800 kroner pr gang. Hør med salongene om de har en slik løsning. Enklere å spare 500 enn 1000

TS må jo i tilfelle vokse mer enn bare brasiliansk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Ytre kjønnsleppene regnes vel ikke som slimhinner? Uansett, det er vel forbedring om du får bukt med hårveksten i bikinilinjen og på lårene og kun står igjen med kjønnshår som dekkes av trusa? Du kan jo eventuelt stusse kjønnshåret på kjønnsleppene? Det er jo ikke like "påkrevd" å være helt glatt lenger, har jeg inntrykk av. 

 

1 time siden, Thyra skrev:

Ikke for å være nedlatende på noen måte. Jeg har også mer hår enn snittet. Men har aldri hørt at det kan vokse hår på de indre kjønnsleppene?? 

Forresten, har du prøvd epilator? Du kan få en fra ca 500 og oppover. Og min erfaring er at det irriterer huden langt mindre enn hjemmevoksing. 

Det kan være verdt et forsøk. Men med dårlig økonomi er det selvsagt en irriterende utgift om den ikke funker for deg. 

Kanskje du kan ønske deg penger til jul og bursdager og bruke pengene på voksing? Blir sikkert ikke nok til å dekke hele årsforbruket, men... 

Ellers lurer jeg litt på om det er vanlig å tåle profesjonell voksing dersom man ikke tåler hjemmevoksing? 

Som jeg korrigerte i ettertid så mente jeg bare at vi har hår der det også regnes som slimhinner, og der har jeg såpass mye hår at for meg er det et problem.  Og som jeg også påpekte så er det for MEG det er et problem, jeg liker ikke å ha hår der, uavhengig av trender. Så hvis dere kan slutte å henge dere opp i det så hadde det vært fint :)

Som jeg skrev i HI har jeg prøvd epilator, og det funker ikke for meg. 

Og som jeg også har skrevet, er det mye mer ved hjemmevoksing som gjør at det ikke passer for meg. Dessuten får jeg mye mindre nupper og sårhet av å få det gjort profesjonelt (jepp, har prøvd voksing i salong). 

Men takk for at du ønsker å hjelpe. Skjønner at det er kjedelig å lese alt før man svarer, men her blir det dessverre litt bakvendt å ikke gjøre det, da jeg må svare på mange ting jeg allerede har skrevet opptil flere ganger 😕

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Som jeg korrigerte i ettertid så mente jeg bare at vi har hår der det også regnes som slimhinner, og der har jeg såpass mye hår at for meg er det et problem.  Og som jeg også påpekte så er det for MEG det er et problem, jeg liker ikke å ha hår der, uavhengig av trender. Så hvis dere kan slutte å henge dere opp i det så hadde det vært fint :)

Som jeg skrev i HI har jeg prøvd epilator, og det funker ikke for meg. 

Og som jeg også har skrevet, er det mye mer ved hjemmevoksing som gjør at det ikke passer for meg. Dessuten får jeg mye mindre nupper og sårhet av å få det gjort profesjonelt (jepp, har prøvd voksing i salong). 

Men takk for at du ønsker å hjelpe. Skjønner at det er kjedelig å lese alt før man svarer, men her blir det dessverre litt bakvendt å ikke gjøre det, da jeg må svare på mange ting jeg allerede har skrevet opptil flere ganger 😕

 

Anonymkode: ca61d...f7a

Jeg har faktisk lest hele tråden før jeg svarte. Fikk med meg at du ikke tålte hjemmevoks, men overså visst at du har prøvd epilator. 

Jeg visste faktisk ikke at det regnes som slimhinner der det vokser hår. Innsiden av ytre kjønnsleppene er jo slimhinner, men der vokser det vel ikke hår? Min oppfatning er at det vokser hår nær slimhinnene, men ikke på selve slimhinnen. 

Har selv slitt med hårvekst som førte til hudirritasjoner samme hvordan jeg prøvde å fjerne. Løsningen for meg ble laser. Jeg er ikke kvitt hårene, men de vokser mye mer glissent, og det blir mye mindre hudirritasjoner ved fjerning. 

Skjønner at du ikke ønsker å ha hår på kjønnsleppene, uansett trender. Smaken er forskjellig. Men noen ganger er det faktisk slik at man må velge mellom hår og hud irritasjon. Og da er spørsmålet hva som er verst. Hår på kjønnsleppene som er fullstendig naturlig, eller masse sår og nupper på kjønnsleppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært til lege og tatt hormonprøver?

Venninna mi var plaget med kraftig og mørk hårvekst, viste seg at det var noe krøll med hormonene hennes og hun fikk dekket laserbehandling av hårvekst via det offentlige 

Anonymkode: 825c1...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du forsøker å gi hjelpende råd. Jeg kan ikke skjønne hva jeg skulle kuttet ned på i økonomien. Har du noen råd om hva man kan kutte ned på slik at man bruker totalt 1000 kr mindre i mnd? Utgifter til mat, bolig og bil er ikke mulig for meg å endre på med det første. (Mat pga intoleranse, må bruke bil pga jobb og bolig fordi jeg har en boligordning jeg ikke kan flytte fra)

Anonymkode: ca61d...f7a

Har ingen råd om hva som funker eller ikke dessverre. Men kanskje du kan øke inntekten litt. Kan du leie ut bilen gjennom nabobil? Sjekke ut småjobber på Finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Thyra skrev:

Jeg har faktisk lest hele tråden før jeg svarte. Fikk med meg at du ikke tålte hjemmevoks, men overså visst at du har prøvd epilator. 

Jeg visste faktisk ikke at det regnes som slimhinner der det vokser hår. Innsiden av ytre kjønnsleppene er jo slimhinner, men der vokser det vel ikke hår? Min oppfatning er at det vokser hår nær slimhinnene, men ikke på selve slimhinnen. 

Har selv slitt med hårvekst som førte til hudirritasjoner samme hvordan jeg prøvde å fjerne. Løsningen for meg ble laser. Jeg er ikke kvitt hårene, men de vokser mye mer glissent, og det blir mye mindre hudirritasjoner ved fjerning. 

Skjønner at du ikke ønsker å ha hår på kjønnsleppene, uansett trender. Smaken er forskjellig. Men noen ganger er det faktisk slik at man må velge mellom hår og hud irritasjon. Og da er spørsmålet hva som er verst. Hår på kjønnsleppene som er fullstendig naturlig, eller masse sår og nupper på kjønnsleppene. 

Men jeg får jo som sagt ikke sår og nupper av å vokse profesjonelt. 

Og jo angående det med hår på de kjønnsleppene du nevner, så har jeg det. Det er slimhinner, og der har jeg hår. 

Men takk uansett. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært til lege og tatt hormonprøver?

Venninna mi var plaget med kraftig og mørk hårvekst, viste seg at det var noe krøll med hormonene hennes og hun fikk dekket laserbehandling av hårvekst via det offentlige 

Anonymkode: 825c1...4fb

Noen som vet om de sjekker hormoner når man tar blodprøver for å avdekke cøliaki/laktoseintoleranse osv? I såfall har jeg nettopp tatt slike prøver, som viste normale verdier.

Angående å få det dekket: jeg må se det skrevet svart på hvitt før jeg orker å begi meg ut på noe som kanskje ikke gir meg noe som helst. Og jeg kan ikke finne noe annet som blir dekt enn det som allerede er nevnt; sjenerende ansiktshår eller hårvekst som følge av medikamenter etter organtransplantasjon. Og de kriteriene oppfyller ikke jeg. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laser funker. Litt dyrt bare, og du kan trenge opp til 10 behandlinger før du er ferdig. Så vedlikeholdsbehandling ca en gang i året fremover. Tror det er beste løsning for deg.

Anonymkode: 0357e...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Menchit skrev:

Har ingen råd om hva som funker eller ikke dessverre. Men kanskje du kan øke inntekten litt. Kan du leie ut bilen gjennom nabobil? Sjekke ut småjobber på Finn?

Ja fikk råd om det tidligere her, har noen tiltak jeg kan gjøre etterhvert for å øke inntekten, forhåpentligvis 250 kr uka sånn at jeg får råd til dette :) bilen får jeg ikke leid ut, men er andre ting jeg kan gjøre selv. Bare kjipt at det da må skattes av og at det kan være begrenset hvor mye man får til når man er i full jobb. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laser funker. Litt dyrt bare, og du kan trenge opp til 10 behandlinger før du er ferdig. Så vedlikeholdsbehandling ca en gang i året fremover. Tror det er beste løsning for deg.

Anonymkode: 0357e...37f

Men har du sett det jeg skrev om at jeg har mye hår der de profesjonelle ikke vil bruke laser pga huden er svært sårbar der? 

Jeg kommer nok ikke til å bruke hjemmelaser i det området, av samme grunn. Profesjonell voksing blir vel mer skånsomt da. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Thyra skrev:

Jeg har faktisk lest hele tråden før jeg svarte. Fikk med meg at du ikke tålte hjemmevoks, men overså visst at du har prøvd epilator. 

Jeg visste faktisk ikke at det regnes som slimhinner der det vokser hår. Innsiden av ytre kjønnsleppene er jo slimhinner, men der vokser det vel ikke hår? Min oppfatning er at det vokser hår nær slimhinnene, men ikke på selve slimhinnen. 

Har selv slitt med hårvekst som førte til hudirritasjoner samme hvordan jeg prøvde å fjerne. Løsningen for meg ble laser. Jeg er ikke kvitt hårene, men de vokser mye mer glissent, og det blir mye mindre hudirritasjoner ved fjerning. 

Skjønner at du ikke ønsker å ha hår på kjønnsleppene, uansett trender. Smaken er forskjellig. Men noen ganger er det faktisk slik at man må velge mellom hår og hud irritasjon. Og da er spørsmålet hva som er verst. Hår på kjønnsleppene som er fullstendig naturlig, eller masse sår og nupper på kjønnsleppene. 

Beklager, ikke meningen å virke kort i mitt forrige svar til deg. Ser nå at det kan mistolkes. Du forsøker å hjelpe og det du skriver er velmenende. Jeg blir bare så lei av at det ikke er noenting nesten som funker for meg, dette hårproblemet har blitt en umulius og humørdreper i livet mitt. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...