Gå til innhold

Deprimert fordi jeg ser mer enn mange andre hvordan ting henger sammen? Dette er mine tanker. kanskje flere kjenner seg igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, medisinene har sine bivirkninger, men det er bedre at du fungerer bedre og har det bra.

Kroppen kan bli slank senere. Ikke fall for at den fella der du tror du må ha alt

Anonymkode: 1bfb6...a2f

men jeg vil ikke legge på meg. jeg er så irritert på at noe MÅ forsvinne for at noe annet skal bli bra. Jeg er så helvetes irritert på det. Jeg er slank nå, men jeg orker ikke å miste kroppen bare fordi psyken skal få det bra. hva skjer når jeg slutter på medisinene da? da kommer dårlig psyke til å komme tilbake, og så har jeg fått vekta på kjøpet. Og det gidder jeg ikke. 

Er også litt for lett å si "det kan vi ordne senere" for det betyr egentlig bare at man ikke gidder å tenke på det 😛 

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.11.2018 den 4.30, AnonymBruker skrev:

Har gjort det. Går hos psykolog og hadde 3.timen nå. Mange tydelige tegn på depresjon. 

Anonymkode: 8510e...3aa

Ønsker deg alt godt ts 💜

Anonymkode: e8414...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

men jeg vil ikke legge på meg. jeg er så irritert på at noe MÅ forsvinne for at noe annet skal bli bra. Jeg er så helvetes irritert på det. Jeg er slank nå, men jeg orker ikke å miste kroppen bare fordi psyken skal få det bra. hva skjer når jeg slutter på medisinene da? da kommer dårlig psyke til å komme tilbake, og så har jeg fått vekta på kjøpet. Og det gidder jeg ikke. 

Er også litt for lett å si "det kan vi ordne senere" for det betyr egentlig bare at man ikke gidder å tenke på det 😛 

Anonymkode: 8510e...3aa

Bedre med en sunn psykisk helse og noen kilo ekstra, enn å være syk mentalt og være slank

Anonymkode: 1bfb6...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre med en sunn psykisk helse og noen kilo ekstra, enn å være syk mentalt og være slank

Anonymkode: 1bfb6...a2f

Men igjen. Jeg gidder ikke miste en ting for at noe annet skal bli bra. 

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har for lite konstruktivt å gjøre i livet ditt. Hvorfor er det mer verdifult å sitte og filosofere over alle disse tingene enn å oppleve livet? Høres ut som om noe du bruker som unskyldning for å unngå livsangsten. - Hilsen en som har kreft. 

Anonymkode: 49ec0...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at du har for lite konstruktivt å gjøre i livet ditt. Hvorfor er det mer verdifult å sitte og filosofere over alle disse tingene enn å oppleve livet? Høres ut som om noe du bruker som unskyldning for å unngå livsangsten. - Hilsen en som har kreft. 

Anonymkode: 49ec0...f38

Det kan jo være noe i det ? Men jeg føler at alt jeg vil oppleve er for ekstremt. 

Håper du får det bra.

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan si at det endelige målet med livet er døden, og at livet er en reise mot det endelige målet. Å komme i mål er ikke noe å strebe etter, det som er viktig er veien.

"Veien er målet" er ett godt visdomsord.  

Noen sier også at veien blir til mens man går, og jeg sier at man faktisk må gå for å komme noen vei. Man trenger bevegelse for å ha styrefart, for å ikke gro fast og råtne bort.

Internett er farlig, det kan lenke folk fast til sofaen, og man kommer ikke nok ut i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 4.27, AnonymBruker skrev:

Du er deprimert. Bestill time hos fastlegen. Du ser ikke mer enn mange andre, det her er standardtanker for noen som sliter. «Hva er poenget? Alt er meningsløst. Osv.» Oppsøk hjelp.

Anonymkode: a494e...410

Ulempen med å oppsøke hjelp for og bli kvitt depresjon er at den øker selvmordrisikoen.

Du blir ikke kvitt depresjon av å dra til fastlegen. Hvorfor foreslår du noe sånt egentlig?

Snakker du av erfaring eller bare gjetter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, waco skrev:

Ulempen med å oppsøke hjelp for og bli kvitt depresjon er at den øker selvmordrisikoen.

Du blir ikke kvitt depresjon av å dra til fastlegen. Hvorfor foreslår du noe sånt egentlig?

Snakker du av erfaring eller bare gjetter du?

Hva er det med folk her? Er skremmende mye teite påstander. Nei, selvmordsrisikoen øker ikke av å få time hos fastlegen.

Anonymkode: 8510e...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så irriterende med folk generelt. 

‘Nei, du kommer ikke til å finne opp hjulet på nytt igjen, så bare kutt ut den wannabe-viktige holdningen din’ 

altså det er jo ikke så rart når dumme mennesker tror de har denne kraften i seg. 

Selv dumme mennesker klarer å gjenkjenne mønster på et eller annet tidspunkt. De er bare utrolig treige. Men de vet ikke hvor oppbrukt det er, liksom. Men det fungerer, så hvorfor ikke... personen har funnet opp hjulet. 

Anonymkode: 5c098...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 16.09, waco skrev:

Ulempen med å oppsøke hjelp for og bli kvitt depresjon er at den øker selvmordrisikoen.

Du blir ikke kvitt depresjon av å dra til fastlegen. Hvorfor foreslår du noe sånt egentlig?

Snakker du av erfaring eller bare gjetter du?

Fastlegen henviser til psykolog. Var den veien jeg fikk beskjed om å gå.

Anonymkode: a494e...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er så irriterende med folk generelt. 

‘Nei, du kommer ikke til å finne opp hjulet på nytt igjen, så bare kutt ut den wannabe-viktige holdningen din’ 

altså det er jo ikke så rart når dumme mennesker tror de har denne kraften i seg. 

Selv dumme mennesker klarer å gjenkjenne mønster på et eller annet tidspunkt. De er bare utrolig treige. Men de vet ikke hvor oppbrukt det er, liksom. Men det fungerer, så hvorfor ikke... personen har funnet opp hjulet. 

Anonymkode: 5c098...985

Sikter du til meg (ts) eller mange andre nå? hvem finner opp hjulet? hvilket jul?

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva som er sannheten, veien og livet?? 

Anonymkode: ca434...2c6

Spør du meg for å være spydig? eller fordi du tror jeg har svaret? Jeg tror det er forskjellige sannheter for folk. Men i det store og hele så vet jeg ikke om det er noen sannhet i det hele tatt. Alt er resultat av hjernevask. 
Derfor er jeg så irritert på meg selv, for at jeg har latt andre påvirke hvordan jeg skal se på ting. 
Jeg tror også vi har flere liv, og vi er til for en grunn. Dette er noe jeg ikke gidder å prakke på andre, fordi et livssyn sitter veldig dypt inne i folk. 

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/6/2018 at 4:29 PM, AnonymBruker said:

Takk for mange svar. Men faktisk så ser jeg ikke hvofor jeg skal være lykkelig. jeg ser ikke på glade mennesker som dumme altså, jeg bare føler at de kanskje går i en slags boble. 

Anonymkode: 8510e...3aa

Det tenkte jeg da jeg hadde panikkangst også. Trodde jeg var den eneste som virkelig så hvordan virkeligheten er, og skjønte ikke hvorfor ikke alle tenkte at de snart skal dø uansett, at de kan dø når som helst osv osv. Men jeg var syk og hadde sammenbrudd uten å vite det helt selv. Tenker ikke sånn nå som jeg er frisk. Innimellom da jeg er litt kronisk negativ, men har et helt annet perspektiv på livet nå. 

Anonymkode: e3207...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.11.2018 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Hva er det med folk her? Er skremmende mye teite påstander. Nei, selvmordsrisikoen øker ikke av å få time hos fastlegen.

Anonymkode: 8510e...3aa

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen henviser til psykolog. Var den veien jeg fikk beskjed om å gå.

Anonymkode: a494e...410

29 prosent av alle som tok selvmord i Agder hadde kontakt med behandler rett før selvmordet.

https://tidsskriftet.no/2017/10/leder/selvmord-under-pagaende-behandling

Annenhver dag tar en person under behandling selvmord.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/_-vanvittig-hoye-selvmordstall-1.13999083

Hvorfor er det sånn av dere? Dere som påstår at man er reddet bare man blir henvist av fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, waco skrev:

 

29 prosent av alle som tok selvmord i Agder hadde kontakt med behandler rett før selvmordet.

https://tidsskriftet.no/2017/10/leder/selvmord-under-pagaende-behandling

Annenhver dag tar en person under behandling selvmord.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/_-vanvittig-hoye-selvmordstall-1.13999083

Hvorfor er det sånn av dere? Dere som påstår at man er reddet bare man blir henvist av fastlegen?

ok, så man bør altså la være å gjøre noe med problemet da? i og med at psykologer tydeligvis øker sannsynligheten for selvmord.

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 15.58, I Grosny skrev:

Man kan si at det endelige målet med livet er døden, og at livet er en reise mot det endelige målet. Å komme i mål er ikke noe å strebe etter, det som er viktig er veien.

"Veien er målet" er ett godt visdomsord.  

Noen sier også at veien blir til mens man går, og jeg sier at man faktisk må gå for å komme noen vei. Man trenger bevegelse for å ha styrefart, for å ikke gro fast og råtne bort.

Internett er farlig, det kan lenke folk fast til sofaen, og man kommer ikke nok ut i bevegelse.

Herlig! Den knabber jeg! :)

Anonymkode: 977d0...9ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man om følelser for noen er ekte eller ikke? Hvordan kan man ha følelser når de ikke er ekte?? Jeg føler dette er en teit påstand som folk som liker å leke psykologer kommer med. 
Føler jeg bare lever etter en fantasi, men hele livet er en fantasi! tror jeg! 

Anonymkode: 8510e...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...