Gå til innhold

Bohemian Rhapsody


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er virkelig en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt!! 😍 Så den idag med Atmos-lyd, og det var helt fantastisk!! 😍 

Lo og gråt og jublet og sang og klappet og trampet! 😍 

Anonymkode: cc5ac...40c

Jeg lo og gråt jeg også. Hadde veldig lyst til å klappe og trampe, men ingen andre gjorde det så da respekterte jeg det. 

Absolutt en film som egner seg best på kino. Tror ikke Live Aid- scenen hadde føltes lik ut om jeg bare så den på laptopen. :P

Anonymkode: 8217f...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lo og gråt jeg også. Hadde veldig lyst til å klappe og trampe, men ingen andre gjorde det så da respekterte jeg det. 

Absolutt en film som egner seg best på kino. Tror ikke Live Aid- scenen hadde føltes lik ut om jeg bare så den på laptopen. :P

Anonymkode: 8217f...30b

Nei sant, med den enorme skjermen foran seg og de lydeffektene så føler man nesten at man er på konserten selv - nesten at man står på scenen selv og ser utover det enorme publikumet. Helt fantastisk! 

 

Anonymkode: f04b6...63d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en del die hard-fans der ute som hisser seg opp av denne filmen. Liker ikke hvordan Freddie blir fremstilt, faktafeil, feil tidslinje osv... Ja det er jo sant, og ja jeg kan være enig i at Freddie ble fremstilt som mer usympatisk enn det jeg har fått inntrykk av på ekte. Men dette er en biografi, en film. Ikke en dokumentar, ei heller prøver den å være en dokumentar! 

Ser også at mange av dem faktisk disser Brian May og Roger Taylor for filmen, hvordan kunne de lyve og gjøre slikt Freddie, de var sjalu og bitre på ham, og nå endelig kunne de få «hevnen» sin på ham, altså HÆ?? Det synes jeg er drøyt! Ja de var en del med når filmen ble lagd, de hadde sikkert litt de skulle ha sagt, men det var ikke produsenter liksom. Det var ikke de som bestemte hvordan hele filmen skulle utspille seg. De skrev ikke filmen. Dessuten; DE kjente Freddie personlig - ikke vi. Det var nok mange forskjellige sider av Freddie som ikke alle (om noen) kjente til, inkludert Brian og Roger, men de kjente ham nå i hvertfall og var veldig knyttet til ham, og var helt knust da han døde. Blir helt feil å disse dem på den måten, å få det til å virke som om de hadde en hemmelig, langvarig vendetta mot Freddie som de bare ventet på å få frem..

Anonymkode: f04b6...63d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den på førpremiere 23. oktober med live show fra Wembley. Helt nydelig opplevelse... Trist det var lite reklame om denne på forhånd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 3.11.2018 den 22.14, AnonymBruker skrev:

For de som er interessert, en liste over alle albumene de gav ut fra starten i 1973 og frem til Freddie døde i 1991. Litt mer enn det filmen viser. ;) 

De har gitt ut masse etter 1991 også, men da blir lista litt lang. ;)


Queen (1973)
Queen II (1974)
Sheer Heart Attack (1974)
A Night at the Opera (1975)
A Day at the Races (1976)
News of the World (1977)
Jazz (1978)
Live Killers (1979; livealbum)
The Game (1980)
Flash Gordon (1980)
Hot Space (1982)
The Works (1984)
A Kind of Magic (1986)
Live at Wembley '86 (1986; livealbum)
Live Magic (1986; livealbum)
The Miracle (1989)
A Night at the Opera (1991 remix) (1991)
Innuendo (1991)
 

Anonymkode: 18e0d...12f

Er ikke Queen et eget band?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Er ikke Queen et eget band?

Joo. Det var jo bandet til Freddy Mercury... men de kom vel gjerne ikke på noe annet navn på de to første albumene enn bandnavnet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Joo. Det var jo bandet til Freddy Mercury... men de kom vel gjerne ikke på noe annet navn på de to første albumene enn bandnavnet kanskje?

Ja, forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er det bare meg som ble lei meg over hvor ensom han virket i filmen?

Nei! Jeg gråt så sykt mye av det. 😭😭 Stakkars!! 😭

Anonymkode: cc5ac...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Er ikke Queen et eget band?

En del band kaller sitt første album det samme som bandnavnet for å gjøre det enda lettere for   lyttere og potensielle kjøpere  å huske bandnavnet. 

Anonymkode: 8217f...30b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 23.29, Maleficenta skrev:

Er det bare meg som ble lei meg over hvor ensom han virket i filmen?

Nei, det er ikke bare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går den fortsatt på kino folkens?

Anonymkode: 31408...794

Det er bare til å sjekke din lokale kino og sjekke programmet om den enda er der :) 

Men ja, den går enda, filmer pleier å gå på kino en god stund, særlig store filmer. Kommer sikkert til å gå et par uker til 😁 

Anonymkode: f04b6...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går den fortsatt på kino folkens?

Anonymkode: 31408...794

Sjekk kinoprogrammet der du bor. Her skal den vises to ganger til (liten kino med 4-5 forestillinger i uka).

Og angående faktafeil ligger den vel omtrent likt med «Titanic»...

Anonymkode: b5e39...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...