AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6641 Del Skrevet 10. februar 2023 aquata skrev (1 time siden): Kanskje bare hoppe over å veie seg når man har det månedlige? Det er slik som noen I tråden nevnte at det psykiske er også viktig når man vil ned i vekt. Også blir man mer deprimert når vekten går opp under mensen. Bare prøv så godt du kan å være flink til tross for mensen. Også skal du se at du får en fin overraskelse på vekten når vannet i kroppen har sluppet taket. For å holde motivasjonen ekstra oppe, så anbefaler jeg også å være forsiktig med mat som inneholder salt før veiedag. For dette binder også vann i kroppen. Og det er mye skjult salt/natrium i utrolig mange matvarer. Så anbefaler deg (hvis du ikke har det allerede) en app som ikke bare registerer kalorier i maten din. Men som også viser alle næringsverdier. Til slutt vil jeg si at ikke bry deg om hva alle andre går ned i vekt. Det er du som er den viktige i din egen prosess. Stå på. Dette klarer du. Ikke gi opp, for ditt fremtidige jeg vil takke deg. Ta en dag av gangen ❤️ feil underveis gjør alle. Men man må bare reise seg opp igjen og gå videre. Og det å ha mensen er slett ingen feil. Det betyr bare at det kanskje venter en positiv vektoverraskelse uken etterpå, hvis man lar være å veie seg når vannet samler seg 😉 Tusen takk, det varmet ☺️ Anonymkode: c79b3...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 10. februar 2023 #6642 Del Skrevet 10. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Anonym fra veietråden her, takk for at dere svarer meg.🙂 nei det er jo ingen konkurranse, tror bare jeg har følt meg nedfor siste tiden fordi alt har stoppet opp. Vært mye stress og lange dager på jobb/skole, og nå ble jeg syk i tillegg og fikk mensen. Men jeg skal ikke gi opp. Det er jo livsstilen som er poenget, og det er ingen annen løsning for jeg vil jo være sunn resten av livet og ha det bra med meg selv. ❤️ Anonymkode: c79b3...5cd Jeg har ikke fått tilbake syklusen etter barn to ennå, men sist jeg var med på en vekttråd her (etter barn en, om jeg husker rett!) så merket jeg veldig godt de månedlige svingningene. Men det jeg syns var veldig nyttig med å være med likevel var at jeg fikk se trenden over tid - at selv om jeg hadde gått opp i forhold til uka før, så gikk det fremdeles jevnt og trutt nedover når jeg så hvor jeg var for en måned eller to siden. (Jeg var egentlig ikke klar over at vekta mi svingte så mye under eggløsning og mens, og hadde ikke oppdaga det om jeg ikke hadde begynt å veie meg hver uke.) I tillegg så syns jeg at disse trådene er nyttige for å se hvor forskjellige vi er og kan likevel heie på hverandre. Det er folk med med ca min høyde som veier både 20kg mer og mindre enn det jeg gjør. Alle har sine egne mål og tar ting i sitt eget tempo, og for veldig mange stagnerer det eller går litt oppover iblant. Da gjelder det å fortsette, og se ting over et lengre perspektiv. Dette handler ikke (bare) om vekta om noen måneder, men like mye om å endre vaner og livsstil over tid. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6643 Del Skrevet 10. februar 2023 MyMichelle skrev (2 timer siden): Jeg er med i slanketråden. Begynner nå på antidepressiva. Jeg vet noen legger på seg av Cipralex, men blir interessant å se hvordan det går. Til vanlig har jeg null interesse av mat, det er kun ernæring, men i ekstreme stress- og angstsituasjoner kan jeg spise 🍫 til jeg blir kvalm. Ei svær plate på under ett kvarter. Har brukt Cipralex før, uten å ha fått bivirkninger. Men andre har kanskje lagt på seg? Cipralex kan jo fucke med metthets- og sulthomomoner. Jeg har tatt Cipralex, gikk opp 8-ish kg(som jeg nå prøver å kvitte meg med). Langt fra den verste bivirkningen jeg fikk, og likevel er det den beste avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv:P Var på en fryktelig mørk plass i livet og jeg var ikke i stand til å telle kalorier, for det er bare sultfølelsen som øker/metthetsfølelsen som forsvinner. Så om du føler deg i stand til å holde øye med det så går det nok fint:) Og alle får jo ikke den bivirkningen heller. Anonymkode: 7c6b5...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6644 Del Skrevet 10. februar 2023 Twilight_Sparkle skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke fått tilbake syklusen etter barn to ennå, men sist jeg var med på en vekttråd her (etter barn en, om jeg husker rett!) så merket jeg veldig godt de månedlige svingningene. Men det jeg syns var veldig nyttig med å være med likevel var at jeg fikk se trenden over tid - at selv om jeg hadde gått opp i forhold til uka før, så gikk det fremdeles jevnt og trutt nedover når jeg så hvor jeg var for en måned eller to siden. (Jeg var egentlig ikke klar over at vekta mi svingte så mye under eggløsning og mens, og hadde ikke oppdaga det om jeg ikke hadde begynt å veie meg hver uke.) I tillegg så syns jeg at disse trådene er nyttige for å se hvor forskjellige vi er og kan likevel heie på hverandre. Det er folk med med ca min høyde som veier både 20kg mer og mindre enn det jeg gjør. Alle har sine egne mål og tar ting i sitt eget tempo, og for veldig mange stagnerer det eller går litt oppover iblant. Da gjelder det å fortsette, og se ting over et lengre perspektiv. Dette handler ikke (bare) om vekta om noen måneder, men like mye om å endre vaner og livsstil over tid. ❤️ Takk, ja er det jeg har innsett, det er en ny sunn livsstil. Så spiller liten rolle om vekten går litt opp eller stagnerer en liten stund.☺️ Anonymkode: c79b3...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6645 Del Skrevet 10. februar 2023 aquata skrev (2 timer siden): Kanskje bare hoppe over å veie seg når man har det månedlige? Det er slik som noen I tråden nevnte at det psykiske er også viktig når man vil ned i vekt. Også blir man mer deprimert når vekten går opp under mensen. Bare prøv så godt du kan å være flink til tross for mensen. Også skal du se at du får en fin overraskelse på vekten når vannet i kroppen har sluppet taket. For å holde motivasjonen ekstra oppe, så anbefaler jeg også å være forsiktig med mat som inneholder salt før veiedag. For dette binder også vann i kroppen. Og det er mye skjult salt/natrium i utrolig mange matvarer. Så anbefaler deg (hvis du ikke har det allerede) en app som ikke bare registerer kalorier i maten din. Men som også viser alle næringsverdier. Til slutt vil jeg si at ikke bry deg om hva alle andre går ned i vekt. Det er du som er den viktige i din egen prosess. Stå på. Dette klarer du. Ikke gi opp, for ditt fremtidige jeg vil takke deg. Ta en dag av gangen ❤️ feil underveis gjør alle. Men man må bare reise seg opp igjen og gå videre. Og det å ha mensen er slett ingen feil. Det betyr bare at det kanskje venter en positiv vektoverraskelse uken etterpå, hvis man lar være å veie seg når vannet samler seg 😉 Legger til at ja, jeg tror jeg skal droppe å veie meg så mye for det trigger meg en god del. Men da føler jeg at jeg jukser siden alle andre veier seg hver uke. Men, jeg må nok bare droppe å tenke sånn, og i stedet gjør det som fungerer for meg. Takk for gode tips ❤️ Anonymkode: c79b3...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 10. februar 2023 #6646 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Legger til at ja, jeg tror jeg skal droppe å veie meg så mye for det trigger meg en god del. Men da føler jeg at jeg jukser siden alle andre veier seg hver uke. Men, jeg må nok bare droppe å tenke sånn, og i stedet gjør det som fungerer for meg. Takk for gode tips ❤️ Anonymkode: c79b3...5cd Det er ikke alle som veier seg hver uke. I tidligere tråder har det vært med personer som veide seg annenhver uke eller en gang i måneden. Du står helt fritt til å gjøre det som passer best for deg. Oppsettet er bare en veileder, ikke en fasit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 11. februar 2023 #6647 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tatt Cipralex, gikk opp 8-ish kg(som jeg nå prøver å kvitte meg med). Langt fra den verste bivirkningen jeg fikk, og likevel er det den beste avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv:P Var på en fryktelig mørk plass i livet og jeg var ikke i stand til å telle kalorier, for det er bare sultfølelsen som øker/metthetsfølelsen som forsvinner. Så om du føler deg i stand til å holde øye med det så går det nok fint:) Og alle får jo ikke den bivirkningen heller. Anonymkode: 7c6b5...f81 Takk! Jeg tror også jeg skal gjøre som farmasøyten sa, nemlig dele pillen på 10 mg i 6 dager før jeg øker til full dose. Legen sa ikke noe om opptrapping til meg, så jeg tenkte at da tar jeg 10. Har vært kvalm i timevis nå, men svimmelheten er gått over. Tar 5 mg i morgen. Lykke til med å bli kvitt Cipralexkiloene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6648 Del Skrevet 11. februar 2023 8 hours ago, MyMichelle said: Jeg er med i slanketråden. Begynner nå på antidepressiva. Jeg vet noen legger på seg av Cipralex, men blir interessant å se hvordan det går. Til vanlig har jeg null interesse av mat, det er kun ernæring, men i ekstreme stress- og angstsituasjoner kan jeg spise 🍫 til jeg blir kvalm. Ei svær plate på under ett kvarter. Har brukt Cipralex før, uten å ha fått bivirkninger. Men andre har kanskje lagt på seg? Cipralex kan jo fucke med metthets- og sulthomomoner. Cipralex er ikke en medisin som direkte gir vektøkning. Så hvis man tar det å fortsetter å passe på kost og trening så skal jo ikke vekten øke. Cipralex gis vel fremst for depresjon og depresjon i seg selv lager mye stygt i kroppen. Feks så spiser jeg mer når jeg er deprimert. Uansett om jeg er på cipralex eller ikke. Jeg spiser etter humør og kan altså ikke stole på metthet og sult. Jeg må gå etter kaloritelling hvis jeg skal ned i vekt. Anonymkode: e7714...abf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6649 Del Skrevet 11. februar 2023 On 2/6/2023 at 7:38 AM, Tirius said: Akkurat nå er jeg litt sliten av vektnedgangslivet. Det er ene og alene fordi det plutselig går opp/stagnerer til tross for at jeg med mine 129 kg og 170cm burde være milevis unna noe som minner om vektoppgang, burde heller gå fort ned. Jeg vet jo det er sånn kroppen funker og at det bare er å ha is i magen, men det er allikevel så utrolig kjedelig. Blæh, måtte bare klage til noen Prøv å ikke tenke så mye på vektnedgang når du er nedfor mentalt. Prøv å tenke at hver treningsøkt du tar og hver gulerot du spiser i stedet for smågodt er med på å skape en bedre helse. Etter en tid så er hodet med på banen igjen og kg forsvinner. Jeg prøver å fokusere på helsen sånn totalt sett. Drikker mye vann, spiser mye frukt og grønnsaker og sover godt og nok. Uansett ikke gi opp! Vi klarer dette! Lindskys Anonymkode: e7714...abf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 11. februar 2023 #6650 Del Skrevet 11. februar 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Prøv å ikke tenke så mye på vektnedgang når du er nedfor mentalt. Prøv å tenke at hver treningsøkt du tar og hver gulerot du spiser i stedet for smågodt er med på å skape en bedre helse. Etter en tid så er hodet med på banen igjen og kg forsvinner. Jeg prøver å fokusere på helsen sånn totalt sett. Drikker mye vann, spiser mye frukt og grønnsaker og sover godt og nok. Uansett ikke gi opp! Vi klarer dette! Lindskys Anonymkode: e7714...abf Takk for gode råd og tips, setter pris på det Jeg er helt enig og merker at jeg må fokusere mer på "hver oppgave" når ting er litt vanskelig, for hvis ikke blir alt veldig uoverkommelig. Være glad for at jeg tok eple i stede for noe usunt, at jeg gikk en tur når alt føltes dritt, etc. Forøvrig viser vekta -2,3kg siden forrige lørdag, så det var jo riktig at det kom til å løsne til slutt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquata Skrevet 11. februar 2023 #6651 Del Skrevet 11. februar 2023 Tirius skrev (1 time siden): Takk for gode råd og tips, setter pris på det Jeg er helt enig og merker at jeg må fokusere mer på "hver oppgave" når ting er litt vanskelig, for hvis ikke blir alt veldig uoverkommelig. Være glad for at jeg tok eple i stede for noe usunt, at jeg gikk en tur når alt føltes dritt, etc. Forøvrig viser vekta -2,3kg siden forrige lørdag, så det var jo riktig at det kom til å løsne til slutt Se der, ja. Gratulerer. Også jeg ser et mønster på at hvis det er en uke med vektnedgang som ikke helt er etter forventningene, så kommer det et superhopp like etterpå. Så vi er nok ikke maskiner med innebygde kalkulatorer hver eneste fredag. I følge dagens vekt skulle jeg ønske at veiedagen var I dag istedetfor 😅 Men nå skal jeg prøve å ikke veie meg før fredag igjen. For vekten svinger garantert både opp og ned i løpet av en uke. Og det er viktig å kunne motivere seg med nedgangen som man ser. Så nyt følelsen av at du har klart å gå ned. Nå vet du at du har en enda mindre vei å gå til målet 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 11. februar 2023 #6652 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg kjenner også på det med syklus og vekt. Dagen før mens evt samme morgen så er vekten normal, mens dag 2/3 er den minst 1-2 kg over pga. vann. Det samme med eggløsning, jeg følte meg skikkelig oppblåst og sjekket sykluskalenderen, det stemte det også. Vekta blir for meg ikke like høy ved eggløsning, men kroppen kjennes ufattelig tung og oppblåst noen dager. I tillegg så påvirker treningen vekten. Har jeg hatt en uke med mye løping så går vekta fortere ned enn om jeg bare har trent styrke, og kroppen holder på mer vann ved styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 11. februar 2023 #6653 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Cipralex er ikke en medisin som direkte gir vektøkning. Så hvis man tar det å fortsetter å passe på kost og trening så skal jo ikke vekten øke. Cipralex gis vel fremst for depresjon og depresjon i seg selv lager mye stygt i kroppen. Feks så spiser jeg mer når jeg er deprimert. Uansett om jeg er på cipralex eller ikke. Jeg spiser etter humør og kan altså ikke stole på metthet og sult. Jeg må gå etter kaloritelling hvis jeg skal ned i vekt. Anonymkode: e7714...abf Jeg har sosial angst og generalisert angst. Og i går fikk jeg vite at jeg lå i grenselandet mellom moderat og alvorlig depresjon. Jeg behøver ikke telle kalorier. Jeg driver med periodisk faste, er heldigvis aldri sulten før jeg bryter fasten. Men i går kveld ble plutselig angsten verre, sikkert pga medisinen, samtidig ble jeg så kvalm at jeg ikke klarte spise. Kvalme er bra, for det er angst som gjør at jeg vil ha sjokolade. Men hvis kvalmen forsvinner, og angsten fortsetter være høyere enn vanlig i et par uker går det ikke bra. Jeg synes de som ikke spiser etter humør og følelser er heldige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 11. februar 2023 #6654 Del Skrevet 11. februar 2023 Veiedag i morgen, men vurderer å droppe det denne uken. Jeg både ser og kjenner at jeg er hoven i fingre og ankler + føler meg oppblåst. Ettersom jeg har fjernet livmoren, så vet jeg ikke om jeg er der i syklusen at det er det som gjør det, eller om det er andre årsaker. Kan være stress for eksempel. Jeg valgte også å spise litt mer i dag. Tok både en kjøttpølse, laksemiddag, bringebær og 40 gram bacon crisp Etter 26 dager uten en eneste utskeielse, så synes jeg det var greit. Pølse var godt, jeg liker jo drittmat som pølser, nuggets og burgere, men bacon crispen kunne jeg klart meg uten. Det var litt deilig, i grunnen. Trodde jeg skulle bli å savne salt snacks, men egentlig gjør jeg ikke det. Det kommer noen uker framover nu med eksamensstress og samtidig mye på jobb. På jobb er det greit, men vet jeg blir fysen og rastløs når jeg skal sitte å lese og gjøre oppgaver i timer i slengen. Det er i slike situasjoner jeg har småspist absolutt mest. Og belønnet meg selv med fast food og øl på kvelden. Så her må jeg være bevisst og tenke ut noen strategier. Ikke fordi jeg kommer til å gi opp, eller småspise/drikke øl, for jeg har selvkontroll, men det er slitsomt om man hele tiden tenker på kyllingvinger, nudler og ostesmørbrød. Men det går vel helst bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6655 Del Skrevet 11. februar 2023 MyMichelle skrev (19 timer siden): Takk! Jeg tror også jeg skal gjøre som farmasøyten sa, nemlig dele pillen på 10 mg i 6 dager før jeg øker til full dose. Legen sa ikke noe om opptrapping til meg, så jeg tenkte at da tar jeg 10. Har vært kvalm i timevis nå, men svimmelheten er gått over. Tar 5 mg i morgen. Lykke til med å bli kvitt Cipralexkiloene! Takk!:D Jeg fikk tips om å ta pillen på kvelden slik at jeg sov gjennom noen eventuell kvalme, samme med å trappe opp slik som du sier. MyMichelle skrev (8 timer siden): Jeg har sosial angst og generalisert angst. Og i går fikk jeg vite at jeg lå i grenselandet mellom moderat og alvorlig depresjon. Jeg behøver ikke telle kalorier. Jeg driver med periodisk faste, er heldigvis aldri sulten før jeg bryter fasten. Men i går kveld ble plutselig angsten verre, sikkert pga medisinen, samtidig ble jeg så kvalm at jeg ikke klarte spise. Kvalme er bra, for det er angst som gjør at jeg vil ha sjokolade. Men hvis kvalmen forsvinner, og angsten fortsetter være høyere enn vanlig i et par uker går det ikke bra. Jeg synes de som ikke spiser etter humør og følelser er heldige. Ah, skjønner. Mat og følelser er knyttet tett sammen hos meg også, særlig vonde følelser. Om det er noen trøst så tok cipralex angsten min også, så håper det ordner seg:) Anonymkode: 7c6b5...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquata Skrevet 11. februar 2023 #6656 Del Skrevet 11. februar 2023 (endret) Aristoteles skrev (55 minutter siden): Tok både en kjøttpølse, laksemiddag, bringebær og 40 gram bacon crisp Etter 26 dager uten en eneste utskeielse, så synes jeg det var greit. Syns ikke det høres så værst ut, jeg. For jeg vet du faster. Og 40 g bacon Crisp ble antagelig bare 140 kalorier? En kjøttpølse, Laks og bringebær ser jeg heller ikke på som utskeielse når du har minst 1200 kalorier å gå på I et måltid. Så tror ikke at du skal ha noe dårlig samvittighet 🙂 husk at hver dag gjør vi valg. Og det virker for meg som at du har bra kontroll. Og at du kommer til å fortsette med det. Utfra veiedagene har du gjort en super innsats hitill. Endret 11. februar 2023 av aquata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 11. februar 2023 #6657 Del Skrevet 11. februar 2023 aquata skrev (20 minutter siden): Syns ikke det høres så værst ut, jeg. For jeg vet du faster. Og 40 g bacon Crisp ble antagelig bare 140 kalorier? En kjøttpølse, Laks og bringebær ser jeg heller ikke på som utskeielse når du har minst 1200 kalorier å gå på I et måltid. Så tror ikke at du skal ha noe dårlig samvittighet 🙂 husk at hver dag gjør vi valg. Og det virker for meg som at du har bra kontroll. Og at du kommer til å fortsette med det. Utfra veiedagene har du gjort en super innsats hitill. Måtte regne gjennom for en gangs skyld. Cirka 1600 kcal i dag. Følte meg sulten og litt svimmel, men helt egentlig tror jeg svimmelheten kom av at jeg hadde sittet og lest og gjort oppgaver fra 6.30 til 14. Temmelig stiv i nakken. Jeg ser at din innsats også er forbilledlig Det går framover, eller nedover, for oss begge. Bare å minne seg selv på at man ikke har det travelt og at livsstilsendring trenger tid og tålmodighet. Så får det heller bli en pølse hver fjerde lørdag Jeg hadde til og med ketchup og sennep på den, helt uten å bry meg om carbs 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquata Skrevet 11. februar 2023 #6658 Del Skrevet 11. februar 2023 Aristoteles skrev (17 minutter siden): Måtte regne gjennom for en gangs skyld. Cirka 1600 kcal i dag. Følte meg sulten og litt svimmel, men helt egentlig tror jeg svimmelheten kom av at jeg hadde sittet og lest og gjort oppgaver fra 6.30 til 14. Temmelig stiv i nakken. Jeg ser at din innsats også er forbilledlig Det går framover, eller nedover, for oss begge. Bare å minne seg selv på at man ikke har det travelt og at livsstilsendring trenger tid og tålmodighet. Så får det heller bli en pølse hver fjerde lørdag Jeg hadde til og med ketchup og sennep på den, helt uten å bry meg om carbs En ting er sikkert. Og det er at du ikke går opp av det. Du har fremdeles et kaloriunderskudd. Og for å sette det på spissen, så tilsvarer det du spiste over 100 gram vektnedgang 🙂 forutsatt at du med dine studier ikke har beveget deg nevneverdig, men at du har forbrent ca 1800 kalorier. Så jeg vil ikke kalle det for en supersprekk. Og en kjøttpølse ligger fremdeles innenfor på lavkarbo. Med sine 6 gram karbohydrater pr 100 gram. Så du skal spise mye mer enn en kjøttpølse, for å komme utenfor keto. Sennepen og ketchupen veide sikkert ikke et tonn det heller 😉 så det kan godt tenkes at du klarte deg veldig bra. Lykke til med studier, vekt og alt annet. Så sees vi neste uke på veiedag ⚖️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 11. februar 2023 #6659 Del Skrevet 11. februar 2023 (endret) Hei. Jeg er ny her. Skrev vekten min inn i skjematråden forrige uke, men her jeg er får vi ikke veie oss før i slutten av neste uke så jeg vet ikke hvordan det går. Jeg er nå på et rehabiliteringsenter for folk med sykelig overvekt. Jeg har vært her i to uker. Spent hvordan det står til med vekten. De hadde med feil latt vekten stå fremme så jeg vet jeg gikk ned 2.5kg første uke, men andre uke vet jeg ikke for da var vekten låst inne. Opplegget jeg er med på går over fem år, med tre ganger fire ukers opphold første året. Så dette blir spennende. Vi spiser etter tallerkenmodellen, så det blir mye grønt. Endret 11. februar 2023 av Fru2020 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6660 Del Skrevet 11. februar 2023 9 hours ago, MyMichelle said: Jeg har sosial angst og generalisert angst. Og i går fikk jeg vite at jeg lå i grenselandet mellom moderat og alvorlig depresjon. Jeg behøver ikke telle kalorier. Jeg driver med periodisk faste, er heldigvis aldri sulten før jeg bryter fasten. Men i går kveld ble plutselig angsten verre, sikkert pga medisinen, samtidig ble jeg så kvalm at jeg ikke klarte spise. Kvalme er bra, for det er angst som gjør at jeg vil ha sjokolade. Men hvis kvalmen forsvinner, og angsten fortsetter være høyere enn vanlig i et par uker går det ikke bra. Jeg synes de som ikke spiser etter humør og følelser er heldige. Jeg håper du har tett oppfølging med lege om medisinen. Hvis angsten fortsetter å være høy så håper jeg du tar det med lege. Kan jo være at du fungerer bedre på en annen medisin. Og ikke juster dosen uten å snakke med lege først. Denne type medisin kan ha skikkelig skumle bivirkninger og mange må gjennom flere forskjellige for å finne den som fungerer. Husk at din mentale helse er mye viktigere enn at du går ned et par kg i vekt akkurat nå. Nå har du fått en ny medisin og "kjemper" med den. Ikke også kjemp med vektnedgangen samtidig. Gjør det du kan uten å gjøre det helt kaotisk for deg. Anonymkode: e7714...abf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå