Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Gjest MissWoodville

Vekker denne tråden litt til live igjen.😁 Da var ferien over for min del, og vekten peker oppover, ikke uventet. En av dagene i ferien veide jeg 75,3 kg, det var 24/7,  og nå er jeg oppe i 78,3 kg. Så regner med at endel er vannvekt. Mensen og treg feriemage hjelper heller ikke på🙈 (beklager detaljer)

Så nå er det bare å brette opp ermene og finne tilbake til et normalt kosthold. Jeg vet jeg kan få det til, så er ved godt mot.

Jogget og gjorde yoga flere ganger på ferie, så skal fortsette med det. For merker jeg blir i mye bedre humør og får mer energi av treningen. Så kan ikke bare tenke kosthold, men se på helheten.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissWoodville skrev (19 minutter siden):

Vekker denne tråden litt til live igjen.😁 Da var ferien over for min del, og vekten peker oppover, ikke uventet. En av dagene i ferien veide jeg 75,3 kg, det var 24/7,  og nå er jeg oppe i 78,3 kg. Så regner med at endel er vannvekt. Mensen og treg feriemage hjelper heller ikke på🙈 (beklager detaljer)

Så nå er det bare å brette opp ermene og finne tilbake til et normalt kosthold. Jeg vet jeg kan få det til, så er ved godt mot.

Jogget og gjorde yoga flere ganger på ferie, så skal fortsette med det. For merker jeg blir i mye bedre humør og får mer energi av treningen. Så kan ikke bare tenke kosthold, men se på helheten.😊

Har ca. samme oppsummering av ferien og kom hjem til 3 ekstra kg. Kan se ut som det ene har sluppet taket, men har også mensen denne uken, og morgenvekten har variert mellom 71,8 og 74,1 (opp og ned annenhver dag), så aner ikke hvor jeg ligger 🤪 Kjenner det har vært godt å komme tilbake til hverdag med tydelige måltider, men jeg må jobbe med meg selv hver kveld for å ikke finne frem noe snacks. Helt utrolig hvor fort man lager seg dårlige vaner...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
Bokdamen skrev (7 minutter siden):

Har ca. samme oppsummering av ferien og kom hjem til 3 ekstra kg. Kan se ut som det ene har sluppet taket, men har også mensen denne uken, og morgenvekten har variert mellom 71,8 og 74,1 (opp og ned annenhver dag), så aner ikke hvor jeg ligger 🤪 Kjenner det har vært godt å komme tilbake til hverdag med tydelige måltider, men jeg må jobbe med meg selv hver kveld for å ikke finne frem noe snacks. Helt utrolig hvor fort man lager seg dårlige vaner...

Det var litt godt å høre at vi er flere 😅 utrolig enkelt å få dårlige vaner så lett, og ja kvelds snacksen er veldig vanskelig .. Begynte å legge merke til hvor oppblåst og obstipert jeg har vært på ferien og, så tenker neste gang å bruke noe midler til å regulere det kanskje  🤔 følte meg gravid de siste dagene, ingen god følelse 🙈

Jaja det blir spennende å se utover høsten, jeg har troen på at det vil gå bra,  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissWoodville skrev (3 minutter siden):

Det var litt godt å høre at vi er flere 😅 utrolig enkelt å få dårlige vaner så lett, og ja kvelds snacksen er veldig vanskelig .. Begynte å legge merke til hvor oppblåst og obstipert jeg har vært på ferien og, så tenker neste gang å bruke noe midler til å regulere det kanskje  🤔 følte meg gravid de siste dagene, ingen god følelse 🙈

Jaja det blir spennende å se utover høsten, jeg har troen på at det vil gå bra,  😄

Kjenner meg igjen i oppblåstheten også. Spiste mye mer brød og bakst enn jeg vanligvis gjør, og hadde noen dager der jeg så oppriktig gravid ut. Satser på jeg kommer noenlunde fort tilbake til normalen, men snacksesuget kjenner jeg igjen fra januar, og det sitter dessverre i en stund :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig ikke ned i vekt men holde en vekt (ned 20 for 6 år siden men å holde er jaggu daglig jobb…)..Må dog ned to kg nå når ferie er over. Så jeg leser litt her. Føles så urettferdig da jeg levde veldg sunt. Knekkebrød og mye frukt og grønt. Svømte mye, Men noe større mengder av det sunne, noen desserter og litt vin daglig på ferieturen. Bang.. opp😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg i sommer. Og kombinert med kilo jeg gikk opp i julen og som jeg ikke har klart å riste av meg, har dette resultert i 8 kilo opp 🤮 har gått ned 3 av de allerede da, så nå er det full skjerpings og fokus på målet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klart å gå ned fra 90 til 84,9 kilo i sommer. Kan fremdeles ikke se det noe særlig på meg, men jeg føler at jeg er litt lettere og sterkere ikke minst (trener Chloe Ting challenge). Håper det blir mer synlig når jeg kommer under 80 kg om (forhåpentligvis) noen uker 😂

Anonymkode: bee63...7fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har klart å gå ned fra 90 til 84,9 kilo i sommer. Kan fremdeles ikke se det noe særlig på meg, men jeg føler at jeg er litt lettere og sterkere ikke minst (trener Chloe Ting challenge). Håper det blir mer synlig når jeg kommer under 80 kg om (forhåpentligvis) noen uker 😂

Så utrolig godt jobbet 👏👏 Jeg var der du var i fjor sommer og gikk ut av ferien 5 kg letter enn den startet. Det er virkelig en deilig følelse! Klarte å holde momentet hele høsten, og innen november var jeg 20 kg lettere (fra 95 til 75). Nå vet jeg ikke hvor langt ned du vil, men ville bare si at høsten i fjor endret livet mitt, jeg heier på deg!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (10 timer siden):

Så utrolig godt jobbet 👏👏 Jeg var der du var i fjor sommer og gikk ut av ferien 5 kg letter enn den startet. Det er virkelig en deilig følelse! Klarte å holde momentet hele høsten, og innen november var jeg 20 kg lettere (fra 95 til 75). Nå vet jeg ikke hvor langt ned du vil, men ville bare si at høsten i fjor endret livet mitt, jeg heier på deg!

så utrolig bra! Jeg er like stor nå som du var, men har begynt på vektnedgang og har gått ned 2 kilo. Jeg skal også ned til ca 75 kg. 

Hva fungererte for deg? 

Anonymkode: ba672...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (14 timer siden):

Tusen takk 😄 Jeg skal ned 20 kilo til sammen jeg og ca, har gått ned 5 av dem nå. Håper jeg står på vekten med et stort smil i november jeg også 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

så utrolig bra! Jeg er like stor nå som du var, men har begynt på vektnedgang og har gått ned 2 kilo. Jeg skal også ned til ca 75 kg. 

Hva fungererte for deg? 

Anonymkode: ba672...4de

Telle kalorier og løpe. Jeg telte og veide alt i hele høst. Hadde et ganske stramt opplegg og tillot ingen slack. Kan telle på en hånd de dagene jeg gikk over tillatt antall kalorier mellom august og november. Kom ganske fort inn i det og laget meg noen gode matvaner som jeg har klart å holde på. Tenkte på det som en livsstilsendring, ikke en slankekur. Men høsten var hovedinnstasten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Vært borte fra tråden en stund, men vektnedgangen bare fortsetter. Har nå snart gått ned 15kg og har en god del klær som er altfor store. Det er litt plagsomt at skikkelig fine klær som jeg var såå fornøyd med å endelig passe inn i, nå er for store og må gis bort 😅 Men det er jo et luksusproblem.

Trener masse. Har begynt å henge med folk som også er treningsfolk og som støtter hverandre. Går lange turer med hunden hver dag. Er ekstremt travel hver eneste dag, noe som er flott for meg som spiser når jeg kjeder meg. Har fortsatt ikke drukket alkohol på åtte måneder nå. Har liksom fått et annet fokus i livet. Jeg har ikke lenger lyst til å overspise eller spise usunne ting.

Er nå rundt 64kg og godt innenfor normalvektig, så fokuset nå er mer det å komme i bedre form, ikke bare gå ned i vekt, men vekta går fortsatt nedover. Jeg tenker at den stopper naturlig et sted etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere i helgene for å beholde roen rundt mat/snacks/godteri? Jeg sliter litt med at jeg vil separere helg og hverdag kostholdsmessig og at helgen skal være litt ekstra kos, men det har en tendens til å skli litt for mye ut

Anonymkode: a8123...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker kun kosthold når jeg skal ned i vekt. Mye lettere å kutte kcalinntak enn å løpe maraton hver dag for samme resultat. Har 4,2 kg igjen. Er 169, skal veie 54. Veier nå 58,2. var oppe i 80. 

Anonymkode: 4a8ea...28c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som bruker lifesum som kanskje kan svare meg på et lite spørsmål?😇

Jeg har et mål om å ligge på ca 1600 kcal om dagen. Jeg ser at de dagene jeg trener så sier lifesum at jeg får lov å spise opp mot 1800, men kan jeg virkelig spise mer disse dagene eller bør jeg helst ligge på 1600 selv om appen sier at jeg kan spise mer? Målet mitt er vektnedgang. 

Endret av Danseskjørt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (3 minutter siden):

Er det noen her som bruker lifesum som kanskje kan svare meg på et lite spørsmål?😇

Jeg har et mål om å ligge på ca 1600 kcal om dagen. Jeg ser at de dagene jeg trener så sier lifesum at jeg får lov å spise opp mot 1800, men kan jeg virkelig spise mer disse dagene eller bør jeg helst ligge på 1600 selv om appen sier at jeg kan spise mer? Målet mitt er vektnedgang. 

Klokker og apper har ganske stor feilmargin på hvor my man forbrenner på trening. Hvis du klarer å ikke spise ekstra de dagene du trener, vil du få større kaloriunderskudd. Jeg spiste ikke ekstra med mindre det var en veldig tung/langvarig økt og jeg følte kroppen trengte det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (20 minutter siden):

Klokker og apper har ganske stor feilmargin på hvor my man forbrenner på trening. Hvis du klarer å ikke spise ekstra de dagene du trener, vil du få større kaloriunderskudd. Jeg spiste ikke ekstra med mindre det var en veldig tung/langvarig økt og jeg følte kroppen trengte det. 

Ok😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i "hold vekta"-modus ca siden november i fjor. Stort sett går det bra. Har gått litt opp og ned, men  innenfor +/-2 kg ca, så det er OK. Er nok litt på pluss nå (våget ikke veie meg i dag tidlig), men nå skal jeg skjerpe meg. Har blitt mye unødvendig snacks de siste dagene. Søtsuget er stort etter ferie og mye kos, så må få kontroll på det igjen. Er så vidt i gang med jogging igjen, men har ikke klart å motivere meg til styrketrening. Var litt syk i sommer og merker at formen gikk litt tilbake da, så nå må jeg tilbake der jeg var. Skal ikke la det skli ut slik at det siste årets jobbing har vært forgjeves!

Hvorfor skal det være så vanskelig å lage seg en ny livsstil? Jeg har ikke sett på vektnedgangen, kostoholdendringene og treningen som et skippertak, men prøvd alt jeg kan å tenke langsiktig og få varige sunne vaner. Likevel har det en tendens til å skli tilbake til gamle vaner (eller uvaner) før eller siden.

Anonymkode: 31ac0...225

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (22 timer siden):

Jeg spiser ikke mer, delvis fordi jeg også ser på treninga som bonus i forhold til å faktisk gå ned, hvis det gir mening?

Jeg er på vei ned fra 85 til 65, har hatt litt opp og ned i sommer, men er nå ned nesten 4 kilo sammenlignet med mai da jeg startet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville

Har ikke helt fått tatt rev i seilene ang kostholdet siden vi kom hjem, nattevakter og bursdagsfeiring hjalp ikke akkurat på. Men i dag prøver jeg på nytt. Har kommet meg litt ned, til 77,6 kg. Så nå blir det fullt fokus med kaloritelling fremover. Egentlig kunne jeg tenkt meg å ta en ny runde med spis deg fri, for jeg vet hvor effektivt det er. Samtidig så blir jeg veldig sliten og slapp av det, jeg orker ikke å trene, og det vil koste mer penger (med matinnkjøpet). Så jeg får holde meg til et normalt sunt kosthold inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...