Tarantella Skrevet 1. mai 2022 #6221 Del Skrevet 1. mai 2022 Andre som blir litt sur og gretten av å gå ned i vekt....? Idag har jeg vært i sååå dårlig humør...😖 ..selv om jeg egentlig føler jeg har spist nok. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 2. mai 2022 #6222 Del Skrevet 2. mai 2022 Tarantella skrev (14 timer siden): Andre som blir litt sur og gretten av å gå ned i vekt....? Idag har jeg vært i sååå dårlig humør...😖 ..selv om jeg egentlig føler jeg har spist nok. . Jeg har til tider følt meg ekstremt humørsyk mens jeg har gått ned i vekt ja. Spesielt den første tiden. Det er hardt arbeid å gå ned i vekt, uten tvil. Det går litt bedre nå som jeg er godt i gang, men kan absolutt ha dårlige dager fortsatt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 2. mai 2022 #6223 Del Skrevet 2. mai 2022 15 hours ago, Tarantella said: Andre som blir litt sur og gretten av å gå ned i vekt....? Idag har jeg vært i sååå dårlig humør...😖 ..selv om jeg egentlig føler jeg har spist nok. . Den første tiden, så går det greit nok etter hvert. Men har fortsatt dårlige dager hvor jeg bare vil spise masse og ikke gidder noe som helst. Nå har jeg vært småsyk i over en uke, og er såååå lei!! Er heldigvis ikke korona og klarer å få gjort ting som husarbeid og tur med hunden, men blir så sliten! Nå skal jeg jobbe litt, gå tur med hunden og lage meg verdens beste kyllingsuppe. Har lyst til å bare sove og slappe av, men er alene med hund og har frister på jobb, så må bare fortsette. Jeg savner å kunne trene! Hadde kommet så godt i gang! Måtte avbestille første PT-timen jeg endelig tenkte å ta. Håper dette går over snart altså. Er også litt irritert over at jeg ligger på nøyaktig 70kg og ikke kommer med ned på 69 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warum Skrevet 2. mai 2022 #6224 Del Skrevet 2. mai 2022 I dag har jeg kommet på rett spor igjen. Telt kalorier, spist sunt og trent. Nå skal dette vare, skriver det her for å holde meg selv litt ansvarlig😇 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 2. mai 2022 #6225 Del Skrevet 2. mai 2022 Nå er det kjempelenge siden jeg skrev her, først en periode våren 2019 og så sommeren 2020 (hvis jeg husker riktig.) Nå trenger jeg å endre kurs igjen og da er det fint å skrive litt her, og ikke minst, lese alt det inspirerende dere skriver! I 2019 telte jeg kalorier og gikk ned 5-6 kilo, og i 2020 fulgte jeg Whole30 og gikk ned 2-3. Nå vil jeg gjerne ned 5 kilo, og begynte å telle kalorier i forrige uke. Alltid greit med en liten realitetsorientering, og det hjelper meg veldig å ha noe så konkret å forholde meg til. Jeg bruker LifeSum, og har koblet skrittelleren på telefonen opp mot appen, men jeg lurer litt på om LifeSum overvurderer hvor mange kalorier man forbrenner ved gange? I dag har jeg gått 10000 skritt og appen sier at jeg har forbrent over 400 kalorier. Tidligere da jeg brukte LifeSum men ikke tellet skritt så ville jeg jo ikke tenkt på helt vanlig hverdagstrasking (til jobb, inne på jobben, i butikken) som noe som gjorde at jeg kunne spise mer enn de kaloriene jeg har lagt meg på. Vet ikke om jeg forklarer dette så godt men er litt redd for å lure meg selv ved å koble LifeSum og skritteller, siden jeg da liksom har flere kalorier jeg kan spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6226 Del Skrevet 2. mai 2022 Aranciata skrev (8 minutter siden): Nå er det kjempelenge siden jeg skrev her, først en periode våren 2019 og så sommeren 2020 (hvis jeg husker riktig.) Nå trenger jeg å endre kurs igjen og da er det fint å skrive litt her, og ikke minst, lese alt det inspirerende dere skriver! I 2019 telte jeg kalorier og gikk ned 5-6 kilo, og i 2020 fulgte jeg Whole30 og gikk ned 2-3. Nå vil jeg gjerne ned 5 kilo, og begynte å telle kalorier i forrige uke. Alltid greit med en liten realitetsorientering, og det hjelper meg veldig å ha noe så konkret å forholde meg til. Jeg bruker LifeSum, og har koblet skrittelleren på telefonen opp mot appen, men jeg lurer litt på om LifeSum overvurderer hvor mange kalorier man forbrenner ved gange? I dag har jeg gått 10000 skritt og appen sier at jeg har forbrent over 400 kalorier. Tidligere da jeg brukte LifeSum men ikke tellet skritt så ville jeg jo ikke tenkt på helt vanlig hverdagstrasking (til jobb, inne på jobben, i butikken) som noe som gjorde at jeg kunne spise mer enn de kaloriene jeg har lagt meg på. Vet ikke om jeg forklarer dette så godt men er litt redd for å lure meg selv ved å koble LifeSum og skritteller, siden jeg da liksom har flere kalorier jeg kan spise. Jeg ville ikke på noen måte tatt hensyn til det! 🥴 Når jeg jogger ca 10 000 skitt, så estimerer pulsklokka mi at jeg har forbrent ca 400 kcal. På en løpeøkt altså, utsvetta. Ville tatt vekk det med «treningskalorier» på Lifesum. Men lykke til med ny innsats! 😁👏💪 Anonymkode: 3e9de...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 2. mai 2022 #6227 Del Skrevet 2. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ville ikke på noen måte tatt hensyn til det! 🥴 Når jeg jogger ca 10 000 skitt, så estimerer pulsklokka mi at jeg har forbrent ca 400 kcal. På en løpeøkt altså, utsvetta. Ville tatt vekk det med «treningskalorier» på Lifesum. Men lykke til med ny innsats! 😁👏💪 Anonymkode: 3e9de...6c0 Tusen takk for svar og for at du forsto det jeg hadde skrevet på en skikkelig rotete måte! 😄 Men tror du har rett, det er nok smart å ta bort treningskaloriene, og spesielt på det som er helt vanlig hverdagsaktivitet. (Og takk for lykkønskningen!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6228 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke på noen måte tatt hensyn til det! 🥴 Når jeg jogger ca 10 000 skitt, så estimerer pulsklokka mi at jeg har forbrent ca 400 kcal. På en løpeøkt altså, utsvetta. Ville tatt vekk det med «treningskalorier» på Lifesum. Men lykke til med ny innsats! 😁👏💪 Anonymkode: 3e9de...6c0 Man forbrenner ikke særlig mer av å jogge 10000skritt enn å gå samme distanse. Ved gange holder man på lengre, så det går opp i opp. For hjertet osv er det selvfølgelig heldig å få høy puls. Til ts, så har du jo god erfaring med å telle kalorier og gå ned likt antall kilo som du ønsker nå. Så ville bare gjort det på samme måte denne gangen. Blir sulten et stort problem kan du jo vurdere å spise litt mer (og gå saktere ned i vekt), eller redusere aktiviteten så du ikke blir så sulten. HVA du spiser er jo også viktig. Nok proteiner og fylle på med grønnsaker. Da blir man mettere og kroppen får det den trenger. Anonymkode: bd484...310 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 3. mai 2022 #6229 Del Skrevet 3. mai 2022 Syntes ukentlig veiing og rapportering her inne er utrolig effektivt. Gikk ned 6 kilo på «vi som skal ned til påske» og håper på 10 til, nå før sommeren. Jeg blir i hvert fall mye mer ansvarlig når jeg må rapportere vekt 😛 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 3. mai 2022 #6230 Del Skrevet 3. mai 2022 I planen jeg følger, skal man veie seg hver dag. Noe jeg egentlig synes er veldig greit, jeg vet at vekta går opp og ned. Jeg kan kjenne jeg er litt demotivert når jeg ikke har gått ned noe på 4-5 dager, men da sjekker jeg alltid hva jeg veide for en uke siden, og så lenge jeg veier mindre enn da, betyr det at jeg gjør noe riktig og må fortsette sånn her. Vektnedgangen kan godt ta tid. 15 hours ago, Aranciata said: Nå er det kjempelenge siden jeg skrev her, først en periode våren 2019 og så sommeren 2020 (hvis jeg husker riktig.) Nå trenger jeg å endre kurs igjen og da er det fint å skrive litt her, og ikke minst, lese alt det inspirerende dere skriver! I 2019 telte jeg kalorier og gikk ned 5-6 kilo, og i 2020 fulgte jeg Whole30 og gikk ned 2-3. Nå vil jeg gjerne ned 5 kilo, og begynte å telle kalorier i forrige uke. Alltid greit med en liten realitetsorientering, og det hjelper meg veldig å ha noe så konkret å forholde meg til. Jeg bruker LifeSum, og har koblet skrittelleren på telefonen opp mot appen, men jeg lurer litt på om LifeSum overvurderer hvor mange kalorier man forbrenner ved gange? I dag har jeg gått 10000 skritt og appen sier at jeg har forbrent over 400 kalorier. Tidligere da jeg brukte LifeSum men ikke tellet skritt så ville jeg jo ikke tenkt på helt vanlig hverdagstrasking (til jobb, inne på jobben, i butikken) som noe som gjorde at jeg kunne spise mer enn de kaloriene jeg har lagt meg på. Vet ikke om jeg forklarer dette så godt men er litt redd for å lure meg selv ved å koble LifeSum og skritteller, siden jeg da liksom har flere kalorier jeg kan spise. Min Apple watch sier noe lignende, men jeg spiser aldri opp alle treningskaloriene. På dager der jeg trener masse, som er på treningssenter i tillegg til lang tur med hunden og forbrenner MYE kalorier, da spiser jeg litt mer for å få nok energi til dagen og til å bygge muskler, men spiser ikke opp kalorier fra vanlig hverdagsgåing. De får bare bidra til ekstra vektnedgang i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 3. mai 2022 #6231 Del Skrevet 3. mai 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Man forbrenner ikke særlig mer av å jogge 10000skritt enn å gå samme distanse. Ved gange holder man på lengre, så det går opp i opp. For hjertet osv er det selvfølgelig heldig å få høy puls. Til ts, så har du jo god erfaring med å telle kalorier og gå ned likt antall kilo som du ønsker nå. Så ville bare gjort det på samme måte denne gangen. Blir sulten et stort problem kan du jo vurdere å spise litt mer (og gå saktere ned i vekt), eller redusere aktiviteten så du ikke blir så sulten. HVA du spiser er jo også viktig. Nok proteiner og fylle på med grønnsaker. Da blir man mettere og kroppen får det den trenger. Anonymkode: bd484...310 Tusen takk for svar! Og ja, jeg spiser MASSE grønnsaker, inkludert de med mye karbohydrater (søtpotet for eks) og godt med proteiner så føler meg trygg der. 9 minutter siden, Linny111 said: Min Apple watch sier noe lignende, men jeg spiser aldri opp alle treningskaloriene. På dager der jeg trener masse, som er på treningssenter i tillegg til lang tur med hunden og forbrenner MYE kalorier, da spiser jeg litt mer for å få nok energi til dagen og til å bygge muskler, men spiser ikke opp kalorier fra vanlig hverdagsgåing. De får bare bidra til ekstra vektnedgang i så fall. Tusen takk for dette, veldig fint å se hvordan andre gjør det! Da har jeg deaktivert koblingen mellom skritteller og LifeSum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6232 Del Skrevet 3. mai 2022 Nå har jeg gått ned snart 7 kg på to måneder. Kjenner at det faller litt på plass når det gjelder inntak av kalorier, men jeg syns det går så sakte 🙈😊 Tenk om det bare var snakk om 10 kg, da hadde jeg snart vært ferdig 🤔 For min del er det 20-25 som er målet, og da er jo veien ennå laaaang å gå. Hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe underveis? 😊 Jeg har en tendens til å miste motivasjonen etter 4-5 kg, for da føler jeg meg så bra 🙈 Lenge leve ironien. Anonymkode: 7d671...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6233 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå har jeg gått ned snart 7 kg på to måneder. Kjenner at det faller litt på plass når det gjelder inntak av kalorier, men jeg syns det går så sakte 🙈😊 Tenk om det bare var snakk om 10 kg, da hadde jeg snart vært ferdig 🤔 For min del er det 20-25 som er målet, og da er jo veien ennå laaaang å gå. Hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe underveis? 😊 Jeg har en tendens til å miste motivasjonen etter 4-5 kg, for da føler jeg meg så bra 🙈 Lenge leve ironien. Anonymkode: 7d671...dd4 Hvis du kun hadde 10kg å gå ned, ville du brukt myyye mer enn to måneder på 7kilo😉 Jeg er en sånn som bare skal ned 5-6kg og misunner litt disse som går ned en kilo og mer i uken. Det hadde gitt meg motivasjon! Anonymkode: bd484...310 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6234 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg har gått ned 2 kilo på 2 uker og er så fornøyd Ser og føler forskjell. Skal ned rundt 3 kilo til, men forventer ikke 2 kilo ned de neste to ukene. Det vil nok gå litt saktere fremover. Jeg hadde ekstremt lyst på sjokolade i dag da jeg var på butikken. Vurderte å ta en liten sjokolade. Men ble enig med meg selv om å vente til fredag. Har jeg fortsatt lyst på sjokolade på fredag så skal jeg tillate meg litt. Men håper søtsuget er borte til da. Anonymkode: f4e74...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6235 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du kun hadde 10kg å gå ned, ville du brukt myyye mer enn to måneder på 7kilo😉 Jeg er en sånn som bare skal ned 5-6kg og misunner litt disse som går ned en kilo og mer i uken. Det hadde gitt meg motivasjon! Anonymkode: bd484...310 Ja det et jo et annet perspektiv på saken 😊 Man misunner vel ofte noen andre, men å misunne noen som slanker seg er ganske feilslått uansett 😂 Anonymkode: 7d671...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6236 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det et jo et annet perspektiv på saken 😊 Man misunner vel ofte noen andre, men å misunne noen som slanker seg er ganske feilslått uansett 😂 Anonymkode: 7d671...dd4 Var bare min måte å fortelle deg at du har vært flink å gått ned mye😊 Man kan nesten ikke forvente mer enn en kilo i uken. Tok jo litt tid å få disse kiloene på også. Anonymkode: bd484...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porky Skrevet 3. mai 2022 #6237 Del Skrevet 3. mai 2022 Tok å testet hvordan bunaden passet. Ouch😂 Har ikke nubbsjangs om å nå i den før 17. mai for å si det sånn. Nesten en hel håndlengde fra ene hekten til den andre på vesten. Er nesten så jeg ikke kan skjønne at denne i det hele tatt har passet på et tidspunkt:P Jaja, har da alltids noe annet fint å kle på i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6238 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var bare min måte å fortelle deg at du har vært flink å gått ned mye😊 Man kan nesten ikke forvente mer enn en kilo i uken. Tok jo litt tid å få disse kiloene på også. Anonymkode: bd484...310 Takk 🥰 Anonymkode: 7d671...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6239 Del Skrevet 4. mai 2022 Veide meg i dag, og jeg har gått ned 0.8 kg. Er det mulig å gå ned nesten en kilo på en dag? Anonymkode: 39a6d...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6240 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Veide meg i dag, og jeg har gått ned 0.8 kg. Er det mulig å gå ned nesten en kilo på en dag? Anonymkode: 39a6d...92f Det er mulig, feks du har vært skikkelig på do, og kanskje ikke spist noe særlig i går kveld. Skjer også ofte den dagen mensen kommer. Men enda større sannsynlighet at selve badevekten ikke er helt presis, den kan variere litt av seg selv. Anonymkode: bd484...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå