Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette er en bagatell sammenlignet med hva mange av dere andre jobber med, men jeg trenger noen positive tilbakemeldinger nå :sjenert:

I løpet av de siste 20 ukene har jeg jobbet for å komme ned til 80 cm midjemål, og det målet nådde jeg denne uken. 😊

Samtidig har jeg gått ned nesten 10 kg (9,6 kg), og nå er så smal og lett som jeg ikke har vært siden første gang jeg ble gravid, for 32 år siden.

Dette har jeg gjort uten å involvere andre, hverken venner eller familie, og det angrer jeg på nå.  Jeg prøvde å være med på «vi som skal ned»-tråden i våres, men jeg trakk meg derfra også. 

Jeg har gått ned for min egen helses del, men jeg ser ikke forskjell i speilet, jeg ser hvor lavt vedlikeholdsnivået mitt kommer til å være fremover, og akkurat nå virker jobben å være bortkastet.

Jeg kjenner jeg at det hadde gjort godt med et «godt jobba», og litt støtte på veien videre. 
Jeg trenger kort sagt litt oppmuntring. 

Vennlig hilsen Trulte

Anonymkode: 9cb77...a65

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etnavn skrev (På 22.8.2024 den 2.57):

Jeg har ennå 10 år til gode på deg, men merker vesentlig forskjell fra f eks 20- og 30-årene. Er også liten av vekst, og er vel i utgangspunktet relativt spebygd i tillegg. Smale skuldre, små hender og føtter. Så det er jo ikke noe grovt maskineri som skal mates her... Og akkurat som du sier, så hjelper det jo ikke på sultfølelsen selv om kroppen trenger mindre mat enn før. Når jeg ligger på 1200 nøye utvalgte kalorier, så går jeg ned gjennomsnittlig 0,5 kg pr uke. Noen uker opp mot en kg, for så å gå ned et par hundre gram neste uke. Så alt i alt rundt 0,5 kg pr uke over tid. Og det er jo ikke store kalorimengden, spesielt ikke med tanke på at jeg gjør tungt fysisk arbeid et par ganger i uka, i tillegg til jevnlig trening, og bor på småbruk med alt det innebærer av vedlikehold og fysisk aktivitet.

I dag stabla jeg inn to storsekker med ved (1500 litere), og da var det et par øyeblikk som jeg tenkte at "nå svimer jeg av". Og sultfølelsen blir jo som kjent ekstra sterk når man er i fysisk aktivitet. Så det er ikke alltid like lett, syns jeg. Men jeg må ligge så lavt på kalorimengde for å gå ned den usle halvkiloen i uka.

Og over tid, månedsvis for å nå et mål på noen flere kilo, så syns jeg det er lett å miste motivasjonen. Så jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, men det jeg pleier å tenke, er at det skal være mye kvalitet og volum for de 1200 kaloriene. For eksempel; store porsjoner med grønnsaker, det gir mye volum for lite kalorier. Så spiser jeg blodsukkervennlig mat som gir lang metthetsfølelse, og unngår rask blodsukkerstigning så godt jeg kan. Det er vel det som hjelper meg best i lengden, tror jeg. Å unngå sukker, passe på karbohydratene og spise uprossesert mat.

Jeg har hele tiden hatt fokus på å spise sånn at kroppen er i mest mulig balanse, altså jevnt blodsukker, som igjen gir mer jevnt stoffskifte, som igjen påvirker forbrenningen. Det fungerer ihvertfall greit i mitt tilfelle. Og jeg syns at jeg oppnår det best ved å spise så "ren" mat som mulig, og lage alt fra bunnen av. Jeg jukser på knekkebrødene da, de kjøper jeg ferdig. Men jeg velger en type som er basert på havre, siden det gir lang metthetsfølelse og lite blodsukkerstigning. Jeg spiser vel egentlig litt sånn som om jeg skulle hatt diabetes, og syns det er det som fungerer desidert best i lengden.

Takk. Jeg kjenner meg igjen mye av dette. Jeg ligger lavt i inntak og passer på at det lille jeg spiser er massevis av grønnsaker, spiser ikke sukker og lager all mat fra bunnen.  Er bare så kjipt å måtte ligge så veldig lavt for å gå ned noen få gram i uka, men det er likevel godt å lese at vi er flere. Da blir man liksom ikke så alene om å ha det litt kjipt. 

Anonymkode: 28157...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig det er å være kvinne! Syklusen er noe forbaska herk! Men - nå ser jeg et mønster. Jeg har lest mye om de som går opp i vekt under mensen. Men her er det eggløsning som er problemet. Går jevnt og trutt ned 1-1,5 kg i uka, men EL-uka stopper det nesten helt opp! -400 gram forrige uke.! Men 3 dager etter slipper det og i dag har jeg gått ned 700 gram siden fredag. Til tross litt mer kalorier i helga 😅 

jeg klager ikke kjempe masse, for jeg kan jo risikere at vekta øker enn at den stopper opp. nå vet jeg det til neste EL, og kan slippe å bli demotivert! Bah.

God uke da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 13.36):

Jeg vet at dette er en bagatell sammenlignet med hva mange av dere andre jobber med, men jeg trenger noen positive tilbakemeldinger nå :sjenert:

I løpet av de siste 20 ukene har jeg jobbet for å komme ned til 80 cm midjemål, og det målet nådde jeg denne uken. 😊

Samtidig har jeg gått ned nesten 10 kg (9,6 kg), og nå er så smal og lett som jeg ikke har vært siden første gang jeg ble gravid, for 32 år siden.

Dette har jeg gjort uten å involvere andre, hverken venner eller familie, og det angrer jeg på nå.  Jeg prøvde å være med på «vi som skal ned»-tråden i våres, men jeg trakk meg derfra også. 

Jeg har gått ned for min egen helses del, men jeg ser ikke forskjell i speilet, jeg ser hvor lavt vedlikeholdsnivået mitt kommer til å være fremover, og akkurat nå virker jobben å være bortkastet.

Jeg kjenner jeg at det hadde gjort godt med et «godt jobba», og litt støtte på veien videre. 

Vennlig hilsen Trulte

Dette ER veldig bra jobba! 👏🏻 Og for all del ikke forgjeves!
Må faktisk innrømme at jeg ikke helt forstår hvor du hatt fått de tankene fra? Selv om du ikke kan se noe så har du jo gått ned 10 kg og flere cm i midjemål. Det er knallbra! 

Jeg holder selv på å gå ned for helsas skyld (og litt for selvbildet 😉) Har opplevd flere dødsfall i nær familie knyttet til livsstil  og har ikke lyst til å bli en del av den statistikken. Jeg er fremdeles på vei ned og vet ikke hvor mye kalorier jeg trenger for å vedlikeholde vekten, men om dette er det som skal til for å holde kroppen friskere lenger så er det definitivt verdt det! 

Tror trikset er å veie seg jevnlig når man har nådd målet og så justere litt på matinntak om man har gått opp feks 2 kg fra matchvekt. Det er planen min i alle fall, men jeg vet ikke helt hva denne vekten er enda. Jeg heier i alle fall på deg! Det kan hende du kan spise mer enn du tror! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSkog skrev (2 timer siden):

Dette ER veldig bra jobba! 👏🏻 Og for all del ikke forgjeves!
Må faktisk innrømme at jeg ikke helt forstår hvor du hatt fått de tankene fra? Selv om du ikke kan se noe så har du jo gått ned 10 kg og flere cm i midjemål. Det er knallbra! 

Jeg holder selv på å gå ned for helsas skyld (og litt for selvbildet 😉) Har opplevd flere dødsfall i nær familie knyttet til livsstil  og har ikke lyst til å bli en del av den statistikken. Jeg er fremdeles på vei ned og vet ikke hvor mye kalorier jeg trenger for å vedlikeholde vekten, men om dette er det som skal til for å holde kroppen friskere lenger så er det definitivt verdt det! 

Tror trikset er å veie seg jevnlig når man har nådd målet og så justere litt på matinntak om man har gått opp feks 2 kg fra matchvekt. Det er planen min i alle fall, men jeg vet ikke helt hva denne vekten er enda. Jeg heier i alle fall på deg! Det kan hende du kan spise mer enn du tror! 😄

Tusen takk kjære deg!  Dette var noe jeg trengte nå.

At du ikke helt forstår hvor heg har fått tankrne om at dette er bortkastet er ikke så rart, for jeg skrev visst ikke noe om det.  Men jeg har slitt med blodsukkeret siden 2015 (prediabetes).   Kosthold alene hjalp ikke, trening økte blodsukkeret, metformin sammen med trening og kosthold har hjulpet litt.  Så fikk jeg beskjed om å prøve å redusere vekten med minst 10%, da ville det sikkert bli bra... men nei, det var heller ikke løsningen.

Det er en av grunnene til at alt føltes bortkastet i går, og det rant litt over.

I dag har jeg klart å fokusere på de positive sidene av vektnedganfen, og det føles litt bedre ;)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk kjære deg!  Dette var noe jeg trengte nå.

At du ikke helt forstår hvor heg har fått tankrne om at dette er bortkastet er ikke så rart, for jeg skrev visst ikke noe om det.  Men jeg har slitt med blodsukkeret siden 2015 (prediabetes).   Kosthold alene hjalp ikke, trening økte blodsukkeret, metformin sammen med trening og kosthold har hjulpet litt.  Så fikk jeg beskjed om å prøve å redusere vekten med minst 10%, da ville det sikkert bli bra... men nei, det var heller ikke løsningen.

Det er en av grunnene til at alt føltes bortkastet i går, og det rant litt over.

I dag har jeg klart å fokusere på de positive sidene av vektnedganfen, og det føles litt bedre ;)

Aaah. Da forstår jeg deg bedre 💕 Men som du selv sier så er det mye positivt ved å ha gått ned også så det beste er nok å fokusere på det. Leitt at vektnedgangen ikke har hjulpet på dette, men likevel har du gjort en god innsats for en sunnere kropp! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare sende en klem og noen heiarop til dere alle. Om man gjør dette fordi man vil ha bedre helse, føle seg bedre, være litt sprekere eller bare føle seg fin. Det er uansett en tøff jobb å skulle gjøre endringer. Og spesielt tøft når man opplever at man gjør endringer og forsaker mye man har lyst på, men resultatene uteblir. Men husk at du ikke er alene! Og at hvert grep du tar et skritt på veien til det du ønsker deg, selv om ikke det synes på vekta umiddelbart. Heia deg!

Anonymkode: 75372...66f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har noen "belønning" underveis i vektnedgangen?
Jeg nærmer meg delmål 1, under 70 kg, og da er belønningen at jeg skal begynne å jogge igjen! Tør ikke jogge med altfor mye overvekt da jeg allerede sliter med anklene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beloved skrev (4 timer siden):

Er det noen av dere som har noen "belønning" underveis i vektnedgangen?
Jeg nærmer meg delmål 1, under 70 kg, og da er belønningen at jeg skal begynne å jogge igjen! Tør ikke jogge med altfor mye overvekt da jeg allerede sliter med anklene. 

Jeg har! Skal kjøpe meg iPods når jeg har kommet under 65 🤗 Skulle også kjøpe meg joggesko til å løpe ute da jeg kom under 68, men det har jeg glemt bort 😂 Så det funker kanskje ikke så veldig godt som motivasjon, men liker å tenke at jeg jeg fortjener en premie når jeg når ett mål

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål før oktober er 115 kg. I dag viste vekta 116,1 👏🏼 det er deilig å ikke ha det hengende over seg at det er 30 kg til under 100. Nå er det heller 16 kg! Hjelper på det mentale 👏🏼 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag etter 2 uker med en dissosiativ episode, og føler meg endelig litt som meg selv igjen. Kroppen er stinn, full og uggen. Rundt meg er det mye søppel fra kjeks, sjokolade++ Det var deilig å kjenne at nå vil jeg spise noe som er bra for meg selv. 

Tidligere når disse tingene skjedde, enten pga dissosiasjon, eller pga vanlig trøsespising som stressmestring, ville jeg føle meg så sviktet av meg selv. Og gjerne begynne å skulle sulte meg o.l. Denne gangen velger jeg noe annet. Jeg vet at jeg tok mange kjærlige og gode valg for meg selv disse to ukene. Oppsøkte hjelp, tok i mot hjelp, skadet meg ikke på verre måter, overlevde. Jeg tok alle de gode valgene jeg greide. Maten var ikke en av dem. Jeg vil ikke straffe meg for det med å sulte meg, noe jeg vet fører til mer dysregulering i nervesystemet mitt. Jeg vil møte meg selv bra med å ta flere gode valg, og fortsette å gjøre jobben med å lande i meg selv. Så får 3 kg vektoppgang være det det er. 

Anonymkode: 43299...0b1

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i går på 115,1 kg - målet for oktober er 115 blank. Veiet meg igjen i dag,  og vipps! Målet er nådd 😭👏🏼🫡 

Jeg må jo klare 5 kg til før Oktober, jeg er i en så vilt god flyt nå. 

Neste runde må jeg jo satse på 10 kg til. Jeg gleder meg SÅ til å komme meg under 100 kg! Sist var i 2019 da det var mye med svangerskap, spontanaborter… og ja. 

det letteste jeg har vært i mitt voksne liv var 92 kg. Da trente jeg masse,  løp maraton og var i så god form. Jeg kjenner en liten ambivalens med å begynne å løfte vekter igjen, for da vet jeg at i en periode vil vektnedgangen stagnere litt mens jeg bygger muskler. Men jeg må jo helt klart begynne snart - ikke det. Men med den flyten jeg er i nå, trenger også kroppen min å veie mindre. Mye muskel og skjelettplager som jeg merker bedrer seg veldig etter -15 kg hittil. Snart. Veldig snart! Trening gir meg veldig mye energi og glede, så det er jo klart at det snart skal inn i rutinen. Prokrastinerer det bare litt. Heh. 
(Jeg gjør øvelser hjemme for å styrke kjernen altså, så jeg er ikke helt på bærtur) 

jeg har et hårete mål om å gå ned til 80 kg, det har jeg aldri veid som voksen før. Ønsker en sterk og sunn kropp som kan være aktiv med barna ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 13.36):

Vennlig hilsen Trulte

Godt jobba! Jeg har heller ikke involvert noen, fordi jeg ikke orker alt mas om at jeg slanker meg og hva jeg skal spise osv. hele tiden👍🏻 Tror det er lurt også! 

Jeg har snakket med mammaen min om det, fordi jeg har begynt på mysimba for å sjekke om det tar suget (noe det har gjort). Siden hun også ønsker å gå ned, har jeg gitt henne tips om å prøve pillene 👍🏻 

Jeg har en utdanning som gjør at jeg kan mye om trening og kosthold. Når det gjelder å gå ned i helt, bruker vi «regelen» 80/20. 80 % av vektnedgangen skyldes mat, 20 % skyldes trening. Nå er dette en regel med modifikasjoner, men du forstår poenget! Hvis du er veldig forsiktig med mat, er det enklere å holde vekta i perioder du f.eks. ikke kan trene så mye. 

Når det gjelder å vedlikeholde fremgangen du har gjort til nå, hvis det hadde handlet om styrketrening eller annen idrett/fysisk fremgang så holder det faktisk med en hard økt i det du vil vedlikeholde i uka! Skal du ha fremgang, må du ha 2 eller flere økter på gjeldene muskelgrupper og f.eks. kondisjonsøkter du presterer på. Det betyr at 2-3 økter i uka, er nok til å bli bedre på sikt. 

Hvis målet kun er vektnedgang, vil du komme langt med smarte valg i matveien og jevnlig fysisk aktivitet som gåturer. Jo mindre du veier, jo mindre mat trenger kroppen for å opprettholde vekta på samme nivå. 

På 23 dager, har jeg med piller (som skal gi 5 % vektøkning ekstra på toppen av det jeg jobber for selv, som ikke er mye uten innsats vel og merke) gått ned 4,5 kg! Jeg har spist mat, og litt god mat også. Men har begrenset meg. Jeg burde gå ned 15-20kg til for å være normalvektig, men det betyr også at 4,5 kg er mye på så kort tid. 

Jeg har gått ned fra 88-72kg før en gang, og da så jeg ikke forskjell selv før vekta var passert under 75 kg. Jeg følte at kroppen min bare «krympet», men fortsatt var like feit. Når jeg bikka en viss vekt, ble det plutselig sånn at det under polstringen syns godt. For meg skjedde det over natta føltes det som! Selv om alle andre syns de så at jeg mista vekt, så jeg det ikke selv. 

Mål deg rundt alle kroppsdeler med tråd og ta vare på tråden til senere. Du kan bli mindre, men holde vekt pga. muskelmasse! 

Lykke til👍🏻

Anonymkode: 7db36...87b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catch-22 skrev (2 timer siden):

Lå i går på 115,1 kg - målet for oktober er 115 blank. Veiet meg igjen i dag,  og vipps! Målet er nådd 😭👏🏼🫡 

Neste runde må jeg jo satse på 10 kg til. Jeg gleder meg SÅ til å komme meg under 100 kg! Sist var i 2019 da det var mye med svangerskap, spontanaborter… og ja. 

det letteste jeg har vært i mitt voksne liv var 92 kg. Da trente jeg masse,  løp maraton og var i så god form. Jeg kjenner en liten ambivalens med å begynne å løfte vekter igjen, for da vet jeg at i en periode vil vektnedgangen stagnere litt mens jeg bygger muskler. Men jeg må jo helt klart begynne snart - ikke det. Men med den flyten jeg er i nå, trenger også kroppen min å veie mindre. Mye muskel og skjelettplager som jeg merker bedrer seg veldig etter -15 kg hittil. Snart. Veldig snart! Trening gir meg veldig mye energi og glede, så det er jo klart at det snart skal inn i rutinen. Prokrastinerer det bare litt. Heh. 
(Jeg gjør øvelser hjemme for å styrke kjernen altså, så jeg er ikke helt på bærtur) 

jeg har et hårete mål om å gå ned til 80 kg, det har jeg aldri veid som voksen før. Ønsker en sterk og sunn kropp som kan være aktiv med barna ❤️

Utrolig bra jobba!
Jeg syns planen din høres veldig sunn og fin ut. Det kan være utrolig slitsomt å fokusere på trening når man er 115 kg, så jeg tror også jeg ville gått all inn på kostholdet nå. Kanskje gått litt kveldsturer innimellom bare, men tatt ordentlig tak i styrketrening o.l når du er på tosifret :nikke: Fortsett som du gjør, så kommer du dit! :duskedame:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Utrolig bra jobba!
Jeg syns planen din høres veldig sunn og fin ut. Det kan være utrolig slitsomt å fokusere på trening når man er 115 kg, så jeg tror også jeg ville gått all inn på kostholdet nå. Kanskje gått litt kveldsturer innimellom bare, men tatt ordentlig tak i styrketrening o.l når du er på tosifret :nikke: Fortsett som du gjør, så kommer du dit! :duskedame:

Det er ingen grunn til å vente med styrketrening til en er nede på tosifret, kroppen har godt av det uansett. Så litt usikker på hva du tenkte her siden du anbefaler å vente med styrketrening for tyngre kropper? 

Catch-22 skrev (3 timer siden):

Bra jobba!

Selv om vektnedgang stopper, så betyr ikke det at fettnedgangen stopper. :D Jeg får også en periode med vannsamling når jeg begynner styrketrening, samtidig øker jo forbrenningen og for meg virker det også appetitt-regulerende. Aller mest er det jo det som du sier, at det gir energi og glede som er den aller største grunnen til at jeg gjør det.

For meg handler det mye om også å dis-assosiere det med trening og vekt egentlig, og trening og "å være god nok". Jeg elsker egentlig trening, men i så mange år har det liksom blitt noe som er for å bli god nok, og det er det vanskeligere å holde det ved like, for motivasjonen kommer ikke innefra. Klart det er bra å gjøre uavhengig av motivasjon, det benekter jeg ikke, men for meg er liksom det å gi plass til å kunne bygge opp en ny grunnmur av treningsglede viktig. Slik at jeg får en ny vane, for livet

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bra jobba!

Selv om vektnedgang stopper, så betyr ikke det at fettnedgangen stopper. :D 

Det er akkurat det her, det er så mindfuck. For når jeg lå på 90 tallet gjorde det ingenting, for jeg merket på klær at jeg ble smalere uten vektnedgang. Men akkurat nå, med en veldig overvekt kjenner jeg at jeg trenger mentalt å se vekta gå ned. Selv om jeg VET at det jo går bra. Hvis det gir mening. Har i noen år nå vært så preget av overvekten at motivasjonen hovedsakelig er tallene. Er mange fordeler med trening, så jeg gleder meg jo til jeg kommer igang. Bare å ha vært på senteret og gjort et par øvelser gir jo mentalt boost. Så jeg kjenner savnet snart tar over 😃 trenger overskudd i energi nå som det går mot mørkere tider hehe. Blir fint i høst! 

kanskje jeg burde satt en startdato? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magen min er så rar, for den blir fort mett, men gnager etter mat hele tiden så jeg har spist altfor ofte.  Sånn gikk jeg opp noen kilo nå i sommer,, i tillegg til at noen av måltidene var et par kuler med vaniljeis. Jeg var så godt i gang, og hadde gått ned 39 kilo frem til juni. Nådde egentlig målet om å bli normalvektig på BMI 24,9, men satte meg nytt mål om å klare 5-6 kg til.

Jeg veide meg på onsdag og fikk litt sjokk da jeg hadde gått opp 6 kg fra det laveste, så nå vil jeg ta oppgangen med litt tøff suppekur. Suppa er av grønnsaker og buljongterning. Jeg koker nok til et par dager og varmer opp en kopp av gangen.  I tillegg har jeg stekt sjampinjong, som gir mer metthetsfølelse og spist et par epler.  Jeg vil fortsette med den vanlige dietten min på sunn, grov og mager mat inkl proteiner når jeg får bort sommertillegget. Håper å klare det før oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en sånn dag hvor jeg spiste smågodt og ostepop, og jeg fortsatte å spise selv om jeg var både mett og egentlig ikke orket mer. Lenge siden jeg har hatt det sånn... Jeg har jo spist snop hele veien under vektnedgangen, men jeg har stort sett begrenset meg, eller ihvertfall ikke spist meg kvalm. Men i går hadde jeg en sånn dag hvor jeg var fysisk uvel et par timer etter at jeg sluttet å stappe i meg.... Nesten litt skremmende å være der igjen...

Har gått ned 32 kg det siste halvannet året, driver ikke med slankekur, men endrer livsstil. Har fortsatt BMI på 29, så ingen fare her! Men den type spising jeg drev med i går, selv om jeg var stinn og kvalm så fortsatte jeg, DET satte meg litt ut.... 

Anonymkode: c7119...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 12.32):

Det er ingen grunn til å vente med styrketrening til en er nede på tosifret, kroppen har godt av det uansett. Så litt usikker på hva du tenkte her siden du anbefaler å vente med styrketrening for tyngre kropper? 

Jeg anbefalte ingenting, men bare støttet Catch-22 som har et mål om å ta tak i det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Jeg anbefalte ingenting, men bare støttet Catch-22 som har et mål om å ta tak i det snart.

Jeg har hatt en prolaps i ryggen samt sterke bekkenleddsmerter etter svangerskap. Så å gå ned i vekt før jeg kjører hardt mener jeg er en god ide. Av førstnevnte grunn sier også fysio at jeg skal vente. Men å starte rolig er jo mulig. Lette vekter og fokus på kjerne. Dørstokkmila er bare lang når man skal «ta det rolig» hahaha. Huff! Gikk en tur i dag da 😄 føles bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...