Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Om man absolutt må veie seg, så ha i bakhodet at vekt kan fluktuere voldsomt bare i løpet av samme dag.

Et tips for bedre å kontrollere vektutvikling er å veie seg hver dag til samme tid. Legg sammen alle 7 veiingene fast dag hver uke og del på 7.

 

Anonymkode: 61de2...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 1/15/2023 at 7:08 PM, AnonymBruker said:

Kjenner jeg allerede er lei av å planlegge måltider dagen før, veie opp, lage og sette det klart i kjøleskapet:P Fordelen er jo at jeg da sprer kaloriene mine mer jevnt utover dagen, og jeg kan bare spise måltidene uten å tenke på om det er for mye eller for lite. Jeg planlegger også litt mer mat dagene jeg trener. Fått en god rutine på å gjøre klart treningstøy dagen før og henge på døra, men har alarm på mobilen for sikkerhetsskyld:P

Anonymkode: 7c6b5...f81

Hvorfor gjøre det så slitsomt. Begrens deg til matlaging 2 ganger i uka og da lag mat så det holder til de andre dagene. Jeg lager mat på søndager, holder til torsdag- fredag, så lager jeg mat på fredag/ lørdag fordi liker å ha "fersk" mat på helgen. 

Anonymkode: e7714...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor gjøre det så slitsomt. Begrens deg til matlaging 2 ganger i uka og da lag mat så det holder til de andre dagene. Jeg lager mat på søndager, holder til torsdag- fredag, så lager jeg mat på fredag/ lørdag fordi liker å ha "fersk" mat på helgen. 

Anonymkode: e7714...abf

Som mealprepping mener du?:) Jeg gjorde det en periode da jeg jobbet turnus, og det hadde både fordeler og bakdeler. Det tar meg ikke så lang tid å planlegge, egentlig, jeg bare blir lat og lei:P Men vurderer å gjøre det med frokosten da, siden den stort sett er det samme, lettvint og lett å variere. Dronningen av havregryn :fnise:

 

Vært en lang dag, jobb + overtid, så sykehusbesøk, så hjem til i 19.30-tiden hvor mannen heldigvis ventet på meg med varm tomatbasert gryterett med linser, potet, gulrot og løk:) I morgen skal jeg antagelig jobbe litt mer overtid, og avhengig av hvor mye det blir så går turen til ei venninne etterpå for lapskaus og mer binge-watching av anime:D

Anonymkode: 7c6b5...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at dere har kuttet sukker, hva innebærer det? Kutter dere bare godteri etc, eller all mat med sukkerinnhold? 

Anonymkode: 118ab...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som skriver at dere har kuttet sukker, hva innebærer det? Kutter dere bare godteri etc, eller all mat med sukkerinnhold? 

Anonymkode: 118ab...eb4

Det varierer sikkert fra person til person, men jeg kutter alt av tilsatt sukker og alt søtningsstoff. (Kutter alt av godteri også, så det er ikke sånn at jeg spiser diabetesgodteri eller noe sånt heller.) Så for eksempel makrell i tomat, siden det har sukker. Jeg sjekker generelt alt av tomatsauser, salsaer osv. siden mange av de har sukker. (Santa Maria sine har det ikke , forresten, samme med Broken Taco sin Roasted Tomato Salsa - veldig god og har verken sukker eller maltekstrakt.) Jeg lager egen majones, kjøper sennep uten sukker, osv. Men jeg spiser alt av frukt, så jeg får jo absolutt naturlig forekommende sukker på den måten.

Dette gjør jeg i en måned og det hjelper meg veldig både med å stoppe suget etter søte ting og fordi jeg rett og slett synes ting smaker for søtt. Nå synes jeg jo at gulrot og paprika smaker såååå søtt!

Anonymkode: e6a58...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dere som skriver at dere har kuttet sukker, hva innebærer det? Kutter dere bare godteri etc, eller all mat med sukkerinnhold? 

Anonymkode: 118ab...eb4

Jeg har kuttet det som har tilsatt sukker i seg, altså ikke det som har et naturlig sukkerinnhold. Jeg spiser ikke godterier eller potetgull osv. Sjekker næringsinnholdet på matvarer. Det er ganske mye som er tilsatt sukker som jeg tidligere ikke har tenkt på. Totalinntaket av sukker har minket betraktelig. Som ab over her skriver, så syns også jeg at gulrot og paprika smaker veldig søtt :fnise: Det er jo bare en gevinst i seg selv det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Ms. Steele said:

Jeg har kuttet det som har tilsatt sukker i seg, altså ikke det som har et naturlig sukkerinnhold. Jeg spiser ikke godterier eller potetgull osv. Sjekker næringsinnholdet på matvarer. Det er ganske mye som er tilsatt sukker som jeg tidligere ikke har tenkt på. Totalinntaket av sukker har minket betraktelig. Som ab over her skriver, så syns også jeg at gulrot og paprika smaker veldig søtt :fnise: Det er jo bare en gevinst i seg selv det. 

Morsomt at vi begge nå synes gulrot er godteri, liksom! :D

Anonymkode: e6a58...2db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutter ingen ting.   Lager vaffel av helmelk og tilsetter fløte. Gode vaffel, men spiser ikke så mange. Går ned ca 1 kilo i mnd.

Anonymkode: bc419...f29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som plages med at de er fryktelig kald?:\ Jeg er generelt ganske frossen av meg da jeg har lavt stoffskifte, men ikke noe ullsokker, stilongs osv. fikser. Jeg er jo i kaloriunderskudd og da fryser man gjerne lettere, men tenkte det skulle gå seg til etter noen uker. Jeg har nettopp spist et stort måltid, og tok deretter en skoldende varm dusj. Jeg har 2 lag ullundertøy, bukse, ullgenser, 2 lag ullsokker, pledd, og ca 22 grader inne, og likevel er jeg så kald at jeg nesten ikke klarer å skrive på tastaturet! Blir gal av å fryse!

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 17.52):

Dere som skriver at dere har kuttet sukker, hva innebærer det? Kutter dere bare godteri etc, eller all mat med sukkerinnhold? 

Anonymkode: 118ab...eb4

Jeg har kun kuttet ut det meste av godteri. Spiser littegrann i helgene. Jeg ønsker å ha det i mitt kosthold, men ikke i store mengder som tidligere😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (På 19.1.2023 den 10.13):

Nå har jeg også kommet dit at jeg skal ta meg sammen :D Jeg har lagt på meg 20 kilo på 10 år, og slik kan det ikke fortsette! Jeg har en merkelig kropp, som var alt for tynn fram til jeg var midt i 20-årene. Den var rundt 10 kilo for tung til jeg var omtrent 35 hvor jeg "plutselig" veide 86. Jeg gikk ned 11 kilo da, holdt vekta en stund, men så begynte kiloene å snike seg på. Da jeg veide meg søndag 15/1 stoppet nåla på 90,8 😕

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg går opp, men mistenker småspising. Jeg er ikke glad i søte ting, men alt fett og salt er topp. I helgene kan jeg gå å spise konstant. En liten skål potetgull, så litt fenalår, så ett egg, så nudler osv. Og jeg spiser en del hvitt brød også. Porsjonene er ikke spesielt store, men det blir mye likevel. Dessuten liker jeg å ta noen øl fredag og/eller lørdag, så på å kutte ut det, kan jeg spare 1000-1600 kcal/uke.

Ettersom jeg tror småspisingen er det store problemet, og raske karbohydrater det middels problemet, så tenker jeg en kombinasjon av periodisk faste og færre carbs. Fra mandag har jeg spist mellom 16.30 og 20.30 (i praksis blir det ett måltid + litt selleristenger eller ost rundt klokken 20) og carbsene er kun fra fiberrike grønnsaker som brokkoli og blomkål. Jeg gidder ikke veie og måle noe, da jeg tror at kaloriunderskuddet blir helt ok slik det er.
Planen er fire timer spisevindu de to første ukene, og så seks (12-18) etter det. Om jeg ikke synes det er helt fint med kun fire timer da - hittil har jeg ikke følt meg sulten, men det er jo kun fjerde dagen nå.

Veiing blir det kun på søndager.
Jeg tenker at jeg skal veie under 80 innen påske, og 70 innen 19. juni. Jeg vet ikke om det er for ambisiøst eller ikke. Kroppen har blitt eldre siden sist jeg aktivt slanket meg, og da var 1 kilo i uka veldig enkelt (lavkarbo). Det er slett ikke sikkert det blir like enkelt nå.

Hvor gammel og hvor høy er du? Jeg veide 90.7 da jeg begynte på vektnedgang den 10. Januar. Hadde veiedag på fredag og hadde allerede gått ned 4.2 kg. 🙂

Og jeg synes egentlig at jeg går ned lettere nå enn da jeg var yngre (er 45).Mitt mål er også 80 til påske.  Og trolig 70 til juni.

Som deg faster jeg periodisk. Stort sett 20:4 (dette har jeg gjort i åtte år uavhengig av om jeg skal ned i vekt), men faster også en del OMAD der jeg faster i 24 timer.

Siden den 10. Januar har jeg holdt meg til lavkarbo og kalorirestriksjon, der jeg ligger under med 1000 kalorier pr dag. 

Jeg synes absolutt ikke at du har laget deg et "hårete" mål. Det er en veietråd her på kg, der vi veier oss hver fredag. Du vil ikke bli med på den, da? ❤️

Endret av aquata
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aquata skrev (10 timer siden):

Hvor gammel og hvor høy er du? Jeg veide 90.7 da jeg begynte på vektnedgang den 10. Januar. Hadde veiedag på fredag og hadde allerede gått ned 4.2 kg. 🙂

Og jeg synes egentlig at jeg går ned lettere nå enn da jeg var yngre (er 45).Mitt mål er også 80 til påske.  Og trolig 70 til juni.

Som deg faster jeg periodisk. Stort sett 20:4 (dette har jeg gjort i åtte år uavhengig av om jeg skal ned i vekt), men faster også en del OMAD der jeg faster i 24 timer.

Siden den 10. Januar har jeg holdt meg til lavkarbo og kalorirestriksjon, der jeg ligger under med 1000 kalorier pr dag. 

Jeg synes absolutt ikke at du har laget deg et "hårete" mål. Det er en veietråd her på kg, der vi veier oss hver fredag. Du vil ikke bli med på den, da? ❤️

Så vi har samme utgangspunkt og samme plan. Det var jo gøy :)

Årsaken til at jeg tenker det kanskje er vanskeligere å gå ned nå, er at "alle" sier det blir det når man bli eldre. Og jeg har kun slanket meg den ene gangen, så hva vet jeg :D

Jeg er 165 og 47. Det store målet, sånn rundt jul, er 60-65. Det er den vekten jeg har trivdes best med, og sett best ut med. Tenker at om jeg når 70 til 19.juni, og da skal jeg på en 8-ukers sommerferie, så får målet bare være å holde den vekta over sommeren, og så spise mer normalt utover høsten og forhåpentligvis miste de siste 5-10 kiloene. 

Faste ser ut til å passe meg utmerket. Synes det er deilig å ikke tenke på hva jeg skal spise (for det skal jeg ikke) og dermed snoke i alle skuffer og skap, og jeg er ikke sulten heller. Det ante meg at det ville være enkelt, for jeg har jo kunnet glemme å spise en dag her og der, så jeg har nok ikke så enorm sultfølelse. Og det var bra, for det gjør det langt  enklere å ha et lite øye på kaloriinntaket.

Veier meg i ettermiddag, vil ha vekta med klær og det vannet som har samlet seg i løpet av dagen, og er litt spent på den. Skal sjekke ut veietråden, og uansett følge med på deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (49 minutter siden):

Så vi har samme utgangspunkt og samme plan. Det var jo gøy :)

Årsaken til at jeg tenker det kanskje er vanskeligere å gå ned nå, er at "alle" sier det blir det når man bli eldre. Og jeg har kun slanket meg den ene gangen, så hva vet jeg :D

Jeg er 165 og 47. Det store målet, sånn rundt jul, er 60-65. Det er den vekten jeg har trivdes best med, og sett best ut med. Tenker at om jeg når 70 til 19.juni, og da skal jeg på en 8-ukers sommerferie, så får målet bare være å holde den vekta over sommeren, og så spise mer normalt utover høsten og forhåpentligvis miste de siste 5-10 kiloene. 

Faste ser ut til å passe meg utmerket. Synes det er deilig å ikke tenke på hva jeg skal spise (for det skal jeg ikke) og dermed snoke i alle skuffer og skap, og jeg er ikke sulten heller. Det ante meg at det ville være enkelt, for jeg har jo kunnet glemme å spise en dag her og der, så jeg har nok ikke så enorm sultfølelse. Og det var bra, for det gjør det langt  enklere å ha et lite øye på kaloriinntaket.

Veier meg i ettermiddag, vil ha vekta med klær og det vannet som har samlet seg i løpet av dagen, og er litt spent på den. Skal sjekke ut veietråden, og uansett følge med på deg :)

Det ser ut som at vi to "gamliser" tenker helt likt. 😂 Og jeg er forresten 166 høy, så vi er nesten like høye også.  Det du beskriver her som planer er som tatt ut av mitt eget hode. 

Jeg har slanket meg på sommeren en gang før. Og aldri mer igjen. Det var den tristeste sommeren noen sinne. Der jeg så på at andre koste seg på restaurant, med grillmat, is og med noe godt å drikke. 

Så er bedre å være slik halveis i mål, følge med som en hauk på vekten og deretter gå ned i vekt igjen.  Rett og slett ta det i etapper. 

Det her er  andre gang jeg skal ned ti kg på åtte år 😅 så jeg lover deg at det ikke er vanskelig å gå ned. Er bare vanskelig å holde på vekta når man blir eldre. Den kryper for fort opp hvis man er sløv og ikke følger med.  

I mitt tilfelle kom vektoppgang av røykeslutt for noen år siden. Der jeg ikke fulgte med på vekta. Så slet jeg meg ned til 80 kg igjen.

Så fikk jeg  en sykdom som gjorde meg totalt inaktiv.  Kunne ikke gå ett skritt på ett år, satt så og si i rullestol.  Men spiste sunt. Og oppdaget til min gru nå nylig at jeg ikke kunne spise mer enn ca 1600 kalorier før jeg som inaktiv legger på meg. 

Så selv med  2000 sunne kalorier pr dag, så la jeg på meg 200 gram I uken. Og det blir fort til ti kg på ett år. Mens yngre som er inaktive forbrenner nok mer i løpet av en dag. 

Det å hele livet holde seg på 1600 kalorier, for å ikke gå opp i vekt er uutholdelig. Så heldigvis er jeg friskere nå. Og går inn for å trene ting som ikke er belastende for kroppen min.  Aberet her er at jeg antagelig må trene hver dag hele livet, for å klare å holde vekten. 

Og hu hei som vekten går nedover 😊.  Så det jeg har lært er at man må følge med på vekten etter vektnedgang. For selv det å leve sunt hjelper ikke hvis man er inaktiv.  Og at vi eldre også forbrenner litt mindre. Derfor er det vanskeligere å holde på vekten.  Virker alikevel som at det er litt enklere å gå ned, uten at jeg vet hvorfor. 

Denne gangen stopper jeg heller ikke vektprosjektet ved 80 kg. Men skal gjøre slik som deg. (men min trivselsvekt er 70 kg. Mulig jeg går for 69) Håper jeg får mulighet til å følge litt med på deg også. 😃 ønsker deg lykke til. 

Endret av aquata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aquata skrev (21 minutter siden):

Det ser ut som at vi to "gamliser" tenker helt likt. 😂 Og jeg er forresten 166 høy, så vi er nesten like høye også.  Det du beskriver her som planer er som tatt ut av mitt eget hode. 

Jeg har slanket meg på sommeren en gang før. Og aldri mer igjen. Det var den tristeste sommeren noen sinne. Der jeg så på at andre koste seg på restaurant, med grillmat, is og med noe godt å drikke. 

Så er bedre å være slik halveis i mål, følge med som en hauk på vekten og deretter gå ned i vekt igjen.  Rett og slett ta det i etapper. 

Det her er  andre gang jeg skal ned ti kg på åtte år 😅 så jeg lover deg at det ikke er vanskelig å gå ned. Er bare vanskelig å holde på vekta når man blir eldre. Den kryper for fort opp hvis man er sløv og ikke følger med.  

I mitt tilfelle kom vektoppgang av røykeslutt for noen år siden. Der jeg ikke fulgte med på vekta. Så slet jeg meg ned til 80 kg igjen.

Så fikk jeg  en sykdom som gjorde meg totalt inaktiv.  Kunne ikke gå ett skritt på ett år, satt så og si i rullestol.  Men spiste sunt. Og oppdaget til min gru nå nylig at jeg ikke kunne spise mer enn ca 1600 kalorier før jeg som inaktiv legger på meg. 

Så selv med  2000 sunne kalorier pr dag, så la jeg på meg 200 gram I uken. Og det blir fort til ti kg på ett år. Mens yngre som er inaktive forbrenner nok mer i løpet av en dag. 

Det å hele livet holde seg på 1600 kalorier, for å ikke gå opp i vekt er uutholdelig. Så heldigvis er jeg friskere nå. Og går inn for å trene ting som ikke er belastende for kroppen min.  Aberet her er at jeg antagelig må trene hver dag hele livet, for å klare å holde vekten. 

Og hu hei som vekten går nedover 😊.  Så det jeg har lært er at man må følge med på vekten etter vektnedgang. For selv det å leve sunt hjelper ikke hvis man er inaktiv.  Og at vi eldre også forbrenner litt mindre. Derfor er det vanskeligere å holde på vekten.  Virker alikevel som at det er litt enklere å gå ned, uten at jeg vet hvorfor. 

Denne gangen stopper jeg heller ikke vektprosjektet ved 80 kg. Men skal gjøre slik som deg. (men min trivselsvekt er 70 kg. Mulig jeg går for 69) Håper jeg får mulighet til å følge litt med på deg også. 😃 ønsker deg lykke til. 

Takk, og lykke til til deg også :)
Ja, ser ut som vi tenker det samme, og har noenlunde lik historie. Jeg fikk også en sykdom som gjorde at jeg ikke kunne gå mer enn noen meter i slengen. Legene fant ikke ut av det, så jeg "gikk" sånn i over tre år. Jeg var på utredning for det ene og det andre, men fikk så en fastlege som fant feilen i løpet av den første timen med henne. En liten operasjon, og så var alt i orden. Men de tre inaktive årene ga meg en inaktiv livsstil som jeg har holdt på etterpå 😕 I tillegg bor jeg i Finnmark, og jeg orker ikke gå tur i kulda nå. Så tenker det ikke blir så mye aktivitet før det blir vår, så i juni :D
Men har en jobb hvor jeg er på beina store deler av dagen, og går 7000+ skritt der, så alt er ikke helsvart. Og tenker ta noen sit-ups i det minste, bare ikke ennå :D

Å få en slik kick-start som du har fått er helt glimrende. Lettere å holde på motivasjonen da. Men kjenner jeg blir litt skremt av 1600 kcal resten av livet. I alle vanlige uker så går det sikkert greit, men sommeren, jula, påska osv. Eller bare å ta seg en fest :o 

Og enig med deg i, at man må følge med på vekten når man er "ferdig". Tenker at de dårlige vanene jeg har hatt hele livet veldig lett vil komme tilbake om jeg ikke er bevisst. Så må jobbe litt med hodet/psyken også. 

Til sist: Gratulerer med røykeslutten :) Det har ikke jeg tatt tak i ennå, og akkurat nå får det være som det er. Men kanskje neste januar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (15 minutter siden):

Takk, og lykke til til deg også :)
Ja, ser ut som vi tenker det samme, og har noenlunde lik historie. Jeg fikk også en sykdom som gjorde at jeg ikke kunne gå mer enn noen meter i slengen. Legene fant ikke ut av det, så jeg "gikk" sånn i over tre år. Jeg var på utredning for det ene og det andre, men fikk så en fastlege som fant feilen i løpet av den første timen med henne. En liten operasjon, og så var alt i orden. Men de tre inaktive årene ga meg en inaktiv livsstil som jeg har holdt på etterpå 😕 I tillegg bor jeg i Finnmark, og jeg orker ikke gå tur i kulda nå. Så tenker det ikke blir så mye aktivitet før det blir vår, så i juni :D
Men har en jobb hvor jeg er på beina store deler av dagen, og går 7000+ skritt der, så alt er ikke helsvart. Og tenker ta noen sit-ups i det minste, bare ikke ennå :D

Å få en slik kick-start som du har fått er helt glimrende. Lettere å holde på motivasjonen da. Men kjenner jeg blir litt skremt av 1600 kcal resten av livet. I alle vanlige uker så går det sikkert greit, men sommeren, jula, påska osv. Eller bare å ta seg en fest :o 

Og enig med deg i, at man må følge med på vekten når man er "ferdig". Tenker at de dårlige vanene jeg har hatt hele livet veldig lett vil komme tilbake om jeg ikke er bevisst. Så må jobbe litt med hodet/psyken også. 

Til sist: Gratulerer med røykeslutten :) Det har ikke jeg tatt tak i ennå, og akkurat nå får det være som det er. Men kanskje neste januar.

Det her begynner å bli litt for sprøtt 😱 Høres ut som sykdommen er den samme også. For jeg vet at enkelte kan bli friske av operasjon. Begynner det du hadde på S?

Selv klarer jeg å gå mye mer nå. Og klarer å stå over lengre tid.  Er misunnelig for at du kan ta 7000 skritt på jobb. 😅Det hjelper nok mye. 

Her jeg bor er det også iskaldt. Så et tips der er youtube.Er massevis av trening der til alle faser av livet. Anbefaler : "The body project" på det høyeste 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aquata skrev (3 minutter siden):

Det her begynner å bli litt for sprøtt 😱 Høres ut som sykdommen er den samme også. For jeg vet at enkelte kan bli friske av operasjon. Begynner det du hadde på S?

Selv klarer jeg å gå mye mer nå. Og klarer å stå over lengre tid.  Er misunnelig for at du kan ta 7000 skritt på jobb. 😅Det hjelper nok mye. 

Her jeg bor er det også iskaldt. Så et tips der er youtube.Er massevis av trening der til alle faser av livet. Anbefaler : "The body project" på det høyeste 🤩

Det begynner på S, ja :D 
Ja, vet trening er bra. Men jeg har bare ikke lyst nå. Håper det bedrer seg når vi etter hvert får dagslys, at energien stiger litt med det. Vurderer å kjøpe en stepmaskin, så kan jeg drive med den mens jeg ser noe på TV, men vi får se. Akkurat nå er jeg bare inderlig fornøyd med meg selv som faktisk har tatt grep, kjøpt meg badevekt, og har en plan. Jeg er veldig disiplinert, så jeg vet jeg holder meg til planen, men det jeg er spent på er om det holder for 20 kilo innen sommerferien.
 

Ja, sprøtt! Tilfeldige mennesker på absolutt tilfeldig forum, starter veknedgangsprosjekt med samme mål og samme plan, samtidig og med like historier, vekt og høyde. Heldigvis er jeg eldre enn deg, ellers hadde jeg begynt å lure på om jeg hadde en forsvunnet tvilling ;) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aristoteles skrev (59 minutter siden):

Ja, sprøtt! Tilfeldige mennesker på absolutt tilfeldig forum, starter veknedgangsprosjekt med samme mål og samme plan, samtidig og med like historier, vekt og høyde. Heldigvis er jeg eldre enn deg, ellers hadde jeg begynt å lure på om jeg hadde en forsvunnet tvilling ;) 

Ja, det her er supersprøtt. Jeg er egentlig sjokkert. Trodde det bare var jeg som var gal nok til å kjøre på med tre planer under ett (faste, karbo of lavkalori) Også tror jeg at vi la på oss like mye under det værste med diagnosen vår.

Men vær stolt av deg selv uansett. For jeg tviler på at du har tumlet rundt med usunn mat.

Er bare det at det er utrolig vanskelig å bare leve på 1600 kalorier (kun for å Holde på vekten) hvis man ikke vet om at man skal ha så lite (når man sliter med det som begynner på S) 😅

Og du er ikke såååå mye eldre enn meg. Jeg blir 46 😂 

Håper på å se mer av deg her inne.  Dette var nesten alt for morsomt. Men føler meg ikke helt komfortabel med å kuppe tråden så mye 😱 selv om det definitivt var motiverende å støte borti en i klin lik situasjon.

Ha en fin helg 😀

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, aquata said:

Håper på å se mer av deg her inne.  Dette var nesten alt for morsomt. Men føler meg ikke helt komfortabel med å kuppe tråden så mye 😱 selv om det definitivt var motiverende å støte borti en i klin lik situasjon.

Ha en fin helg 😀

 

Må bare si at det er bare kult at dere skriver her, det er ikke kupping av tråden! Leste nettopp gjennom hva dere har skrevet og WOW, for noen sammentreff!! Jeg ble helt revet med! :D Ønsker dere lykke til begge to, og oppdater gjerne her!

Jeg er litt som Aristoteles, er ikke så glad i å være ute når det er kaldt. Funker bra med treningssenter så får jeg heller være mer ute når våren kommer - den kommer litt tidligere her jeg bor enn i Finnmark! Gikk til treningen i dag tidlig med 10 minusgrader, var fornøyd med meg selv som var ute av døren klokken åtte på en søndag.

Anonymkode: e6a58...2db

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og var veldig spent. Veid meg på samme tidspunkt som forrige søndag (da var det 90,8) og med klærne på, og vekta viste 87 :) 3,8 kilo ned på første uka, DET er jeg fornøyd med altså! Jeg forstår selvsagt at en hel del er vann, men neppe mer enn 1,5 kilo vel? Blir spennende å se neste søndag, om det blir et par kilo eller om det blir mindre.

Det har gått helt fint å spise kun ett måltid klokken 16.30 + taffelostskiver fra mikroen eller selleristang med cheddardip rundt klokken 20. Jeg har ligget på under 25 gram carbs, og det er jeg også fornøyd med. Og har slett ikke spist dårlig likevel. Torsk med bacon og masse grønnsaker, fårikål, laks med masse grønnsaker, svinekotelett med masse grønnsaker, lammekoteletter med masse grønnsaker... Masse grønnsaker er vel hovedsaken her :D Steker brokkoli, sopp, blomkål, bambusskudd og spinat. Av og til litt paprika og/eller vårløk. Og heller på en skvett fløte - både fordi det er godt, og for å få fett og metthetsfølelse.

Motivasjonen er fortsatt på topp og jeg savner ingenting :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må bare si at det er bare kult at dere skriver her, det er ikke kupping av tråden! Leste nettopp gjennom hva dere har skrevet og WOW, for noen sammentreff!! Jeg ble helt revet med! :D Ønsker dere lykke til begge to, og oppdater gjerne her!

Jeg er litt som Aristoteles, er ikke så glad i å være ute når det er kaldt. Funker bra med treningssenter så får jeg heller være mer ute når våren kommer - den kommer litt tidligere her jeg bor enn i Finnmark! Gikk til treningen i dag tidlig med 10 minusgrader, var fornøyd med meg selv som var ute av døren klokken åtte på en søndag.

Anonymkode: e6a58...2db

Flinkisen. Godt å høre at folk her inne ikke ble sure. Vi er jo her for å motivere hverandre og for å stå sammen.  Du er et godt eksempel på at vi egentlig ikke har noen unnskyldning for å røre oss litt. Så sant man ikke har det som begynner på S 😂 du har all grunn til å være fornøyd med deg selv. ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...