Gjest lew Skrevet 12. juni #3721 Skrevet 12. juni Syntes hun er for vulgær,skal si knulle,pikk og fitte hele tiden.Er ikke prippen selv,men man blir lei av høre det.At den mannen gidder skjønner jeg ikke.Like vulgær hjemme høres det ut som.Dama tror hun er en diva på nærbutikken.
Gjest lew Skrevet 17. juli #3722 Skrevet 17. juli Og det at hu skryter om at hun er sexolog i alt hun sier.Bare en stor vits det også.Med tanke på dem som virkelig har tatt utdannelse.
Måne Rampelyset Skrevet 19. juli #3723 Skrevet 19. juli Tråden er ryddet for persondebatt. Minner om at det ikke er tillatt å diskutere mindreårige på Kvinneguiden. Måne, admin. 1 1 1
Livetskjer Skrevet 15. august #3724 Skrevet 15. august Hvis noen er så syke som hun hevder på snap (i går fredag) og i tillegg ringte 113…. Hvordan orker man å filme seg selv da? 6 8
kalini Skrevet 15. august #3725 Skrevet 15. august Livetskjer skrev (1 time siden): Hvis noen er så syke som hun hevder på snap (i går fredag) og i tillegg ringte 113…. Hvordan orker man å filme seg selv da? enig. Jeg hadde nylig et gallestensanfall hvor 113 ble kontaktet, jeg hadde samme symptomer som hub beskriver med svette og svimte av. Aldri i verden om jeg hadde greid å engang få av tastelåsen på mobilen, kunne ikke holde den engang. Det var min mann som måtte ringe 113 Jeg tenkte derfor akkurat d samme som deg, hvis du greier å trykke på telefonen for å filme deg selv og snappe, er det vel ikke 113-materiale. 9
Tough cookie Skrevet 15. august #3726 Skrevet 15. august 113 ønsker jo ofte at man skal filme pasienten så de ser hvor dårlig man er, og det var vel derfor hun gjorde det. Influensere er så vant med å holde mobilen i alle situasjoner, t.o.m når de føder, så for de er det vel lettere enn for oss "vanlige". Det som er kritikkverdig er måten AMK operatøren snakket med henne på, hvis det stemmer det hun fortalte. 1
Melkebart1 Skrevet 15. august #3727 Skrevet 15. august Tough cookie skrev (58 minutter siden): 113 ønsker jo ofte at man skal filme pasienten så de ser hvor dårlig man er, og det var vel derfor hun gjorde det. Influensere er så vant med å holde mobilen i alle situasjoner, t.o.m når de føder, så for de er det vel lettere enn for oss "vanlige". Det som er kritikkverdig er måten AMK operatøren snakket med henne på, hvis det stemmer det hun fortalte. AMK bruker en videofunksjon ja, for å kunne observere pasienten. Men Iselin har jo filmet med mobilkamera/snap, det er ikke det samme. Den videoen blir ikke lagret på tlf. Hvis man har en hysterisk person på tlf, så må man faktisk be de stoppe å prate for at de som sitter på AMK skal kunne vurdere om pasienten er i reell livstruende tilstand. Hvordan Iselin tolker det, er opp til henne, men for at helsepersonell skal kunne vurdere sin jobb, så må de stille de rette spørsmålene som hun gjorde; Er du klam/svett osv. At Iselin ikke klarer å svare på dette, blir sur og irritert, det må nesten være hennes problem. 8 4
Tough cookie Skrevet 15. august #3728 Skrevet 15. august (endret) Melkebart1 skrev (25 minutter siden): AMK bruker en videofunksjon ja, for å kunne observere pasienten. Men Iselin har jo filmet med mobilkamera/snap, det er ikke det samme. Den videoen blir ikke lagret på tlf. Hvis man har en hysterisk person på tlf, så må man faktisk be de stoppe å prate for at de som sitter på AMK skal kunne vurdere om pasienten er i reell livstruende tilstand. Hvordan Iselin tolker det, er opp til henne, men for at helsepersonell skal kunne vurdere sin jobb, så må de stille de rette spørsmålene som hun gjorde; Er du klam/svett osv. At Iselin ikke klarer å svare på dette, blir sur og irritert, det må nesten være hennes problem. Hun sa at operatøren var sur og kort i tonen til henne, men det kan jo være fordi at Iselin lå med smerter og da har man jo kortere lunte. Jeg har ringt 113 et par ganger i løpet av livet mitt, og den ene gangen det virkelig var krise, jeg var i sjokk og hylgråt, møtte jeg på ei burugle som ikke hadde forståelse for at jeg var hysterisk og hun skjønte heller ikke helt dialekten min, og var ufin mot meg. I ettertid klaget jeg til ledelsen, og de gikk gjennom samtalen jeg hadde hatt med operatøren og de var enige i at operatøren hadde vært lite profesjonell, og hun fikk tilbakemelding på hvordan hun hadde oppført seg. Endret 15. august av Tough cookie 2 2
Melkebart1 Skrevet 15. august #3729 Skrevet 15. august Tough cookie skrev (35 minutter siden): Hun sa at operatøren var sur og kort i tonen til henne, men det kan jo være fordi at Iselin lå med smerter og da har man jo kortere lunte. Jeg har ringt 113 et par ganger i løpet av livet mitt, og den ene gangen det virkelig var krise, jeg var i sjokk og hylgråt, møtte jeg på ei burugle som ikke hadde forståelse for at jeg var hysterisk og hun skjønte heller ikke helt dialekten min, og var ufin mot meg. I ettertid klaget jeg til ledelsen, og de gikk gjennom samtalen jeg hadde hatt med operatøren og de var enige i at operatøren hadde vært lite profesjonell, og hun fikk tilbakemelding på hvordan hun hadde oppført seg. Ja og det er bra der det er riktig å melde videre. Jeg er utdannet innen ambulanse, og prøver å si til deg der du forsvarer Iselins filming, at å filme en samtale via AMK er ikke det samme som å være i så ekstreme smerter og samtidig sette opp kamera og filme for å dele på snap. Jeg mener at hun kan ha hatt en opplevelse av at hun var sur, men noen ganger må man faktisk sette ned foten for å få spurt de rette spørsmålene for å vurdere situasjonen. Det gjelder også i møte med pasienter direkte. Jeg er helt enig med AMK operatør, at dette ikke var en livstruende situasjon, men en situasjon for legevakt å håndtere. Hun kan selvsagt melde inn en klage, men det vil alltid være to sider av en sak. En AMK operatør må vurdere saken ila sekunder for å få et bilde av situasjonen og om hun må sende bil med en gang. 2 9
abracadabra Skrevet 15. august #3730 Skrevet 15. august Iselin filmet vel smerteanfallet og lagret det slik at legevakt/sykehus kunne få se dersom det ble nødvendig. Jeg har fra egen erfaring fått tilbakemelding fra lege om at et slikt opptak var svært nyttig. Slik jeg forsto det, ble dessuten filmsekvensen lagt ut etter at det verste hadde gitt seg og ikke nødvendigvis i sanntid. Uansett reagerer mennesker forskjellig på smerte og utrygge situasjoner. Noen finner faktisk støtte i å filme eller dele når de er helt alene, slik Iselin var. At man selv ikke ville orket eller ønsket å filme, kan derfor ikke brukes som en fasit på hvor sterke smerter andre har eller hvordan de burde håndtere dem. Helsepersonell kan selvsagt måtte være direkte og ta styring, men det går helt fint an å gjøre med folkeskikk og empati. Jeg har selv nok erfaring som pasient til å vite hvor mye måten man blir møtt på betyr. Man kan være tydelig og profesjonell uten å bagatellisere pasienten eller være ufin og det var Iselins opplevelse av det og noe man bør ha respekt for. Så får vi se hvordan de behandler klagen. 1 1
Armarillo Skrevet 15. august #3731 Skrevet 15. august Hvorfor i all verden går Iselin på Wegovy? Hun har da vel aldri vært så overvektig? 1
Irja Skrevet 16. august #3732 Skrevet 16. august Armarillo skrev (12 timer siden): Hvorfor i all verden går Iselin på Wegovy? Hun har da vel aldri vært så overvektig? Vil vel raskere ned i vekt da, med mindre «matsug» Har ei venninne som også går på det. Hun er normalvektig.. 1
Tough cookie Skrevet 16. august #3733 Skrevet 16. august Armarillo skrev (13 timer siden): Hvorfor i all verden går Iselin på Wegovy? Hun har da vel aldri vært så overvektig? Tror det er i sammenheng med pcos som hun har
Jordbærogfløte Skrevet 16. august #3734 Skrevet 16. august Stakkars Jannecke Weeden som blir nærmest badet i lavmålt seksuelt prat av Iselin i den nye episode av G-punktet mens førstnevnte prøver å snakke seriøst. Det får da være måte på.. 2 1
cerruti Skrevet 16. august #3735 Skrevet 16. august Armarillo skrev (18 timer siden): Hvorfor i all verden går Iselin på Wegovy? Hun har da vel aldri vært så overvektig? Har hun sagt det?!?
Armarillo Skrevet 16. august #3736 Skrevet 16. august Irja skrev (11 timer siden): Vil vel raskere ned i vekt da, med mindre «matsug» Har ei venninne som også går på det. Hun er normalvektig.. Man får jo ikke det når man er normalvektig? Hvis det er fastleger som driver og skriver ut det til normalvektige folk i forbindelse med vektnedgang, bør jo disse klages inn. Handler det om andre ting enn vektnedgang blir det noe annet selvfølgelig.
Armarillo Skrevet 16. august #3737 Skrevet 16. august cerruti skrev (6 timer siden): Har hun sagt det?!? Ja, hun nevnte det når hun drev og resonerte seg frem til hva årsaken til magekrampene osv hun hadde kunne være. Da nevnte hun at hun går på Wegovy.
abracadabra Skrevet 17. august #3738 Skrevet 17. august Jordbærogfløte skrev (12 timer siden): Stakkars Jannecke Weeden som blir nærmest badet i lavmålt seksuelt prat av Iselin i den nye episode av G-punktet mens førstnevnte prøver å snakke seriøst. Det får da være måte på.. Nå vet vel Jannecke Weeden (og de fleste andre for den saks skyld) hvordan Iselin er, så synes ikke så synd på henne. Er jo frivillig å bidra og stille opp i en podcast 1 1 1
Jordbærogfløte Skrevet 17. august #3739 Skrevet 17. august (endret) abracadabra skrev (2 timer siden): Nå vet vel Jannecke Weeden (og de fleste andre for den saks skyld) hvordan Iselin er, så synes ikke så synd på henne. Er jo frivillig å bidra og stille opp i en podcast Jo, for all del. Men det er jo måte på griseprat.. Særlig siden Jannecke hadde sagt fra på forhånd om hvor kleint hun synes det kan være med slik prat. Det blir overdrevet så til de grader.. Endret 17. august av Jordbærogfløte
cerruti Skrevet 17. august #3740 Skrevet 17. august Armarillo skrev (8 timer siden): Ja, hun nevnte det når hun drev og resonerte seg frem til hva årsaken til magekrampene osv hun hadde kunne være. Da nevnte hun at hun går på Wegovy. Sykt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå