Sharpa VinterBerg Skrevet 23. januar 2023 #2521 Del Skrevet 23. januar 2023 IreneV skrev (21 minutter siden): Skjønner Bra noen med litt pondus sier i fra. 👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 23. januar 2023 #2522 Del Skrevet 23. januar 2023 Håper Tom griper denne fantastiske sjansen til å bli hedret som en folkehelt. Tom: skriv en leserinnlegg hvor du vil taler mors deling av barna dine midt i mot, og at du nå vil beskytte barna fra sosiale medier. Lover deg, alt om utroskap vil bli glemt i en fei! Hilsen en bedre PR-rådgiver enn de i Eccentric 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 23. januar 2023 #2523 Del Skrevet 23. januar 2023 MiominMio skrev (27 minutter siden): Kjipt at hun får mye pes og dritt i sin inbox, men hun klarer ikke stå for noe av det hun sier. Kaster bare alt av skyld på alle andre og ser ikke hva hun gjør feil selv. Veldig synd at en voksen dame ikke klarer å se hvor ille det er å bruke egne barn i en annonse. Det hjelper ikke å si at MEN det var ikke noe annonse og alt var linka til diverse aktører.....ungene ble brukt i denne "annonsen" som likevel ikke er annonse 🙄 - altså hadde hun lagt seg litt flat, vært litt på tilbudssiden og beklaget så hadde hun sluppet ganske mye pes. Ja, det er sånn sett rart at hun ikke har skjønt at noen ganger så lønner det seg å bare legge seg langflat. Det at hun ikke gjør det, viser vel egentlig at hun ikke anser at hun har gjort noe galt. Hun sammenligner hummer og kanari og glemmer det prinsipielle oppi det hele. Hun svarer i affekt og tenker ikke over hvor dårlig inntrykk det gir. Jeg har tilgode å se at hun har lagt sammenlignbare eksempler på bordet som rettferdiggjør eksponeringen hennes. Alt blandes sammen og inntrykket man sitter igjen med er ikke et forbilde i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. januar 2023 #2524 Del Skrevet 23. januar 2023 (endret) Unika skrev (9 minutter siden): Håper Tom griper denne fantastiske sjansen til å bli hedret som en folkehelt. Tom: skriv en leserinnlegg hvor du vil taler mors deling av barna dine midt i mot, og at du nå vil beskytte barna fra sosiale medier. Lover deg, alt om utroskap vil bli glemt i en fei! Hilsen en bedre PR-rådgiver enn de i Eccentric Jeg tror han gjør best i å bare sitte stille i båten. Som den rolige og trygge, som ikke skaper konflikt og kommer med anklager. De fleste har forstått alt sammen. Men han bør for all del ta juridiske skritt, for å få stoppet dette. Endret 23. januar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 23. januar 2023 #2525 Del Skrevet 23. januar 2023 IreneV skrev (10 minutter siden): Jeg tror han gjør best i å bare sitte stille i båten. Som den rolige og trygge, som ikke skaper konflikt og kommer med anklager. De fleste har forstått alt sammen. Men han bør for all del ta juridiske skritt, for å få stoppet dette. Enig i det altså, så lenge han gjør noe, er det bra. Personlig ville jeg rådført meg med Familievernkontoret, eller drøftet anonymt med Barnevernet. De kan helt sikkert være behjelpelige med tanke på hvordan man stopper eksponering. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 23. januar 2023 #2526 Del Skrevet 23. januar 2023 Men hva i alle dager hadde Iselin inntatt når hun pratet på denne video som fru Johansen la ut? Har ei i huset som jeg synes prater rimelig rask men det virket jo som Iselin var helt ute av fatning 🙈 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. januar 2023 #2527 Del Skrevet 23. januar 2023 Veldig bra at det er en slik total kollaps av enhver sperre og selvkontroll. Man kan kalle det ordsalat, som flere her gjør, men det er ikke av den delikate (intrikate) sorten som evner å overbevise og forlede et stort publikum. Dette er grenseløst babbel og et karakterdrap av de sjeldne, og en tydelig stemme i barns favør. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. januar 2023 #2528 Del Skrevet 23. januar 2023 Unika skrev (1 minutt siden): Enig i det altså, så lenge han gjør noe, er det bra. Personlig ville jeg rådført meg med Familievernkontoret, eller drøftet anonymt med Barnevernet. De kan helt sikkert være behjelpelige med tanke på hvordan man stopper eksponering. For barna sin del så er det godt at en av dem holder konflikten privat. Ja, jeg håper han tar kontakt med noen som kan hjelpe, for denne utleveringen av barna er veldig stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 23. januar 2023 #2529 Del Skrevet 23. januar 2023 elskersommer skrev (5 minutter siden): Men hva i alle dager hadde Iselin inntatt når hun pratet på denne video som fru Johansen la ut? Har ei i huset som jeg synes prater rimelig rask men det virket jo som Iselin var helt ute av fatning 🙈 Fru Johansen har nok bare skrudd opp tempoet på videoen litt tenker jeg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimsa30 Skrevet 23. januar 2023 #2530 Del Skrevet 23. januar 2023 elskersommer skrev (4 minutter siden): Men hva i alle dager hadde Iselin inntatt når hun pratet på denne video som fru Johansen la ut? Har ei i huset som jeg synes prater rimelig rask men det virket jo som Iselin var helt ute av fatning 🙈 Er tydelig på stemmen hennes at tempoet på avspilling er satt opp, så den typen spekuleringer er ikke relevant og avsporer debatten. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 23. januar 2023 #2531 Del Skrevet 23. januar 2023 (endret) @FruJohansenvar nok nødt til å skru opp hastigheten på den vanvittige ordsalaten til IG. IG la ut en helt vanvittig mengde med lange rants og bortforklaringer, og påsto f eks at det er mye bedre at barna blir utlevert hjemmefra i deres egen stue/soverom, fordi der er barna mye tryggere enn i et studio 😱😱 Hun er jo fullstendig ko-ko, og klarer rett og slett ikke å forstå hva debatten handler om 😳 Endret 23. januar 2023 av Rastebenk 41 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKlump Skrevet 23. januar 2023 #2532 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg ser en kvinne med adhd som er mitt i en rsd-meltdown. Ufattelig at hun ikke har noen bedre støttespillere rundt seg. Dama trenger en timeout 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 23. januar 2023 #2533 Del Skrevet 23. januar 2023 Og for å toppe hele dritten så legger hun ut en barnetegning om den lykkelige familie 🤮 Hun hadde jo ikke trengt å slette posten for å skjerme seg om det er sant at hun står for det hun mener? Det er sjelden jeg sier slikt, men her er lyset på, men ingen hjemme. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 23. januar 2023 #2534 Del Skrevet 23. januar 2023 (endret) LilleKlump skrev (6 minutter siden): Jeg ser en kvinne med adhd som er mitt i en rsd-meltdown. Ufattelig at hun ikke har noen bedre støttespillere rundt seg. Dama trenger en timeout Som @FruJohansen også nevnte; dette er jo et selvutført karakterdrap som bare beviser enda mer at barn må få en mye sterkere beskyttelse på internett. Igjen synd at Mads Hansen bare går etter de svakeste, selv om dette tross alt var helt sjukt drøyt av IG. Endret 23. januar 2023 av Rastebenk 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKlump Skrevet 23. januar 2023 #2535 Del Skrevet 23. januar 2023 Rastebenk skrev (Akkurat nå): Som @FruJohansen også nevnte; dette er jo et selvutført karakterdrap som bare beviser enda mer at barn må få en mye sterkere beskyttelse på internett. ja! Og det er jo en grunn for at det er lurt å ha et management i ryggen. Her feiler jo baktroppen i Eccentric people enormt. All pr er god pr på bekostning av Iselin sin psykiske helse? trist 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 23. januar 2023 #2536 Del Skrevet 23. januar 2023 Hva positivt gir det barna å bli eksponert på denne måten Iselin? For listen over negative konsekvenser er lang. Man kan forsvare handlingene sine så mye man bare orker. Men fordi andre gjør noe betyr det ikke at det er ok, og ingen sammenligning kan forsvare dårlige handlinger. Om alle vennene mine gir barna sine kun loff og nugatti til frokost betyr det ikke at jeg også skal gjøre det eller at det er greit når jeg vet hva slags konsekvenser dette kan gi. I hennes tilfelle mener hun det er greit å gi en slik frokost til alle måltider, fordi noen andre gjør det i ny og ne. Gjerne spe på litt ekstra sukker og brus til måltidene også. Hun forstår ikke hvilken konsekvenser dette kan gi barna sine. Hun setter sin rett til å eksponere barna over deres rett til et privatliv. Hun utsetter de for farer og potensielle negative konsekvenser. Fordi hun mener selv at det er hennes rett. Prisen dette koster må barna betale. Her er det så mye feil at det er helt hårreisende: Hun sier hun jobber mye med kvinner som er utsatt for seksuelle overgrep.......da bør vel også innsikten være langt større enn den hun nå utviser? Det her er faktisk ganske skremmende. Alle kan gjøre feil, tenke feil og vurdere feil. Men nå ligger alt til rette for å forstå hvor feil slik eksponering av barn er. Hun er åpen for debatt, men ikke åpen for å faktisk få med seg den andre siden. Hun er åpen for debatt for å prøve å overtale den "andre" siden. Hadde hun nå gått ut å sagt at det hun gjorde var feil og forstår nå mer ang barneeksponering, hadde hun virkelig vært en enorm sterk og viktig stemme i debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. januar 2023 #2537 Del Skrevet 23. januar 2023 LilleKlump skrev (21 minutter siden): Jeg ser en kvinne med adhd som er mitt i en rsd-meltdown. Ufattelig at hun ikke har noen bedre støttespillere rundt seg. Dama trenger en timeout Høres veldig riktig ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 23. januar 2023 #2538 Del Skrevet 23. januar 2023 Og alle i Eccentric er så fyllesyke etter festen i går at de ikke orker å gjøre noe som helst.... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cactus_ Skrevet 23. januar 2023 #2539 Del Skrevet 23. januar 2023 Pust skrev (6 timer siden): Reglene til Instagram er klare på at man ikke kan dele uten samtykke, en pussig ting, siden det er all delingen som får både Instagram og Facebook til å være et interessant sted for publikum. Edit: Gjelder egen feed. Du kan dele andres innlegg i egen story, forutsatt at vedkommende ikke har en lukket konto. «Bare del bilder og videoer du har tatt eller spilt inn selv eller har lov til å dele. Som alltid er det du som eier innholdet du publiserer på Instagram. Husk å publisere autentisk innhold, og ikke publiser noe du har kopiert fra eller funnet på Internett som du ikke har lov til å publisere. (…)» https://www.facebook.com/help/instagram/477434105621119 Nå bare spør jeg, men da IG ikke spesifikt nevnte noe om at denne samtalen med barna ikke skulle deles videre, gir ikke hun sitt samtykke på vegne av barna, samtykke til videredeling? Det ble fryktelig rotete, men ja. 🙈 Hun trenger jo ikke være enig, men det hun legger ut som kommersielt arbeid merket med reklame er vel å anse som betalt av selskapet, og dermed deres «eiendom»? Dvs at selskapet hun reklamerte for kunne delt dette og hatt loven helt på sin side. At hun ikke evner å se at MH ikke gjorde dette som et personangrep på henne, men på bedriften som eksponerer barn er jo helt fjernt. Synes også hun forsvarer seg i overkant mye til å være så hjertens uenig i at å ha private samtaler ikke skal deles med noen hundre tusener også, men det er jo bare meg som hater. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. januar 2023 #2540 Del Skrevet 23. januar 2023 cactus_ skrev (7 minutter siden): Nå bare spør jeg, men da IG ikke spesifikt nevnte noe om at denne samtalen med barna ikke skulle deles videre, gir ikke hun sitt samtykke på vegne av barna, samtykke til videredeling? Det ble fryktelig rotete, men ja. 🙈 Hun trenger jo ikke være enig, men det hun legger ut som kommersielt arbeid merket med reklame er vel å anse som betalt av selskapet, og dermed deres «eiendom»? Dvs at selskapet hun reklamerte for kunne delt dette og hatt loven helt på sin side. At hun ikke evner å se at MH ikke gjorde dette som et personangrep på henne, men på bedriften som eksponerer barn er jo helt fjernt. Synes også hun forsvarer seg i overkant mye til å være så hjertens uenig i at å ha private samtaler ikke skal deles med noen hundre tusener også, men det er jo bare meg som hater. Delte dette tidligere i tråden men dette er Instagrams rettningslinjer om deling av content - Mao når man har delt det på IG,gir man fra seg alle rettigheter og det er fullt lovlig for følgere/publikum å dele,laste ned og laste opp på apper og nettsteder på kryss og tvers av Instagrams egen app. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå