Hallepalle2 Skrevet 1. februar 2023 #3021 Del Skrevet 1. februar 2023 Klink skrev (8 timer siden): Hva gjør de så vanvittige? Jeg driver ikke voksenopplæring. Svar heller på det jeg spør om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. februar 2023 #3022 Del Skrevet 1. februar 2023 11 hours ago, Klink said: Det er veldig enkelt å få gjort uansett hvor barna befinner seg. Det er enklere når det bare er å plukke fra internett, men det kan en gjøre med ukjente barn brukt i reklame for klær og så videre. Eller tenk om den ved siden av deg på stranda er pedofil eller den ansatte i barnehagen. Eller kunden i nærbutikken. Er du seriøs?? Vet du hva barnet brukt i reklame heter, hvor det bor, hvor det går på skole? Om foreldrene er skilt eller ikke? Blir som å si at det ikke er så farlig å ikke bruke bilbelte, for man kan jo dø i en bilulykke uansett. Risikoen tar du absolutt ingen vurdering av? Eller det faktum at mye av overgrep i dag foregår på Internett? At det er en hel svær virksomhet som leter etter disse barna som serveres på sølvfat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. februar 2023 #3023 Del Skrevet 1. februar 2023 Albbas skrev (16 minutter siden): Er du seriøs?? Vet du hva barnet brukt i reklame heter, hvor det bor, hvor det går på skole? Om foreldrene er skilt eller ikke? Blir som å si at det ikke er så farlig å ikke bruke bilbelte, for man kan jo dø i en bilulykke uansett. Risikoen tar du absolutt ingen vurdering av? Eller det faktum at mye av overgrep i dag foregår på Internett? At det er en hel svær virksomhet som leter etter disse barna som serveres på sølvfat? Enkelt å redigere av de klær. Siden innlegget jeg siterte skrev det er enkelt å redigere bort ei badebukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 1. februar 2023 #3024 Del Skrevet 1. februar 2023 Klink skrev (9 minutter siden): Enkelt å redigere av de klær. Siden innlegget jeg siterte skrev det er enkelt å redigere bort ei badebukse. Hva tror du trigger mest? Å redigere et fremmed barn eller et man føler man har en relasjon til? Det er helt ufattelig at du faktisk forsvarer influenserne med disse argumentene. Det er sjelden jeg sier slikt, men jeg lurer oppriktig på hvordan folk med dine holdninger fungerer i samfunnet. 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 1. februar 2023 #3025 Del Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (7 timer siden): Hvorfor må noen av dere dra alt så langt? Å kalle åpenhet om sex og diverse uttrykk for krenkende seksuell adferd er jo det som blir krenkende her! Også det å si at hun serverer barna sine til pedofile på et sølvfat. Skulle ønske at du og de andre med så bisarre ytringer dempet dere litt. Det er nemlig dere som går til ytterligheter her! Helsesista bruker akkurat de samme utrykkene fordi hun mener at det er viktig å snakke de yngres språk! «Helsesista» er nettopp det- helsesykepleier. Og bruker sin platttform profesjonelt- sauser ikke inn privatliv og egne barn der. Hun snakker de yngres språk ja- til dem. Når hun blir intervjuet feks- og snakker med andre voksne mennesker sitter hun ikke og snakker om pikk og fitte og rumpehull og utleverer privatlivet sitt om bl.a ekser som har vært utro. Så hun kan ikke sammenlignes overhodet med Helsesista. IG vil først og fremst ha oppmerksomhet for sitt eget ego, det er drivkraften. Fra første Idol-audition til der hun er nå- hun skjønte hva som funket for henne. Og nå slår det tilbake- hun har gått for langt. Hadde hun snakket om runking i dusjen, uten å hatt innhold om barna i samme story to sekunder før- hadde jeg vært enig med deg om at folk må skjerpe seg her. Men sånn som det er nå- er det hun som må skjerper seg. 37 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3026 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) Klink skrev (23 minutter siden): Enkelt å redigere av de klær. Siden innlegget jeg siterte skrev det er enkelt å redigere bort ei badebukse. Dette tror du på selv? Et barn ingen vet hvem er kontra barnet til influenceren Guttormsen? Et barn mange kjenner navnet til og vet hvor bor? Hvem er utsatt for mest fare tenker du?? Endret 1. februar 2023 av Misselue 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3027 Del Skrevet 1. februar 2023 Zenhouse skrev (6 minutter siden): «Helsesista» er nettopp det- helsesykepleier. Og bruker sin platttform profesjonelt- sauser ikke inn privatliv og egne barn der. Hun snakker de yngres språk ja- til dem. Når hun blir intervjuet feks- og snakker med andre voksne mennesker sitter hun ikke og snakker om pikk og fitte og rumpehull og utleverer privatlivet sitt om bl.a ekser som har vært utro. Så hun kan ikke sammenlignes overhodet med Helsesista. IG vil først og fremst ha oppmerksomhet for sitt eget ego, det er drivkraften. Fra første Idol-audition til der hun er nå- hun skjønte hva som funket for henne. Og nå slår det tilbake- hun har gått for langt. Hadde hun snakket om runking i dusjen, uten å hatt innhold om barna i samme story to sekunder før- hadde jeg vært enig med deg om at folk må skjerpe seg her. Men sånn som det er nå- er det hun som må skjerper seg. Helsesista er en fagperson mens Guttormsen har et brevkurs fra Danmark. Det merkes godt at hun ikke innehar danning eller utdannelse innenfor fagfeltet. Hun er livsfarlig. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2023 #3028 Del Skrevet 1. februar 2023 Zenhouse skrev (2 minutter siden): «Helsesista» er nettopp det- helsesykepleier. Og bruker sin platttform profesjonelt- sauser ikke inn privatliv og egne barn der. Hun snakker de yngres språk ja- til dem. Når hun blir intervjuet feks- og snakker med andre voksne mennesker sitter hun ikke og snakker om pikk og fitte og rumpehull og utleverer privatlivet sitt om bl.a ekser som har vært utro. Så hun kan ikke sammenlignes overhodet med Helsesista. IG vil først og fremst ha oppmerksomhet for sitt eget ego, det er drivkraften. Fra første Idol-audition til der hun er nå- hun skjønte hva som funket for henne. Og nå slår det tilbake- hun har gått for langt. Hadde hun snakket om runking i dusjen, uten å hatt innhold om barna i samme story to sekunder før- hadde jeg vært enig med deg om at folk må skjerpe seg her. Men sånn som det er nå- er det hun som må skjerper seg. 👏 Det er stor forskjell på å være helsesøster på nett (som ikke blander inn barna sine, og heller ikke personlig drama og privatliv) og å være en influencer som blander sammen egne barn, sexprat, privatliv og drama i en kommersiell kanal. Jeg vet ikke hvor gamle barna til Iselin er, men er det virkelig nødvendig,riktig eller viktig å lære barneskolebarn å si pikk og fitte (fordi det er så `naturlig`) ? Hvor naturlig det egentlig er å si pikk og fitte kommer helt an på situasjonen. Man sier det ikke på jobben hos meg f.eks (helsevesenet) Det ville vært direkte upassende. Samtidig ser jeg at det kan være hensiktsmessig å snakke om `pikken din` og `fitta di` med f.eks tenåringer. Da kan det skape avstand å snakke mindre direkte (med mange av dem) Iselin fremstår uprofesjonell som sexolog nå. Det virker ikke som hun har evnen til å hverken reflektere eller å være seriøs og alvorlig når det trengs. Jeg tror mange som faktisk trenger en sexolog for å prate om vanskelige ting relatert til seksualitet kan bli direkte støtt, trigget og sjokkert over Iselins "pikk og fitte"-prat. Brevkurset sitt det tenker jeg. Mulig de hadde mye om åpenhet, men hun tok det tydeligvis helt ut, og ble vulgær istedet. 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 1. februar 2023 #3029 Del Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (7 timer siden): Hvorfor må noen av dere dra alt så langt? Å kalle åpenhet om sex og diverse uttrykk for krenkende seksuell adferd er jo det som blir krenkende her! Også det å si at hun serverer barna sine til pedofile på et sølvfat. Skulle ønske at du og de andre med så bisarre ytringer dempet dere litt. Det er nemlig dere som går til ytterligheter her! Helsesista bruker akkurat de samme utrykkene fordi hun mener at det er viktig å snakke de yngres språk! Her må man nesten sette det i den riktige konteksten. Og for noen kan selvfølgelig det virke overdrevet, men folk med erfaring og kunnskap om dette er det langt fra overdrevet. Såklart åpenhet om sex og kropp er bra. Å være veldig verbal og detaljert om sex og kjønnsorganer ovenfor barn, ha en some kanal som når mange med veldig seksuelt innhold og språk samtidig som man eksponerer barn........ikke så heldig. Hvorfor? For det første man normaliserer slikt språk og atferd ovenfor små barn. Små barn som er langt fra ferdig utviklet mentalt hvor uheldige situasjoner og samtaler kan oppstå. Også ovenfor andre barn. Man normaliserer barn og seksuelt innhold i samme kanal. Dette er to ting som absolutt IKKE skal blandes. Har du sett videoen Iselin la ut om samtalen med henne og barna? Hvor de snakket om vulva, vagina og intimvask? Dette er for det første ikke samtaler man trenger å ha med så små barn, og ihvertfall ikke offentlig. Det, i tillegg til annen eksponering, er å servere de på et sølvfat til pedofile. Det finnes så mange syke mennesker som tenner på dette 😔 Og som både jeg, tvillingsjel og andre har snakket om, Iselin sier hun jobber med overgrepsutsatte. (Mine ord:) Mye av innholdet hennes på profilen er triggende. For mange overgrepsutsatte er kropp, sex og seksualitet tabu, skam og noe vondt. Skal man snakke med overgrepsutsatte om temaet trengs det, i mange tilfeller, en helt annen tilnærming, forståelse og språk. Klart at man som overgrepsutsatt reagerer. Selv ble jeg seksuelt misbrukt som barn. Jeg hadde et veldig seksuelt språk og hadde vansker med hvor grensen gikk når det kom til språket. Flere jevnaldrende, og voksne, synes dette var ubehagelig og jeg var et lett bytte som ikke hadde disse grensene. Tittelen hennes er ikke beskyttet og når man jobber med overgrepsutsatte bør man ha en viss faglig tyngde, forståelse og kunnskap. Det utviser ikke Iselin. Ja til åpenhet om sex og kropp, men uten barn involvert i det offentlige. Og en viss tyngde når man jobber med overgrepsutsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. februar 2023 #3030 Del Skrevet 1. februar 2023 Hallepalle2 skrev (40 minutter siden): Hva tror du trigger mest? Å redigere et fremmed barn eller et man føler man har en relasjon til? Det er helt ufattelig at du faktisk forsvarer influenserne med disse argumentene. Det er sjelden jeg sier slikt, men jeg lurer oppriktig på hvordan folk med dine holdninger fungerer i samfunnet. Det byr på store utfordringer but i ll manage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3031 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) servitrise&suppe skrev (8 timer siden): Hvorfor må noen av dere dra alt så langt? Å kalle åpenhet om sex og diverse uttrykk for krenkende seksuell adferd er jo det som blir krenkende her! Også det å si at hun serverer barna sine til pedofile på et sølvfat. Skulle ønske at du og de andre med så bisarre ytringer dempet dere litt. Det er nemlig dere som går til ytterligheter her! Helsesista bruker akkurat de samme utrykkene fordi hun mener at det er viktig å snakke de yngres språk! Mor selv synes det er ok at pedofile runker seg gule og blå av bilder av barna henne. Du ser ikke hvor problematisk dette er og hvor tett i i hodet Guttormsen fremstår? Ingen oppegående foreldre kommer med noe så inn i granskauen vulgært snakk. Så, ja hun serverer barna på sølvfat til pedofile på det mørke nettet. Endret 1. februar 2023 av Misselue 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 1. februar 2023 #3032 Del Skrevet 1. februar 2023 Misselue skrev (5 minutter siden): Mor selv synes det er ok at pedofile runker seg gule og blå av bilder av barna henne. Du ser ikke hvor problematisk dette er og hvor tett i papplokket Guttormsen fremstår? Ingen oppegående foreldre kommer med noe så inn i granskauen vulgært snakk. Så, ja hun serverer barna på sølvfat til pedofile på det mørke nettet. Bedriften mener at det er hos de pedofile problemet ligger. Og det er sant, at det er de som forgriper seg, og gjør noe ulovlig. Men etter hva jeg vet, så får du ikke penger igjen av banken, hvis du villig deler bankkoden din, for å ta et eksempel, på hvordan man kan servere ting på sølvfat til kriminelle. Man må bruke vett. Når Kripos går ut og oppfordrer foreldre til ikke å dele slikt innhold på nett, så hører man på det. De sier det kan trigge pedofile, og være med på at overgrep øker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2023 #3033 Del Skrevet 1. februar 2023 Misselue skrev (9 minutter siden): Mor selv synes det er ok at pedofile runker seg gule og blå av bilder av barna henne. Du ser ikke hvor problematisk dette er og hvor tett i i hodet Guttormsen fremstår? Ingen oppegående foreldre kommer med noe så inn i granskauen vulgært snakk. Så, ja hun serverer barna på sølvfat til pedofile på det mørke nettet. Skremmende at noen ikke forstår hvorfor dette er dypt urovekkende. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3034 Del Skrevet 1. februar 2023 Isild skrev (Akkurat nå): Skremmende at noen ikke forstår hvorfor dette er dypt urovekkende. Nei, altså bare å få seg til å si noe sånn er bekymringsverdig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3035 Del Skrevet 1. februar 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Bedriften mener at det er hos de pedofile problemet ligger. Og det er sant, at det er de som forgriper seg, og gjør noe ulovlig. Men etter hva jeg vet, så får du ikke penger igjen av banken, hvis du villig deler bankkoden din, for å ta et eksempel, på hvordan man kan servere ting på sølvfat til kriminelle. Man må bruke vett. Når Kripos går ut og oppfordrer foreldre til ikke å dele slikt innhold på nett, så hører man på det. De sier det kan trigge pedofile, og være med på at overgrep øker. Kripos og politiet vet hva de snakker om. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 1. februar 2023 #3036 Del Skrevet 1. februar 2023 Sirisiri10 skrev (46 minutter siden): Her må man nesten sette det i den riktige konteksten. Og for noen kan selvfølgelig det virke overdrevet, men folk med erfaring og kunnskap om dette er det langt fra overdrevet. Såklart åpenhet om sex og kropp er bra. Å være veldig verbal og detaljert om sex og kjønnsorganer ovenfor barn, ha en some kanal som når mange med veldig seksuelt innhold og språk samtidig som man eksponerer barn........ikke så heldig. Hvorfor? For det første man normaliserer slikt språk og atferd ovenfor små barn. Små barn som er langt fra ferdig utviklet mentalt hvor uheldige situasjoner og samtaler kan oppstå. Også ovenfor andre barn. Man normaliserer barn og seksuelt innhold i samme kanal. Dette er to ting som absolutt IKKE skal blandes. Har du sett videoen Iselin la ut om samtalen med henne og barna? Hvor de snakket om vulva, vagina og intimvask? Dette er for det første ikke samtaler man trenger å ha med så små barn, og ihvertfall ikke offentlig. Det, i tillegg til annen eksponering, er å servere de på et sølvfat til pedofile. Det finnes så mange syke mennesker som tenner på dette 😔 Og som både jeg, tvillingsjel og andre har snakket om, Iselin sier hun jobber med overgrepsutsatte. (Mine ord:) Mye av innholdet hennes på profilen er triggende. For mange overgrepsutsatte er kropp, sex og seksualitet tabu, skam og noe vondt. Skal man snakke med overgrepsutsatte om temaet trengs det, i mange tilfeller, en helt annen tilnærming, forståelse og språk. Klart at man som overgrepsutsatt reagerer. Selv ble jeg seksuelt misbrukt som barn. Jeg hadde et veldig seksuelt språk og hadde vansker med hvor grensen gikk når det kom til språket. Flere jevnaldrende, og voksne, synes dette var ubehagelig og jeg var et lett bytte som ikke hadde disse grensene. Tittelen hennes er ikke beskyttet og når man jobber med overgrepsutsatte bør man ha en viss faglig tyngde, forståelse og kunnskap. Det utviser ikke Iselin. Ja til åpenhet om sex og kropp, men uten barn involvert i det offentlige. Og en viss tyngde når man jobber med overgrepsutsatte. Dette er jeg veldig, veldig enig i. Godt skrevet og gode poeng. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2023 #3037 Del Skrevet 1. februar 2023 Misselue skrev (4 minutter siden): Nei, altså bare å få seg til å si noe sånn er bekymringsverdig. Ja, veldig. Det forklarer kanskje hvorfor noen influencere virkelig ikke forstår. De forstår ikke at det sitter ekte mennesker i mørke hjørner på internett. De forstår ikke at internett er "virkelig" kan det se ut til. De har et avstandsforhold til følgertall og skrevne kommentarer. Greit nok at influencerne ikke bryr seg om at ekle menn runker til bilder av de selv, men at de ikke får frysninger av at ekle menn kanskje gjør det til bilder av barna deres. Det er helt krise å være så likegyldig og naiv. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3038 Del Skrevet 1. februar 2023 Isild skrev (Akkurat nå): Ja, veldig. Det forklarer kanskje hvorfor noen influencere virkelig ikke forstår. De forstår ikke at det sitter ekte mennesker i mørke hjørner på internett. De forstår ikke at internett er "virkelig" kan det se ut til. De har et avstandsforhold til følgertall og skrevne kommentarer. Greit nok at influencerne ikke bryr seg om at ekle menn runker til bilder av de selv, men at de ikke får frysninger av at ekle menn kanskje gjør det til bilder av barna deres. Det er helt krise å være så likegyldig og naiv. Det finnes ikke ord for hvor alvorlig dette er og hvor urovekkende oppførselen til Guttormsen er. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2023 #3039 Del Skrevet 1. februar 2023 Misselue skrev (4 minutter siden): Det finnes ikke ord for hvor alvorlig dette er og hvor urovekkende oppførselen til Guttormsen er. Helt sant, og det er veldig skremmende å lese kommentarer som bagatelliserer det hun sier og gjør. Jeg ante virkelig ikke at det er så mye likegyldighet ift barns sikkerhet der ute. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 1. februar 2023 #3040 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) Isild skrev (6 minutter siden): Helt sant, og det er veldig skremmende å lese kommentarer som bagatelliserer det hun sier og gjør. Jeg ante virkelig ikke at det er så mye likegyldighet ift barns sikkerhet der ute. Men er det det? Eller står bedriften I.Guttormsen AS og hennes samarbeidspartnere i en særstilling? Er det slik at hun får masse støtte? Endret 1. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå